abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67198538
Moskeeën leveren een grote bijdrage aan de Nederlandse samenleving. Het geldbedrag dat door activiteiten van moskeeën wordt uitgespaard aan kosten voor tal van instellingen is berekend op ruim ¤ 150 miljoen per jaar. Die conclusie trekken onderzoekers van Stichting Oikos die in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties het maatschappelijk rendement van moskeeën hebben bepaald. Het onderzoeksrapport 'Moskeeën gewaardeerd' is nu hier te downloaden.

Het onderzoek is verricht bij 16 moskeeën, verspreid over het hele land en bezocht door mensen met verschillende landen van herkomst. De onderzochte moskeeën leveren de samenleving gezamenlijk een kostenbesparing op van ruim ¤ 5,2 miljoen. Omgerekend naar alle moskeeën in Nederland komt dit neer op een maatschappelijk rendement van ruim ¤ 150 miljoen.

Het onderzoek geeft een goed beeld van de Nederlandse moskeeën. Niet alleen is in kaart gebracht dat er vele maatschappelijk relevante activiteiten plaatsvinden in moskeeën, ook wordt op een originele manier zichtbaar gemaakt dat moskeeën waardevolle bijdragen leveren aan de samenleving. De meeste moskeeën voeren activiteiten uit, waar deze anders zouden uitgevoerd moeten worden door overheidsinstellingen. Te denken valt aan vormen van sociale zorg in crisissituaties, activiteiten met kinderen, Nederlandse les, huiswerkbegeleiding en meer van dit soort van maatschappelijk en sociaal-cultureel werk.

De uitkomst van het onderzoek kan bijdragen aan allerlei actuele discussies, bijvoorbeeld rond de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), subsidiemogelijkheden van lokale overheden aan religieuze instellingen en de verhouding tussen overheid en religieuze instituties.

De onderzoeksmethode, die Stichting Oikos ontwikkeld heeft, is eerder toegepast om het maatschappelijk rendement te bepalen van protestantse gemeenten in de stad Utrecht en van migrantenkerken in Den Haag. Het huidige onderzoeksrapport vergelijkt de uitkomsten van deze eerdere onderzoeken met het onderzoek naar moskeeën.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en wordt van harte ondersteund door het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). Het rapport 'Moskeeën gewaardeerd', wordt op vrijdag 20 maart aangeboden aan vertegenwoordigers van het Contactorgaan Moslims en Christenen (CMO) tijdens een bijeenkomst te Utrecht.

Klik hier om het rapport Moskeeën gewaardeerd te downloaden.
quote:
De activiteiten van moskeeën in Nederland besparen de Nederlandse samenleving jaarlijks ruim 150 miljoen euro. Zij zijn verantwoordelijk voor bijvoorbeeld sociale zorg in crisissituaties, activiteiten met kinderen, Nederlandse les en huiswerkbegeleiding waarvoor anders overheidsinstanties zouden moeten zorgdragen

Die conclusie trekken onderzoekers van de oecumenische organisatie voor armoedebestrijding en ontwikkeling Stichting Oikos. Zij deden hun onderzoek bij zestien moskeeën, verspreid over Nederland, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

De zestien moskeeën leveren de Nederlandse belastingbetaler een kostenbesparing van 5,2 miljoen euro op. Omgerekend naar alle moskeeën in Nederland komt dat neer op een maatschappelijk rendement van ruim 150 miljoen euro.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ing-150-miljoen.html

Tijd om nog meer Moskeeën neer te zetten in Nederland! Ze leveren nuttiger werk dan de PVV-aanhang.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:23:17 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67198677
goed nieuws!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:24:54 #3
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67198716
Dan ben ik als niet zo een grote vriend van welk geloof dan ook , ook wel nieuwschierig naar de extra kosten die voortvloeien uit het "werk" van de moskeeën.. Extra inzet van de AIVD bijvoorbeeld vanwege die paar Imams die haat prediken. Zullen vast nog wel veel meer en andere kosten op andere gebieden aan verbonden zijn.

Die PVV aanhang waar je het over hebt levert trouwens een hoop meer belastinggeld op 150 miljoen die een paar moskeeën besparen!
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:25:23 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67198733
3,25 ton per moskee dus.

Bij een (geschat) begrotingstekort van 20 miljard is dat ongeveer 61500 moskeeën.

Nu beginnen met bouwen, dan zijn we in 2010 weer helemaal boven jan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67198751
Goed nieuws, ik stel voor dat er in iedere wijk een moskee wordt neergezet met minaretten van 50 meter hoog, tevens zou ik graag zien dat het er iedere dag dmv luidsprekers oproep tot gebed wordt gedaan!
pi_67198775
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:24 schreef Ronhui het volgende:
Dan ben ik als niet zo een grote vriend van welk geloof dan ook , ook wel nieuwschierig naar de extra kosten die voortvloeien uit het "werk" van de moskeeën.. Extra inzet van de AIVD bijvoorbeeld vanwege die paar Imams die haat prediken. Zullen vast nog wel veel meer en andere kosten op andere gebieden aan verbonden zijn.

Die PVV aanhang waar je het over hebt levert trouwens een hoop meer belastinggeld op 150 miljoen die een paar moskeeën besparen!
Heb je bij de PVV aanhang ook de kosten van de extra inzet van de AIVD bij extreem rechts in de gaten gehouden.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:26:48 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67198783
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:24 schreef Ronhui het volgende:
Ja lang leve Geert! Al die mensen zaten allemaal werkloos thuis maar nu leveren ze pas echt wat op.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:27:27 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67198805
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Goed nieuws, ik stel voor dat er in iedere wijk een moskee wordt neergezet met minaretten van 50 meter hoog, tevens zou ik graag zien dat het er iedere dag dmv luidsprekers oproep tot gebed wordt gedaan!
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:28:35 #9
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67198840
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je bij de PVV aanhang ook de kosten van de extra inzet van de AIVD bij extreem rechts in de gaten gehouden.
Dan nog zal het wel meer opleveren Wat dacht je alleen al van de belasting wat binnenstroomt door de accijns op bier... ?
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:01 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67198852
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:26 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja lang leve Geert! Al die mensen zaten allemaal werkloos thuis maar nu leveren ze pas echt wat op.
Bron?
pi_67198866
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:28 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Dan nog zal het wel meer opleveren Wat dacht je alleen al van de belasting wat binnenstroomt door de accijns op bier... ?
Welke belastingopbrengsten, die komen regelrecht uit de schatkisten. Heb je ooit een werkende Tokkie gezien?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:23 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67198869
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:28 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Bier werkt bij mij niet meer, als ik zijn kapsel zie grijp ik naar de heroïne. Helaas moet ik daarvoor nog terecht bij de illegale sector, dus loopt de staat heel wat mis.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:41 #13
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_67198876
Zijn dit soort onderzoeken ook gedaan voor Katholieke en Protestante kerken en voor Hindoestaanse en Joodse tempels.

Leveren die meer of minder op.
Of is dit gewoon een open deur om de Islam een keer in een goed daglicht te zetten in de Nederlandse samenleving.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:48 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67198879
kom, kom mensen niet zo negatief. elke duit is mooi meegenomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:30:00 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67198884
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:29 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Bron?
Jij zei het, ik niet.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:30:37 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67198897
Wat zegt Geert hiervan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67198904
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:29 schreef DiRadical het volgende:
Zijn dit soort onderzoeken ook gedaan voor Katholieke en Protestante kerken en voor Hindoestaanse en Joodse tempels.

Of is dit gewoon een open deur om de Islam een keer in een goed daglicht te zetten in de Nederlandse samenleving.
Voortaan eerst de OP lezen?
quote:
De onderzoeksmethode, die Stichting Oikos ontwikkeld heeft, is eerder toegepast om het maatschappelijk rendement te bepalen van protestantse gemeenten in de stad Utrecht en van migrantenkerken in Den Haag.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:31:39 #18
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67198939
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke belastingopbrengsten, die komen regelrecht uit de schatkisten. Heb je ooit een werkende Tokkie gezien?
Terugvloeien naar de schatkist is nog altijd beter dan weg te sluisen naar een of ander Islamitisch land, toch?
pi_67198960
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:31 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Terugvloeien naar de schatkist is nog altijd beter dan weg te sluisen naar een of ander Islamitisch land, toch?
Niet als er toch niks nuttigs mee gebeurd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67199009
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:31 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Als je eens wist hoeveel Islamitisch oliegeld in Europa en de VS is geïnvesteerd dan zou je niet zoiets roepen.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:34:48 #21
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67199046
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:30 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Voortaan eerst de OP lezen?
[..]

En meer informatie over de stichting:
quote:
Oikos

Stichting Oikos is een oecumenische organisatie die zich sterk maakt voor armoedebestrijding en duurzame ontwikkeling. Oikos spoort politici én burgers in Nederland aan om actie te ondernemen tegen armoede en onrecht in de wereld. Oikos doet dit door campagnes, lobby, workshops en diverse activiteiten uit te voeren rond verschillende thema's. Oikos doet ook onderzoek naar de oorzaken van armoede en hoe dit het beste kan worden bestreden.

De oorzaak van armoede in ontwikkelingslanden ligt voor een groot gedeelte in de rijke 'ontwikkelde' landen. Oneerlijke handelsverhoudingen en enorme leningen remmen de ontwikkeling van veel arme landen. Er moet een einde komen aan deze oneerlijke verhoudingen. Daarom voert Oikos campagne op verschillende terreinen om de Nederlandse overheid en bevolking te overtuigen van het belang van verregaande maatregelen om de wereldwijd toenemende armoede tegen te gaan.
alleen als ik dit zo lees snap ik het raakvlak met het onderzoek niet zo 1,2,3...

Edit... of het moet het ondersteunen van de "kansarmen" in de samenleving, dat snap ik weer wel. En denk inderdaad dat een Moskee daar een belangrijke rol in speelt, nog niet de rol die ik graag zou zien, maar goed... dat doen vele initiatieven niet
pi_67199065
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:34 schreef Ronhui het volgende:

[..]

En meer informatie over de stichting:
[..]

alleen als ik dit zo lees snap ik het raakvlak met het onderzoek niet zo 1,2,3...
http://www.trouw.nl/nieuw(...)evert_tonnen_op.html
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 10:37:44 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67199137
beetje the devil's advocate maar ik hoor eigenlijk maar zelden mensen die problemen hebben met de kosten van zo'n moskee

gaat de meesten meer om wat er in zo'n moskee of sommige moskeeen gebeurt volgens mij
straatbeeld hoor je ook wel is maar de kosten hoor ik eigenlijk nooit wat over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:40:17 #24
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67199210
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:33 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Als je eens wist hoeveel Islamitisch oliegeld in Europa en de VS is geïnvesteerd dan zou je niet zoiets roepen.
Daar heb je een punt, bedoelde het niet in die context. Het is ook meer een gevoelskwestie. Geld dat opgebracht wordt door de werkende Nederlander en wat "gedoneerd" wordt aan een Nederlander die (tijdelijk) niet kan werken, zou voor het grootste gedeelte terug moeten vloeien naar de Nederlandse Economie en niet worden gebruikt voor het onderhouden van een familie in een ver land

Maar zal er ook bij zeggen, als ik in die situatie zou verkeren zou ik ook geld wegsluisen. Het blijft altijd je gevoel tegen de praktijk
pi_67199243
Een moskee wordt bezocht door een hoop mensen die de overheid jarenlang flink veel geld gekost heeft. Dus die kosten - baten analyse hebben ze niet meegenomen.
pi_67199288
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:41 schreef devl1nsect het volgende:
Een moskee wordt bezocht door een hoop mensen die de overheid jarenlang flink veel geld gekost heeft. Dus die kosten - baten analyse hebben ze niet meegenomen.
Die mensen zouden nog meer geld kosten als die moskee er niet was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67199361
Geert Wilders kom er maar in

[ Bericht 91% gewijzigd door Slappy op 19-03-2009 20:34:21 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 10:48:25 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67199479
quote:
werkloosheid onder niet westerse allochtonen is wat, 10%?

denk niet dat dit veel uit zou maken in het totale plaatje
pi_67199579
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die mensen zouden nog meer geld kosten als die moskee er niet was.
Inderdaad. Daarom is het onderzoek vanuit een bepaalde hoek bekeken.

Wanneer je de moskee gangers die overdag naar de moskee gaan aan het werk zet, levert het je meer dan 150 miljoen euro op.

pi_67199594
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

werkloosheid onder niet westerse allochtonen is wat, 10%?

denk niet dat dit veel uit zou maken in het totale plaatje
Werloosheid is daar een onderdeel van de gemaakte kosten. En het percentage ligt volgens het CWI CBS hoger.

[ Bericht 7% gewijzigd door devl1nsect op 19-03-2009 11:06:46 ]
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 10:54:02 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67199631
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:51 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Wanneer je de moskee gangers die overdag naar de moskee gaan aan het werk zet, levert het je meer dan 150 miljoen euro op.

volgens mij gaan die mensen gewoon in hun vrije tijd naar de moskee
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:54:36 #32
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67199648
quote:
Volgens mij heb je maar "last" van een beperkt aantal van die Moskeebezoekers, de extremere Moslims. Maar denk dat je nog veel meer last hebt van diegene die nooit naar de Moskee gaan en het Moslim geloof alleen maar aanroepen om zichzelf als kwetsbare minderheid neer te zetten.

