abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:57:59 #151
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67801376
Ik ga dit topic eens in de gaten houden. Maandje of drie geleden is er AD(H)D gediagnosticeerd bij me (die 'H' stond letterlijk tussen haakjes in de uiteindelijke diagnose ) en morgen ga ik dan eindelijk beginnen met medicatie. Ritalin; ben echt reuze benieuwd of het werkt. Met de meeste dingen kan ik redelijk omgaan, maar het feit dat zo'n beetje alles in mijn directe omgeving meekrijg, is wel heel vervelend. Het bijbehorende concentratieprobleem en mijn vrij impulsieve gedrag ben ik ook liever kwijt dan rijk... althans, ik zou ze graag wat meer onder controle hebben.

Vingers crossed!
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 7 april 2009 @ 18:42:57 #152
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67802882
Zo, net terug van mijn eerste gesprek met coach. Afzeggen kon en mocht niet, dus toch maar gegaan. Nuttig was het nog steeds niet, maar wel gezellig. Tis wel een tof mens volgens mij. Dat is in ieder geval al een verbetering ten opzichte van de vriendelijke maar ont-zet-tend saaie dame van een paar jaar terug.

21 april moet ik weer en dan heb ik 6 mei een afspraak met m'n arts voor medicatie.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 01:55:20 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67816491
Hier alvast de voorspelling dat ik mezelf morgen haat

Fuck ADD waar ik overmoedig van word en tot veel te laat doorga
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 08:23:18 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67817604
En ja hoor, haat mezelf en vooral omdat ik het voortschrijdend inzicht heb dat ik mezelf ga haten maar toch lekker doorgaan tot veel te laat
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_67818212
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:23 schreef MaJo het volgende:
En ja hoor, haat mezelf en vooral omdat ik het voortschrijdend inzicht heb dat ik mezelf ga haten maar toch lekker doorgaan tot veel te laat
Wat heb je allemaal al geprobeerd om toch eerder te gaan slapen?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 09:02:28 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67818267
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal al geprobeerd om toch eerder te gaan slapen?
Niks hoewel, heb melatoninetabletten gehad maar dat deed niet veel voor me. Ik ben sowieso moe, dat is het probleem niet. Heb alleen geen zin om te gaan slapen
pi_67818438
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Niks hoewel, heb melatoninetabletten gehad maar dat deed niet veel voor me. Ik ben sowieso moe, dat is het probleem niet. Heb alleen geen zin om te gaan slapen
Bij mij helpt bier/alcohol heel erg goed om in slaap te komen. Ideetje?
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 09:20:48 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67818696
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bij mij helpt bier/alcohol heel erg goed om in slaap te komen. Ideetje?
Ben sinds 2 maanden helemaal alcoholvrij dus dat is geen optie
pi_67818751
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben sinds 2 maanden helemaal alcoholvrij dus dat is geen optie
Heel veel en heel intensief sporten 's avonds?

Veel verder kom ik trouwens ook niet

Ennuh, chappaux dat je alcoholvrij bent. Eigen keuze neem ik aan?
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 09:26:22 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67818853
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Heel veel en heel intensief sporten 's avonds?

Veel verder kom ik trouwens ook niet

Ennuh, chappaux dat je alcoholvrij bent. Eigen keuze neem ik aan?
Sporten ben ik te lui voor maar zou wel goed zijn denk ik

Yep bewuste keuze slik AD en ben een paar dagen flink down als ik alcohol drink. Vind dat het niet waard dus voorlopig geen alcohol voor mij
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 8 april 2009 @ 09:49:03 #161
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67819486
Geen zin om te slapen, erg herkenbaar! Hier was het ook weer 2 uur vannacht. Nou ben ik vaak ook niet eerder moe, maar geen zin speelt wel ook heel erg mee Groot probleem is echter ook dat ik 's morgens dus ook geen zin heb om op te staan en eeuwig te laat ben.
  woensdag 8 april 2009 @ 10:11:07 #162
171357 Rikketik
pi_67820168
Herkenbaar inderdaad. Ik ben echt een nachtmens, als het even kan lig ik er om 4.00 uur pas in. Ik ga eigenlijk altijd pas naar bed als ik écht moe ben. Moet ik naar bed omdat ik er de volgende dag vroeg uit moet, lig ik er vaak een uur of twee uur later in dan ik eigenlijk had gewild. En de volgende dag ben ik dan helemaal lam omdat ik veel te weinig geslapen heb.

Net m'n eerste pil genomen trouwens, so far so good.
pi_67820688
Tja, aan het einde van de dag ben ik gewoon dood. Te veel prikkels door de dag heen, ondanks concerta. De laatste tijd ga ik steeds eerder slapen en slaap ik de hele nacht door.

Ook wel een leuke afwisseling
  woensdag 8 april 2009 @ 10:41:19 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67821059
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

haha bekend probleem. maar is dat niet een algemeen avondmensen trekje?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 8 april 2009 @ 10:42:37 #165
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67821102
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:11 schreef Rikketik het volgende:
Herkenbaar inderdaad. Ik ben echt een nachtmens, als het even kan lig ik er om 4.00 uur pas in. Ik ga eigenlijk altijd pas naar bed als ik écht moe ben. Moet ik naar bed omdat ik er de volgende dag vroeg uit moet, lig ik er vaak een uur of twee uur later in dan ik eigenlijk had gewild. En de volgende dag ben ik dan helemaal lam omdat ik veel te weinig geslapen heb.

Net m'n eerste pil genomen trouwens, so far so good.
merk je er iets van?
  woensdag 8 april 2009 @ 10:45:18 #166
171357 Rikketik
pi_67821183
Tot nu toe nog niet echt eigenlijk. Ik heb het idee dat ik heel iets verdwaasd ben, maar ik weet niet of dat aan de meds ligt of dat ik het me inbeeld.
  woensdag 8 april 2009 @ 10:46:20 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67821220
ja als je erop gaat letten ga je ineens rare dingen voelen misschien. Dat had ik met mn AD ook. uiteindelijk merk je het wel als het echt iets doet. succes iig!
  woensdag 8 april 2009 @ 10:51:31 #168
171357 Rikketik
pi_67821394
Thanx! Het zal toch wel een aantal weken duren voordat je echt iets gaat merken. Volgens de bijsluiter in elk geval. De psychiater had het over een week dat je lichaam moest wennen en dat je dan pas echt kon kijken of je je anders voelde.

Dus we wachten rustig af (no pun intended). Zal in elk geval vanmiddag even naar de stad gaan voor zo'n kek pillendoosje aangezien ik vaak weg ben op de tijden dat ik ze moet innemen.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:16:11 #169
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67822275
hihi pillendoosje... hoevaak moet je ze innemen dan? en op welke tijd? of maakt dat niet uit?
  woensdag 8 april 2009 @ 11:50:52 #170
171357 Rikketik
pi_67823521
Vier maal daags, elke dag op dezelfde tijd. En ik heb nogal een divers werk- en schoolrooster dus ik moet die krengen maar constant bij me dragen.

Voel me nu wel een beetje wazig worden trouwens...
pi_67823643
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sporten ben ik te lui voor maar zou wel goed zijn denk ik
Sporten helpt bij mij niet om in slaap te vallen, ik krijg er juist enorm veel energie van. Maar wel goede energie, ik kan me er beter door focussen zeg maar.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:59:50 #172
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67823895
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Naar mijn weten vergoed VGZ geen fuck... Ik ga zekers overstappen aan het eind van het jaar. Hier kun je zien of je medicijn wordt vergoed en door wie.

PS: dank voor het aanpassen van de OP.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:23 schreef Oproerkraaier het volgende:
ONVZ en Aegon vergoeden de eigen bijdrage van geneesmiddelen 100% tot 4500 euro uit hun aanvullende verzekering. Voor het gedeelte uit de HV betaal je dan wel Eigen Risico, maar de eigen bijdrage krijg je dan wel vergoed.
Of je eigen bijdrage voor een geneesmiddel moet betalen kun je zien op www.medicijnkosten.nl.

Ook andere verzekeraars vergoeden dit soms, bijvoorbeeld CZ met een Top Collectief aanvullende verzekering (100%), maar dan moet je wel een collectieve verzekering kunnen afsluiten.
Dat is weer wat om 2 maanden te laat achter te komen. Dat wordt weer een jaar wachten dan.

Val je er ook van af? Van ritalin viel ik 2 kilo af en op mijn gewicht is dat nogal wat.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:02:58 #173
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67823989
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:50 schreef Rikketik het volgende:
Vier maal daags, elke dag op dezelfde tijd. En ik heb nogal een divers werk- en schoolrooster dus ik moet die krengen maar constant bij me dragen.

Voel me nu wel een beetje wazig worden trouwens...
oja dan is een doosje wel handig.
owh, wazig... da's toch niet de bedoeling van ritalin?

collega van me die heeft vorige week gehoord dat ie adhd heeft. ik had het er met hem over en herken er best wel veel van, maar ik weet eigenlijk niet of ik wel wil weten of ik adhd heb. misschien is het handig om te weten waarom ik altijd zo chaotisch ben en afgeleid en al dat soort dingen, maar aan de andere kant: nog meer etiketjes (zit ook al aan de AD dus omdat ik vorig jaar heel depressief was geworden en dat ook wel vaker heb gehad, en sowieso vrij labielig aangelegd ben om het maar even kort samen tevatten.
iemand tips/suggesties/ideeen hierover?
  woensdag 8 april 2009 @ 12:06:06 #174
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67824126
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

collega van me die heeft vorige week gehoord dat ie adhd heeft. ik had het er met hem over en herken er best wel veel van, maar ik weet eigenlijk niet of ik wel wil weten of ik adhd heb. misschien is het handig om te weten waarom ik altijd zo chaotisch ben en afgeleid en al dat soort dingen, maar aan de andere kant: nog meer etiketjes (zit ook al aan de AD dus omdat ik vorig jaar heel depressief was geworden en dat ook wel vaker heb gehad, en sowieso vrij labielig aangelegd ben om het maar even kort samen tevatten.
Misschien hangt het een en ander juist met elkaar samen? Dan kan het juist beter zijn om zoveel mogelijk dingen te weten zodat je ook beter kunt kijken wat er aan te doen is.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:12:15 #175
171357 Rikketik
pi_67824343
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sufheid is wel een bijwerking die veel voorkomt volgens de bijsluiter. Het is ook niet zo alsof ik hier helemaal mellow op de bank zit, maar ik heb het idee dat omschakelen naar bepaalde dingen (opstaan bijvoorbeeld, me even op de tv concentreren) wat meer moeite kost. Alsof het een fractie van een seconde langer duurt voordat ik scherp ben zeg maar.

Ik zou me wel laten testen als ik jou was. Ik had (en heb nog steeds) moeite met het etiket ADHD dat ik nu ook draag, maar ik voel me beter dan ik in jaren heb gedaan sinds ik weet dat ik het heb. En dat hokje... ik probeer er zelf mee om te gaan door niet tegen mensen te zeggen dat ik ADHD heb, maar dat ik me gewoon moeilijk kan concentreren en zo. Het haalt de lading er een beetje af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')