abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67147801
Als anders denkenden ?

Wat vinden jullie de sterkste punten van de Islaam
Wat vinden jullie goed aan de Islaam.

en roep niet zomaar iets, maar denk erover na en zoek het uit op internet. Anders wordt het hier een leugenstopic en welles en niettes topic en daar heeft niemand iets aan.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:11:38 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_67147945
Wat vinden jullie de sterkste punten van de Islam = geen paus die ordes uitgeeft
Wat vinden jullie goed aan de Islam zelfde: als punt 1
Wat vinden jullie slecht aan de islam: wat fanatieke extremisten
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_67147996

is wel tof

is niet zo tof
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:15:07 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_67148096
Interessant topic!

Maar om te voorkomen dat ik dingen ga noemen die er stiekem toch niet bij horen: geef eens wat opties, kies ik wel
censuur :O
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:16:27 #5
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_67148154
ook al is het feit
ingeburgerd geraakt
dan nog zou een scheiding op zijn plaatst zijn
de mening werkt niet, want botst
landen van herkomst ok
maar hier botst het
een genuanceerde discussie met als doel acceptatie
zou 10-tallen jaren duren
energie verspilling
dus scheiding
groetjes
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_67148188
Sterke punt, naasteliefde ofzo (met geld geven aan armen tijdens de vastemaand?)
Zwak, gedoe tussen de verschillende stromingen en het "zoals ik het interpreteer moet het gebeuren", geen afwijkende meningen mogelijk.
pi_67148215
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Interessant topic!

Maar om te voorkomen dat ik dingen ga noemen die er stiekem toch niet bij horen: geef eens wat opties, kies ik wel
Geloof, kunst, gebouwen , geloofsleer , het geloven in een Allah, verhalen over de profeten , de Koran etc....
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18:43 #8
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_67148244
net zo'n zieke religie als de andere gangbare, maar er zullen best positieve punten zijn - ik ben wel nieuwsgierig
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:20:00 #9
25957 Reddiablo
pi_67148297
heb je ouders, je naasten lief, en zij die nodig hebben en wees er voor de armen - tsja, da's in principe wel goed..
www.3voor12denhaag.nl
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:20:19 #10
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_67148313
Dezelfde takkezooi als alle andere religies, goed dat je geld geeft en aan andere mensen van je religieuze groepje denkt. maar uithalen naar andersgelovigen, indoctrinatie, en de onschendelijkheid van religies zijn voor mij een no-go.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_67148370
Dat die religie een hoop wilden nog enigszins in toom houdt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67148400
Sterke punten:
De gematigde (vredelievende, tolerante) krachten binnen de religie met respect voor andere opvattingen/religies.
Naastenliefde en sociale samenhang, gezellig met z´n allen naar de moskee etc.
Het geloof in god op zich.

[ Bericht 21% gewijzigd door ITCHY1 op 17-03-2009 20:40:58 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:22:22 #13
25957 Reddiablo
pi_67148404
maar ja, alles overheersend negatiefje: 2:85

And what is the reward of those who do so save ignominy in the life of the world, and on the Day of Resurrection they will be consigned to the most grievous doom. For Allah is not unaware of what ye do.

eeuwige en pijnlijke hel als je niet gelooft, tsja.. Allah.. of Jahweh.. een pot nat. Sorry, maar dan haak ik af.
www.3voor12denhaag.nl
pi_67148457
Laten we het ONTOPIC houden en niet verder afdwalen !!!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:36:49 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_67148986
Aan geen enkel geloof zitten sterke punten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_67149006
- het idee van de Umma, dus de saamhorigheid naar elkaar toe (en andersom is weer wat minder: het idee dat andersgelovigen erbuiten vallen en in de praktijk minder rechten mogen genieten)
-het idee dat alle rechten van individuen vaststaan (en andersom: dat vrouwen en andersgelovigen dus weer minder meetellen)
-het idee dat persoonlijke lichamelijke en geestelijke reinheid centraal staan (en andersom weer: dat er stukjes van je lichaam geknipt dienen te worden)
-de barmhartigheid en mildheid in bepaalde delen van de Koran (en andersom weer de agressieve stukken van de Koran)

Bottom line: er zitten mooie principes in, die wmb vaak een schaduwzijde hebben in de praktijk. Concluderend vind ik het geloof van iemand minder zeggen dan zijn persoonlijkheid, met als nuance dat ook die persoonlijkheid gevormd kan zijn door zijn of haar geloof. Ik ken een aantal moslims die me ter plekke zouden kunnen bekeren als ze hun best zouden doen juist omdat ze zo prettig zijn in de omgang en hun kijk op het leven, maar ik heb ook wat vervelender mensen meegemaakt die zich achter hetzelfde boek als die eerste groep verschuilen in hun achterlijkheid. Het is wat iemand ermee doet he
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Donald Duck held dinsdag 17 maart 2009 @ 20:37:28 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67149009
waarom spel je het toch constant met 2 a's?

[ Bericht 3% gewijzigd door __Saviour__ op 17-03-2009 20:52:07 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67149114
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:37 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom spel het toch constant met 2 a's?
Gewoon een andere spellingsmethode dan de standaardvorm in het Nederlands. Die van Meki staat dichter bij de fonetische uitspraak in het Arabisch denk ik
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:45:42 #19
233083 DeRuphelman
To the moon and beyond
pi_67149331
Als atheïst zal ik zeggen wat ik er van vind:

1 - De aanbidding van een godheid op zich vind ik niet echt logisch naar mijn idee, daarom vind ik de Islam niet echt okay. Een geloof op grote schaalt bevalt me ook niet ( eveneens als het christendom en noem zo maar op ) . omdat mensen in massa's rare dingen kunnen doen als het gaat om het geloven in iets.

2 - Toch de levensfilosofie die achter de islam zit lijkt me wel goed, zolang het niemand tot onrechte komt

3 - Mensen die bepaalde teksten uit de Islam verkeerd zouden opvatten zouden misschien zelf eens wat logischer moeten denken tussen wat nou goed en slecht is in de hedendaagse maatschappij.

pi_67149340
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
knip
Mooi stuk, kan me er wel in vinden
  Boks-Chick dinsdag 17 maart 2009 @ 20:54:39 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_67149632
Bagger geruimd. Serieus reageren en anders zout je maar lekker op naar je eigen forum
lolwut
pi_67149693
Er is niet een tijdloze Islam. Van de huidige situatie van deze religie ben ik geen fan, net als van de andere religies, zeker als het politiek wordt. Aan de andere kant ben ik veel genuanceerder over de geschiedenis gaan denken, omdat het erop lijkt dat toch vrij grotere culturele en wetenschappelijke invloed was in de middeleeuwen vanuit door moslims gedomineerde gebieden.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:06:35 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_67150032
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Geloof
Je vind het geloof goed aan het geloof?
quote:
, kunst, gebouwen ,
quote:
geloofsleer , het geloven in een Allah,
Het geloof alweer...

Jammer, ik had gehoopt op overtuigender argumenten. Nu draai je heel hard rond in het kringetje: "geloof is leuk want het is geloof".
censuur :O
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:11:19 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67150197
Niks. Slotje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67150820
Grappig
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:34:39 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67151021
Aangezien ik er voornamelijk slechte dingen van zie en het niets goeds lijkt toe te voegen aan onze samenleving dat er niet allang door een andere religie o.i.d. aan toegevoegd is, kan ik ik alleen maar als antwoord op deze vraag geven :

Niks !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_67151590
Meki dit is zoveelste keer dat je Islaam verkeerd schrijft.Islam???misschien ?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67155108
Het is geweldig hoe ze zorgen voor een beetje sfeer in de samenleving, het is altijd een grote verassing wanneer je weer een burka spot ergens in Nederland.

Ook is het altijd zeer interesant om te zien waar ze de volgende keer een vuurwerk show gaan houden in de wereld, zullen ze nog een keer voor een toren gaan? of toch weer een trein?
of toch een school met onschuldige kinderen?

Je weet het echt nooit met die gasten! Echt, waar zouden we zijn zonder is ischlam?
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:14:42 #29
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67156820
Positief :
  • de gebouwen , sommige moskeeën zijn erg mooi , al ik zie ik ze liever niet in Nederland (geldt ook voor andere religieuze gebouwen)
  • Lelijke behaarde vrouwen met snor die met een burka moeten lopen van hun vent

Negatief
  • Terrorisme
  • Geloof boven de wet stellen
  • Mooie vrouwen met een hoofddoek / Burka
  • Meki
  • Kattegejank uit zo een moskeespeaker

en zo kan ik nog wel ff door gaan
  • Ik ben inmiddels overleden
      woensdag 18 maart 2009 @ 02:18:01 #30
    248149 THE_WAARHEID
    HARD EN DUIDELIJK
    pi_67158383
    Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn. Alleen jammer dat sommige mensen alles beter denken te weten dan iets dat in de Quraan staat. Het KAN gewoon niet want de Quraan was 1400 jaar geleden al actueel, vandaag de dag woren dingen nog "ontdekt". Heck staat allang in de Quran! Ow ja: over 1400 jaar is de Quran nog actueel. Simpel: er is maar 1 Quran, 1 Islam en de Islaam kan overal en altijd worden toegepast.
    DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
      woensdag 18 maart 2009 @ 02:20:06 #31
    248149 THE_WAARHEID
    HARD EN DUIDELIJK
    pi_67158395
    Ow ja: steeds meer mensen. (ook Nederlanders als ik) zien de WAARHEID. We zijn onderweg.

En geloof me, de meisjes zijn tip-top-okay!
    pi_67158422
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 02:18 schreef THE_WAARHEID het volgende:
    Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn.
    er zou ook pure vrede zijn als iedereen net zo zou denken als ik. Maar fijn dat jij de Koran als "de waarheid" ziet en dat je het lef hebt om jezelf serieus zo te noemen.
    Extremistisch gematigd.
      woensdag 18 maart 2009 @ 02:43:29 #33
    25957 Reddiablo
    pi_67158481
    113:1 Say: I seek refuge in the Lord of the Daybreak
    113:2 From the evil of that which He created;
    113:3 From the evil of the darkness when it is intense,
    113:4 And from the evil of malignant witchcraft,
    113:5 And from the evil of the envier when he envieth.

Dus Allah heeft het Kwaad geschapen. Nou, dat is maar een nare actie van hem. Wat een domoor.
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_67158759
    Ik vind dat er niks goeds is in geen enkel geloof.
    Heb je naasten lief, zorg voor andere, behandel mensen met respect, etc. etc. dat zijn allemaal zo'n logische dingen in het leven daar heb ik geen geloof voor nodig. Dit werd mij allemaal bijgebracht door mijn ouders en leraren op de basisschool (welke 0,0 niks, nakkes met het geloof te maken had).

Religie is overbodig om mensen het goede pad op te krijgen.

Ooit eens een testje gemaakt op een Christen website, of ik naar de kerk moest of niet, of mijn levenswijze wel Christelijk genoeg was. Allemaal vragen of ik niet gierig was, goed voor mensen was, enz. enz. - Einde van de test was ik 100% Christene en geen 1 vraag had ook maar iets met religie te maken.
    pi_67159240
    Dat mensen er steun uit kunnen halen. Net als andere religie overigens, het mooie vind ik ook dat je niemand nodig hebt om steun te halen uit god en dus kunnen ook mensen die door iedereen zijn laten vallen of iedereen zijn verloren terugvallen op hun geloof.
    pi_67159654
    Positief:
    - Er wordt van een mens gevraagd om in zichzelf te onderzoeken wat en hoe men aspecten van de koran op zichzelf kan toepassen. De duidelijke oproep tot introspect zie ik minder expliciet in andere grote godsdiensten.
    - Bewustmaking van naastenliefde en empathie met minder bedeelden.
    - Mits zonder angst: respect voor dat wat groter is dan jijzelf (maar dat kan evengoed iets heel "normaals" zijn als geboorte, dood, natuur, bepaalde eigenschappen)

Negatief:
    - Dat bovengenoemde zaken als religieuze plicht worden beschouwd en uitgevoerd in plaats van werkelijk met het hart. Angst om goddelijke represailles die maakt dat je dat doet. Maar dat geldt voor alle geloofssystemen, kleine en grote. Zelfs in samenlevingen waar een vooroudervereringscultuur heerst kent men tradities die men uitvoert omdat er een systeem van beloning en straf is, Hemel en hel. Dat zou imo nooit het uitgangspunt mogen zijn.
    - Dat vrouwen zich moeten bedekken zodat hun "juwelen" er niet voor zorgen dat hun woorden niet serieus worden genomen is iets dat ik wel herken. Maar aan de andere kant vind ik het belachelijk dat je je als individu moet bedekken omdat een ander individu zijn driften niet onder controle kan houden. Laat die ander lekker werken aan zijn eigen manco's.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:17:34 #37
    227439 Murloc
    Vegetarian grindcore _O_
    pi_67160488
    Net als ieder ander geloof is het gewoon een verhaal dat duizenden jaren geleden is verzonnen en dat nu nog steeds letterlijk wordt nageleefd...
    Groeperingen worden onderdrukt en uitgemoord uit geloof..

Nee dank je, niks voor mij.
    Endure the pain
    you know my name
    I am your soul insane
      Boks-Chick woensdag 18 maart 2009 @ 09:18:54 #38
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_67160515
    Zuigerds, zeikers en meki-haters mogen wegblijven uit dit topic. Gewoon normaal discussieeren, jullie kunnen het vast!
    lolwut
    pi_67160531
    Waar slaat dit nou weer op me laste post verwijdert
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:20:22 #40
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_67160544
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:18 schreef BrandX het volgende:
    Zuigerds, zeikers en meki-haters mogen wegblijven uit dit topic. Gewoon normaal discussieeren, jullie kunnen het vast!
    wat een vertrouwen
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:21:39 #41
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_67160576
    quote:
    Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn. Alleen jammer dat sommige mensen alles beter denken te weten dan iets dat in de Quraan staat. Het KAN gewoon niet want de Quraan was 1400 jaar geleden al actueel, vandaag de dag woren dingen nog "ontdekt". Heck staat allang in de Quran! Ow ja: over 1400 jaar is de Quran nog actueel. Simpel: er is maar 1 Quran, 1 Islam en de Islaam kan overal en altijd worden toegepast.
    Ja , want de Soennieten en Sjiieten vinden elkaar erg aardig , dus om nou te zeggen er is maar 1 islam
    eh nee , maar ja ieder z'n ding
    Ik ben inmiddels overleden
      Boks-Chick woensdag 18 maart 2009 @ 09:26:04 #42
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_67160684
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:19 schreef Slappy het volgende:
    Waar slaat dit nou weer op me laste post verwijdert
    lees je PM
    lolwut
    pi_67160743
    -weg- daar hebben we een feedback topic voor.

[ Bericht 92% gewijzigd door BrandX op 18-03-2009 09:40:12 ]
    pi_67166144
    Kijk op Google Video:

What the west needs to know

Dan zie je dat de Islam een smerig politiek systeem is en dat extremisten de koran niet verkeerd interpreteren, maar juist letterlijk. Alle `goede` moslims zijn eigenlijk moordenaars en wil-opleggende hitsende sjefkes.
    pi_67166385
    ik heb een lijstje gemaakt

hier komt ie :
    _
    _
    _

oh.. wacht..
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:29:33 #46
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_67166555
    In theorie is de islam opgebouwd uit pijlers en zouden de armen ondersteund worden. Prachtig concept. Dat helaas niet altijd in de praktijk wordt toegepast.

Negatief:
    -geloven in verzonnen verhaaltjes in het algemeen
    -geen andere meningen accepteren
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_67166572
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:18 schreef pictionary het volgende:
    Kijk op Google Video:

What the west needs to know

Dan zie je dat de Islam een smerig politiek systeem is en dat extremisten de koran niet verkeerd interpreteren, maar juist letterlijk. Alle `goede` moslims zijn eigenlijk moordenaars en wil-opleggende hitsende sjefkes.
    Datzelfde geldt voor christenen die dat al zo'n 1650 jaar officieel doen. En de info die je erover krijgt is waarschijnlijk niet helemaal neutraal
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_67166655
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:30 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor christenen die dat al zo'n 1650 jaar officieel doen. En de info die je erover krijgt is waarschijnlijk niet helemaal neutraal
    Ow maar ik heb over het christendom ook niet 1 goed woord te zeggen.
    Geloof is iets voor jezelf, daar heb je geen `heilige` boeken, regels en plichten voor nodig. (religie dus)
    pi_67166694
    O ja, nog een rottig ding van zowel Koran, Bijbel als Thora:
    -Zaken die in een tijdsgeest geschreven zijn nu letterlijk willen toepassen
    - Niet door symboliek heen kunnen kijken van de volgers. deze weigeren heel vaak o echt te studeren en stampen alleen teksten uit het hoofd in plaats van te gaan kijken naar de betekenis.
    - Ranzige vertalingen en interpretaties. Een woord kan net anders vertaald of geïnterpreteerd worden waardoor een hele tekst een andere betekenis kan krijgen.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      Donald Duck held woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:00 #50
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_67166740
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 20:17 schreef Meki het volgende:
    het geloven in een Allah
    Volgens mij kun je dat zo niet zeggen toch. Allah is specifiek de naam van de god van de Islam, het betekent niet gewoon god (let op zonder hoofdletter) in het algemeen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:36:02 #51
    139380 Keltie
    Meemeemeemee
    pi_67166774
    Niets. Tenminste, niets meer of minder als hetgene wat ik mooi vind aan alle geloven.
    Het is iets, als je het doet/ bent, wat steun geeft in moeilijke tijden.
    Maar aangezien ik tegen geloof door middel van regels ben, ben ik eigenlijk ook tegen alle geloven.

Wie heeft in hemelsnaam bedacht dat een vrouw een burka/ hoofddoek/ jurk moet dragen?
    Waarom zou ik, als gelovige, geen TV op zondag mogen kijken?
    Waarom zouden mensen niet op zondag mogen werken?
    Waarom is geloof er voor iedereen, behalve als je homo bent?

Kansloos geneuzel tussen gelovigen en ongelovigen

Owjah, ik ben Atheist met, misschien, een hele kleine neiging naar Agnost
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:43:18 #52
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67167006
    interessante topic.

Het meeste is al genoemd. Het belangrijkste voor mij toch:

Positief:
    - Goedheid en naastenliefde. Vooral voor de minder bedeelden.
    - Het feit dat onderwijs erg belangrijk is en men aangespoord wordt om het leven in zijn geheel te onderzoeken en doorgronden.

Negatief:
    - Mooie meiden onder sluiers
    - Extremisten en radicalen
    - Muziek is niet halal
    - Komt erg incompleet over
    AFC AJAX
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:00:52 #53
    158394 Draganta
    Kansas Ranger
    pi_67167511
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef piekartz87 het volgende:
    ik heb een lijstje gemaakt

hier komt ie :
    _
    _
    _

oh.. wacht..
    Heul grappig

ontopic: Wat ik heel weinig zie is: architectuur. Taj Mahal anyone? Of de prachtige mozaïeken in Spanje? Alhoewel het meer arabish architectuur is, zie je het ook wel in niet arabische islamitische landen veel, zoals in India, Turkije, Indonesië etc. In ieder geval VEEL mooier als middeleeuwse Europese gebouwen
    Who cares if one more light goes out?
    In a sky of a million stars
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:04:45 #54
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67167645
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:00 schreef Draganta het volgende:

[..]

Heul grappig

ontopic: Wat ik heel weinig zie is: architectuur. Taj Mahal anyone? Of de prachtige mozaïeken in Spanje? Alhoewel het meer arabish architectuur is, zie je het ook wel in niet arabische islamitische landen veel, zoals in India, Turkije, Indonesië etc. In ieder geval VEEL mooier als middeleeuwse Europese gebouwen
    Ik vind Europees middeleeuws dus gewoon mooier.

Dat Arabische gedoe ligt mij niet zo.
    AFC AJAX
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:58:16 #55
    158394 Draganta
    Kansas Ranger
    pi_67169298
    lol wat is er mooi aan vierkante donkere blokkendozen?
    Who cares if one more light goes out?
    In a sky of a million stars
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:07:36 #56
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67169595
    Ben je nou serieus of denk je leuk te zijn ofzo? Wacht we draaien het even om:

lol wat is er mooi aan een paar zandkleurige muurtjes naast elkaar?

Smaken verschillen nou eenmaal. Oh nee wacht, jouw smaak is natuurlijk superieur !
    AFC AJAX
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:11:48 #57
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_67169725
    Zonder Islam hadden we ook niet allemaal lekker een potje kunnen snikken en snotteren boven literaire meesterwerken als De Vliegeraar. Dus voor de literatuur was het wel een pluspunt.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_67171170
    Het feit dat de islam niet-gelovigen als minderwaardig beschouwt is een minpunt.
    Ik ken geen pluspunten.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_67171344
    Niets.

Mijns inziens de slechtste van de drie (grote) monotheïstische religies.
      woensdag 18 maart 2009 @ 15:00:41 #60
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_67171377
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
    de drie (grote) monotheïstische religies.
    Christendom, Islam en Scientology?
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_67171449
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:00 schreef Marble het volgende:

[..]

Christendom, Islam en Scientology?
    Scientology . Dan vind ik Scientology het slechtste.

Onder de drie monotheïstische religies versta ik jodendom, christendom en islam.
      woensdag 18 maart 2009 @ 17:54:06 #62
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_67176669
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:11 schreef Marble het volgende:
    Zonder Islam hadden we ook niet allemaal lekker een potje kunnen snikken en snotteren boven literaire meesterwerken als De Vliegeraar. Dus voor de literatuur was het wel een pluspunt.
    De vliegeraar een literair meesterwerk noemen vind ik erg ver gaan. Het zal zeker een goed boek zijn. Bovendien zijn er nog altijd een factor 10 meer westerse "meesterwerken" dan islamitische dus het slaat helemaal nergens op.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:03:12 #63
    125126 Mr-Coffee
    pissing people off since 1980
    pi_67176893
    Dat ze zichzelf opblazen.
    Set Sail, For Fail.
    JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
    pi_67177843
    Ze zijn pedo's en trouwen al op hun zesde. Dat verhaal dat ze dan nog geen seks mogen hebben met die meisjes lappen ze aan hun behaarde aars.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_67177923
    quote:
    troll
    pi_67178615
    Dat homo's ( ) head first van hoge gebouwen gemikt moeten worden (althans volgens sommige fanatici) daar kan ik me wel in vinden.

Verder niks goeds aan.
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:57:46 #67
    206937 Rubber_Johnny
    Groter is altijd beter!!
    pi_67178733
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
    Als anders denkenden ?

De kunst. Moskeeën en zo, heel mooi van binnen!
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:59:02 #68
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_67178790
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
    Dat homo's ( ) head first van hoge gebouwen gemikt moeten worden (althans volgens sommige fanatici) daar kan ik me wel in vinden.
    Maar lesbiennes ook, en dat vind je weer zonde. Dus het is of het één of het ander.
    pi_67179932
    Niks.
      woensdag 18 maart 2009 @ 19:29:16 #70
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67180091
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:55 schreef StateOfMind het volgende:

Verder niks goeds aan.
    AFC AJAX
    pi_67180180
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:59 schreef Marble het volgende:

[..]

Maar lesbiennes ook, en dat vind je weer zonde. Dus het is of het één of het ander.
    Aan lesbiennes heb ik als man zijnde weinig (al is het niet vervelend om naar te kijken; de stekeltjes/tuinbroek exemplaren natuurlijk uitgezonderd).
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
      woensdag 18 maart 2009 @ 19:32:36 #72
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_67180235
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 19:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Aan lesbiennes heb ik als man zijnde weinig
    Je oncoloog zou een lesbienne kunnen zijn, zou je die ook head first van een gebouw storten? Puur hypothetisch natuurlijk.
    pi_67182612
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Marble het volgende:

[..]

Je oncoloog zou een lesbienne kunnen zijn, zou je die ook head first van een gebouw storten? Puur hypothetisch natuurlijk.
    Je. Je moet haar gewoon laten wennen aan piemels.
      woensdag 18 maart 2009 @ 21:59:39 #74
    248149 THE_WAARHEID
    HARD EN DUIDELIJK
    pi_67186909
    Ga eens naar de moskee. Je zal worden overrompeld hoeveel mensen, AKA vooral hoogopgeleide jeugd, AKA universitair etc, AKA NEDERLANDS bloed een moslim zijn geworden.

Helaas is niet iedereen slim en dunken ze zichzelf hoog.

THE_WAARHEID is de waarheid. Geloof me nou, zelfs als je geen geloof hebt.
    pi_67187708
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 21:59 schreef THE_WAARHEID het volgende:
    Ga eens naar de moskee. Je zal worden overrompeld hoeveel mensen, AKA vooral hoogopgeleide jeugd, AKA universitair etc, AKA NEDERLANDS bloed een moslim zijn geworden.

Waarom zou ik naar de moskee gaan? Zweetvoeten en haatgepraat? En dat van die opgeleide mensen kan ook niet kloppen

Luister naar THE_WAARHEID, nog leuker dan Hans Teeuwen
      woensdag 18 maart 2009 @ 22:27:53 #76
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_67188303
    wat een derderangs profeet is die waarheid toch.

dat was alles.
    't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
    pi_67188604
    Positief: ticket naar de hemel

Negatief: geen retourtje
    Ain't nothing to it but to do it.
    Greece
      woensdag 18 maart 2009 @ 22:37:17 #78
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_67188807
    oja en daarom ook negatief: opdringerigheid van gelovigen
    pi_67188842
    niks
    underground forever baby
      woensdag 18 maart 2009 @ 22:41:04 #80
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_67189029
    Dat de vrouwen vanwege reinheid kale kutjes (zouden moeten) hebben. Negatief begin ik maar niet aan dan kan de db server het straks niet meer aan...
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_67191870
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 21:59 schreef THE_WAARHEID het volgende:

Het aanmaken van een kutkloon moet ook van de islam?

Van die bekeerden dat zijn wel de allerergste. Die proberen zichzelf te bewijzen en gaan de gemiddelde fundamentalist met een noodvaart voorbij qua fanatisme .
    pi_67194354
    wat ik de mooiste vindt van de Islaam.

De Innerlijk van alle mensen telt
    quote:
    Allah zal niet vragen wat voor auto je had;
    Hij zal je vragen hoeveel mensen je vervoerde die geen vervoer hadden.

Allah zal niet vragen naar de oppervlakte van je huis;
    Hij zal je vragen hoeveel mensen je in je huis uitnodigde.

Allah zal niet vragen naar de kleding die in je kast hing;
    Hij zal je vragen hoeveel mensen je kleedde.

Allah zal niet vragen wat je hoogste salaris was;
    Hij zal vragen of je je ziel hebt verkocht om het te verkrijgen.

Allah zal niet vragen welke titel je had;
    Hij zal je vragen of je je werk naar je beste vermogen hebt gedaan.

Allah zal niet vragen hoeveel vrienden je had;
    Hij zal vragen voor hoeveel mensen JIJ een vriend was.

Allah zal je niet vragen in welke buurt je woonde;
    Hij zal vragen hoe je je buren behandelde.

Allah zal niet naar de kleur van je huid vragen;
    Hij zal naar de inhoud van je karakter vragen.

Allah zal je niet vragen waarom het zo lang duurde voor je naar Verlossing
    zocht;
    Hij zal je liefdevol naar je woning in de hemel begeleiden, en niet naar de
    poorten van de Hel.

Allah zal niet vragen aan hoeveel mensen je dit doorgestuurd hebt;
    Hij zal je vragen of je je schaamde het door te sturen naar je vrienden.
      donderdag 19 maart 2009 @ 01:13:01 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67194378
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
    Geen, en Niets.

Maar dat vind ik ook van het Christendom, het Jodendom, en andere Godsdiensten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 19 maart 2009 @ 01:32:10 #84
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_67194577
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 01:11 schreef Meki het volgende:

[..]

In die tijd wisten ze natuurlijk al wat een auto was ja
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_67194582
    niks.
    pi_67194585
    + vrouwen onderdanig houden
    + de manier waarop je moet leven is gewoon bij bol.com te vinden (lekker makkelijk)
    + altijd een voorkeursbehandeling
    + van je vrouw scheiden in 3 zinnen
    pi_67194635
    quote:
    Allah zal niet vragen wat voor auto je had;
    Hij zal je vragen hoeveel mensen je vervoerde die geen vervoer hadden.
    Misschien kan dit de nieuwe slogan van Connexxion worden.
      donderdag 19 maart 2009 @ 01:41:47 #88
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67194700
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 01:13 schreef maartena het volgende:
    Geen, en Niets.

Maar dat vind ik ook van het Christendom, het Jodendom, en andere Godsdiensten.
    Oh wacht ik lieg. Het voordeel van het Christendom in de westerse wereld is:

De vrije dagen! Pasen, Kerst, Pinksteren, Goede Vrijdag, weet ik wat allemaal.

Verder ben ik niet gelovig, ga ik niet naar de kerk, en is een Fundamentalistische Refo uit Urk wat mij betrefd net zo erg als een Fundamentalistische moslim uit Iran.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_67195042
    De vrouw moet naar de man luisteren, de vrouwen wassen zich 6x per dag.
      donderdag 19 maart 2009 @ 09:07:29 #90
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_67196645
    Het beste aan de islam is dat het voorbehouden blijft aan een paar zandhappers in het midden oosten.

Ik vind het echt de meest walgelijke religie ter wereld.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_67199097
    Wat ik er zo mooi aan vind is dat van de mens verwacht wordt Allah als de enige echte god te zien, doe je dat niet, dan moet je branden.

In uw gelaat!
      donderdag 19 maart 2009 @ 11:49:42 #92
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_67201776
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 01:11 schreef Meki het volgende:

[..]
    Wat een bemoeial joh!

p.s. het is "wat ik het mooist vindt aan de islam"
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_67204247
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 09:07 schreef Metro2005 het volgende:
    Het beste aan de islam is dat het voorbehouden blijft aan een paar zandhappers in het midden oosten.

Ik vind het echt de meest walgelijke religie ter wereld.
    Eens.
    pi_67204800
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 10:36 schreef TGT2 het volgende:
    Wat ik er zo mooi aan vind is dat van de mens verwacht wordt Allah als de enige echte god te zien, doe je dat niet, dan moet je branden.

Zelfde in bijna elke andere vorm van religie. 1 ding is daardoor zeker; De hel zit een stuk voller dan de hemel
    Extremistisch gematigd.
      donderdag 19 maart 2009 @ 13:32:03 #95
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_67205092
    Sowieso mag een gelovige me eens het bewijs geven dat het bidden ook maar enig positief gevolg heeft gehad voor hem/haar of andere gelovigen t.o.v. atheisten.
    #allmightygod
    pi_67205533
    Wat vinden jullie goed van de Islaam ??
    - Dat je het ook als Islam kan uitspreken?
    Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
    Slepen ze me mee, hop naar de wc.
    Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
      donderdag 19 maart 2009 @ 15:07:47 #97
    227439 Murloc
    Vegetarian grindcore _O_
    pi_67208011
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 11:49 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Wat een bemoeial joh!

p.s. het is "wat ik het mooist vindt aan de islam"
    Het is ook het innerlijk
    Endure the pain
    you know my name
    I am your soul insane
    pi_67208624
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 13:23 schreef P8 het volgende:

[..]

Zelfde in bijna elke andere vorm van religie. 1 ding is daardoor zeker; De hel zit een stuk voller dan de hemel
    Alleen mormonen gaan naar de hemel.
      donderdag 19 maart 2009 @ 21:26:31 #99
    249245 Moam
    Alahoewekbal
    pi_67219312
    Wat ik jullie kan zeggen (Ben zelf ook moslim)

Een goede moslim steelt niet (Zoals je veel mensen in heden ziet doen)
    Komt op voor de zwakere, en geeft zaka uit (armbelasting)

De islam is tegen extremisme, en ik snap niet waarom veel nederlanders denken dat moslims extreemisten zijn. Het is veroden om zelfmoord te plegen, en onschuldge te doden. Extreemisten blazen zich op en doden onschuldige mensen, dus hoe kunnen jullie je het in je hoofd halen, om de islam en extreemisme met elkaar te vergelijken.

Een moslim dient respect met een gelovige als een ongelovige om te gaan.

Voor de christenen, jullie weren dat jezus de zoon is van god (p.s jezus vzmh is 1 van onze profeten), dan is het zo dat god de vader is van jezus, maar wie is dan de vader van god?

Voor de ongelovige, Ik vraag me soms af hoe dom jullie kunnen zijn, jullie zeggen, wij stammen van de apen af, jullie zeggen wij zijn ontstaan uit een bacterien, ik vraag me af, hoe is de ziel dan ontstaan? jullie zeggen god bestaat niet, leg mij dan eens uit, hoe wij zouden kunnen leven als er geen lucht is?, is gewoon uit het niets voorgekome he, hoe kan de aarde zijn ontstaan. Hoe kunnen vele voorspelingen uit de koran zijn uitgekomen, en er nog een aantal over zijn tot de dag des oordeels. Hoe kan het zijn dat er vele wetenschapelijke versen in de koran kloppen terwel we die pas hedendaags hebben kunnen bewijzen, zoals hoe de baby zich ontwikkeld, en dat kon de profeet vertellen 14* eeuwen geleden, zonder embryo? Hoe kon de koran vertellen dat de aarde rond was, terwel iederen er van ovtuigd was da die recht was? en er zijn velen meer. Hoe wisten Mohamed vzmh de koran te maken (velen beweerde dat die verzonen was en hij die zelf had bedacht)? Allah swt verhaalde, (in andere woorden verhaald) Kom met een gelijk van de koran, niemand kon dat doen, kom dan met 1 gesew (de koran bestaat uit 60 gesew, dat woord hebben jullie niet in het nederlands) niemand kon het doen, toen zij hij kom maar met slecht 1 hoofdstuk. De koran besaat uit 114 hoodstuk dacht ik, weet ik niet zeker. Niemand kon met een gelijken komen.

Jullie zin dit wereldse leven als het paradijs. Dat snap ik niet. Jullie komen na 8 uur lang werken thuis, paar uur achter de tv, sigartje erbij, biertje, thats it. Volgende dag the same. Na gemiddelde leeftijd 80 jaar de dood hebben berijkt? dan wat. Wie heeft de dood doen schappen?

Beste mensen. Ik weet dat er onaardige mensen zijn, hoewel ze in allah geloven. Allah houd niet van herrieschoppers. Allah hou niet van mensen die stelen, allah hou niet van mensen die onrechtvaardig zijn tegenover hun broeders, allah hou niet van al het slechte, want voorwaar, het het goede en het slechte zijn goed te onderscheiden zoals de profeet vzmh ons vertelde. Leer meer over de islam en je zult zien hoe mooi het is.

Jullie beweren dat wij de vrouwen onderdrukken. Een moslim is verplicht kennis te nemen, zowel jongen als meisjes. Je mag je vrouw niet slaan, vrouwen moeten met respect behandeld worden, een moslim vrouw die slecht behandeld wordt, gaat naar de hemel heb ik gelezen.

De vrouwen klagen dat ze lastiggevallen worden door mannen, is de hoofddoek daar dan geen optie tegen.

hier hebben jullie een site waar jullie veel informatie kunnen vinden

http://www.walidin.com/
      donderdag 19 maart 2009 @ 21:31:16 #100
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67219475
    Ik weet nog wel een pluspuntje van de Islam.

- Grappige Meki topics.
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')