Ik wilde het net zeggen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:27 schreef Hanoying het volgende:
Veel geneuzel en weinig foto's jongens
je doet er zelf aan mee? JE gaf zelf aan vaker offtopic te gaan enzquote:
quote:Allesch isch bespreeckbaer
Als geesten wel bestaan verzinnen ze niet iets of hebben ze een gebrek aan kennis maar is de wetenschap nog niet zover , dan hebben ze andere kennis , meer niet .quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zeggen "ze hebben niet de regel dat het wetenschappelijk verklaard hoeft te worden" staat in dit geval dus gelijk aan "ze verzinnen gewoon wat bij elkaar".
Jij gaat er duidelijk van uit dat wetenschap alles kan verklaren , Ook alternatieve zaken alsof we op een verzadigd punt zijn aangekomen en nu lekker kunnen uitbuiken ofzo ,quote:Verder is het natuurlijk geen antwoord op de vraag of er geen relatie zou zijn tussen kennisniveau en het aankomen met alternatieve verklaringen / geloven in onzin.
Waarom trek je het telkens een andere kant op ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... we moeten ieder verhaal hier in TRU tot op de bodem persoonlijk uitzoeken met feiten erbij... anders zou het van alles kunnen wezen? Of nemen we aan dat er iets verklaard kan worden omdat er soortgelijke zaken ook zo verklaard zijn.
Ik denk wel dat kennisniveau een relatie heeft met NIET openstaan voor alternatieve verklaringen .quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:47 schreef _Led_ het volgende:
Zeggen dat wetenschap veel "magie" weet weg te halen is gewoon een andere manier van zeggen dat je graag sprookjes hoort. Verder denk ik dat de wereld minstens net zo interessant is als je 'm wetenschappelijk onderzoekt in plaats van tevreden bent met het uit je duim zuigen van dingen.
Zie wetenschap maar als "the blue pill" - natuurlijk is het fijn om in wonderland te blijven maar wil je dat echt, als je weet dat het op fantasie gebaseerd is en niet op realiteit ?
Maar ik heb een verrassende vraag voor je : denk jij dat kennisniveau geen relatie heeft met het openstaan voor onzinverklaringen ?
Dat denk ik ook overigens... en we weten allemaal wel waarom nu.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik denk wel dat kennisniveau een relatie heeft met NIET openstaan voor alternatieve verklaringen .
Nee je drijft 'het' een hoek inquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom trek je het telkens een andere kant op ?
Ja, frappant is dat, dat als mensen eenmaal weten hoe de wereld in elkaar zit ze niet meer geloven dat een oude man bliksems naar beneden smijt vanaf een wolkquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik denk wel dat kennisniveau een relatie heeft met NIET openstaan voor alternatieve verklaringen .
Dit dus.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar goed, je geeft dus toe dat domme mensen eerder geneigd zijn prietpraat te geloven.
Stel jij paranormale verschijnselen nou gelijk aan een dergelijke uitspraak als dat je hier doet?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, frappant is dat, dat als mensen eenmaal weten hoe de wereld in elkaar zit ze niet meer geloven dat een oude man bliksems naar beneden smijt vanaf een wolk![]()
Ik stel dat mensen bij een gebrek aan kennis fantastische verhalen verzinnen die helemaal niks met de waarheid te maken hoeven te hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:21 schreef sjoep het volgende:
[..]
Stel jij paranormale verschijnselen nou gelijk aan een dergelijke uitspraak als dat je hier doet?
Gewoon even voor mijn beeld?
Ok, helderquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:27 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik stel dat mensen bij een gebrek aan kennis fantastische verhalen verzinnen die helemaal niks met de waarheid te maken hoeven te hebben.
Of dat een man op een wolk is of een ouwe kerel die aliens channelt of een huisvrouw die beweert contact te maken met je overleden grootmoeder is mij inderdaad om het even.
Dat bestaat niet. Het moet wel GOED getest zijn en zolang het onverklaarbaar is, is het gewoon nog niet goed genoeg onderzocht of getest geweest, of nog niet lang genoeg onderzocht naar mijn mening.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:28 schreef sjoep het volgende:
Dus, echt, iemand heeft iets "onverklaarbaars". Dus, alles is getest, en het is bewezen geen van al die dingen.
Wat doe je daar dan mee?
Precies, sowieso, zolang jij blijft schreeuwen kan ik je alleen maar adviseren om kennis te nemen van de nettiquette. Ik lees de Story thuis niet, en op internet ook niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:33 schreef Flammie het volgende:
Maar de vraag was gericht aan LED dus...
Waarom trek je boven en onder de streep samen? Je verbindt dingen, die volgens mij niet samen horen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:33 schreef _Led_ het volgende:
Dat hou je open, uiteindelijk zal ooit het kennisniveau wel toereikend worden om het te verklaren.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
In de tussentijd claim je Randi's miljoen, drink je champagne en krijg je je eigen televisieshow.
(Maar dan moet je niet betrapt worden op Googlen of plaatjes uit boeken knippen !)
Word dat gezin geholpen door iemand ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah ok.. dan begrijp ik de filmer ook
Van dichtbij ken ik ook een gezin waarbij de kinderen te maken hebben met geesten zien en getreiterd worden door ze.
Er is 2x een geestenverjager geweest en dan is het even rustiger.. maar er zijn geesten die niet weg willen, het is hun huis.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Word dat gezin geholpen door iemand ?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef sjoep het volgende:
[..]
Waarom trek je boven en onder de streep samen? Je verbindt dingen, die volgens mij niet samen horen.
Wees eens wat specifieker, waar heb je het dan over ?quote:Stel (ja, inderdaad, stel) het wordt noooooooit verklaard, of in ieder geval de komende 100 jaar niet. Maar het is er wel. Waar schaar jij het dan onder?
Als je behoeft hebt om iets ergens te kunnen plaatsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |