abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67248297
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vanmorgen een klein kookboekje gehaald voor meeneemlunches en daar raden ze aan om op je werk (in je bureaula bijv.) een voorraadje met lekkere dressings en dergelijke te hebben (balsamicoazijn, verschillende soorten oliën in kleine flesjes etc). Eigenlijk raar dat mensen dat niet hebben en meestal de meest standaard (boterham met kaas, boterham met ham en een appel) dingen meenemen naar het werk. Dag in dag uit. Je brengt toch best veel tijd door op je werk en lekker eten op het werk lijkt me net zo normaal als thuis. In het boekje wordt de bento overigens niet genoemd, maar het zijn wel allemaal receptjes die zo in een bento kunnen.
Ja ik vind het ook vreemd dat mensen zich toch zo beperken tot alleen boterhammen soms. Je kan zoveel meer met je lunch ^.^ ! En ik neem meestal gewoon dressing mee in flesjes in me bento zelf, scheelt weer aangezien mijn werkplek op school/thuis meestal chaos genoeg is :p Wat dat betreft vind ik me bento ook wel fijn, voelt toch als een puntje rust en organisatie in me dag

En heb je toevallig titel en ISBN van dat boekje, het lijkt me interessant
Raar wel dat bento zelf er niet in genoemd word, maar als het er bruikbaar voor is ^.^
pi_67264762
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:34 schreef PM-girl het volgende:
Hmmm, het lijkt me erg leuk, maar als ik het goed snap, komt het neer op een maaltijd met daarin verschillende (gezonde) producten en dan vooral leuk ingepakt?
ja, dat snap je goed ja

dat kookboekje voor meeneemlunches lijkt mij ook wel leuk
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:57:28 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_67271492
Dit ziet er leuk uit!! Moet ik ook eens proberen, zekerweten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67294517
TerugVindBento.
pi_67300187
Net na het eten snel een bento in elkaar gezet voor morgen alvast.
Restjesbento vooral zo na het weekend, met los spul wat nog in huis was, morgen weer boodschappen duidelijk

Maar wel nog licht genoeg om een betere foto te maken

Bovenste deel: Volkoren spaghetti met leftover formaggio saus, wat gebakken champignonnetjes/bosui/parprika/uitje erdoor en wat sesamzaadjes erover. Komkommer en wortelblokjes.
Onderste deel: Eierkoek met beetje boter ertussen, wortel, peersterretjes en nog wat peerpartjes
In het kuikentje nog wat extra sesamzaadjes, geen idee of het lekkere combi is maar dat merk ik vanzelf, ziet er wel vrolijk uit in ieder geval

Dat moet lekker zijn morgen, alleen jammer dat het weer morgen minder is, dus geen zonnetje bij me bento
pi_67307590
Lief zo bij elkaar!
Ik heb net 3 grote posts op mijn website gedaan, paar foto's ervan:

De rest kan je lezen op www.bento-babe.nl (sorry, ik ben lui vandaag!)
pi_67311768
Ik krijg altijd trek van dit topic
Saartje
pi_67314187
Ik heb me verslapen dus geen boeiende bento, alleen een paar tomaatjes en stukje worst mee vandaag *snif*

@vahmpkat, ik ben echt jaloers op jou vis bento, hij is echt cool!!
pi_67317760
Amthezia wat jammer dat je je verslapen hebt, maar dat kan een keer gebeuren he ^.^
De foto's zien er weer leuk uit, en die apenkop-doosjes zijn zo leuk

Het vierkante doosje wat je gebruikt lijkt groter dan een normaal formaat bento of heb ik dat maar? Hoe ziet het doosje er in zijn totaal uit? Onder andere een vierkantig doosje en een rond doosje staan nog voor "ooit" op mijn lijstje maar bij de vierkanten doosjes is het of een laags en dat is meestal net te weinig, of ze zijn enorm.

(en ja, morgen weer stufi, dus het kriebelt weer om e-bay erbij te slepen )
pi_67318097
De vierkante bento dozen, zijn die van mijn man, en dus zijn ze 900ml gewoon 1 laags. Ik heb ze wel meer volgepropt, en minder aan stijl gedacht !!

Ik zou ook graag weer mooie dingen willen bestellen, maar het geld is gewoon even op momenteel
pi_67319316
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:18 schreef Amthezia het volgende:
De vierkante bento dozen, zijn die van mijn man, en dus zijn ze 900ml gewoon 1 laags. Ik heb ze wel meer volgepropt, en minder aan stijl gedacht !!

Ik zou ook graag weer mooie dingen willen bestellen, maar het geld is gewoon even op momenteel
Aha maar wel 1 laags dus, maar dat ze zo groter lijken klopt dan ^.^
Kheb 2 doosjes op het oog een groene 1laags 450 ml (totoro ) en een rode met konijntje 2laags en dat is gevaarlijk bij zelfde seller en dat gecombineerd met kriebels en morgen stufi
Lastig te weerstaan, maar mits er een bestelling komt dan mag het vandaag toch nog niet.

Ga zo me bento van vandaag eerst maar eens oppeuzelen
pi_67320030
Ben benieuwd of peer en worteltjes een goede combi is eet smakelijk!!
  maandag 23 maart 2009 @ 12:20:35 #38
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67320153
Ik zit er over te denken om een bentobox te gaan bestellen . Vind dit topic altijd zo leuk en heb echt zin om gezonder en lekkerder te gaan lunchen. Heb het wel eens geprobeerd met normale tupperware doosjes, maar die zijn veel te hoog. Dan ziet het er zo lelijk uit en gaat alles zo door elkaar dat ik 't niet lekker meer vind. Iemand een idee waar je in NL van die scheidingswandjes/dingetjes kunt kopen?
pi_67322868
Hmm in NL kan je niet veel kopen qua "echte" bentospullen.
Je zou natuurlijk wel een lage box kunnen kopen, en leuke cocktailprikkers en siliconen cupjes bij de xenos kopen. Scheidingswandjes zou je kunnen knippen van een siliconen bakmat bijv. Of aluminiumfolie gebruiken, werkt ook goed!!
Leuk hoor dat je zo enthousiast bent ga lekker spelen met je eten!!
  maandag 23 maart 2009 @ 14:38:26 #40
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_67324571
Ik vind het er elke keer zo lekker uitzien, die Bento lunches. Hier smeren we altijd gewoon een boterhammetje op kantoor, maar ik zit nu toch wel hard te denken om ook eens een keer zelf een lekkere lunch mee te nemen.

Maar, ik zie regelmatig complete rijst gerechten of spaghetti ofzo voorbij komen. Is dat dan echt lekker om dat koud te eten?
pi_67325376
Ja rijst is wel lekker koud hoor! En pasta salades vind ik ook heerlijk!! Pasta bolognese lijkt me niet lekker koud
Waar je ook aan moet denken, bijv. mijn rijst eet ik het liefste op kamertemperatuur. Dus echt heel koud is het niet meer. Veel plezier met een bento maken
pi_67325904
Oh, nu krijg ik een enorme drang om eentje te maken. Jammer dat ik niet zoveel tijd voor heb.
pi_67327177
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit er over te denken om een bentobox te gaan bestellen . Vind dit topic altijd zo leuk en heb echt zin om gezonder en lekkerder te gaan lunchen. Heb het wel eens geprobeerd met normale tupperware doosjes, maar die zijn veel te hoog. Dan ziet het er zo lelijk uit en gaat alles zo door elkaar dat ik 't niet lekker meer vind. Iemand een idee waar je in NL van die scheidingswandjes/dingetjes kunt kopen?
Ik heb pas geleden bij de xenos een setje van 3 tupperware achtige doosjes gekocht die met een soort clip aan het doosje bij elke zijde sluiten. Mijn doel was gewoon om er spul in in te vriezen, maar het middelste doosje ervan is nog wel redelijk kwa formaat voor een bento. Het is niet enorm hoogwandig. Je zou kunnen kijken of dat je eventueel bevalt.

Persoonlijk ben ik na een paar keer rommelen in een normalere broodtrommel/tupperware al snel overgestapt op toch bestellen (desondanks ik dat doodeng vond maar je bent beschermd bij je aankopen met paypal bij e-bay en voor $2 ofzo heb je meestal ook insurance extra er nog bij)

Voor scheidingswandjes heb ik sushi-grasjes die ik in Den Haag had gekocht en ander e-bay spul, maar bij sommige officiele doosjes zit al een of soms meerdere bijpassende wandjes in. Wat ook prima werkt als je dingen wilt scheiden zijn silicone muffin-vormpjes. Die zijn vaak kleurrijk, eventueel op maat te knippen en herbruikbaar En bij de xenos ofzo niet eens echt duur.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef Snowwww het volgende:
Maar, ik zie regelmatig complete rijst gerechten of spaghetti ofzo voorbij komen. Is dat dan echt lekker om dat koud te eten?
Ik was er verbaasd over hoe veel dingen ook lekker waren koud! Hier zijn we het niet echt gewend maar ik heb er eigenlijk geen bezwaar tegen bij het meeste het ook koud te eten. En Pasta is al ergens voor de hand liggend dat het wel lekker is, want dat zit ook in maaltijd salades enzo dus de stap is vanaf zoiets niet erg groot. Enige waar je op zou kunnen letten is dat kruiden iets krachtiger zijn warm, dus het is misschien iets milder van smaak. Als je dingen gebruikt die toevallig over zijn kan je dit voor je het in je bento doet even iets scherper kruiden

Daarnaast weet ik niet of je de mogelijkheid van een magnetron op je werk hebt? Veel doosjes zijn als je de deksel eraf haalt microwave-proof, maar daar moet je dan evt bij aankopen van een doosje even op letten. (en natuurlijk bij de indeling erop letten dat je per laag goed oplet wat wel in niet warm moet worden, komkommer uit de magnetron ofzo lijkt me geen groot succes )
Een andere optie eventueel zijn thermo-bento's daarin blijft het toch redelijk warm moet ik zeggen en heb je ook weer in verschillende vormen.

Leuk dat er toch steeds meer mensen de mogelijkheden van hun lunch inzien

---Edit---- ^.^
Bento voor morgen:

Boven: links 2 mini- pitabroodjes met leftover pittige worst en komkommer, peer/wortel mix en een piggyflesje met light mayo, rechts 2 mini-pitabroodjes met kipkerrie en komkommer.
Onder: Mix van plakjes leftover worst met radijs/komkommer en een giraf die erin ligt te chillen Huzarensalade met radijs/komkommer wannabee-bloemetje. (roosjes willen maar niet lukken van radijs -.-! )

Dit moet me langste post ooit zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door vahmpcat op 23-03-2009 18:07:03 ]
pi_67339902
Ja ik denk dat je wel daarmee wint hahaha! Dat radijsbloementje vind ik mooi!! Ik heb net sushi gemaakt, als ik ze morgen af heb, dan plaats ik ze wel even!
pi_67345947
Voor mijn liefje:

Zalm sushi, edamame, haricot verts, sla, droge worst en een piraten hello kitty ei Yarrr!!!

Voor mijzelf:

Links: Zalm sushi, edamame, sojasaus in het flesje en in het aapje zit wasabi.
Rechts: droge worst, tomaten, sla, edamame en een beer eitje
pi_67346809
Ik ben nu in Osaka, en ben me vanmiddag even een partij losgegaan in een warenhuis. Ik heb een complete Hello Kitty^set, oa met een mesje waarmee je worteltjes in hello kittyvorm kunt snijden, rijstvormpje, vlaggetjes... Daarnaast nog de welbekende eivormpjes (konijntje en beertje. Wat hebben jullie daarvoor betaald?) Tot slot ook nog wat rijstvormpjes. Voor de bentoboxjes zelf kijk ik verder nog wat rond, meesleeptechtnisch gezien lijkt me dat ook handig!
pi_67346821
Ow ik ben zo jaloers!!!! Gaaf joh de eiervormpjes zijn meestal 3-4 dollar!
Geniet ervan en en en *ik ben ben echt heel jaloers* hihih
pi_67350912
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 08:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Osaka, en ben me vanmiddag even een partij losgegaan in een warenhuis. Ik heb een complete Hello Kitty^set, oa met een mesje waarmee je worteltjes in hello kittyvorm kunt snijden, rijstvormpje, vlaggetjes... Daarnaast nog de welbekende eivormpjes (konijntje en beertje. Wat hebben jullie daarvoor betaald?) Tot slot ook nog wat rijstvormpjes. Voor de bentoboxjes zelf kijk ik verder nog wat rond, meesleeptechtnisch gezien lijkt me dat ook handig!
Wat gaaaf Arual *jaloers* :p
Staat ooit nog op mijn planning om daar naartoe te gaan maar dat is meer onder motto " als ik later groot en sterk en rijk ben " En dat mesje voor hello kitty worteltjes lijkt me erg leuk. Ben benieuwd wat voor boxjes je gevonden krijgt.

En Amthezia wat leuk dat hello kitty piratenei!
pi_67352402
Mijn eitje kwam niet mooi uit de vorm dus dit was even een noodgreep!
Zometeen lekker mijn boxje leeg eten
pi_67370929
Het zonnetje scheen zowaar even toen ik mijn bento op at vandaag! Heerlijk even tussen alle grijsheid en regen vandaag door

En wederom een bestelling op e-bay ( ja ik ben addicted ) Een grote 2laags 900ml bento, zwart en strak design voor mijn vriend. Hij had voor lange dagen niet genoeg aan de doosjes die ik al had dus ik hoop dat hij nu genoeg mee kan nemen. Van dezelfde seller 2 beerdingetjes om 2 formaten rijstballetjes te maken. Ik stond altijd zo te rommelen om er een mooi rond bolletje van te maken, dat is nu voorbij ^.^ En een groen tasje met klavertjes en een ladybug erop voor bij een 1-laags 430ml Totoro bento rechthoekig doosje voor mij

En zo lief, ik krijg het cadeau van mijn vriend, als dank voor alle mooie lunches die ik voor hem heb gemaakt so far.

*blij huppeltje* nu binnekort weer als een klein kind voor kerst/sinterklaas bij de brievenbus hangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')