abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67168759
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een vraag.

Maar jij vind het sociaal om mensen die NIET kunnen werken op chronische achterstand zetten?

Echt vind jij dat normaal? Vind jij dat sociaal? De zwaksten op achterstand zetten. Bezuinigen op WAO. Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. En van de rijken niets te vragen.

Vind jij dat normaal?????????
Sta je nu ook te springen achter je PC? Heb je een verhoogde hartslag? Zweet je er een beetje bij?

DOE JE DAT? NOU?? DOE JE DAT??!!!!!!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:43:48 #27
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_67168868
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Door alle nivelerings maatregelen die ingevoerd zijn door links Nederland wordt de armoedeval alleen maar groter en wordt het steeds aantrekkelijker om met een uitkering thuis op de bank te zitten. Subsidie hier subsidie daar

Iemand een uitkering betaald met huursubsidie 250 euro voor een eensgezinswoning terwijl een 2x modaal verdienend gezien 1100 euro betaald.

Het wordt tijd dat deze scheef groei keihard wordt aangepakt.
Wat een lulkoek. Kom maar s met een paar echt vergelijkbare voorbeelden.

Dat je voor een flat in Schubbekuttenveen met huur subsidie 250e betaald ok, maar diezelfde flat kost zonder huursubsidie niet 1100 ballen. Er wordt bovendien alleen huursubsidie verleent over huren lager dan ¤ 631,73 (cijfers 2009).
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_67168953
quote:

[..]

Maar jij vind het sociaal om mensen die NIET kunnen werken op chronische achterstand zetten?

Echt vind jij dat normaal? Vind jij dat sociaal? De zwaksten op achterstand zetten. Bezuinigen op WAO. Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. En van de rijken niets te vragen.

Nou, Xtreem?
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 13:52:59 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67169145
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef LordNemephis het volgende:
En degenen die dat niet kunnen hebben dan pech gehad of zoiets?
Het aantal mensen voor wie het totaal onmogelijk is om in hun eigen levensonderhoud te voorzien krijgen al vergoedingen en geld via familie, de gemeentes, zorgverzekeraars, AWBZ, etc.
Carpe Libertatem
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:00:48 #30
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67169376
quote:

[..]

Vind jij het sociaal om mensen die niet werken het beter te laten hebben dan mensen die wel werken?
Vind jij het sociaal dat mensen die prima kunnen werken beloond worden met een uitkering om lekker achterover te zitten?
Vind jij het sociaal om mensen het stempel zielig te geven, en ze de rest van hun leven afhankelijk te maken van een uitkering?
Vind jij het sociaal om die mensen zo te beroven van hun eigenwaarde?!?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67169555
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:00 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Vind jij het sociaal om mensen die niet werken het beter te laten hebben dan mensen die wel werken?
Mensen die niet kunnen werken krijgen meer dan mensen die wel werken???????????
quote:
Vind jij het sociaal dat mensen die prima kunnen werken beloond worden met een uitkering om lekker achterover te zitten?
Is er nog 1 partij te vinden die vindt dat mensen voor lui zijn nog beloond moeten worden? Ik ken ze niet.
quote:
Vind jij het sociaal om mensen het stempel zielig te geven, en ze de rest van hun leven afhankelijk te maken van een uitkering?
Er zijn mensen die NIET KUNNEN werken. Hopelijk dringt het een keer tot je door dat ik het over DIE MENSEN heb.
quote:
Vind jij het sociaal om die mensen zo te beroven van hun eigenwaarde?!?
Door uitkeringen van mensen die NIET KUNNEN werken te koppelen aan de lonen, beroof je hen van hun eigenwaarden?????

Lijd jij aan een zware cognitieve deformatie oid? :[
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:10:55 #32
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67169695
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen werken krijgen meer dan mensen die wel werken???????????
[..]
Mensen die voor het WML werken houden netto minder over dan mensen met een uitkering. Dat is te asociaal voor woorden.
quote:
Is er nog 1 partij te vinden die vindt dat mensen voor lui zijn nog beloond moeten worden? Ik ken ze niet.
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
quote:
Er zijn mensen die NIET KUNNEN werken. Hopelijk dringt het een keer tot je door dat ik het over DIE MENSEN heb.
[..]
Ik heb het over mensen met een uitkering in het algemeen.
quote:
Door uitkering van mensen die NIET KUNNEN werken te koppelen aan de lonen, beroof je hen van hun eigenwaarden?
Door ze het stempel zielig te geven, en ze afhankelijk te houden van een uitkering beroof je hen daarvan ja.
quote:
Lijd jij aan een zware cognitieve deformatie oid? :[
Op de man spelen is altijd een enorm zwaktebod.
Thucydides
pi_67169769
1 simpele vraag Xtreem:

Vind jij het eerlijk dat de zwaksten deze crisis gaan betalen en tegelijkertijd niets van de rijken wordt gevraagd?

Ja of nee.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:14:56 #34
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67169816
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
1 simpele vraag Xtreem:

Vind jij het eerlijk dat de zwaksten deze crisis gaan betalen en tegelijkertijd niets van de rijken wordt gevraagd?

Ja of nee.
1 simpele wedervraag:

Waar haal je vandaan dat dat het geval is?
Thucydides
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:17:38 #35
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67169912
Ik ben het eens met de VVD dat we moeten bezuinigen om de staatsschuld niet op te laten lopen. De volgende generatie krijgt al een zeer zware last op hun schouders. Waarom de rijken echter het minst blijven getroffen blijft mij een raadsel. Ik stel voor om , hoe lastig het ook is, bij zowel de rijken en armen 'geld weg te halen'.

+ Gratis schoolboeken afschaffen. Is zonde van het geld. Ik zie liever gebeuren dat dit geld echt in kennis en
onderwijs wordt gestoken. Het onderwijs is de laatste jaren al zwaar achteruit gegaan.

+ Verhoging AOW-leeftijd naar 67 jaar. De lasten worden anders te zwaar voor de volgende generatie.
Gezien de leefomstandigheden van tegenwoordig moet men makkelijk door kunnen werken.
Bouwvakkers en andere beroepen die lichamelijk (of geestelijk) zwaar zijn moeten een uitzondering
vormen.

+ Hypotheekrenteaftrek afschaffen. Rijken krijgen hier gewoon veels te veel voordeel. Het kost veel geld
terwijl we juist hier goed op kunnen bezuinigen.

+ Infrastructuur verbeteren.

+ Loonmatiging. Dit is natuurlijk niet leuk. Er valt hier echter veel op te bezuinigen. Ook strikte handhaving van
de Balkenende-norm. Te hoge salarissen (bij de overheid) kunnen we ons op dit moment niet permitteren.

+ Tolwegen zie ik als beste oplossing. Zo kunnen we het wegennet betaalbaar houden.

+ Afschaffen BTW voordelen voor bijvoorbeeld restaurants en kermissen.

+ Verkorting WW tot 1,5 jaar.

Ik zie deze crisis eigenlijk als een kans. Nu bezuinigen en investeren waar nodig. Als deze crisis voorbij is beginnen we met een schone lij en stijgt de economie hopelijk weer snel. Hopelijk dat anderen dit ook in gaan zien en men ook bereid is het met wat minder te moeten doen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:22:18 #36
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67170072
Een duidelijk verhaal van de VVD.
Er moet wat gebeuren op het gebied van bezuinigingen en dat gaat een hoop mensen treffen.

De mensen die die kunnen werken of frauderen met hun WIA uitkering zullen over een paar jaar dus dezelfde uitkering krijgen als ze nu al krijgen. Dus in 2011 hebben ze het even slecht als in de hongerwinter van 2009.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:27:52 #37
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67170279
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef 0100 het volgende:

+ Hypotheekrenteaftrek afschaffen. Rijken krijgen hier gewoon veels te veel voordeel. Het kost veel geld

+ Tolwegen zie ik als beste oplossing. Zo kunnen we het wegennet betaalbaar houden.

Ik zie deze crisis eigenlijk als een kans. Nu bezuinigen en investeren waar nodig. Als deze crisis voorbij is beginnen we met een schone lij en stijgt de economie hopelijk weer snel. Hopelijk dat anderen dit ook in gaan zien en men ook bereid is het met wat minder te moeten doen.
Ben het met je eens dat de crisis een kans is om de overheid te laten krimpen.

Maar de HRA afschaffen is moeilijk aangezien je dan een overgangsregeling krijgt van 30 jaar. Want dat zal zeker alleen gelden over de nieuwe gevallen. Heb je net een paar jaar een hypotheek dan zit je er nog lekker warm bij. Daarnaast zal de huizenmarkt zich daar helemaal van opslot van schrikken.

Tolwegen is geen enkele oplossing waar zouden de tolpoortjes moeten komen te staan?
Wel eens op een echte snelweg geweest in de spits? Daarom wil de VVD het rekeningrijden ook afschaffen. De hele grote investering levert niks op maar kost een hoop geld. De OV chipknip werkt ook nog niet helemaal lekker en daarbij moet je een pasje over een apparaat halen.

Ook de BTW "voordelen" levert eigenlijk gewoon geld en werkgelegenheid op.
pi_67170848
Wat een oplossing!! de twee groepen die over het algemeen het minst hebben geprofiteerd van de economische voorspoed vd afgelopen jaren moeten nu opdraaien voor de crisis...
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:46:47 #39
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67170941
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:27 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ook de BTW "voordelen" levert eigenlijk gewoon geld en werkgelegenheid op.
Lijst Gerritse
Is een interessant lijstje. Staat o.a. over afschaffen van de btw voordelen.
pi_67171219
quote:
Ik ben het eens met de VVD dat we moeten bezuinigen om de staatsschuld niet op te laten lopen. De volgende generatie krijgt al een zeer zware last op hun schouders. Waarom de rijken echter het minst blijven getroffen blijft mij een raadsel. Ik stel voor om , hoe lastig het ook is, bij zowel de rijken en armen 'geld weg te halen'.

+ Gratis schoolboeken afschaffen. Is zonde van het geld. Ik zie liever gebeuren dat dit geld echt in kennis en
onderwijs wordt gestoken. Het onderwijs is de laatste jaren al zwaar achteruit gegaan.

+ Verhoging AOW-leeftijd naar 67 jaar. De lasten worden anders te zwaar voor de volgende generatie.
Gezien de leefomstandigheden van tegenwoordig moet men makkelijk door kunnen werken.
Bouwvakkers en andere beroepen die lichamelijk (of geestelijk) zwaar zijn moeten een uitzondering
vormen.

+ Infrastructuur verbeteren.

+ Loonmatiging. Dit is natuurlijk niet leuk. Er valt hier echter veel op te bezuinigen. Ook strikte handhaving van
de Balkenende-norm. Te hoge salarissen (bij de overheid) kunnen we ons op dit moment niet permitteren.

+ Verkorting WW tot 1,5 jaar.

Ik weet niet of tolwegen wel zo'n goede oplossing is. Zal dit mensen niet meer in huis houden, terwijl ze anders misschien hun geld ergens zouden uitgeven?

Een goede infrastructuur is noodzakelijk. Ben ik met je eens, maar dat moet dan ook voor het openbaar vervoer gelden.

Hypotheekrente afschaffen vind ik wat te rigoreus, maar ik zou het wel aftoppen. Laten we zeggen op 350.000 euro.

Het iets ophogen van de pensioensgerechtigde leeftijd kan ik ook mee leven.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:05:46 #41
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67171524
quote:
Misschien ben ik te enthousiast geweest. Laten we zeggen dat het vervalt bij huizen boven de 5 ton
pi_67172130
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:05 schreef 0100 het volgende:

[..]

Misschien ben ik te enthousiast geweest. Laten we zeggen dat het vervalt bij huizen boven de 5 ton
Mwa, begin eens met aftrek te verbieden voor aflossingsvrije hypotheken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:58:45 #43
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_67175330
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, begin eens met aftrek te verbieden voor aflossingsvrije hypotheken.
Een spaarhypotheek is de eerste 30 jaar ook aflossingsvrij. (dat is ook een beetje het zieke van het systeem)

De meeste mensen zullen de HRA die ze 'krijgen' gewoon weer uitgeven, dus er zal nog een extra consumptie dip komen als hieraan gesleuteld gaat worden.
Dus de werkloosheid zal ook wel extra stijgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door DiRadical op 18-03-2009 17:03:59 ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:39:01 #44
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67176313
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:46 schreef 0100 het volgende:

[..]

Lijst Gerritse
Is een interessant lijstje. Staat o.a. over afschaffen van de btw voordelen.
Een "interessant" lijstje.
Bij BTW dacht ik aan het lage BTW tarief voor arbeidsintensief werk wat wel gewoon blijft bestaan (en ook door de EU is vastgelegd) Die overige BTW kortingen zullen er inderdaad wel aan moeten gaan geloven.

Over dat lijstje:
- Vooral het verhogen van de BTW naar 20% zie ik snel om de hoek komen.
- Het verlagen van de reiskostenvergoeding naar 18 cent en het verhogen en verschuiven van de inkomstenbelasting schijven is weer typisch een gevalletje werkende plukken en pesten.
- En nu maar hopen dat de CU de "aanrecht subsidie" kan behouden.
pi_67185171
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[..]
Mensen die voor het WML werken houden netto minder over dan mensen met een uitkering. Dat is te asociaal voor woorden.
[..]
Dus als jij werkloos wordt vanuit een baan waar je een ton verdiende, dan heb liever rechtstreeks een uitkering ter hoogte van bijstandsniveau?
quote:
Ik heb het over mensen met een uitkering in het algemeen.
Jij scheert ze liever over 1 kam?
quote:
Door ze het stempel zielig te geven, en ze afhankelijk te houden van een uitkering beroof je hen daarvan ja.
[..]
Dus mensen die niet kunnen werken en hen een welvaartsvaste uitkering geeft, beroof je hen van hun eigenwaarde? Laat me toch niet lachen! .
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Op de man spelen is altijd een enorm zwaktebod.
Ik vind het zo'n rare opmerking van je om te claimen dat je iemands eigenwaarde berooft als je iemand een fatsoenlijk uitkering geeft die niet meer kan werken. Dan is het toch niet raar dat ik dan even aan je cognitieve vermogens ging twijfelen
pi_67185906
Goed plan van de VVD! Begrotingsregels worden gemaakt voor tijden van economische voor- maar ook tegenspoed. Nu is deze crisis van zo'n omvang dat compleet naleven van de regels niet haalbaar is, maar dat wil niet zeggen dat we ineens allemaal in de leer moeten gaan bij Keynes.

Bezuinigen dus, waar dat mogelijk is. Een goed idee om te beginnen met de ambtenarensalarissen op 0% groei te zetten, hiermee spaar je een hoop geld uit en geef je het goede voorbeeld.

Ook op ontwikkelingssamenwerking kan wat mij betreft een groot gedeelte worden gehaald. Ook al worden mensen die dit in dit topic voorstellen structureel weggezet als immoreel en elitair. De allerarmsten van deze wereld helpen is onze plicht, maar dat is het gezond houden van de eigen economie evenzeer. Er gaat veel te veel geld verloren aan totalitaire regimes in ontwikkelingslanden. Beter de helft op deze post uitgeven en dan zorgen dat het goed terecht komt, dan met de oogkleppen op maar geld blijven storten in een bodemloze put.

Kortom, waar de kemphanen in het torentje er nog steeds niet over uit zijn, lijkt me dit plan een grote stap in de goede richting. Jammer alleen dat het monisme in Nederland overheerst, het blijft dus bij een goed initiatief waar geen gevolg aan gegeven zal worden.
pi_67187360
Ik vind het een rare reflex om de lanen te matigen. In DWDD zei Rutte dat het onze concurrentiepositie tov het buitenland verbeterd, maar dat is natuurlijk onzin; de crisis is wereldwijd. Jort Kelder zei ook geen voorstander te zijn, omdat we geen lage lonenland moeten willen zijn, maar juist een kennisland. Goed punt. Helaas ging Rutte daar niet op in.

Overigens zei Rutte dat lonen in Nederland op communistische wijze tot stand komen (namelijk via vakbonden). Wat een bullshit. Als ik, geheel vrijwillig, besluit om lid te worden van een vakbond omdat ik denk op die wijze mijn belangen beter te kunnen behartigen, dan moet ik dat toch zelf weten? Moet de overheid mij verbieden om samen met anderen voor mijn belangen op te komen? Is dat liberaal? Nee, dát is communistisch. Ben verder niet voor de vakbonden ofzo, maar waar bemoeit Rutte zich mee...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_67187473
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind het een rare reflex om de lanen te matigen. In DWDD zei Rutte dat het onze concurrentiepositie tov het buitenland verbeterd, maar dat is natuurlijk onzin; de crisis is wereldwijd. Jort Kelder zei ook geen voorstander te zijn, omdat we geen lage lonenland moeten willen zijn, maar juist een kennisland. Goed punt. Helaas ging Rutte daar niet op in.

Overigens zei Rutte dat lonen in Nederland op communistische wijze tot stand komen (namelijk via vakbonden). Wat een bullshit. Als ik, geheel vrijwillig, besluit om lid te worden van een vakbond omdat ik denk op die wijze mijn belangen beter te kunnen behartigen, dan moet ik dat toch zelf weten? Moet de overheid mij verbieden om samen met anderen voor mijn belangen op te komen? Is dat liberaal? Nee, dát is communistisch. Ben verder niet voor de vakbonden ofzo, maar waar bemoeit Rutte zich mee...
Rutte heeft zo ongeveer alle realiteitszin verloren. Ik hoop dat ze hem laten zitten, en de partij met hem de afgrond inraast.
pi_67187569
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Schadenfreude het volgende:

Wat Rutte zei is natuurlijk geen onzin. Nooit mag je je als land uit de markt prijzen door exorbitant duur te zijn ten opzichte van het buitenland. Hiermee verslechtert de concurrentiepositie enorm, en versterk je dus de economische crisis. Ik vind trouwens niet dat de lonen moeten dalen, de koopkracht in stand houden is nu ook enorm belangrijk. Het is niet zo dat als je goedkoop bent, je per definitie niet innoveert, ik zou eerder willen zeggen integendeel. Ik pleit er niet voor dat Nederland een lageloonland wordt, maar voor betaalbare kennis en arbeid. Dat is iets heel anders.

En wat betreft die opmerking van Rutte dat de CAO een communistische speelbal zouden zijn. Het is een beetje populair gezegd, maar het klopt natuurlijk wel. Ook al ben je geen lid van een vakbond, toch geldt de CAO ook voor jou. Of je nou wilt of niet. Dat hele algemeen bindend verklaren is natuurlijk het voorbeeld van het gelijk behandelen van een groep werknemers in een bepaalde sector, dat individuele arbeidsovereenkomsten enorm bemoeilijkt.
pi_67188014
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De VVD wilt dit: de armsten laten stikken en de rijken het nog beter laten krijgen dan ze al hebben.
En dan zeggen ze dat er potjes zijn voor mensen die in nood verkeren.
De VVD heeft het alleen wel onmogelijk gemmaakt voor de burger om ooit bij die potjes te komen.
Dat geld zetten ze liever in IJsland op de bank.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')