abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:32:11 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_67164413
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel weer als zijnde archaïsch weggezet worden maar de Paus legt met deze uitspraak weldegelijk de vinger op de zere plek. Als men er in Afrika en in heel veel andere delen van de wereld (ook de Westerse wereld) er een minder losbandige seksuele moraal op nahield dan zouden er een stuk minder problemen met Hiv en ongewenste zwangerschappen zijn. Ik ben het volledig eens met de Paus dat voorbehoedsmiddelen zeker niet dé oplossing is tegen deze problemen, zoals door veel linkse groeperingen geschetst wordt.
Ja en als mensen zichzelf castreren hoef je zelfs niet eens aan onthouding te doen.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat meisjes die in Amerika 'the pledge' hebben afgezworen, komend uit streng Christelijke omgeving, niet significant later ontmaagd werden dan hun leeftijdsgenootjes. (of hooguit een half jaartje). Onthouding werkt gewoon niet, het druist tegen de menselijke natuur in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67164444
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:28 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Heh de doden onder het communisme vallen in het niet bij de 2000 jaar durende dictatuur van de RK kerk. Overigens is de RK kerk (o.a) verantwoordelijk voor het verspreiden van laster en anticommunistische propaganda lang voordat er in 1917 de Russische Revolutie plaatsvond.
Als ze wat meer succes hadden gehad, had dat misschien vele miljoenen doden gescheeld.... En waar de RKK bijna 2000 jaar over deed, is nog altijd minder dan de onderdrukking, dood en vernietiging die het communisme in een paar decennia wereldwijd aanrichtte.

Maar ik weet niet of discussie met jou zin heeft, volgens mij ben je al heel ver heen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:38:48 #83
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_67164667
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:35 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Voor een gedeelte zeker, maar ik zie ook niets in een kerk die met elke wind meewaait. Populair doen zou ontzettend afdoen aan het imago.
Inderdaad katholieken, pas op jullie imago!
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:40:45 #84
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67164753
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:26 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het gaat mij om eigen verantwoordelijkheid. Ik snap dat de promotie van onthouding niet realistisch is, maar dat is omdat mensen het negeren.
Maar als het geen realistische optie, waarom daar zo eigenwijs aan vasthouden. Mensen negeren het idd, maar dat komt deels door de natuurlijke drang van mensen om met elkaar te neuken, daar ga je echt niet zoveel aan doen.

Dan kan je dus beter hun kennis vergroten ten aanzien van sex, SOA's, voorbehoedsmiddelen enz, dan maar te gaan pleiten voor het onrealistische.
[..]
quote:
Ok, prima. Ik ben het ook niet eens met de Paus dat condooms een negatief effect zouden hebben.
Zoals Monolith al aangaf, het gaat niet over mening, maar over feiten. Feit is dat condooms helpen tegen het verspreiden van SOA's en/of ongewenste zwangerschappen.
quote:
Eerlijk gezegd heb ik de hoop voor Afrika overigens al opgegeven. Laten we nou eens gewoon onze handjes er vanaf trekken. En dat betekent dus ook geen uitbuiting door Westerse bedrijven meer.
Tja, we hebben als westerse wereld nou eenmaal besloten om ons te bemoeien met Afrika, mede omdat we herkennen dat het bokvol met grondstoffen zit, dan neem je tegelijkertijd een bepaalde verantwoording op je. Wij niet individueel uiteraard, maar wij als Westerse wereld wel Dat we die verantwoordelijkheid liever niet zouden willen, tja...daar hadden we dan van te voren maar over moeten nadenken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_67164804
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:38 schreef Frollo het volgende:

[..]

Inderdaad katholieken, pas op jullie imago!
Ok, ongelukkige woordkeuze, imago zou de kerk niet echt om moeten geven. Integriteit dan misschien? Als daar nog iets van over is.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:44:45 #86
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67164928
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Aids verdwijnt net zo min met onthouding of met monogaam huwlijk, dus dat is geen valide punt.
hoezo verdwijnt aids dan volgens jou niet?

als iedereen alleen sex heeft met zijn of haar vaste partner of gewoon géén sex heeft, verdwijnen SOA's wel degelijk.

maar goed.. het vlees is zwak, dus dat zal wel niet gaan gebeuren.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:46:59 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_67164990
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:44 schreef teamlead het volgende:

als iedereen alleen sex heeft met zijn of haar vaste partner of gewoon géén sex heeft, verdwijnen SOA's wel degelijk.

HIV is natuurlijk niet puur een SOA, maar een bloedinfectie. Daarom is het erfelijk en kun je het ook krijgen van bloedtransfusie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:47:03 #88
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67164992
quote:

[..]

En als iedereen nou onbeschermde sex heeft met zijn of haar vaste partner, maar condooms gebruikt bij wisselende contacten, waar ligt dan het verschil
pi_67165069
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:29 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Het effect van condoomverstrekking op HIV prevalentie en incidentie is prima empirisch te verifiëren. Bovendien kun je bepalen of R0 onder 1 te krijgen is zodat een ziekte op de lange termijn verdwijnt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:49:10 #90
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_67165077
Ik zit wel met een vraag. Volgens mij is Afrika nou niet bepaald katholiek. Sowieso is alles boven de Shara islamitisch, in Zuid-Afrika zullen wat protestanten zitten, en alles daartussen hangt een natuurgodsdienst aan. Hoe kan het Vaticaan daar dan invloed hebben?
pi_67165112
Overigens, homoseksualiteit is taboe in de meeste delen van Afrika he? Hoe kan het dan dat zoveel mannen geïnfecteerd raken? De kans op infectie bij onbeschermde "Insertive penile-vaginal intercourse" (van wiki) is immers nogal klein.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:51:06 #92
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67165152
quote:

[..]

Aids verdwijnt alleen al niet, omdat het niet enkel overdraagbaar is bij sex en dat geld ook voor andere SOA's.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_67165154
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het effect van condoomverstrekking op HIV prevalentie en incidentie is prima empirisch te verifiëren. Bovendien kun je bepalen of R0 onder 1 te krijgen is zodat een ziekte op de lange termijn verdwijnt.
Oh, ik ken zoveel mensen die er een mening op nahouden die afwijkt van de wetenschappelijke bewijzen.
pi_67165222
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:50 schreef Provinciaal het volgende:
Overigens, homoseksualiteit is taboe in de meeste delen van Afrika he? Hoe kan het dan dat zoveel mannen geïnfecteerd raken? De kans op infectie bij onbeschermde "Insertive penile-vaginal intercourse" (van wiki) is immers nogal klein.
Dat hangt ook van het type HIV af. Daarnaast is zo'n besmettingsrisico bij één enkele keer seks. Bij regelmatige seks krijg je dus al een aanzienlijke kans. Tenslotte moet je ook de verticale transmissie van moeder op kind meenemen.
pi_67165233
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

Aids verdwijnt alleen al niet, omdat het niet enkel overdraagbaar is bij sex en dat geld ook voor andere SOA's.
Maar volgens mij valt het IV drugs-gebruik in Afrika wel mee, en ook bloedtransfusies lijken me zeldzaam. Dan is er nog moeder op kind, maar ik denk niet dat die kinderen dan nog veel mensen infecteren voor hun dood.
pi_67165256
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:51 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Oh, ik ken zoveel mensen die er een mening op nahouden die afwijkt van de wetenschappelijke bewijzen.
Dat maakt het nog geen zinnige praktijk. Ik kan ook stug blijven volhouden dat appels met een versnelling van 200m/s2, maar da's ook geen kwestie van 'ja dat is jou mening'.
pi_67165290
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat hangt ook van het type HIV af. Daarnaast is zo'n besmettingsrisico bij één enkele keer seks. Bij regelmatige seks krijg je dus al een aanzienlijke kans. Tenslotte moet je ook de verticale transmissie van moeder op kind meenemen.
Ok, maar zoals ik in mijn vorige post zei; Is er na die verticale transmissie nog veel risico op verdere verspreiding door het kind? Kinderen met HIV/AIDS worden in een land als Afrika immers niet echt oud.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:55:26 #98
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67165296
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:50 schreef Provinciaal het volgende:
Nou ja deels omdat homosexualiteit taboe is, maar wel bestaat uiteraard. Tel daar bij op dat Aids ook via bloedtransfusies enz kan worden verspreid en dat er in Afrika niet altijd met dat soort dingen goed mee wordt omgegaan en je kan je lol op.

Overigens hebben veel vrouwen in Afrika ook HIV/AIDS en komen "aids-wezen" kinderen die beide ouders aan die ziekte hebben verloren ook veel voor.
pi_67165360
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar volgens mij valt het IV drugs-gebruik in Afrika wel mee, en ook bloedtransfusies lijken me zeldzaam. Dan is er nog moeder op kind, maar ik denk niet dat die kinderen dan nog veel mensen infecteren voor hun dood.
Wel degelijk. HIV is niet bepaald een 'instant killer hoor. 20% sterft weliswaar voor ze 4 zijn, maar er zijn er meer dan genoeg die het nog redden tot een vruchtbare leeftijd.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:57:21 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_67165368
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:49 schreef Frollo het volgende:
Ik zit wel met een vraag. Volgens mij is Afrika nou niet bepaald katholiek. Sowieso is alles boven de Shara islamitisch, in Zuid-Afrika zullen wat protestanten zitten, en alles daartussen hangt een natuurgodsdienst aan. Hoe kan het Vaticaan daar dan invloed hebben?
Er zijn 135 miljoen Katholieken in Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')