Geloof, kunst, gebouwen , geloofsleer , het geloven in een Allah, verhalen over de profeten , de Koran etc....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Interessant topic!
Maar om te voorkomen dat ik dingen ga noemen die er stiekem toch niet bij horen: geef eens wat opties, kies ik wel
Gewoon een andere spellingsmethode dan de standaardvorm in het Nederlands. Die van Meki staat dichter bij de fonetische uitspraak in het Arabisch denk ikquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:37 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom spel het toch constant met 2 a's?
Je vind het geloof goed aan het geloof?quote:
quote:, kunst, gebouwen ,
Het geloof alweer...quote:geloofsleer , het geloven in een Allah,
er zou ook pure vrede zijn als iedereen net zo zou denken als ik. Maar fijn dat jij de Koran als "de waarheid" ziet en dat je het lef hebt om jezelf serieus zo te noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 02:18 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn.
wat een vertrouwenquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:18 schreef BrandX het volgende:
Zuigerds, zeikers en meki-haters mogen wegblijven uit dit topic. Gewoon normaal discussieeren, jullie kunnen het vast!
Ja , want de Soennieten en Sjiieten vinden elkaar erg aardigquote:Op woensdag 18 maart 2009 02:18 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn. Alleen jammer dat sommige mensen alles beter denken te weten dan iets dat in de Quraan staat. Het KAN gewoon niet want de Quraan was 1400 jaar geleden al actueel, vandaag de dag woren dingen nog "ontdekt". Heck staat allang in de Quran! Ow ja: over 1400 jaar is de Quran nog actueel. Simpel: er is maar 1 Quran, 1 Islam en de Islaam kan overal en altijd worden toegepast.
lees je PMquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:19 schreef Slappy het volgende:
Waar slaat dit nou weer op me laste post verwijdert
Datzelfde geldt voor christenen die dat al zo'n 1650 jaar officieel doen. En de info die je erover krijgt is waarschijnlijk niet helemaal neutraalquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:18 schreef pictionary het volgende:
Kijk op Google Video:
What the west needs to know
Dan zie je dat de Islam een smerig politiek systeem is en dat extremisten de koran niet verkeerd interpreteren, maar juist letterlijk. Alle `goede` moslims zijn eigenlijk moordenaars en wil-opleggende hitsende sjefkes.
Ow maar ik heb over het christendom ook niet 1 goed woord te zeggen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor christenen die dat al zo'n 1650 jaar officieel doen. En de info die je erover krijgt is waarschijnlijk niet helemaal neutraal
Volgens mij kun je dat zo niet zeggen toch. Allah is specifiek de naam van de god van de Islam, het betekent niet gewoon god (let op zonder hoofdletter) in het algemeen.quote:
Heul grappigquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef piekartz87 het volgende:
ik heb een lijstje gemaakt
hier komt ie :
_
_
_
oh.. wacht..
Ik vind Europees middeleeuws dus gewoon mooier.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:00 schreef Draganta het volgende:
[..]
Heul grappig![]()
![]()
ontopic: Wat ik heel weinig zie is: architectuur. Taj Mahal anyone? Of de prachtige mozaïeken in Spanje? Alhoewel het meer arabish architectuur is, zie je het ook wel in niet arabische islamitische landen veel, zoals in India, Turkije, Indonesië etc. In ieder geval VEEL mooier als middeleeuwse Europese gebouwen
Christendom, Islam en Scientology?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
de drie (grote) monotheïstische religies.
Scientologyquote:
De vliegeraar een literair meesterwerk noemen vind ik erg ver gaan. Het zal zeker een goed boek zijn. Bovendien zijn er nog altijd een factor 10 meer westerse "meesterwerken" dan islamitische dus het slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:11 schreef Marble het volgende:
Zonder Islam hadden we ook niet allemaal lekker een potje kunnen snikken en snotteren boven literaire meesterwerken als De Vliegeraar. Dus voor de literatuur was het wel een pluspunt.
trollquote:Op woensdag 18 maart 2009 02:18 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Positief: alles want als iedereen zich aan de islaam zou houden zou er pure vrede zijn. Alleen jammer dat sommige mensen alles beter denken te weten dan iets dat in de Quraan staat. Het KAN gewoon niet want de Quraan was 1400 jaar geleden al actueel, vandaag de dag woren dingen nog "ontdekt". Heck staat allang in de Quran! Ow ja: over 1400 jaar is de Quran nog actueel. Simpel: er is maar 1 Quran, 1 Islam en de Islaam kan overal en altijd worden toegepast.
De kunst. Moskeeën en zo, heel mooi van binnen!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
Als anders denkenden ?
Wat vinden jullie de sterkste punten van de Islaam
Wat vinden jullie goed aan de Islaam.
Maar lesbiennes ook, en dat vind je weer zonde. Dus het is of het één of het ander.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
Dat homo's () head first van hoge gebouwen gemikt moeten worden (althans volgens sommige fanatici) daar kan ik me wel in vinden.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
Dat homo's () head first van hoge gebouwen gemikt moeten worden (althans volgens sommige fanatici) daar kan ik me wel in vinden.
Verder niks goeds aan.
Aan lesbiennes heb ik als man zijnde weinig (al is het niet vervelend om naar te kijken; de stekeltjes/tuinbroek exemplaren natuurlijk uitgezonderd).quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:59 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar lesbiennes ook, en dat vind je weer zonde. Dus het is of het één of het ander.
Je oncoloog zou een lesbienne kunnen zijn, zou je die ook head first van een gebouw storten? Puur hypothetisch natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Aan lesbiennes heb ik als man zijnde weinig
Je. Je moet haar gewoon laten wennen aan piemels.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Marble het volgende:
[..]
Je oncoloog zou een lesbienne kunnen zijn, zou je die ook head first van een gebouw storten? Puur hypothetisch natuurlijk.
Waarom zou ik naar de moskee gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:59 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Ga eens naar de moskee. Je zal worden overrompeld hoeveel mensen, AKA vooral hoogopgeleide jeugd, AKA universitair etc, AKA NEDERLANDS bloed een moslim zijn geworden.
Helaas is niet iedereen slim en dunken ze zichzelf hoog.![]()
THE_WAARHEID is de waarheid. Geloof me nou, zelfs als je geen geloof hebt.
Het aanmaken van een kutkloon moet ook van de islam?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:59 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Ga eens naar de moskee. Je zal worden overrompeld hoeveel mensen, AKA vooral hoogopgeleide jeugd, AKA universitair etc, AKA NEDERLANDS bloed een moslim zijn geworden.
Helaas is niet iedereen slim en dunken ze zichzelf hoog.![]()
THE_WAARHEID is de waarheid. Geloof me nou, zelfs als je geen geloof hebt.
quote:Allah zal niet vragen wat voor auto je had;
Hij zal je vragen hoeveel mensen je vervoerde die geen vervoer hadden.
Allah zal niet vragen naar de oppervlakte van je huis;
Hij zal je vragen hoeveel mensen je in je huis uitnodigde.
Allah zal niet vragen naar de kleding die in je kast hing;
Hij zal je vragen hoeveel mensen je kleedde.
Allah zal niet vragen wat je hoogste salaris was;
Hij zal vragen of je je ziel hebt verkocht om het te verkrijgen.
Allah zal niet vragen welke titel je had;
Hij zal je vragen of je je werk naar je beste vermogen hebt gedaan.
Allah zal niet vragen hoeveel vrienden je had;
Hij zal vragen voor hoeveel mensen JIJ een vriend was.
Allah zal je niet vragen in welke buurt je woonde;
Hij zal vragen hoe je je buren behandelde.
Allah zal niet naar de kleur van je huid vragen;
Hij zal naar de inhoud van je karakter vragen.
Allah zal je niet vragen waarom het zo lang duurde voor je naar Verlossing
zocht;
Hij zal je liefdevol naar je woning in de hemel begeleiden, en niet naar de
poorten van de Hel.
Allah zal niet vragen aan hoeveel mensen je dit doorgestuurd hebt;
Hij zal je vragen of je je schaamde het door te sturen naar je vrienden.
Geen, en Niets.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
Wat vinden jullie de sterkste punten van de Islaam
Wat vinden jullie goed aan de Islaam.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
wat ik de mooiste vindt van de Islaam.
De Innerlijk van alle mensen telt
[..]
Misschien kan dit de nieuwe slogan van Connexxion worden.quote:Allah zal niet vragen wat voor auto je had;
Hij zal je vragen hoeveel mensen je vervoerde die geen vervoer hadden.
Oh wacht ik lieg. Het voordeel van het Christendom in de westerse wereld is:quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:13 schreef maartena het volgende:
Geen, en Niets.
Maar dat vind ik ook van het Christendom, het Jodendom, en andere Godsdiensten.
Wat een bemoeial joh!quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
wat ik de mooiste vindt van de Islaam.
De Innerlijk van alle mensen telt
[..]
Eens.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:07 schreef Metro2005 het volgende:
Het beste aan de islam is dat het voorbehouden blijft aan een paar zandhappers in het midden oosten.
Ik vind het echt de meest walgelijke religie ter wereld.
Zelfde in bijna elke andere vorm van religie. 1 ding is daardoor zeker; De hel zit een stuk voller dan de hemelquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:36 schreef TGT2 het volgende:
Wat ik er zo mooi aan vind is dat van de mens verwacht wordt Allah als de enige echte god te zien, doe je dat niet, dan moet je branden.
Het is ook het innerlijkquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:49 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wat een bemoeial joh!
p.s. het is "wat ik het mooist vindt aan de islam"
Alleen mormonen gaan naar de hemel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:23 schreef P8 het volgende:
[..]
Zelfde in bijna elke andere vorm van religie. 1 ding is daardoor zeker; De hel zit een stuk voller dan de hemel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |