abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67207221
Ik heb twee katten en die zitten de hele dag lekker naar buiten te staren. Niemand tot last.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:46:34 #127
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67207393
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:32 schreef Maanvis het volgende:
Katten hebben een veel beter leven als ze buiten komen hoor . Daarnaast zijn ze ook nog eens nuttig want de muizen blijven er uit de buurt, en ze bemesten gratis je tuin .
Katten die je tuin bemesten met mest waar toxoplasmose in zit dat heel gevaarlijk is voor ouderen, kinderen, en zwangere vrouwen. Lekker.
Dasvidanja
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:47:59 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67207434
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef Verluste het volgende:

[..]

Katten die je tuin bemesten met mest waar toxoplasmose in zit dat heel gevaarlijk is voor ouderen, kinderen, en zwangere vrouwen. Lekker. Rotbeesten katten.
Hoeveel ouderen, kindern en zwangere vrouwen overlijden jaarlijks door deze stof?
O ik lees net dat het alleen uitgescheten wordt door jonge katten. Geen probleem voor de mijne dus.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:49:49 #129
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67207486
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw huisdier aanbrengt aan anderen en hun bezittingen.
ik heb zelf 2 katten die buiten komen en als ze schade veroorzaken dan mogen de getroffen personen gerust bij mij aanbellen. schade door huisdieren wordt ook gewoon vergoed door mijn verzekering
Daar ben ik het helemaal mee eens. Neem als baas ook je verantwoordelijkheid, net zoals je dat voor je kinderen doet als ouder wanneer zij kattekwaad uithalen. Je kan je kind immers ook niet de hele tijd binnen laten.
Dasvidanja
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:50:34 #130
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67207513
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoeveel ouderen, kindern en zwangere vrouwen overlijden jaarlijks door deze stof?
Symptomen

De meeste mensen merken weinig tot niets als ze geïnfecteerd worden, symptomen blijven uit of doen denken aan een griepje, doch ernstige symptomen komen zelden wel eens voor, vaak bij mensen met een verminderde weerstand. Dit zijn bijvoorbeeld beschadigingen aan onder andere de hersenen en het netvlies. Enige tientallen procenten van de bevolking hebben antistoffen tegen de parasiet en zijn er dus ooit mee besmet geweest. De meesten hebben daar nooit iets van gemerkt. De infectie blijft levenslang bestaan maar bij een normaal functionerend immuunsysteem wordt hij niet meer actief.

Dasvidanja
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:51:51 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67207555
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:50 schreef Verluste het volgende:

[..]

Symptomen

De meeste mensen merken weinig tot niets als ze geïnfecteerd worden, symptomen blijven uit of doen denken aan een griepje, doch ernstige symptomen komen zelden wel eens voor, vaak bij mensen met een verminderde weerstand. Dit zijn bijvoorbeeld beschadigingen aan onder andere de hersenen en het netvlies. Enige tientallen procenten van de bevolking hebben antistoffen tegen de parasiet en zijn er dus ooit mee besmet geweest. De meesten hebben daar nooit iets van gemerkt. De infectie blijft levenslang bestaan maar bij een normaal functionerend immuunsysteem wordt hij niet meer actief.

Om de een of andere reden vind ik de uitdrukking 'heel gevaarlijk' en 'symptomen van een griepje' erg uit elkaar liggen
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:52:29 #132
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67207573
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Om de een of andere reden vind ik de uitdrukking 'heel gevaarlijk' en 'symptomen van een griepje' erg uit elkaar liggen
Je kan er meer aan overhouden dan enkel ''een griepje''. Je leest selectief, heel hypocriet van je.
Dasvidanja
pi_67207598
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef Verluste het volgende:

[..]

Katten die je tuin bemesten met mest waar toxoplasmose in zit dat heel gevaarlijk is voor ouderen, kinderen, en zwangere vrouwen. Lekker.
Toxoplasmose wordt veroorzaakt door de Toxoplasma gondii, en dit is geen katachtige.

Wij mensen zijn toch ook niet aansprakelijk als we onbewust iemand anders (dood)ziek maken?
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:55:30 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67207657
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:52 schreef Verluste het volgende:

[..]

Je kan er meer aan overhouden dan enkel ''een griepje''. Je leest selectief, heel hypocriet van je.
Klopt, maar ik verwacht ook niet dat mensen met zo'n erg verminderde weerstand vaak in de kattenpoep gaan graaien of wel? Dat komt dan eerder voor bij eigen katten bij het verschonen van de kattenbak.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:14:43 #135
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67208216
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, maar ik verwacht ook niet dat mensen met zo'n erg verminderde weerstand vaak in de kattenpoep gaan graaien of wel? Dat komt dan eerder voor bij eigen katten bij het verschonen van de kattenbak.
Wat ben jij naïef.
Dasvidanja
pi_67208376
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:14 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat ben jij naïef.
Inderdaad.
quote:
Toxoplasmose is een ziekte veroorzaakt door een microscopisch kleine, eencellige parasiet, Toxoplasma gondii, die vele dieren aantast maar in katachtigen een seksuele voortplantingscyclus heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

Daarnasat hebben we nog kattenaids. Wanneer de kat het heeft, kun je dure medicijnen kopen om ut een paar jaar langer mee te laten gaan. Of een spuitje. Weer een nieuwe uitzoeken en fijn op de straat schoppen. Want dat hoort bij katten en hun instinct.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:21:17 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67208427
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:14 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat ben jij naïef.
Neuh, ik val gewoon niet zo makkelijk voor slecht beargumenteerde verhaaltjes. Ik hoopte eigenlijk dat je de gevaren nog wat beter kon uitleggen maar blijkbaar ben je dat niet van plan .
Een gedicht over Maanvis
pi_67208457
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Neuh, ik val gewoon niet zo makkelijk voor slecht beargumenteerde verhaaltjes. Ik hoopte eigenlijk dat je de gevaren nog wat beter kon uitleggen maar blijkbaar ben je dat niet van plan .
Ik wel. Zie de post boven je.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:01 #139
236264 crew  capricia
pi_67208480
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn buurman heeft zijn wedstrijdmuis buiten laten lopen...en nou heeft mijn kat die opgegeten...wie is er aansprakelijk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:25:19 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67208562
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Ik wel. Zie de post boven je.
Vergeet vooral het stukje niet over wanneer (in welk stadium van een kattenleven) deze parasiet in kattenpoep voorkomt, en welke bij gesteldheid van mensen deze gevaarlijk is .
Een gedicht over Maanvis
pi_67208579
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn buurman heeft zijn wedstrijdmuis buiten laten lopen...en nou heeft mijn kat die opgegeten...wie is er aansprakelijk?
Mijn buurman heeft een prachtige tuin met koi karpers. Mijn kinderen nemen wel eens een lekker visje mee. Zonder ui.

Wie is er aansprakelijk?
pi_67208603
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vergeet vooral het stukje niet over wanneer (in welk stadium van een kattenleven) deze parasiet in kattenpoep voorkomt, en welke bij gesteldheid van mensen deze gevaarlijk is .
Nee, daar zijn bronnen voor. Indien je niet logisch kan nadenken.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:36:15 #143
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67208860
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat een stel idioten die lopen te roepen dat jansen222 die kat maar binnen had moeten houden!
Leuk hoor, een depressieve, luie kat binnen! Dierenmishandeling noem je dat. Die dieren horen buiten, ken ook niemand die zijn kat binnenhoud. Het is NIET normaal om je kat binnen te houden, punt.
Dat hij moet betalen kan zo zijn, maar dat zou wel belachelijk zijn.
Goed punt. Maar neem dan GEEN KAT als je geen groot terrein hebt. (Boerderij bv)
Ik ben van mening dat in een gebied waar mensen dicht op elkaar wonen zoals een stad/dorp het gewoon asociaal is om een kat/hond te houden. Als je hem naar buiten doet erger je tig mensen (schijt, lawaai) en als je hem binnen houdt is het zielig voor het beest.

Dus denk eens na voor je zomaar een kat of hond koopt!!!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67208892
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]

Al laat hij hem bij jou in de kamer lopen... jij bent aansprakelijk voor de schade die jouw kat aanricht.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:09:31 #145
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67209879
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:37 schreef mgerben het volgende:

[..]

Al laat hij hem bij jou in de kamer lopen... jij bent aansprakelijk voor de schade die jouw kat aanricht.
Dat is niet waar. Het is niet onrechtmatig om zelf een muis in je huis doden. Dan is het ook niet onrechtmatig om dat met behulp van je kat te doen. En dan geldt dus de "tenzij-clausule" van art. 6:179 BW.

Net zoals je niet aansprakelijk bent voor je waakhond die een inbreker bijt, als dat ter noodzakelijke verdediging is.
pi_67210054
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het is niet onrechtmatig om zelf een muis in je huis doden.
Als die muis een eigenaar heeft, is het jegens de eigenaar onrechtmatig.

De tenzij-clausule gaat dan niet op, omdat dat net zozeer onrechtmatig zou zijn (jegens die eigenaar) als je je kat op zou opdragen de muis te doden (alsof een kat daarnaar luistert, maar dat terzijde).

De reden dat het doden van een muis vaak niet onrechtmatig is, is volgens mij niet gelegen in de gebruikelijkheid van de handeling (ongedierteverdelging) maar in het feit dat vaak een eigenaar ontbreekt en je er dus geen subjectief recht mee schendt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:16:33 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67210130
Pool, als de muis in kwestie een huisdier is mag je de muis dan alsnog doden? De muis is immers eigendom van 't baasje van de muis.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:24:46 #148
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67210371
Stel dat ik kattevoer gemengd met rattengif in mijn tuin zet. En alle buurtkatten gaan dood. Ben ik dan aansprakelijk? Ze komen immers op mijn erf.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:26:22 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67210410
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:24 schreef _Flash_ het volgende:
Stel dat ik kattevoer gemengd met rattengif in mijn tuin zet. En alle buurtkatten gaan dood. Ben ik dan aansprakelijk? Ze komen immers op mijn erf.

PS: Ik neem vanavond een jampot mee naar de buurman, met daarin 250 wedstrijdmieren van 500 euro elk .
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:27:34 #150
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67210436
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Als die muis een eigenaar heeft, is het jegens de eigenaar onrechtmatig.
Niet als het niet tevens maatschappelijk onzorgvuldig is (nu wordt het ingewikkeld met de drie tegenstrijdige visies in de literatuur op de categorie 'inbreuk op een recht' ). En het is niet maatschappelijk onzorgvuldig om ongedierte in je huis te doden. Je zou het verdedigen van je huis tegen vieze beesten trouwens ook als rechtvaardigingsgrond kunnen aanduiden.
quote:
De tenzij-clausule gaat dan niet op, omdat dat net zozeer onrechtmatig zou zijn (jegens die eigenaar) als je je kat op zou opdragen de muis te doden (alsof een kat daarnaar luistert, maar dat terzijde).
Dat klopt, behalve dat ik het dus al aanvankelijk al niet onrechtmatig vindt, maar we redeneren allebei correct door op onze eerdere stellingen.
quote:
De reden dat het doden van een muis vaak niet onrechtmatig is, is volgens mij niet gelegen in de gebruikelijkheid van de handeling (ongedierteverdelging) maar in het feit dat vaak een eigenaar ontbreekt en je er dus geen subjectief recht mee schendt.
Het is niet alleen de gebruikelijkheid van de handeling, maar ook de rechtvaardiging van de handeling. Muizen zijn vies, tasten je voedsel aan en planten zich snel voort. Een muis in je huis mag je over het algemeen doden, of die nu een eigenaar heeft of niet.

Het wordt misschien iets anders als de muis tam is en je de muis herkent als zijnde de muis van de buurman en je de muis ook op andere wijze kunt vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')