Zo een Groeje die iemand een klap voor zijn kop geeft omdat hij een HAM/kaas croissantje zit te eten in de Metro, maar even verderop gewoon weer aan de drugs en drank gaan en dan zich opeens niet meer aan het heilige boek willen houden.
pi_67199811
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:51 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, want dan zit je met kosten inzake scholing bijvoorbeeld, sowieso zijn het doorgaans oudere mensen die de moskee bezoeken (50 +), de kans dat die een baan krijgen is nihiel - en dan vallen ze dus terug op de WW of de bijstand. Bovendien gaat het hier ook om initiatieven in de armenzorg waardoor de sociale dienst niet hoeft in te grijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67199958
Islamisering en de bouw van meer moskeeen is dus nog economisch voordeling ook
Een ideale oplossing lijkt mij dat, en de Nederlander ook weer blij natuurlijk.
X
pi_67200216
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij gaan die mensen gewoon in hun vrije tijd naar de moskee
En wat is de definitie van 'vrije tijd'? De tijd buiten het werk om!
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:54 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Volgens mij heb je maar "last" van een beperkt aantal van die Moskeebezoekers, de extremere Moslims. Maar denk dat je nog veel meer last hebt van diegene die nooit naar de Moskee gaan en het Moslim geloof alleen maar aanroepen om zichzelf als kwetsbare minderheid neer te zetten.

Zo een Groeje die iemand een klap voor zijn kop geeft omdat hij een HAM/kaas croissantje zit te eten in de Metro, maar even verderop gewoon weer aan de drugs en drank gaan en dan zich opeens niet meer aan het heilige boek willen houden.
Ik denk ook dat je veel meer last hebt van lui die nooit naar de moskee gaan. Iemand die echt gelooft in Een Boek, zal over het algemeen weinig overlast veroorzaken IMHO.

- knip -

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 19-03-2009 11:27:49 ]
pi_67200360
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, want dan zit je met kosten inzake scholing bijvoorbeeld, sowieso zijn het doorgaans oudere mensen die de moskee bezoeken (50 +), de kans dat die een baan krijgen is nihiel - en dan vallen ze dus terug op de WW of de bijstand. Bovendien gaat het hier ook om initiatieven in de armenzorg waardoor de sociale dienst niet hoeft in te grijpen.
Ook die 50+ behoren te werken en niet te leven van een uitkering. IEDERE Nederlander behoort te werken IMHO.

Wanneer men dan wel werkloos raakt, gaat de gemiddelde nederlander naar de Voedselbank. Een gemiddelde moslim zoekt het bij familie of de moskee. Dus dat financiele voordeel heeft het wel voor de moslim, ook voor de overheid.

Nogmaals: het artikel vind ik vanuit een bepaalde hoek bekeken. De andere kosten-baten (die misschien flauw klinken) worden daarin niet meegenomen.

En puh-lease: het is goed dat er minder kerken zijn de laatste 20 jaar. Laten we dan niet moskees voor in de plaats gaan bouwen.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 11:16:34 #37
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67200427
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:11 schreef devl1nsect het volgende:

- knip -
Is helaas mijn broertje overkomen 2 weken geleden

Geloof moet je ook voor jezelf houden en gelofen moet je op eigen manier. wanneer iemand gaat vertellen HOE je moet geloven gaat het al fout!

[ Bericht 16% gewijzigd door sp3c op 19-03-2009 11:29:26 ]
pi_67200487
Laatst werd precies eenzelfde bericht gepubliceerd over rotterdamse kerken. Volgens mij is dit gewoon een copy-paste.
quote:
Rotterdamse kerken besparen overheid 120 miljoen euro

De bijdrage die kerken leveren aan de maatschappij is belangrijker dan tot nog toe werd aangenomen. Dat blijkt uit het onderzoek 'Tel uw zegeningen' van het Nijmeegs Instituut for Mission Studies (NIM) en onderzoeksbureau Kaski naar de sociale betekenis van kerken in Rotterdam. De kerken hier besparen de overheid 120 miljoen euro per jaar. Kerken blijken een bindende factor in de samenleving. Zij organiseren allerlei praktische activiteiten zoals ziekenbezoek, relatietherapie, financiële noodhulpverlening, slachtofferhulp, taalles, huiswerkbegeleiding en open maaltijden. De (plaatselijke) overheid wordt niet ervaren als steun, vaker juist als hindernis voor het werk van de kerken. Toch fungeren kerken vaak als 'het geweten van de samenleving', ook voor mensen die zelf geen kerklid zijn. Het onderzoek 'Tel uw zegeningen' werd gehouden onder geloofsgemeenschappen in Rotterdam, maar ook in andere steden besparen kerkelijk werkers en vrijwilligers de overheden veel geld. Eerder onderzoek in Utrecht wees uit dat de overheid daar ruim acht miljoen euro bespaart dankzij het werk van de Protestantse Gemeente in Utrecht. De gezamenlijke migrantenkerken in Den Haag zijn goed voor een besparing van 17,5 miljoen.
pi_67200539
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:18 schreef buachaille het volgende:
Laatst werd precies eenzelfde bericht gepubliceerd over rotterdamse kerken. Volgens mij is dit gewoon een copy-paste.
[..]

Nee, het is hetzelfde onderzoek Allerlei religieuze instellingen werden daarin betrokken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67200568
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:16 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Is helaas mijn broertje overkomen 2 weken geleden

Geloof moet je ook voor jezelf houden en gelofen moet je op eigen manier. wanneer iemand gaat vertellen HOE je moet geloven gaat het al fout!
Wat is er gebeurd met je broertje?

Inderdaad. Daarom mag ik die moslims ook wel aan de ene kant. Die bellen niet bij je aan en vragen of je in God gelooft, gooien geen folders door de brievenbus en staan niet in de winkelstraat om je 'iets te mogen vragen' en vervolgens over "het Woord van God" te praten.
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:18 schreef buachaille het volgende:
[..]

HAHAHA! Prachtig
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:22:04 #41
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_67200628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:29 schreef DiRadical het volgende:

Ik denk dat al dat soort gemeenschappen wel wat opleveren. Kerken doen allang weer aan armenhulp en hebben ook hun eigen thuiszorg systeem.
Thuiszorg heeft tegenwoordig al rond augustus geen geld meer. Iedereen die daarna aanklopt wordt niet geholpen. M'n moeder had mazzel dat ze lid was van een kerk, want ze kreeg op die manier toch een vorm van thuiszorg voor een hele redelijke prijs.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 11:31:19 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67201011
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:11 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

En wat is de definitie van 'vrije tijd'? De tijd buiten het werk om!
de tijd buiten je (maatschappelijke) verplichtingen om
pi_67201074
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:20 schreef devl1nsect het volgende:
HAHAHA! Prachtig
Wat is er prachtig aan 1 onderzoek die alle religieuze instellingen onder handen neemt en daarover publiceert?
Allah Al Watan Al Malik
pi_67201586
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is er prachtig aan 1 onderzoek die alle religieuze instellingen onder handen neemt en daarover publiceert?
Dat was een sarcastische prachtig

Onderzoeken van niets
pi_67201652
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:45 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Dat was een sarcastische prachtig

Onderzoeken van niets
Onderzoeken van niets omdat de uitkomst je niet welgevallig is. Altijd wel grappig, mensen doen binnen 3 of 4 reacties wetenschappelijke onderzoeken af als niets, terwijl die mensen er wellicht maanden mee bezig zijn geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67202075
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 19-03-2009 12:06:58 (wtf?) ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:15:12 #47
3542 Gia
User under construction
pi_67202643
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:18 schreef Andries1 het volgende:
Niet alleen is in kaart gebracht dat er vele maatschappelijk relevante activiteiten plaatsvinden in moskeeën, ook wordt op een originele manier zichtbaar gemaakt dat moskeeën waardevolle bijdragen leveren aan de samenleving. De meeste moskeeën voeren activiteiten uit, waar deze anders zouden uitgevoerd moeten worden door overheidsinstellingen. Te denken valt aan vormen van sociale zorg in crisissituaties, activiteiten met kinderen, Nederlandse les, huiswerkbegeleiding en meer van dit soort van maatschappelijk en sociaal-cultureel werk.
De mensen die dit allemaal uitvoeren, waar leven die van?
pi_67202799
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

De mensen die dit allemaal uitvoeren, waar leven die van?
wie bedoel je nou, die in Rotterdamse kerken met hun 120 miljoen of die in de moskeeën met hun 150 miljoen besparing ?
pleased to meet you
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:28:45 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67203006
ik neem aan dat die gewoon betaald krijgen voor hun diensten?
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:52:51 #50
3542 Gia
User under construction
pi_67203787
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

wie bedoel je nou, die in Rotterdamse kerken met hun 120 miljoen of die in de moskeeën met hun 150 miljoen besparing ?
Allemaal. Hebben die geen banen? Allemaal werkelozen die zich nuttig maken met vrijwilligerswerk via kerk en moskee, maar intussen de maatschappij klauwen vol geld kosten aan uitkeringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')