quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef DABAMaster het volgende:
wij hebben regelmatig er knakworstjes tussen gedaan (cocktail voor mini's). erg lekker.
Laat ff weten wat je er van vondquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:09 schreef davako het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat ga ik de volgende keer ook doen.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Weird- het volgende:
monchou of roomkaas naar keuze + ham + bieslook + peper/zout
In croissants zit toch suiker? Met alleen bladerdeeg rol je geen croissants. Je hebt van Danerolles trouwens ook roomboterdeegquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem ipv die (smerige) danerolle gewoon eens roomboterbladerdeeg, stukken lekkerder
Niet in mijn croissantsquote:
Waarom niet?quote:Met alleen bladerdeeg rol je geen croissants.
Ik vind een opgerold plakje bladerdeeg niet naar croissant smaken hoor..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
roomboterbladerdeeg, stukken lekkerder
Vanochtend geprobeerd, superlekker!quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:54 schreef LoudGirl het volgende:
Suiker en kaneel erop, en dan de hele plakj oprollen en in plakken snijden.
als je er een groot vel van maakt kun je mega croissant bouwenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem ipv die (smerige) danerolle gewoon eens roomboterbladerdeeg, stukken lekkerder
Bakkers zijn hier in de buurt niet op zondag open, en op zondag ochtend heb ik geen zin om te gaan kloten dat wil ik het gewoon in de oven kunnen doen en daarna genieten.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
als je er een groot vel van maakt kun je mega croissant bouwen
vond die danerolles en aanverwanten trouwens matig, ik heb tot nu toe mijn hele leven boven (of naast) verschillende bakkerijen in verschillende steden gewoond (Oldenzaal, Enschede, Rotterdam, Amsterdam) en weet ik inmiddels wat lekkere broodjes zijn
Blikbroodjes dus nietDan kun je beter de wat meer luxere voorgebakken croissantjes nemen (Of naar de bakkerij
).
Zowieso moet er zoals piet aangeeft roomboter in zitten anders zijn je broodjes veel te smakeloos en droog zoals die blikbroodjes.
En snij ze dan open en beleg ze (En eventueel onder de grill zodat t kan smelten) en dan vreten!
Daar zit ik niet op de wachten als ik een romantisch ontbijtje wil makenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:49 schreef DrukVout het volgende:
Heb nog wel een recept voor echte Franse Croissants. Heb ze alleen nog nooit gemaakt omdat je ervoor een nachtje voor moet doorwerken als je ze voor je ontbijt wilt
Komt omdat het heel ander deeg is. Je maakt geen croissants, je maakt broodjes in vorm van croissants.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:53 schreef littledrummergirl het volgende:
bij mij worden die dannerole dingen echt nooit lekkerZe worden nooit mooi hoog zoals in de reclame en smaken ook echt anders dan gewone croissants van de bakker.
Croissantdeeg is toch gelamineerde gistdeeg?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
recept?quote:Op zondag 24 mei 2009 20:18 schreef Deliah het volgende:
Maak ze geheel zelf en niet met kant en klaar deeg.
Je punt is?quote:Op zondag 8 april 2012 15:09 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Croissantdeeg is toch gelamineerde gistdeeg?
Oooh lijkt me super lekker die ga ik onthouden!quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Weird- het volgende:
monchou of roomkaas naar keuze + ham + bieslook + peper/zout
Bladerdeeg is gelamineerd gistdeegquote:Op zondag 8 april 2012 19:59 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Dan heb je toch geen elastisch binnenkant? Tenzij je alleen vlokkerigheid wilt.
Ik zat al vanaf pagina 1 op mijn stoel te schuifelen om eens wijsneuzerig tegen Piet te kunnen zijn, maar je was me voor. Croissantdeeg is inderdaad niet hetzelfde als bladerdeeg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:15 schreef Spanky78 het volgende:
Bladerdeeg is ongerezen gelamineerd, croissants horen gemaakt te zijn uit gerezen gelamineerd deeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |