4 jaar: springend op de bank met mijn gezicht op de stenen salontafel gevallen. gehecht en na een jaar wild vlees verwijderd in het ziekenhuis
4 jaar: op vakantie in Spanje uit een hoogslaper gevallen, lichte hersenschudding.
5 jaar: steentje in mijn oor gestopt, naar ehbo om het te verwijderen (moeilijk klusje)
6 jaar: springend op een schuurdak ernaast gesprongen op betonnen vloer: schedelbasisfractuur met zware hersenschudding en gebroken pols, zeven weken platliggen in het ziekenhuis.
7 jaar: hete volle fluitketel omgetrokken, hand verbrand
9 jaar: geschept door een auto. paar hechtingen en een kapotte fiets
9 jaar : met een kar keihard tegen de stoeprand aangereden, paar hechtingen op mijn voorhoofd.
11 jaar: door het ijs gezakt
11 jaar: vriendje vond het leuk om met een brandglas in mijn oog te schijnen met beulp van de zon.
Daarna vrij rustig geworden. Paar gevalletjes met een brommer en 220 volt en derglijke maar verder niets ernstigs.
oh ja, ooit nog eens het gipsen been van mijn zusje (die kon er ook wat van) natgespoten met de tuinslang > nieuw gips nodig.
Met diezelfe tuinslang schijn ik ook nog eens vanaf een mooie afstand in een voorbijrijdene wandelwagen met inhoud te hebben gespoten, maar daar weet ik niets meer van.
Dat was het wel ongeveer. (van vroeger dan)