abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67267217
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 08:11 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jij noemt jezelf computernerd en weet niet eens wat een schrijfcache is?
Ik snap heel goed wat dat is. Maar als je alleen een document uitleest is er dus geen schrijfcache he.
Voorzover ik het weet vind dat alleen plaatst voor bijvoorbeeld de recovery van een document. Want zodra je de opdracht geeft iets op te slaan blijft het echt niet in je cache hangen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:03:44 #152
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_67267891
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat dat is. Maar als je alleen een document uitleest is er dus geen schrijfcache he. (...)
Wel dus, ook bij het openen van een bestand wordt er een klein beetje data naar schijf geschreven, juist omdat het maar een klein beetje is blijft deze in de cache achter.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_67268298
Ik deed het vroeger ook niet, maar sinds ik tijdens een aantal presentaties al die idioten dat zag doen deed ik het ook maar
Ik heb zo'n Sandisk cruzer micro, in die programma ervan kan je zelf een soort van veilig verwijderen kiezen, dus ik doe het nu gewoon via dat
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:23:27 #154
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_67269525
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:21 schreef Asgard het volgende:
Ik deed het vroeger ook niet, maar sinds ik tijdens een aantal presentaties al die idioten dat zag doen deed ik het ook maar
Ik heb zo'n Sandisk cruzer micro, in die programma ervan kan je zelf een soort van veilig verwijderen kiezen, dus ik doe het nu gewoon via dat
Je hebt die automatisch opstartende troep er nog op zitten? Die heb ik er meteen afgegooid.
pi_67283360
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:51 schreef -Techno- het volgende:
Nee zijn klas noemt hem computernerd, het concept begrijpend lezen is inderdaad een stuk moeilijker dan weten wat schrijfcache is
2001 belde, hij wilde z'n begrijpend-lezen grap terug.

Maar wat Aaargh! zegt, zelfs leesacties geven met de meeste bestandssystemen een schrijfactie (zelfs FAT houdt tegenwoordig de datum van de laatste keer dat een bestand geopend is bij, NTFS misschien zelfs een tijd, geen idee).

Toegegeven, da's vaak maar één blockje data dus dat is ws heel snel weggeschreven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67283501
Bij Ubuntu is dat anders wel degelijk nodig, was een keer alles kwijt toen ik 'm er zo uittrok.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_67283645
Yeps, Linux distro's hebben vaak zeer agressieve schrijf caching, ook voor verwisselbare media. Heb wel een keer een heel album naar mijn MP3 speler gekopieerd en toen zonder unmount het ding weer uit de laptop getrokken. Was er uiteindelijk gewoon niks gekopieerd, kon het gewoon weer opnieuw gaan kopiëren.
pi_67285152
quote:
Op zondag 22 maart 2009 01:04 schreef Svensational het volgende:
Bij Ubuntu is dat anders wel degelijk nodig, was een keer alles kwijt toen ik 'm er zo uittrok.
Schoolcomputers draaien doorgaans geen Linux
Bij ons op school werken ze met images die vista resetten naar voor sp1
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 22 maart 2009 @ 11:00:56 #159
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_67287656
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:52 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

2001 belde, hij wilde z'n begrijpend-lezen grap terug.
Over ouwe grappen gesproken

Voor de rest klopt je verhaaltje wel hoor, alleen kan je write delay uitzetten dus ik zie geen probleem.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_67316100
Heh, was al bang dat ik die terug zou krijgen.

Tsja, ik ben al jaren gewend om iets te unmounten voor ik het uit de computer trek, maar goed, op Windows is "veilige verwijdering" volgens mij ook een ontzettend omslachtig proces (minstens vier muisklikken, iig in oudere versies?), dus ik kan je verder ook niet ongelijk geven als het je nooit problemen gegeven heeft...
pi_67321567
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef Ascendancy het volgende:
Veilig verwijderen gebruiken voor ze hun USB-stick eruit trekken

Ik zie het iedere x weer als iemand na een presentatie zijn USB eruit wil halen.
Laatst wilde windows iemands stick niet vrijgeven met die optie. Wist ie niet meer wat ie moest doen

Klacht: Domme leken
Misschien wil je wat USB RFC's lezen? Maar wacht, dat is natuurlijk niet nodig, want je weet het allemaal al door al die USB device drivers die je hebt ontwikkeld naast je middelbare school. Jij bent immers in de positie om het onderscheid van domme leken aan te wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')