abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67615359
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Druk
, goh... daar had je nog geen ervaring mee...
quote:
ik probeerde iets te lezen maar kon het niet in me opnemen. Was ook wat paniekerig. Psych gebeld en die zei dat het helemaal geen probleem was dus dat stelde me wel gerust
Da's toch mooi om te horen.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 1 april 2009 @ 16:27:33 #102
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67616624
Ik ben een autist met ADHD kenmerken (nog geen officiele ADHDdiagnose), mijn vader en broer hebben wel ADHD.

Vrijdag naar de psychiater, voor Ritalin.

Je hele leven in een storm
Tornado’s door je lijf heen –
Woedden
Met alle kracht alles opzij

En daar sta je dan

Is er iets dat je helpen kan
Weg van de wereld
Weg van de tijd
Ik weet niet hoe ik mijzelf

Redden kan

Alles is nu echt teveel
Dat brein vol dingen
Die je dwangen
Met alle kracht alles voorbij

En daar sta je dan

Na stormen komt regen
Na regen zon

En daar sta je dan
Ik wou dat ik opnieuw
Beginnen kon

(c) Oxymoron

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 1 april 2009 @ 16:48:26 #103
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67617374
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef jasper85 het volgende:
Is het niet beter om een ADD en ADHD topic apart te starten? Dan weten mensen ten minste zeker dat ze het over het zelfde hebben. Ik ben zelf ADD gediagnosticeerd en voel weinig herkenning met ADHD-ers als ze het over stuiteren hebben
Heb je niet het gevoel dat je van binnen stuitert? Heel veel gedachten tegelijk die je niet kunt stoppen?
pi_67622937
Hmm, vanmiddag belde de huisarts me eerst dat ik voor een test/gesprek in 't ziekenhuis terecht kon, maar dan wel eerst op een wachtlijst van 4 tot 6 maanden zou komen. Toen ik aangaf dat ik dat voor de behandeling nog niet zo'n probleem zou vinden, maar dat ik toch wel graag sneller een diagnose heb, reageerde hij dat, gebaseerd op wat ik verteld had, de diagnose toch wel duidelijk leek te zijn. Een héél klein beetje opgelucht ben ik wel, maar toch durf ik er nog niet helemaal in te geloven.. 't is gewoon té makkelijk dat ik na jaren aanrommelen met dieet, therapie, etc, na een opmerking op Fok! of ik geen ADD had, met één gesprekje bij de huisarts 't antwoord heb.. 't zou erg goed zo kunnen zijn, maar tot een échte test stel ik me er nog maar niet te veel op in.. Zou nogal een teleurstelling zijn als al m'n klachten uiteindelijk tóch niet verklaard zijn..
pi_67624443
@Maartel; Bij mij heeft www.levente.nl veel verhelding opgeleverd. Ik zou daar dus even een kijkje nemen als je wat zekerder wil zijn of je add hebt.
pi_67624552
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:24 schreef Lychee_ het volgende:
@Maartel; Bij mij heeft www.levente.nl veel verhelding opgeleverd. Ik zou daar dus even een kijkje nemen als je wat zekerder wil zijn of je add hebt.
Alles wat ik daar las (met name de kenmerken) bevestigde mijn vermoedens, herken vrijwel alles.. op de korte test scoorde ik echter maar 50%..
pi_67625213
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:24 schreef Lychee_ het volgende:
Ik vind levente juist echt zo'n 'zie ons zielig doch gezegend zijn' site. Kijk niet ad(h)d'ers, hier een gebruiksaanwijzing om met de gevoelige zieltjes van jullie gehandicapte medemens om te gaan. Mijn falen wat betreft studie/sociaal leven is voor een deel terug te voeren op ADD maar ook gewoon voor een deel omdat ik een slappe zak ben. Vind levente net iets te veel de slachtofferrol benadrukken.Dat wil overigens niet zeggen dat er geen nuttige informatie op de site staat.
pi_67626080
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:45 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Ik vind levente juist echt zo'n 'zie ons zielig doch gezegend zijn' site. Kijk niet ad(h)d'ers, hier een gebruiksaanwijzing om met de gevoelige zieltjes van jullie gehandicapte medemens om te gaan. Mijn falen wat betreft studie/sociaal leven is voor een deel terug te voeren op ADD maar ook gewoon voor een deel omdat ik een slappe zak ben. Vind levente net iets te veel de slachtofferrol benadrukken.Dat wil overigens niet zeggen dat er geen nuttige informatie op de site staat.
Helemaal met je eens
  donderdag 2 april 2009 @ 01:39:49 #109
232720 boekenwurmpje
Nou, nog één Billy dan...
pi_67634302
Apart inderdaad, die Levente test... Gelijk die tweede vraag al...

2) Ben jij chaotisch?
a) Ik ben niet chaotisch
b) Ik ben alleen thuis chaotisch
c) Ik ben alleen op het werk chaotisch
d) Ik was alleen als kind chaotisch

Ik heb behoefte aan een lettertje met: Ik ben altijd chaotisch
Aardig zijn is overrated.
pi_67636244
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:38 schreef Maartel het volgende:
Hmm, vanmiddag belde de huisarts me eerst dat ik voor een test/gesprek in 't ziekenhuis terecht kon, maar dan wel eerst op een wachtlijst van 4 tot 6 maanden zou komen. Toen ik aangaf dat ik dat voor de behandeling nog niet zo'n probleem zou vinden, maar dat ik toch wel graag sneller een diagnose heb, reageerde hij dat, gebaseerd op wat ik verteld had, de diagnose toch wel duidelijk leek te zijn. Een héél klein beetje opgelucht ben ik wel, maar toch durf ik er nog niet helemaal in te geloven.. 't is gewoon té makkelijk dat ik na jaren aanrommelen met dieet, therapie, etc, na een opmerking op Fok! of ik geen ADD had, met één gesprekje bij de huisarts 't antwoord heb.. 't zou erg goed zo kunnen zijn, maar tot een échte test stel ik me er nog maar niet te veel op in.. Zou nogal een teleurstelling zijn als al m'n klachten uiteindelijk tóch niet verklaard zijn..
Meld je aan bij PsyQ in Haarlem, daar is de wachttijd maar 2 dagen .
http://www.psyq.nl/Home/service-pagina/service-pagina-Haarlem
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 11:04:49 #111
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67639517
Mooi gedicht Oxy!

Die wachttijden zuigen trouwens wel! Ik heb begin maart mijn intake enzo gehad en heb voor 7 april een gesprek met mijn coach-to-be. De inschattig was dat de eerste afspraak met mijn arts ook rond die tijd was. Nu heb ik daar inmiddels een bericht over ontvangen dat dat dus pas 4 mei is! Weer een maand verder.

Denk dat ik die 7 april afspraak dus ook maar ga cancellen.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 11:11:26 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67639719
Net terug van de psych. Mijn dosis Ritalin is verhoogd van 10mg om de 3,5 uur naar 15 mg. Ben benieuwd of het werkt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 11:13:21 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67639783
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:04 schreef Chell het volgende:
Mooi gedicht Oxy!

Die wachttijden zuigen trouwens wel! Ik heb begin maart mijn intake enzo gehad en heb voor 7 april een gesprek met mijn coach-to-be. De inschattig was dat de eerste afspraak met mijn arts ook rond die tijd was. Nu heb ik daar inmiddels een bericht over ontvangen dat dat dus pas 4 mei is! Weer een maand verder.

Denk dat ik die 7 april afspraak dus ook maar ga cancellen.
Waarom zou je die afspraak cancellen? Is toch fijn om alvast even een gesprek met een coach te hebben?

zijn hier trouwens nog anderen die ook bij psyQ utrecht lopen of ben ik de enige?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_67645316
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Meld je aan bij PsyQ in Haarlem, daar is de wachttijd maar 2 dagen .
http://www.psyq.nl/Home/service-pagina/service-pagina-Haarlem
Wordt dat enigszins vergoed door 't ziekenfonds?
En zit zoiets ook dichter bij Nijmegen?
Heb nu een afspraak op 8 juni, maar dat voelt nog wel érg ver weg.

't is vandaag (sowieso de afgelopen tijd) énorm rustig op 't werk (winkel in een overdekt winkelcentrum) en ik word écht helemaal gek van het niets te doen hebben.. Zo stom, als 't heel druk is (en ik 't overzicht snel kwijtraak) wens ik dat 't eens wat rustiger wordt, maar van zulke rustige dagen wordt ik eigenlijk veel gespannender.. Sta echt de hele dag op 't punt op te stappen, maar da's ook niet echt een (verstandige) optie
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 14:48:29 #115
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67645978
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom zou je die afspraak cancellen? Is toch fijn om alvast even een gesprek met een coach te hebben?
Omdat ik sowieso echt al totáál geen behoefte heb aan een coach, maar medicatie alleen mogelijk is in combinatie met coaching. Dus zonder dat ik medicatie heb, slaat die coaching echt al helemaal nergens op.

Alles wat die mensen zeggen, kan ik zelf ook wel bedenken, dus ik vind het voor mij persoonlijk echt tijdverspilling.
pi_67650318
Volgens mij heb ik net weer een sollicitatiegesprek verkloot Enorm snel praten is niet handig als je bij een klantenservice solliciteert
En dan kan ik nog wel vertellen dat ik dat aan de telefoon niet doe (wat ook waar is) maar ja, waarom zouden ze dat geloven...
pi_67650378
Ah, inmiddels PsyQ gebeld, volgende week iig al eerste telefonische intake, thanks voor de tip!
2 maanden wachten zag ik echt niet zitten
pi_67650436
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:26 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wordt dat enigszins vergoed door 't ziekenfonds?
En zit zoiets ook dichter bij Nijmegen?
Heb nu een afspraak op 8 juni, maar dat voelt nog wel érg ver weg.
Dat wordt gewoon vergoed
Op de site van PsyQ zijn wel meerdere vestigingen te vinden, maar als je het echt snel wilt regelen moet je volgens de wachttijdindicatie in Haarlem zijn.
Bovendien, als het goed is hoef je voor de diagnose maar twee keer op en neer, je kunt daarna altijd besluiten om dichter in de buurt begeleiding te zoeken.

Je was er zelf al achter
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 22:54:15 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67661090
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:48 schreef Chell het volgende:

[..]

Omdat ik sowieso echt al totáál geen behoefte heb aan een coach, maar medicatie alleen mogelijk is in combinatie met coaching. Dus zonder dat ik medicatie heb, slaat die coaching echt al helemaal nergens op.

Alles wat die mensen zeggen, kan ik zelf ook wel bedenken, dus ik vind het voor mij persoonlijk echt tijdverspilling.
Ah ok Ik wilde zelf ook geen coach dus ben ook niet echt degene die dit hoort aan te bevelen
pi_67661407
Hoe zijn de ervaringen met PsyQ?

(qua behandeling neig ik wel iets dichter bij huis te zoeken, Breda en Utrecht zijn niet echt om de hoek, maar voor een intake ben ik wel blij dat ik geen 2 maanden hoef te wachten.. daar word je nou niet bepaald rustiger van )
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 23:06:45 #121
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67661553
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok Ik wilde zelf ook geen coach dus ben ook niet echt degene die dit hoort aan te bevelen
Hihihi

Naja ik snap op zich het idee wel, van de combi medicatie en coaching. De bedoeling is tenslotte dat je toch anders gaan functioneren met medicatie dan zonder en wellicht slaan bepaalde tips dan wel aan.

De vorige keer had ik eerst ook al een hele poos coaching voor ik medicatie kreeg en ik zat daar voor mijn gevoel echt mijn tijd te verdoen. Mijn ei hoefde ik niet kwijt, zeker niet daar, geaccepteerd had ik het ook al en tips als "probeer elke avond op dezelfde tijd naar bed te gaan" of "maak een huishoudschemaatje" zijn heel zinvol, maar kan ik zelf ook bedenken. Me er aan houden is een heel ander verhaal, maar dat doe ik ook niet voor een coach
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 23:19:15 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67662066
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:03 schreef Maartel het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met PsyQ?

(qua behandeling neig ik wel iets dichter bij huis te zoeken, Breda en Utrecht zijn niet echt om de hoek, maar voor een intake ben ik wel blij dat ik geen 2 maanden hoef te wachten.. daar word je nou niet bepaald rustiger van )
Mijn ervaringen zijn goed Alleen dat hele coachingsidee en adhdgroepen vind ik onzin Maar daar heb ik geen last van want loop er vooral vanwege mijn depressie
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 23:20:33 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67662119
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:06 schreef Chell het volgende:

[..]

Hihihi

Naja ik snap op zich het idee wel, van de combi medicatie en coaching. De bedoeling is tenslotte dat je toch anders gaan functioneren met medicatie dan zonder en wellicht slaan bepaalde tips dan wel aan.

De vorige keer had ik eerst ook al een hele poos coaching voor ik medicatie kreeg en ik zat daar voor mijn gevoel echt mijn tijd te verdoen. Mijn ei hoefde ik niet kwijt, zeker niet daar, geaccepteerd had ik het ook al en tips als "probeer elke avond op dezelfde tijd naar bed te gaan" of "maak een huishoudschemaatje" zijn heel zinvol, maar kan ik zelf ook bedenken. Me er aan houden is een heel ander verhaal, maar dat doe ik ook niet voor een coach
Ik denk er precies hetzelfde over Bij mij is ADD ook een bijkomend iets, ik vind het op dit moment niet mijn belangrijkste 'probleem'. Ik ben depressief en soms zie ik het leven niet zitten. Leuk hoor om dan tips te krijgen hoe je een agenda bij kunt houden maar dat interesseert me dan echt even geen reet
pi_67662494
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn goed Alleen dat hele coachingsidee en adhdgroepen vind ik onzin Maar daar heb ik geen last van want loop er vooral vanwege mijn depressie
Qua tips van coaches die ik net las denk ik dat dat inderdaad voor mij ook geen wereld van verschil zou maken.. Sowieso merk ik in m'n huidige therapie al dat dat soort adviezen vaak averechts werken omdat ik me er dan veel te geforceerd op ga concentreren/er in doorsla/er alleen maar neurotischer van word (een opdracht om elk uur je spanning op schaal van 1 tot 10 bij te houden laat je je alleen maar meer fixeren op je spanning, en een tip om elke avond bijtijds naar bed te gaan zorgt er uiteindelijk voor dat je bang bent dat 't helemaal mis gaat als je eens een keer later in bed eindigt ).
Maar op dit moment zou vooral de diagnose ADD een zegen voor me zijn. Het feit dat dan ws niet al m'n klachten veroorzaakt worden door m'n manier van denken/iets wat ik zelf in de hand heb, maakt het al een stuk makkelijker om bepaalde dingen gewoon te accepteren. Nu heb ik elke keer dat ik me onrustig voel nog 't idee "oje, dan heb ik blijkbaar iets gedacht wat spanning teweeg bracht, wat dacht ik dan???".
Om eerlijk te zijn kan ik uiteindelijk altijd wel een verklaring vinden, maar die is vaak vergezocht, en na het lezen van diverse (zeer herkenbare) verhalen vind ik ADD eigenlijk een veel aannemelijkere verklaring voor veel van mijn onrust.
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:31:36 #125
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_67663834
Ik had liever dat ik geen ADD had en dat het iets was dat ik kon veranderen. Nu zit ik met een probleem waar ik alleen om heen kan werken maar niet kan oplossen..

Probleem is natuurlijk een groot woord, maar ideaal is het niet om ADD te hebben.Het heeft zeker ook voordelen, maar mensen horen zich nou eenmaal op een bepaalde manier te gedragen...
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_67663962
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:32 schreef Maartel het volgende:

[..]

Qua tips van coaches die ik net las denk ik dat dat inderdaad voor mij ook geen wereld van verschil zou maken.. Sowieso merk ik in m'n huidige therapie al dat dat soort adviezen vaak averechts werken omdat ik me er dan veel te geforceerd op ga concentreren/er in doorsla/er alleen maar neurotischer van word (een opdracht om elk uur je spanning op schaal van 1 tot 10 bij te houden laat je je alleen maar meer fixeren op je spanning, en een tip om elke avond bijtijds naar bed te gaan zorgt er uiteindelijk voor dat je bang bent dat 't helemaal mis gaat als je eens een keer later in bed eindigt ).
Herkenbaar. Ik voel me dan schuldig als ik in mijn roes van perfectionisme 1 ding verkeerd doe. En het gevaarlijke daarvan is, is dat ik vind dat ik toch al heb gefaald en uit m'n ritme raak.
quote:
Maar op dit moment zou vooral de diagnose ADD een zegen voor me zijn. Het feit dat dan ws niet al m'n klachten veroorzaakt worden door m'n manier van denken/iets wat ik zelf in de hand heb, maakt het al een stuk makkelijker om bepaalde dingen gewoon te accepteren. Nu heb ik elke keer dat ik me onrustig voel nog 't idee "oje, dan heb ik blijkbaar iets gedacht wat spanning teweeg bracht, wat dacht ik dan???".
Om eerlijk te zijn kan ik uiteindelijk altijd wel een verklaring vinden, maar die is vaak vergezocht, en na het lezen van diverse (zeer herkenbare) verhalen vind ik ADD eigenlijk een veel aannemelijkere verklaring voor veel van mijn onrust.
Het lijkt inderdaad fijn om vanuit een bepaald kader (ADD) aan je problemen te kunnen werken.

Ik zit nog in het traject en wacht nog op de onderzoeken, maar of ik nu een ADD'er ben of niet, een aantal problemen blijf ik houden. Een voorbeeld daarvan is, is dat ik me snel verveel. Ik ben daardoor wel creatief, maar aan de andere kant ben ik ook een rusteloze kip zonder kop.

[ Bericht 4% gewijzigd door FictionalFenna op 03-04-2009 00:46:24 ]
I HATE MUSIC
pi_67666143
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:31 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik had liever dat ik geen ADD had en dat het iets was dat ik kon veranderen. Nu zit ik met een probleem waar ik alleen om heen kan werken maar niet kan oplossen..
O ja, dat begrijp ik ook wel, alleen ben ik al zo lang aan het proberen bepaalde dingen te veranderen waarvan m'n peut aangeeft dat ik ze misschien eens moet accepteren, terwijl ik zoiets heb van 'zodra ik 't accepteer verandert er helemaal niks meer aan'. Maar ondertussen kom ik geen meter verder, dus heb ik ws liever dat blijkt dat sommige dingen niet alleen liggen aan wat ik denk/doe, zodat ik me misschien eens bij wat dingen neer kan leggen, ipv alle mogelijke manieren van denken uit te proberen en toch steeds weer met dezelfde klachten te eindigen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:38:16 #128
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67680702
Bij de psychiater geweest: op 23 mei * starten met 4x10 mg Ritalin per dag.
Diezelfde week terugkomen voor een evaluatie van, de eerste week met Ritalin.

* Omdat ik én jarig ben, én een nieuwe bundel uitgeef, én een vakantie heb de komende 8 weken, is voor die datum gekozen!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 5 april 2009 @ 19:33:26 #129
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67737202
Hoi Iedereen

Ik ben Odette uit Amersfoort en ik heb sinds een jaar de diagnose ADD (ben 21) en sinds ik aan de ritalin ben ben ik serieus blij dat die diagnose ooit is gesteld, mijn leven is er echt véél beter op geworden.

Leek me dus leuk om dit topic te gaan volgen
pi_67753113
Weet iemand trouwens waarom de ene psych kiest voor Concerta en de (meeste) andere voor Ritalin?

Mijn psych had er een goede reden voor, nl dat ADHD'ers doorgaans moeite hebben met regelmaat .
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 12:24:22 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67755592
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom de ene psych kiest voor Concerta en de (meeste) andere voor Ritalin?

Mijn psych had er een goede reden voor, nl dat ADHD'ers doorgaans moeite hebben met regelmaat .
ik denk dat de meesten zullen beginnen met Ritalin puur om uit te proberen of het effect heeft. Ik heb er zelf voor gekozen omdat ik niet de hele dag onder de medicijnen wil zitten. Denk dat dat ook wel meespeelt

overigens ga ik waarschijnlijk over naar concerta omdat ik er moeite mee heb om te onthouden wanneer ik ze in moet nemen
pi_67758206
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

overigens ga ik waarschijnlijk over naar concerta omdat ik er moeite mee heb om te onthouden wanneer ik ze in moet nemen
En hier de redenatie van mijn psych in de praktijk
pi_67758403
Ik heb eerst Ritalin gehad en ben daarna overgestapt naar dextro.
Gelukkig was ik lekker eigenwijs, anders was ik nu nog met de dosis aan het kloten geweest.
Bij mij is het echt troep, Ritalin.
Voor anderen schijnt het geweldig te zijn.
Dextro voelt bij mij veel schoner en puurder.

Nog meer mensen die zonder regelmaat slikken?
Ik slik het alleen als ik echt bezig moet om dingen te doen en er logica bij nodig is. Heb het idee dat het een downer is voor mijn creatieve denken aangezien creatief denken vaak samen gaat met minder logica en meer impulsen.

De ene keer doe ik dus een paar maanden met een potje, de andere keren kan het best snel gaan.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 14:34:44 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67759656
Door de week als ik moet studeren of werken dan slik ik trouw de hele dag Ritalin maar als ik een dagje niets hoef sla ik het lekker over

nu moet ik vrijwel altijd studeren of werken dus echt vaak komt dat niet voor
pi_67759991
Voor mij was Ritalin ook troep. Daarnaast werd ik erg opgefokt dat ik steeds aan moest denken wanneer ik het in moest nemen.
Sinds kort aan de Strattera en het werkt super!!
  maandag 6 april 2009 @ 14:45:51 #136
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67760040
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:44 schreef Lychee_ het volgende:
Voor mij was Ritalin ook troep. Daarnaast werd ik erg opgefokt dat ik steeds aan moest denken wanneer ik het in moest nemen.
Sinds kort aan de Strattera en het werkt super!!
Hoelang duurde het voordat de Strattera zijn werk deed?
  maandag 6 april 2009 @ 15:30:22 #137
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67761541
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:55 schreef Kabolter het volgende:
Ik heb eerst Ritalin gehad en ben daarna overgestapt naar dextro.
Gelukkig was ik lekker eigenwijs, anders was ik nu nog met de dosis aan het kloten geweest.
Bij mij is het echt troep, Ritalin.
Voor anderen schijnt het geweldig te zijn.
Voor mij is Ritalin super, ik voel me er goed bij, heb geen bijwerkingen (meer) en ik ben gelukkig in staat wel te denken aan de tijden dat ik het in moet nemen (met hulp van een wekker). Bovendien vind ik het prettig dat ik zelf kan bepalen of ik er drie of vier per dag neem, afhankelijk van de drukte van mijn dag.

Als ik mijn wekker niet zet vergeet ik hem inderdaad prompt in te nemen, dus soms heb ik wel eens maanden waarin ik wat langer doe met mijn ritalin ja, herkenbaar
pi_67768978
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:45 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Hoelang duurde het voordat de Strattera zijn werk deed?
1 week 40 mg
4 weken 60 mg
en nu paar dagen 80 mg

Zo is momenteel de dosering gegaan om het langzaam op te kunnen bouwen.
Ik merkte na 1e week 60 mg lichte verbetering en dat is de verdere weken sterk verbeterd. Nu met 80 mg en hopelijk gaat dan nog beter.
  maandag 6 april 2009 @ 19:16:16 #139
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67769046
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

1 week 40 mg
4 weken 60 mg
en nu paar dagen 80 mg

Zo is momenteel de dosering gegaan om het langzaam op te kunnen bouwen.
Ik merkte na 1e week 60 mg lichte verbetering en dat is de verdere weken sterk verbeterd. Nu met 80 mg en hopelijk gaat dan nog beter.
Na 2 weken, dat is toch al fijn!
Heb je nu echt een gevoel dat een andere wereld voor je open gegaan is?
pi_67769421
Nou een andere wereld is wat overdreven, maar ik vind het fijn dat ik wat meer energie op een dag heb (niet half slapen tijdens college, kan het stappen langer volhouden etc.) en beter kan concentreren, bijna geen gedachtestormen heb en niet meer zo prikkelbaar en chagerijnig ben wat ik regelmatig was einde van de dag als ik moe was. En seksleven is stuk beter geworden doordat ik mij veel beter kan concentreren/geen gedachtestormen. Kan mij helemaal laten gaan.
Owja en ik voel mij beter in mijn vel. Ik heb best een aardig negatief zelfbeeld en dat is al stuk minder geworden. Ik heb tentamenperiode en heb nu er beter gevoel over. Idee dat ik minder last van faalangst heb wat ik normaal gesproken heb.
Mijn vriend vond mij al geweldig, maar nu helemaal! (heeft niet alleen met de seks te maken, ook de andere dingen die ik noem)

Het is duur spul (als je dat ziet op het stickertje van de apotheek op het doosje) maar gelukkig vergoedt mijn zorgverzekeraar alles.

Maar als je het zo bekijkt is het best een andere wereld waarin ik terecht gekomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lychee_ op 06-04-2009 19:39:37 ]
  maandag 6 april 2009 @ 19:46:50 #141
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67770068
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:28 schreef Lychee_ het volgende:
Nou een andere wereld is wat overdreven, maar ik vind het fijn dat ik wat meer energie op een dag heb (niet half slapen tijdens college, kan het stappen langer volhouden etc.) en beter kan concentreren, bijna geen gedachtestormen heb en niet meer zo prikkelbaar en chagerijnig ben wat ik regelmatig was einde van de dag als ik moe was. En seksleven is stuk beter geworden doordat ik mij veel beter kan concentreren/geen gedachtestormen. Kan mij helemaal laten gaan.
Owja en ik voel mij beter in mijn vel. Ik heb best een aardig negatief zelfbeeld en dat is al stuk minder geworden. Ik heb tentamenperiode en heb nu er beter gevoel over. Idee dat ik minder last van faalangst heb wat ik normaal gesproken heb.
Mijn vriend vond mij al geweldig, maar nu helemaal! (heeft niet alleen met de seks te maken, ook de andere dingen die ik noem)

Het is duur spul (als je dat ziet op het stickertje van de apotheek op het doosje) maar gelukkig vergoedt mijn zorgverzekeraar alles.

Maar als je het zo bekijkt is het best een andere wereld waarin ik terecht gekomen.
Dat klinkt geweldig voor je!
Merk je verschil met het leren voor je tentamens en de planning, uitstellen alles wat er omheen hangt?

Normaal wordt het niet vergoed toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_67770358
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:46 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Dat klinkt geweldig voor je!
Merk je verschil met het leren voor je tentamens en de planning, uitstellen alles wat er omheen hangt?

Normaal wordt het niet vergoed toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Meer overzicht in mijn hoofd en meer idee van tijd mbt mijn tentamens nu.
Ik loop bij PsyQ en daar was eind van vorig jaar een lijst met geadviseerde zorgverzekeraars die bepaalde adhd medicatie vergoeden. Doordat ik Strattera al wilde proberen, ben ik overgestapt op zorgverzekeraar.

Gebruik jezelf medicatie?
  maandag 6 april 2009 @ 19:57:18 #143
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67770455
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:54 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Meer overzicht in mijn hoofd en meer idee van tijd mbt mijn tentamens nu.
Ik loop bij PsyQ en daar was eind van vorig jaar een lijst met geadviseerde zorgverzekeraars die bepaalde adhd medicatie vergoeden. Doordat ik Strattera al wilde proberen, ben ik overgestapt op zorgverzekeraar.

Gebruik jezelf medicatie?
Welke verzekeraar heb je nu dan?

Ik heb ritalin/concerta en dextroamfetamine geprobeerd maar deed allebei niks behalve dat ik er na een paar maanden steeds lustelozer van werd.
Strattera heb ik daarom, en om de prijs, niet aangedurfd.
pi_67772019
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:57 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Ik heb ritalin/concerta en dextroamfetamine geprobeerd maar deed allebei niks behalve dat ik er na een paar maanden steeds lustelozer van werd.
Dat is ook nog 1 van de redenen waarom ik ze niet regelmatig inneem.
Al speel ik soms ook met de dosis. 2 = rust, 3 is rust + upper, en 4 is echt een upper.

Grootste reden zal wel zijn dat ik er erg van geniet, ADHD-eren.
Vooral het dagdromen en altijd al dat nieuwe wat er op je pad komt.
pi_67776352
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:57 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Avero Achmea.
Moet je nog klein jaartje wachten dan...
pi_67783618
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:28 schreef Lychee_ het volgende:

Klinkt als een wondermiddel . Heb je voor dat je hieraan ging ook nog andere pillen gehad? Afgezien van de Ritalin natuurlijk .

@ een modje: Ik heb een wiki aangemaakt voor de OP. Kan deze in de OP verwerkt worden? Linkje.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:56:28 #147
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67790756
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:10 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Avero Achmea.
Moet je nog klein jaartje wachten dan...
Ik ben pas overgestapt naar VGZ, ik ga daar toch ook maar eens informeren.
Maar goed dat ik het weet in elk geval!
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 13:16:17 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67791314
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:30 schreef Windigo het volgende:

[..]

Voor mij is Ritalin super, ik voel me er goed bij, heb geen bijwerkingen (meer) en ik ben gelukkig in staat wel te denken aan de tijden dat ik het in moet nemen (met hulp van een wekker). Bovendien vind ik het prettig dat ik zelf kan bepalen of ik er drie of vier per dag neem, afhankelijk van de drukte van mijn dag.

Als ik mijn wekker niet zet vergeet ik hem inderdaad prompt in te nemen, dus soms heb ik wel eens maanden waarin ik wat langer doe met mijn ritalin ja, herkenbaar
Hier kan ik me wel in vinden het fijne van Ritalin is inderdaad dat je zelf kunt bepalen hoeveel je inneemt

mijn dosering van 1,5 bevalt me trouwens erg goed
pi_67797471
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:56 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Ik ben pas overgestapt naar VGZ, ik ga daar toch ook maar eens informeren.
Maar goed dat ik het weet in elk geval!
Naar mijn weten vergoed VGZ geen fuck... Ik ga zekers overstappen aan het eind van het jaar. Hier kun je zien of je medicijn wordt vergoed en door wie.

PS: dank voor het aanpassen van de OP.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:23:06 #150
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_67800188
ONVZ en Aegon vergoeden de eigen bijdrage van geneesmiddelen 100% tot 4500 euro uit hun aanvullende verzekering. Voor het gedeelte uit de HV betaal je dan wel Eigen Risico, maar de eigen bijdrage krijg je dan wel vergoed.
Of je eigen bijdrage voor een geneesmiddel moet betalen kun je zien op www.medicijnkosten.nl.

Ook andere verzekeraars vergoeden dit soms, bijvoorbeeld CZ met een Top Collectief aanvullende verzekering (100%), maar dan moet je wel een collectieve verzekering kunnen afsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oproerkraaier op 07-04-2009 17:28:45 ]
Mensen die thee drinken plassen zittend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')