ik zou eerder zeggen onwetend. Ik ben ook onwetend in dit opzicht dus leg het eens uit!quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef Ascendancy het volgende:
Veilig verwijderen gebruiken voor ze hun USB-stick eruit trekken
Ik zie het iedere x weer als iemand na een presentatie zijn USB eruit wil halen.
Laatst wilde windows iemands stick niet vrijgeven met die optie. Wist ie niet meer wat ie moest doen
Klacht: Domme leken
Jij hebt zeker thuis draadloos stroomquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb zo'n usbstickje waarbij het lampje blijft knipperen. Zelfs als ik het stickje loskoppel.
Ga je ons dan verlichten?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Al die ICT beheerdertjes hier die er heilig van overtuigd zijn dat niet 'veilig verwijderen' gaan flikker uitmaakt.
Hoezo "Ik heb geen benul van het I/O concept."
Ik had net gekeken. Maar bij verwijderbare mediaspelers is deze optie niet eens beschikbaar.quote:
Hebben kennelijk niets beters te doenquote:Op woensdag 18 maart 2009 @ 16:04 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoe kun je je aan zoiets ergeren?
Nee grappenmaker, ik bedoel als ik de optie "veilig verwijderen" kies.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Jij hebt zeker thuis draadloos stroom
quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ohja mijn 2 gig was misschien niet belangrijk genoeg
Ooh, heb je ooit wel eens problemen gehad als je de optie niet gebruikte?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee grappenmaker, ik bedoel als ik de optie "veilig verwijderen" kies.
Nee, maar een USB stick heeft wel een filesystem dat in een inconsistente state kan raken als het OS een delayed write doet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ga je ons dan verlichten?
Want een USB is geen HD he
En al helemaal geen RAM.
Nog niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:27 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ooh, heb je ooit wel eens problemen gehad als je de optie niet gebruikte?
Nieuw Engels?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:46 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, maar een USB stick heeft wel een filesystem dat in een inconsistente state kan raken als het OS een delayed write doet.
Optie is te vinden bij apparaatbeheer en ja, zorgt ervoor dat windows niet aan "delay writes" doet op desbetreffende sub stick... volgens microsoftquote:
Maar da's dan weer niet zo handig voor de levensduur van zo'n ding.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Optie is te vinden bij apparaatbeheer en ja, zorgt ervoor dat windows niet aan "delay writes" doet op desbetreffende sub stick... volgens microsoft
En hoeveel korter zou dat dan zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar da's dan weer niet zo handig voor de levensduur van zo'n ding.
Misschien niet maar zo'n stick is tegen de tijd dat ie niet meer bruikbaar is al 4x in capaciteit ingehaald. Of kwijt geraakt etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar da's dan weer niet zo handig voor de levensduur van zo'n ding.
Nouja dat moet je ook allemaal maar net weten. En als de default op write caching staat ingesteld ben je zuur. Ik wist zo snel ook niet dat je dat voor USB sticks ook nog separaat kon instellen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:56 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die Windows-versies gebruiken die write caching op verwisselbare media toepassen.
Jij noemt jezelf computernerd en weet niet eens wat een schrijfcache is?quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat ik de "computernerd" van de klas ben(ik kan niet programmeren of iets dus waarom weet ik niet, ik heb ook geen autistische kenmerken.) En ze mij dan vragen waarom het niet lukt
Dat kan nog best snel zijn. Ik heb een keer een USB stick in een maandje of drie verloren omdat ik mijn logs er zonder caching op wegschreef. Had niet door dat er elke paar seconden wat heen ging. Had pas door dat 'ie stuk was toen bleek dat wat ik ook opsloeg, als ik het teruglas waren er altijd wel wat bytejes veranderd.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:42 schreef -Techno- het volgende:
En hoeveel korter zou dat dan zijn?
Maar ondertussen vind je dit allemaal natuurlijk machtig interessante informatie en was dit gewoon een stiekeme tvp, geef maar toe.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:24 schreef Dueno het volgende:
wat een kknerdjes in dit topic
Ok.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:31 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben jij er nu om dit topic eens even flink op te fleuren
Nee zijn klas noemt hem computernerd, het concept begrijpend lezen is inderdaad een stuk moeilijker dan weten wat schrijfcache isquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jij noemt jezelf computernerd en weet niet eens wat een schrijfcache is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |