Herkenbaar.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:32 schreef Maartel het volgende:
[..]
Qua tips van coaches die ik net las denk ik dat dat inderdaad voor mij ook geen wereld van verschil zou maken.. Sowieso merk ik in m'n huidige therapie al dat dat soort adviezen vaak averechts werken omdat ik me er dan veel te geforceerd op ga concentreren/er in doorsla/er alleen maar neurotischer van word (een opdracht om elk uur je spanning op schaal van 1 tot 10 bij te houden laat je je alleen maar meer fixeren op je spanning, en een tip om elke avond bijtijds naar bed te gaan zorgt er uiteindelijk voor dat je bang bent dat 't helemaal mis gaat als je eens een keer later in bed eindigt).
Het lijkt inderdaad fijn om vanuit een bepaald kader (ADD) aan je problemen te kunnen werken.quote:Maar op dit moment zou vooral de diagnose ADD een zegen voor me zijn. Het feit dat dan ws niet al m'n klachten veroorzaakt worden door m'n manier van denken/iets wat ik zelf in de hand heb, maakt het al een stuk makkelijker om bepaalde dingen gewoon te accepteren. Nu heb ik elke keer dat ik me onrustig voel nog 't idee "oje, dan heb ik blijkbaar iets gedacht wat spanning teweeg bracht, wat dacht ik dan???".
Om eerlijk te zijn kan ik uiteindelijk altijd wel een verklaring vinden, maar die is vaak vergezocht, en na het lezen van diverse (zeer herkenbare) verhalen vind ik ADD eigenlijk een veel aannemelijkere verklaring voor veel van mijn onrust.
O ja, dat begrijp ik ook wel, alleen ben ik al zo lang aan het proberen bepaalde dingen te veranderen waarvan m'n peut aangeeft dat ik ze misschien eens moet accepteren, terwijl ik zoiets heb van 'zodra ik 't accepteer verandert er helemaal niks meer aan'. Maar ondertussen kom ik geen meter verder, dus heb ik ws liever dat blijkt dat sommige dingen niet alleen liggen aan wat ik denk/doe, zodat ik me misschien eens bij wat dingen neer kan leggen, ipv alle mogelijke manieren van denken uit te proberen en toch steeds weer met dezelfde klachten te eindigen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:31 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik had liever dat ik geen ADD had en dat het iets was dat ik kon veranderen. Nu zit ik met een probleem waar ik alleen om heen kan werken maar niet kan oplossen..
ik denk dat de meesten zullen beginnen met Ritalin puur om uit te proberen of het effect heeft. Ik heb er zelf voor gekozen omdat ik niet de hele dag onder de medicijnen wil zitten. Denk dat dat ook wel meespeeltquote:Op maandag 6 april 2009 11:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom de ene psych kiest voor Concerta en de (meeste) andere voor Ritalin?
Mijn psych had er een goede reden voor, nl dat ADHD'ers doorgaans moeite hebben met regelmaat.
En hier de redenatie van mijn psych in de praktijkquote:Op maandag 6 april 2009 12:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
overigens ga ik waarschijnlijk over naar concerta omdat ik er moeite mee heb om te onthouden wanneer ik ze in moet nemen
Hoelang duurde het voordat de Strattera zijn werk deed?quote:Op maandag 6 april 2009 14:44 schreef Lychee_ het volgende:
Voor mij was Ritalin ook troep. Daarnaast werd ik erg opgefokt dat ik steeds aan moest denken wanneer ik het in moest nemen.
Sinds kort aan de Strattera en het werkt super!!
Voor mij is Ritalin super, ik voel me er goed bij, heb geen bijwerkingen (meer) en ik ben gelukkig in staat wel te denken aan de tijden dat ik het in moet nemen (met hulp van een wekker). Bovendien vind ik het prettig dat ik zelf kan bepalen of ik er drie of vier per dag neem, afhankelijk van de drukte van mijn dag.quote:Op maandag 6 april 2009 13:55 schreef Kabolter het volgende:
Ik heb eerst Ritalin gehad en ben daarna overgestapt naar dextro.
Gelukkig was ik lekker eigenwijs, anders was ik nu nog met de dosis aan het kloten geweest.
Bij mij is het echt troep, Ritalin.
Voor anderen schijnt het geweldig te zijn.
1 week 40 mgquote:Op maandag 6 april 2009 14:45 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voordat de Strattera zijn werk deed?
Na 2 weken, dat is toch al fijn!quote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
1 week 40 mg
4 weken 60 mg
en nu paar dagen 80 mg
Zo is momenteel de dosering gegaan om het langzaam op te kunnen bouwen.
Ik merkte na 1e week 60 mg lichte verbetering en dat is de verdere weken sterk verbeterd. Nu met 80 mg en hopelijk gaat dan nog beter.
Dat klinkt geweldig voor je!quote:Op maandag 6 april 2009 19:28 schreef Lychee_ het volgende:
Nou een andere wereld is wat overdreven, maar ik vind het fijn dat ik wat meer energie op een dag heb (niet half slapen tijdens college, kan het stappen langer volhouden etc.) en beter kan concentreren, bijna geen gedachtestormen heb en niet meer zo prikkelbaar en chagerijnig ben wat ik regelmatig was einde van de dag als ik moe was. En seksleven is stuk beter geworden doordat ik mij veel beter kan concentreren/geen gedachtestormen. Kan mij helemaal laten gaan.
Owja en ik voel mij beter in mijn vel. Ik heb best een aardig negatief zelfbeeld en dat is al stuk minder geworden. Ik heb tentamenperiode en heb nu er beter gevoel over. Idee dat ik minder last van faalangst heb wat ik normaal gesproken heb.
Mijn vriend vond mij al geweldig, maar nu helemaal!(heeft niet alleen met de seks te maken, ook de andere dingen die ik noem)
Het is duur spul (als je dat ziet op het stickertje van de apotheek op het doosje) maar gelukkig vergoedt mijn zorgverzekeraar alles.
Maar als je het zo bekijkt is het best een andere wereld waarin ik terecht gekomen.![]()
Meer overzicht in mijn hoofd en meer idee van tijd mbt mijn tentamens nu.quote:Op maandag 6 april 2009 19:46 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Dat klinkt geweldig voor je!
Merk je verschil met het leren voor je tentamens en de planning, uitstellen alles wat er omheen hangt?
Normaal wordt het niet vergoed toch?Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Welke verzekeraar heb je nu dan?quote:Op maandag 6 april 2009 19:54 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Meer overzicht in mijn hoofd en meer idee van tijd mbt mijn tentamens nu.
Ik loop bij PsyQ en daar was eind van vorig jaar een lijst met geadviseerde zorgverzekeraars die bepaalde adhd medicatie vergoeden. Doordat ik Strattera al wilde proberen, ben ik overgestapt op zorgverzekeraar.
Gebruik jezelf medicatie?
Dat is ook nog 1 van de redenen waarom ik ze niet regelmatig inneem.quote:Op maandag 6 april 2009 19:57 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Welke verzekeraar heb je nu dan?
Ik heb ritalin/concerta en dextroamfetamine geprobeerd maar deed allebei niks behalve dat ik er na een paar maanden steeds lustelozer van werd.
Strattera heb ik daarom, en om de prijs, niet aangedurfd.
Avero Achmea.quote:Op maandag 6 april 2009 19:57 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Welke verzekeraar heb je nu dan?
Ik heb ritalin/concerta en dextroamfetamine geprobeerd maar deed allebei niks behalve dat ik er na een paar maanden steeds lustelozer van werd.
Strattera heb ik daarom, en om de prijs, niet aangedurfd.
Klinkt als een wondermiddelquote:Op maandag 6 april 2009 19:28 schreef Lychee_ het volgende:
Nou een andere wereld is wat overdreven, maar ik vind het fijn dat ik wat meer energie op een dag heb (niet half slapen tijdens college, kan het stappen langer volhouden etc.) en beter kan concentreren, bijna geen gedachtestormen heb en niet meer zo prikkelbaar en chagerijnig ben wat ik regelmatig was einde van de dag als ik moe was. En seksleven is stuk beter geworden doordat ik mij veel beter kan concentreren/geen gedachtestormen. Kan mij helemaal laten gaan.
Owja en ik voel mij beter in mijn vel. Ik heb best een aardig negatief zelfbeeld en dat is al stuk minder geworden. Ik heb tentamenperiode en heb nu er beter gevoel over. Idee dat ik minder last van faalangst heb wat ik normaal gesproken heb.
Mijn vriend vond mij al geweldig, maar nu helemaal!(heeft niet alleen met de seks te maken, ook de andere dingen die ik noem)
Het is duur spul (als je dat ziet op het stickertje van de apotheek op het doosje) maar gelukkig vergoedt mijn zorgverzekeraar alles.
Maar als je het zo bekijkt is het best een andere wereld waarin ik terecht gekomen.![]()
Ik ben pas overgestapt naar VGZ, ik ga daar toch ook maar eens informeren.quote:Op maandag 6 april 2009 22:10 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Avero Achmea.
Moet je nog klein jaartje wachten dan...
Hier kan ik me wel in vindenquote:Op maandag 6 april 2009 15:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
Voor mij is Ritalin super, ik voel me er goed bij, heb geen bijwerkingen (meer) en ik ben gelukkig in staat wel te denken aan de tijden dat ik het in moet nemen (met hulp van een wekker). Bovendien vind ik het prettig dat ik zelf kan bepalen of ik er drie of vier per dag neem, afhankelijk van de drukte van mijn dag.
Als ik mijn wekker niet zet vergeet ik hem inderdaad prompt in te nemen, dus soms heb ik wel eens maanden waarin ik wat langer doe met mijn ritalin ja, herkenbaar![]()
Naar mijn weten vergoed VGZ geen fuck... Ik ga zekers overstappen aan het eind van het jaar. Hier kun je zien of je medicijn wordt vergoed en door wie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:56 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ik ben pas overgestapt naar VGZ, ik ga daar toch ook maar eens informeren.
Maar goed dat ik het weet in elk geval!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |