Ook waar, maar ik wil ondanks de geschiedenis en de huidige misstanden mijn hoop voor het Katholicisme niet zomaar opgeven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daardoor hebben ze helaas het ambt van priester en de kerk laten besmeuren. Ook andere christenen dan katholieken worden daarop aangekeken.
Ohja, want elke aflevering van Opsporing Verzocht zit vol met Katholieken. En overal die Katholieke straatterroristjes, nounou. En vergeet vooral niet die Katholieken die critici en andersdenkenden bedreigen en vermoorden!quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met een tweetal provincies vol met katholieken, en ook nog een hand vol in de rest van het land, maken we ons hier meer druk om Moslims, dan om een of ander gaar volk dat aan persoonsverheerlijking doet.
Gelukkig wel. Ik hoop dat het er genoeg zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:26 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ook waar, maar ik wil ondanks de geschiedenis en de huidige misstanden mijn hoop voor het Katholicisme niet zomaar opgeven.
Er zitten tussen alle hypocriete, liegende engerds nog een hoop oprechte en eerbare mensen tussen die goed willen doen uit naam van hun geloof, een geloof dat veel betekent voor heel veel mensen.
Ik zal wel weer als zijnde archaïsch weggezet worden maar de Paus legt met deze uitspraak weldegelijk de vinger op de zere plek. Als men er in Afrika en in heel veel andere delen van de wereld (ook de Westerse wereld) er een minder losbandige seksuele moraal op nahield dan zouden er een stuk minder problemen met Hiv en ongewenste zwangerschappen zijn. Ik ben het volledig eens met de Paus dat voorbehoedsmiddelen zeker niet dé oplossing is tegen deze problemen, zoals door veel linkse groeperingen geschetst wordt.quote:De kerk ziet seksuele onthouding als enige effectieve manier om de verspreiding van seksueel overdraagbare aandoeningen als aids tegen te gaan.
Wat bedoel je met losbandig? De afrikaanse culturen bestonden vér voor de Euro-christelijke. Afrika is de bakermat van de beschaving an sich. We zouden eigenlijk de beschaving moeten modelleren op het oude certraalafrika, vér weg van Islam- en Christen invloeden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zal wel weer als zijnde archaïsch weggezet worden maar de Paus legt met deze uitspraak weldegelijk de vinger op de zere plek. Als men er in Afrika en in heel veel andere delen van de wereld (ook de Westerse wereld) er een minder losbandige seksuele moraal op nahield dan zouden er een stuk minder problemen met Hiv en ongewenste zwangerschappen zijn. Ik ben het volledig eens met de Paus dat voorbehoedsmiddelen zeker niet dé oplossing is tegen deze problemen, zoals door veel linkse groeperingen geschetst wordt.
Ben ik met je eens. Echter denk ik dat diezelfde losbandige seksuele moraal is ontstaan toen 'we' genoeg hadden van de strenge regels en inkadering van de verzuiling. Actie - reactiequote:Op woensdag 18 maart 2009 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel weer als zijnde archaïsch weggezet worden maar de Paus legt met deze uitspraak weldegelijk de vinger op de zere plek. Als men er in Afrika en in heel veel andere delen van de wereld (ook de Westerse wereld) er een minder losbandige seksuele moraal op nahield dan zouden er een stuk minder problemen met Hiv en ongewenste zwangerschappen zijn. Ik ben het volledig eens met de Paus dat voorbehoedsmiddelen zeker niet dé oplossing is tegen deze problemen, zoals door veel linkse groeperingen geschetst wordt.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:33 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En vergeet vooral niet die Katholieken die critici en andersdenkenden bedreigen en vermoorden!
Het uitdelen van condooms is niet goed om die reden?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:41 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in het beschermen van mensen tegen hun eigen stupiditeit. Tegen de stupiditeit van anderen is tot daaraan toe, maar er moet ergens een grens zijn.
Dit heeft meer met het gebrek aan kennis en middelen te maken dan met werkelijke natuurlijke selectie, waar de mens sowieso niet 100% meer afhankelijk van is. Een beetje gemakzuchtig argument dus om maar niks te doen.quote:Ik weet dat veel mensen zo'n verantwoordelijkheid niet aankunnen, en dat er dus ellende van komt, maar dat is een beetje een vorm van natuurlijke selectie.
Dit is een compleet nonargument. Als er minder oma's waren, worden er ook minder overvallen op oma's gepleegd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ohja, ik vergat het even, we leven in de 15e eeuw.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:19 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Inquisitie bedoel je?
Ikzelf heb geen problemen met het uitdelen van condooms, maar ik ben het wel eens met de Paus dat onthouding en een monogaam huwelijk veel veiliger zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het uitdelen van condooms is niet goed om die reden?Dat overtuigd me niet bepaald heel erg.
Er is gewoon aangetoont dat het uitdelen van condooms in Afrika aan bijvoorbeeld vrouwen, de kans op SOA's en ongewenste zwangerschappen aanzienlijk verminderd.
Met weinig inlevingsvermogen kan je het zien als het beschermen van die vrouwen tegen de stupiditeit van anderen zelfs.
Dump er maar een paar miljoen condooms, ik denk niet dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.quote:[..]
Dit heeft meer met het gebrek aan kennis en middelen te maken dan met werkelijke natuurlijke selectie, waar de mens sowieso niet 100% meer afhankelijk van is. Een beetje gemakzuchtig argument dus om maar niks te doen.
Afrika is al een vrij kansloos zooitje, dus een paar gratis condooms kan vast geen kwaad en het is niet alsof het een schaars goed is hier in het westen.
Wat was er zo geweldig aan de 'beschaving' in dat oude centraal-Afrika dan? Er is weinig van overgebleven overigens, kan het überhaupt wel een beschaving genoemd worden?quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:05 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Wat bedoel je met losbandig? De afrikaanse culturen bestonden vér voor de Euro-christelijke. Afrika is de bakermat van de beschaving an sich. We zouden eigenlijk de beschaving moeten modelleren op het oude certraalafrika, vér weg van Islam- en Christen invloeden.
Zelfs als er geen sprake is van 'beschaving' (net alsof de Kerk daar wat op te zeggen heeft) wat trouwens niet waar is, wat geeft je dan het recht om kolonialisme toe te passen en een geheel continent tot slavernij te veroordelen? Met in de ene hand een geweer en het andere een bijbel heeft men op grote schaal andere culturen vernietigd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:10 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat was er zo geweldig aan de 'beschaving' in dat oude centraal-Afrika dan? Er is weinig van overgebleven overigens, kan het überhaupt wel een beschaving genoemd worden?
En waarom heb je een groter probleem met monotheistische godsdiensten dan met hun religieuze praktijken?
Monogaam huwlijk zal relatief veilig zijn ja, maar ik ben het totaal met de Paus oneens dat onthouding een realistische optie is. Althans gezien de resultaten in de landen die onthouding promoten.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:06 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ikzelf heb geen problemen met het uitdelen van condooms, maar ik ben het wel eens met de Paus dat onthouding en een monogaam huwelijk veel veiliger zijn.
Dat ligt er aan, maar in veel Afrikaanse landen is er een gebrek aan basale kennis over SOA's, veilige sex en daarbij zijn condooms moeilijk te verkrijgen, los die dingen op en maken die vrouwen daar nog steeds geen gebruik van, dan geef ik je gelijk over stupiditeit.quote:Die vrouwen zijn geen onwillende slachtoffers trouwens, dus het is ook hun eigen stupiditeit.
Verkrachting is idd ook een probleem, maar dat staat los van het probleem van gebrek aan kennis en gebrek aan voorbehoedsmiddelen in grote delen van Afrika.quote:Ja, er is natuurlijk ook een hoop verkrachting, maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde verkrachter daar überhaupt interesse heeft in veilige seks. En over DNA bewijs zal hij zich ook weinig zorgen maken, zover is CSI Afrika nog niet.
Nee, zeker niet, maar in gebieden waar mensen worden onderwezen over de risico's van onveilige sex, waarbij ze gratis condooms kunnen krijgen, is aangetoont dat dat een positief effect heeft tegen SOA's en ongewenste zwangerschappenquote:Dump er maar een paar miljoen condooms, ik denk niet dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.
euh.. ze zijn niet verplicht om als een dolle te fokken daar he...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:44 schreef isogram het volgende:
Of condooms duur zijn, is niet echt een issue. Waar een wil is, is een weg. Maar als mensen van de kerk horen dat anticonceptie uit den boze is, laten ze dat links liggen. De gevolgen zijn verstrekkend. Ben het eens met KlappernootatWork.
Wat grappig dat jij als communist klaagt over het vermoorden van miljoenen mensen en het vernietigen van culturen met in de ene hand een geweer en in het andere een boekje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:15 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Zelfs als er geen sprake is van 'beschaving' (net alsof de Kerk daar wat op te zeggen heeft) wat trouwens niet waar is, wat geeft je dan het recht om kolonialisme toe te passen en een geheel continent tot slavernij te veroordelen? Met in de ene hand een geweer en het andere een bijbel heeft men op grote schaal andere culturen vernietigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |