Sta je nu ook te springen achter je PC? Heb je een verhoogde hartslag? Zweet je er een beetje bij?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een vraag.
Maar jij vind het sociaal om mensen die NIET kunnen werken op chronische achterstand zetten?
Echt vind jij dat normaal? Vind jij dat sociaal? De zwaksten op achterstand zetten. Bezuinigen op WAO. Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. En van de rijken niets te vragen.
Vind jij dat normaal?????????
Wat een lulkoek. Kom maar s met een paar echt vergelijkbare voorbeelden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Door alle nivelerings maatregelen die ingevoerd zijn door links Nederland wordt de armoedeval alleen maar groter en wordt het steeds aantrekkelijker om met een uitkering thuis op de bank te zitten. Subsidie hier subsidie daar
Iemand een uitkering betaald met huursubsidie 250 euro voor een eensgezinswoning terwijl een 2x modaal verdienend gezien 1100 euro betaald.
Het wordt tijd dat deze scheef groei keihard wordt aangepakt.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar jij vind het sociaal om mensen die NIET kunnen werken op chronische achterstand zetten?
Echt vind jij dat normaal? Vind jij dat sociaal? De zwaksten op achterstand zetten. Bezuinigen op WAO. Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. En van de rijken niets te vragen.
Het aantal mensen voor wie het totaal onmogelijk is om in hun eigen levensonderhoud te voorzien krijgen al vergoedingen en geld via familie, de gemeentes, zorgverzekeraars, AWBZ, etc.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef LordNemephis het volgende:
En degenen die dat niet kunnen hebben dan pech gehad of zoiets?
Vind jij het sociaal om mensen die niet werken het beter te laten hebben dan mensen die wel werken?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken krijgen meer dan mensen die wel werken???????????quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:00 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Vind jij het sociaal om mensen die niet werken het beter te laten hebben dan mensen die wel werken?
Is er nog 1 partij te vinden die vindt dat mensen voor lui zijn nog beloond moeten worden? Ik ken ze niet.quote:Vind jij het sociaal dat mensen die prima kunnen werken beloond worden met een uitkering om lekker achterover te zitten?
Er zijn mensen die NIET KUNNEN werken. Hopelijk dringt het een keer tot je door dat ik het over DIE MENSEN heb.quote:Vind jij het sociaal om mensen het stempel zielig te geven, en ze de rest van hun leven afhankelijk te maken van een uitkering?
Door uitkeringen van mensen die NIET KUNNEN werken te koppelen aan de lonen, beroof je hen van hun eigenwaarden?????quote:Vind jij het sociaal om die mensen zo te beroven van hun eigenwaarde?!?
[..]quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken krijgen meer dan mensen die wel werken???????????![]()
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Is er nog 1 partij te vinden die vindt dat mensen voor lui zijn nog beloond moeten worden? Ik ken ze niet.![]()
[..]
Ik heb het over mensen met een uitkering in het algemeen.quote:Er zijn mensen die NIET KUNNEN werken. Hopelijk dringt het een keer tot je door dat ik het over DIE MENSEN heb.
[..]
Door ze het stempel zielig te geven, en ze afhankelijk te houden van een uitkering beroof je hen daarvan ja.quote:Door uitkering van mensen die NIET KUNNEN werken te koppelen aan de lonen, beroof je hen van hun eigenwaarden?
Op de man spelen is altijd een enorm zwaktebod.quote:Lijd jij aan een zware cognitieve deformatie oid? :[
1 simpele wedervraag:quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
1 simpele vraag Xtreem:
Vind jij het eerlijk dat de zwaksten deze crisis gaan betalen en tegelijkertijd niets van de rijken wordt gevraagd?
Ja of nee.
Ben het met je eens dat de crisis een kans is om de overheid te laten krimpen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef 0100 het volgende:
+ Hypotheekrenteaftrek afschaffen. Rijken krijgen hier gewoon veels te veel voordeel. Het kost veel geld
terwijl we juist hier goed op kunnen bezuinigen.
+ Tolwegen zie ik als beste oplossing. Zo kunnen we het wegennet betaalbaar houden.
+ Afschaffen BTW voordelen voor bijvoorbeeld restaurants en kermissen.
Ik zie deze crisis eigenlijk als een kans. Nu bezuinigen en investeren waar nodig. Als deze crisis voorbij is beginnen we met een schone lij en stijgt de economie hopelijk weer snel. Hopelijk dat anderen dit ook in gaan zien en men ook bereid is het met wat minder te moeten doen.
Lijst Gerritsequote:Op woensdag 18 maart 2009 14:27 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ook de BTW "voordelen" levert eigenlijk gewoon geld en werkgelegenheid op.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef 0100 het volgende:
Ik ben het eens met de VVD dat we moeten bezuinigen om de staatsschuld niet op te laten lopen. De volgende generatie krijgt al een zeer zware last op hun schouders. Waarom de rijken echter het minst blijven getroffen blijft mij een raadsel. Ik stel voor om , hoe lastig het ook is, bij zowel de rijken en armen 'geld weg te halen'.
+ Gratis schoolboeken afschaffen. Is zonde van het geld. Ik zie liever gebeuren dat dit geld echt in kennis en
onderwijs wordt gestoken. Het onderwijs is de laatste jaren al zwaar achteruit gegaan.
+ Verhoging AOW-leeftijd naar 67 jaar. De lasten worden anders te zwaar voor de volgende generatie.
Gezien de leefomstandigheden van tegenwoordig moet men makkelijk door kunnen werken.
Bouwvakkers en andere beroepen die lichamelijk (of geestelijk) zwaar zijn moeten een uitzondering
vormen.
+ Hypotheekrenteaftrek afschaffen. Rijken krijgen hier gewoon veels te veel voordeel. Het kost veel geld
+ Infrastructuur verbeteren.
+ Loonmatiging. Dit is natuurlijk niet leuk. Er valt hier echter veel op te bezuinigen. Ook strikte handhaving van
de Balkenende-norm. Te hoge salarissen (bij de overheid) kunnen we ons op dit moment niet permitteren.
+ Tolwegen zie ik als beste oplossing. Zo kunnen we het wegennet betaalbaar houden.
+ Afschaffen BTW voordelen voor bijvoorbeeld restaurants en kermissen.
+ Verkorting WW tot 1,5 jaar.
Ik zie deze crisis eigenlijk als een kans. Nu bezuinigen en investeren waar nodig. Als deze crisis voorbij is beginnen we met een schone lij en stijgt de economie hopelijk weer snel. Hopelijk dat anderen dit ook in gaan zien en men ook bereid is het met wat minder te moeten doen.
Misschien ben ik te enthousiast geweest. Laten we zeggen dat het vervalt bij huizen boven de 5 tonquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef 0100 het volgende:
Mwa, begin eens met aftrek te verbieden voor aflossingsvrije hypotheken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:05 schreef 0100 het volgende:
[..]
Misschien ben ik te enthousiast geweest. Laten we zeggen dat het vervalt bij huizen boven de 5 ton
Een spaarhypotheek is de eerste 30 jaar ook aflossingsvrij. (dat is ook een beetje het zieke van het systeem)quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, begin eens met aftrek te verbieden voor aflossingsvrije hypotheken.
Een "interessant" lijstje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:46 schreef 0100 het volgende:
[..]
Lijst Gerritse
Is een interessant lijstje. Staat o.a. over afschaffen van de btw voordelen.
Dus als jij werkloos wordt vanuit een baan waar je een ton verdiende, dan heb liever rechtstreeks een uitkering ter hoogte van bijstandsniveau?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[..]
Mensen die voor het WML werken houden netto minder over dan mensen met een uitkering. Dat is te asociaal voor woorden.
[..]
Jij scheert ze liever over 1 kam?quote:Ik heb het over mensen met een uitkering in het algemeen.
Dus mensen die niet kunnen werken en hen een welvaartsvaste uitkering geeft, beroof je hen van hun eigenwaarde? Laat me toch niet lachen! .quote:Door ze het stempel zielig te geven, en ze afhankelijk te houden van een uitkering beroof je hen daarvan ja.
[..]
Ik vind het zo'n rare opmerking van je om te claimen dat je iemands eigenwaarde berooft als je iemand een fatsoenlijk uitkering geeft die niet meer kan werken. Dan is het toch niet raar dat ik dan even aan je cognitieve vermogens ging twijfelenquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Op de man spelen is altijd een enorm zwaktebod.
Rutte heeft zo ongeveer alle realiteitszin verloren. Ik hoop dat ze hem laten zitten, en de partij met hem de afgrond inraast.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind het een rare reflex om de lanen te matigen. In DWDD zei Rutte dat het onze concurrentiepositie tov het buitenland verbeterd, maar dat is natuurlijk onzin; de crisis is wereldwijd. Jort Kelder zei ook geen voorstander te zijn, omdat we geen lage lonenland moeten willen zijn, maar juist een kennisland. Goed punt. Helaas ging Rutte daar niet op in.
Overigens zei Rutte dat lonen in Nederland op communistische wijze tot stand komen (namelijk via vakbonden). Wat een bullshit. Als ik, geheel vrijwillig, besluit om lid te worden van een vakbond omdat ik denk op die wijze mijn belangen beter te kunnen behartigen, dan moet ik dat toch zelf weten? Moet de overheid mij verbieden om samen met anderen voor mijn belangen op te komen? Is dat liberaal? Nee, dát is communistisch. Ben verder niet voor de vakbonden ofzo, maar waar bemoeit Rutte zich mee...
Wat Rutte zei is natuurlijk geen onzin. Nooit mag je je als land uit de markt prijzen door exorbitant duur te zijn ten opzichte van het buitenland. Hiermee verslechtert de concurrentiepositie enorm, en versterk je dus de economische crisis. Ik vind trouwens niet dat de lonen moeten dalen, de koopkracht in stand houden is nu ook enorm belangrijk. Het is niet zo dat als je goedkoop bent, je per definitie niet innoveert, ik zou eerder willen zeggen integendeel. Ik pleit er niet voor dat Nederland een lageloonland wordt, maar voor betaalbare kennis en arbeid. Dat is iets heel anders.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind het een rare reflex om de lanen te matigen. In DWDD zei Rutte dat het onze concurrentiepositie tov het buitenland verbeterd, maar dat is natuurlijk onzin; de crisis is wereldwijd. Jort Kelder zei ook geen voorstander te zijn, omdat we geen lage lonenland moeten willen zijn, maar juist een kennisland. Goed punt. Helaas ging Rutte daar niet op in.
Overigens zei Rutte dat lonen in Nederland op communistische wijze tot stand komen (namelijk via vakbonden). Wat een bullshit. Als ik, geheel vrijwillig, besluit om lid te worden van een vakbond omdat ik denk op die wijze mijn belangen beter te kunnen behartigen, dan moet ik dat toch zelf weten? Moet de overheid mij verbieden om samen met anderen voor mijn belangen op te komen? Is dat liberaal? Nee, dát is communistisch. Ben verder niet voor de vakbonden ofzo, maar waar bemoeit Rutte zich mee...
En dan zeggen ze dat er potjes zijn voor mensen die in nood verkeren.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD wilt dit: de armsten laten stikken en de rijken het nog beter laten krijgen dan ze al hebben.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |