quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:20 schreef BlaatschaaP het volgende:Ik zit er over te denken om een bentobox te gaan bestellen

. Vind dit topic altijd zo leuk en heb echt zin om gezonder en lekkerder te gaan lunchen. Heb het wel eens geprobeerd met normale tupperware doosjes, maar die zijn veel te hoog. Dan ziet het er zo lelijk uit en gaat alles zo door elkaar dat ik 't niet lekker meer vind. Iemand een idee waar je in NL van die scheidingswandjes/dingetjes kunt kopen?
Ik heb pas geleden bij de xenos een setje van 3 tupperware achtige doosjes gekocht die met een soort clip aan het doosje bij elke zijde sluiten. Mijn doel was gewoon om er spul in in te vriezen, maar het middelste doosje ervan is nog wel redelijk kwa formaat voor een bento. Het is niet enorm hoogwandig. Je zou kunnen kijken of dat je eventueel bevalt.
Persoonlijk ben ik na een paar keer rommelen in een normalere broodtrommel/tupperware al snel overgestapt op toch bestellen (desondanks ik dat doodeng vond

maar je bent beschermd bij je aankopen met paypal bij e-bay en voor $2 ofzo heb je meestal ook insurance extra er nog bij)
Voor scheidingswandjes heb ik sushi-grasjes die ik in Den Haag had gekocht en ander e-bay spul, maar bij
sommige officiele doosjes zit al een of soms meerdere bijpassende wandjes in. Wat ook prima werkt als je dingen wilt scheiden zijn silicone muffin-vormpjes. Die zijn vaak kleurrijk, eventueel op maat te knippen en herbruikbaar

En bij de xenos ofzo niet eens echt duur.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef Snowwww het volgende:Maar, ik zie regelmatig complete rijst gerechten of spaghetti ofzo voorbij komen. Is dat dan echt lekker om dat koud te eten?
Ik was er verbaasd over hoe veel dingen ook lekker waren koud! Hier zijn we het niet echt gewend maar ik heb er eigenlijk geen bezwaar tegen bij het meeste het ook koud te eten. En Pasta is al ergens voor de hand liggend dat het wel lekker is, want dat zit ook in maaltijd salades enzo dus de stap is vanaf zoiets niet erg groot. Enige waar je op zou kunnen letten is dat kruiden iets krachtiger zijn warm, dus het is misschien iets milder van smaak. Als je dingen gebruikt die toevallig over zijn kan je dit voor je het in je bento doet even iets scherper kruiden
Daarnaast weet ik niet of je de mogelijkheid van een magnetron op je werk hebt? Veel doosjes zijn als je de deksel eraf haalt microwave-proof, maar daar moet je dan evt bij aankopen van een doosje even op letten. (en natuurlijk bij de indeling erop letten dat je per laag goed oplet wat wel in niet warm moet worden, komkommer uit de magnetron ofzo lijkt me geen groot succes

)
Een andere optie eventueel zijn thermo-bento's daarin blijft het toch redelijk warm moet ik zeggen en heb je ook weer in verschillende vormen.
Leuk dat er toch steeds meer mensen de mogelijkheden van hun lunch inzien

---Edit---- ^.^
Bento voor morgen:
Boven: links 2 mini- pitabroodjes met leftover pittige worst en komkommer, peer/wortel mix en een piggyflesje met light mayo, rechts 2 mini-pitabroodjes met kipkerrie en komkommer.
Onder: Mix van plakjes leftover worst met radijs/komkommer en een giraf die erin ligt te chillen

Huzarensalade met radijs/komkommer wannabee-bloemetje. (roosjes willen maar niet lukken van radijs -.-! )
Dit moet me langste post ooit zijn
[ Bericht 9% gewijzigd door vahmpcat op 23-03-2009 18:07:03 ]