Wat heb je allemaal al geprobeerd om toch eerder te gaan slapen?quote:Op woensdag 8 april 2009 08:23 schreef MaJo het volgende:
En ja hoor, haat mezelfen vooral omdat ik het voortschrijdend inzicht heb dat ik mezelf ga haten maar toch lekker doorgaan tot veel te laat
Niksquote:Op woensdag 8 april 2009 08:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal al geprobeerd om toch eerder te gaan slapen?
Bij mij helpt bier/alcohol heel erg goed om in slaap te komen. Ideetje?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nikshoewel, heb melatoninetabletten gehad maar dat deed niet veel voor me. Ik ben sowieso moe, dat is het probleem niet. Heb alleen geen zin om te gaan slapen
Ben sinds 2 maanden helemaal alcoholvrij dus dat is geen optiequote:Op woensdag 8 april 2009 09:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Bij mij helpt bier/alcohol heel erg goed om in slaap te komen. Ideetje?
Heel veel en heel intensief sporten 's avonds?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben sinds 2 maanden helemaal alcoholvrij dus dat is geen optie
Sporten ben ik te lui voorquote:Op woensdag 8 april 2009 09:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Heel veel en heel intensief sporten 's avonds?
Veel verder kom ik trouwens ook niet
Ennuh, chappaux dat je alcoholvrij bent. Eigen keuze neem ik aan?
haha bekend probleem. maar is dat niet een algemeen avondmensen trekje?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nikshoewel, heb melatoninetabletten gehad maar dat deed niet veel voor me. Ik ben sowieso moe, dat is het probleem niet. Heb alleen geen zin om te gaan slapen
merk je er iets van?quote:Op woensdag 8 april 2009 10:11 schreef Rikketik het volgende:
Herkenbaar inderdaad. Ik ben echt een nachtmens, als het even kan lig ik er om 4.00 uur pas in. Ik ga eigenlijk altijd pas naar bed als ik écht moe ben. Moet ik naar bed omdat ik er de volgende dag vroeg uit moet, lig ik er vaak een uur of twee uur later in dan ik eigenlijk had gewild. En de volgende dag ben ik dan helemaal lam omdat ik veel te weinig geslapen heb.
Net m'n eerste pil genomen trouwens, so far so good.
Sporten helpt bij mij niet om in slaap te vallen, ik krijg er juist enorm veel energie van. Maar wel goede energie, ik kan me er beter door focussen zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sporten ben ik te lui voormaar zou wel goed zijn denk ik
quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Naar mijn weten vergoed VGZ geen fuck... Ik ga zekers overstappen aan het eind van het jaar. Hier kun je zien of je medicijn wordt vergoed en door wie.
PS: dank voor het aanpassen van de OP.
Dat is weer wat om 2 maanden te laat achter te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:23 schreef Oproerkraaier het volgende:
ONVZ en Aegon vergoeden de eigen bijdrage van geneesmiddelen 100% tot 4500 euro uit hun aanvullende verzekering. Voor het gedeelte uit de HV betaal je dan wel Eigen Risico, maar de eigen bijdrage krijg je dan wel vergoed.
Of je eigen bijdrage voor een geneesmiddel moet betalen kun je zien op www.medicijnkosten.nl.
Ook andere verzekeraars vergoeden dit soms, bijvoorbeeld CZ met een Top Collectief aanvullende verzekering (100%), maar dan moet je wel een collectieve verzekering kunnen afsluiten.
oja dan is een doosje wel handig.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:50 schreef Rikketik het volgende:
Vier maal daags, elke dag op dezelfde tijd. En ik heb nogal een divers werk- en schoolrooster dus ik moet die krengen maar constant bij me dragen.
Voel me nu wel een beetje wazig worden trouwens...
Misschien hangt het een en ander juist met elkaar samen? Dan kan het juist beter zijn om zoveel mogelijk dingen te weten zodat je ook beter kunt kijken wat er aan te doen is.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
oja dan is een doosje wel handig.
owh, wazig... da's toch niet de bedoeling van ritalin?
collega van me die heeft vorige week gehoord dat ie adhd heeft. ik had het er met hem over en herken er best wel veel van, maar ik weet eigenlijk niet of ik wel wil weten of ik adhd heb. misschien is het handig om te weten waarom ik altijd zo chaotisch ben en afgeleid en al dat soort dingen, maar aan de andere kant: nog meer etiketjes(zit ook al aan de AD dus omdat ik vorig jaar heel depressief was geworden en dat ook wel vaker heb gehad, en sowieso vrij labielig aangelegd ben om het maar even kort samen tevatten.
iemand tips/suggesties/ideeen hierover?
Sufheid is wel een bijwerking die veel voorkomt volgens de bijsluiter. Het is ook niet zo alsof ik hier helemaal mellow op de bank zit, maar ik heb het idee dat omschakelen naar bepaalde dingen (opstaan bijvoorbeeld, me even op de tv concentreren) wat meer moeite kost. Alsof het een fractie van een seconde langer duurt voordat ik scherp ben zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
oja dan is een doosje wel handig.
owh, wazig... da's toch niet de bedoeling van ritalin?
collega van me die heeft vorige week gehoord dat ie adhd heeft. ik had het er met hem over en herken er best wel veel van, maar ik weet eigenlijk niet of ik wel wil weten of ik adhd heb. misschien is het handig om te weten waarom ik altijd zo chaotisch ben en afgeleid en al dat soort dingen, maar aan de andere kant: nog meer etiketjes(zit ook al aan de AD dus omdat ik vorig jaar heel depressief was geworden en dat ook wel vaker heb gehad, en sowieso vrij labielig aangelegd ben om het maar even kort samen tevatten.
iemand tips/suggesties/ideeen hierover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |