Behoorlijk wat kandidaten en deze gast bleef nog als een na laatste over?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:13 schreef hverburg84 het volgende:
het ergste wat we hebben mee gemaakt...
op zoek naar een huisgenoot en behoorlijk wat kandidaten.
en we hadden ze dus allemaal tegelijk laten komen, paar kratten pils en lekker lullen.
degene waar het niet mee klikt voelen dat meestal zelf ook wel aan en gaan dan weg.
een meid ging direct weg omdat ze bij de gootsteen een verweerde/zwart stuk op de kitlaag zag.
vond ze vies (ons huis is oud, maar zeker erg schoon).
op het laatst bleven we met 2 man over.
een gast die echt relaxed overkwam, niet gemaakt en als we hem een beetje uitdaagden dan liet die niet op zijn kop zitten en een gast die zich zo achterlijk voor deed.
begon al toen we hem een biertje aanboden. hij dronk dus niet. prima, ieder zijn keuze. maar ga dan niet zeiken dat je alcohol drinken dom vind en zo slecht voor je is, dat je ook gezellig kon zijn zonder alcohol (dat was die dus niet).
en toen begon die dus heel zielig te doen dat hij al 16 hospiteeravonden had gehad en steeds afgewezen werd. en hij sliep noodgedwongen in een tentje en het was zo koud (afgelopen winter).
dat hij lelijk was en daarom niet gekozen werd, bla bla bla.
zegt die ander dat die niet zo dom moest zeiken en je zo helemaal geen kamer krijgt.
stille hints dat die moest opbokken begreep die ook niet.
toen hebben we hem er maar uitgezet
goed!quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:00 schreef VonHinten het volgende:
Voor de mensen die in een studentenhuis wonen: Zet één van jullie kamers op internet, laat 15 man tegelijk hospiteren en zeg dat ze drank mee moeten nemen (wat ze doen omdat ze tof willen lijken), haal 1 kamer helemaal leeg of zet een stel boeken in wat dozen zodat het lijkt alsof er verhuisd wordt, bouw een leuk feestje met je gasten en hun drank, en laat ze een week later allemaal weten "dat de kamer helaas naar iemand anders is gegaan." Een feestje met gratis drank dus, works like a charm
Wij hebben een gast gehad die al 20 avonden erop had zitten en begon te huilen toen we hem afwezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:13 schreef hverburg84 het volgende:
en toen begon die dus heel zielig te doen dat hij al 16 hospiteeravonden had gehad en steeds afgewezen werd. en hij sliep noodgedwongen in een tentje en het was zo koud (afgelopen winter).
dat hij lelijk was en daarom niet gekozen werd, bla bla bla.
zegt die ander dat die niet zo dom moest zeiken en je zo helemaal geen kamer krijgt.
stille hints dat die moest opbokken begreep die ook niet.
toen hebben we hem er maar uitgezet
Ja en wat is zijn geheim dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wij hebben een gast gehad die al 20 avonden erop had zitten en begon te huilen toen we hem afwezen.
Maar we hebben ook een gast gehad die oo leuk was dat hij werd aangenomen terwijl maar 2 van de 14 huisgenoten aanwezig waren. Dat doen we normaal nooit, maar die twee huisgenoten verzekerden ons dat ' het wel goed zat' . We hebben er geen spijt van gehad.
Blijkbaar heeft die gast gewoon talent voor hospiteren, want hij toen hij zich 3 jaar later inschreef bij kamernet had hij binnen een week 3 kamers in Utrecht.
ze kwamen rond 6 uur, die twee waren als eersten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:44 schreef Agiath het volgende:
[..]
Behoorlijk wat kandidaten en deze gast bleef nog als een na laatste over?
Wat waren die andere dan wel niet?
Misschien is het wel handig met koken?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:20 schreef VonHinten het volgende:
Hoe kan het in godsnaam tegen je werken als je vegetariër bent?Jullie zochten specifiek een vleeseter? Of begon de hospiteerder te kokhalzen na het zien van het opgezette eekhoorntje in het trapgat?
HEt is gewoon irritant met eten als je constant rekening met iemand moet houden als je samen wil etenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:20 schreef VonHinten het volgende:
Hoe kan het in godsnaam tegen je werken als je vegetariër bent?Jullie zochten specifiek een vleeseter? Of begon de hospiteerder te kokhalzen na het zien van het opgezette eekhoorntje in het trapgat?
Kut, dus als gitarist zijnde is het voor mij onmogelijk een kamer te vinden?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:43 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ze kwamen rond 6 uur, die twee waren als eersten.
de anderen gingen na 15 tot 30 minuten wel weg, aangezien dingen niet overeen kwamen (vegaterier, muziekanten, te jong, etc).
* VonHinten mompelt iets over een koptelefoon.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kut, dus als gitarist zijnde is het voor mij onmogelijk een kamer te vinden?
Tuurlijk niet. Studentencomplexen hebben vaak prima geluidsisolatie, en zat huizen die het alleen maar als pluspunt beschouwen, omdat ze wat toleranter met herrie om gaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kut, dus als gitarist zijnde is het voor mij onmogelijk een kamer te vinden?
Ik vond het ook een lompe reden om iemand te weigeren. Maar ach, een gitaar met versterker en regelbaar volume is natuurlijk minder storend dan een iemand die trompet of drums speelt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:27 schreef VonHinten het volgende:
[..]
* VonHinten mompelt iets over een koptelefoon.
Het is een minpuntje. Want, niet handig met koken. En sommige mensen kunnen het niet hebben als ethiek ook op je bord een rol speelt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:20 schreef VonHinten het volgende:
ten eerste zie je vooral bij bepaalde groepen vegetariers, vaak aki en andere rare snuiters.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:20 schreef VonHinten het volgende:
Enschede aki?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:39 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ten eerste zie je vooral bij bepaalde groepen vegetariers, vaak aki en andere rare snuiters.
en elke keer met het koken rekening houden omdat iemand geen vlees wil eten.
en zelf soja troep vreten (want vegetariers koken nooit een vleesgerecht voor de huisgenoten die wel vlees eten...)
Dan weiger je em dus omdat ie een aki (quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:39 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ten eerste zie je vooral bij bepaalde groepen vegetariers, vaak aki en andere rare snuiters.
Vegetarisch eten kan net zo lekker zijn als met vlees, als je maar wat goede vervangers voor vlees kent. En die weet je na 2-3x vegetarisch koken, zeker als je aanwijzingen krijgt van een vegetariër.quote:en elke keer met het koken rekening houden omdat iemand geen vlees wil eten.
aki is inderdaad kunstacademie in enschede.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:00 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dan weiger je em dus omdat ie een aki () of een rare snuiter is, niet omdat ie geen vlees eet.
[..]
Vegetarisch eten kan net zo lekker zijn als met vlees, als je maar wat goede vervangers voor vlees kent. En die weet je na 2-3x vegetarisch koken, zeker als je aanwijzingen krijgt van een vegetariër.
Maar wat hierboven ook al gezegd werd: mensen die je weigeren omdat ze niet af en toe wat sojablokken of falafel willen eten
(En nee, ik ben zelf geen vegetariër, maar ben er onlangs achtergekomen dat vegetarisch eten ongelooflijk lekker kan zijn, en het is nog es gezond ook om wat minder vleesch te eten)
Hier gaat het prima, je eet natuurlijk ook niet alle dagen samen. En daarnaast is het natuurlijk ook maar net hoeveel je over hebt voor de andere persoon. Voor een (potentieel) nieuwe huisgenoot zal dat in eerste instantie wat minder zijn dan een (bijv.) huisgenoot die er al tijden zit en opeens besluit veg. te gaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:08 schreef hverburg84 het volgende:
het is gewoon niet praktisch als je in een studentenhuis woont met...
Dan koken ze toch lekker zelf? Hoeven ze ook niet aan de matige rijst en pasta die normaal in studentenhuizen gegeten wordt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:08 schreef hverburg84 het volgende:
het is gewoon niet praktisch als je in een studentenhuis woont met...
Valt wel mee vind ik. Bovendien laat je zo net ff een betere indruk achter zonder dat je je anders voor doet dan dat je bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:52 schreef Agiath het volgende:
[..]
Tja nu ga je jezelf wel weer een beetje zitten verkopen.
Als je Pulp Fiction gewoon de beste film vind en je houdt van chillen met vrienden, dan moet je dat gewoon zeggen.
Oh wow, Enschede.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:08 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
aki is inderdaad kunstacademie in enschede.
en dat zijn bijna altijd rare lui.
ja ben er ook een beetje op uit gekeken eerlijk gezegd.quote:
Eindhoven is dan de beste optie voor jou natuurlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:13 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ja ben er ook een beetje op uit gekeken eerlijk gezegd.![]()
toekomst buitenland dan maar
randstad vind ik ook niks
Eindhovenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Eindhoven is dan de beste optie voor jou natuurlijk
En, ingestemd?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:48 schreef Florian_ het volgende:
Bij de vraag: "Waarom wil/pas jij in zo'n soort/dit studentenhuis" was het woord "gezellig" wel érg populair.
Ze zochten eigenlijk een sjaars, meisje. Zat bij de laatste 8 (van 30 ofzo), maar ben het niet geworden.quote:
Privet krasivaya devushka = Goedendag schoonheidquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:45 schreef hverburg84 het volgende:
er heeft een meisje met russische naam gereageerd op een kamer bij ons.
1e jaars.
mijn god, als ik zie wat voor lekkere wijven russinen vaak zijn dan klappert mijn verkenner al in zijn tent
ik geloof het niet, het blijft fok.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:55 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Privet krasivaya devushka = Goedendag schoonheid
Ne xocesh li poity so mnoi kino = wil je met me mee naar de bioscop
Men'ya zovut (mienjaza woet) = mijn naam is
Ik mocht willen dat ik zo goed Russisch konquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:57 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ik geloof het niet, het blijft fok.
zal wel zoiets zijn van:
-mag ik in je mondje klaar komen
-als je ongesteld bent dan neem ik de andere ingang wel
-mag ik tussen je borsten spuiten?
Ach, je zei toch dat er een stok of 30 mensen waren uitgenodigd waarbij ze ook nog eigenlijk een meisje zochten? Dan is je kans wel klein, dus ligt het waarschijnlijk niet aan jouquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:18 schreef Florian_ het volgende:
Het voelt overigens toch wel genaaid als ze je niet kiezen![]()
Nouja, het was de 1e keer.
Juist niet op prive zetten (als je gewoon normaal bent)! Wij keken daar ook altijd, vaak ook op basis daarvan mensen wel of niet uitgenodigd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:44 schreef Caroline_88 het volgende:
Oh en nog iets: voordat je je aanmeldt voor een kijkavond, zet je hyves even op prive, of verwijder alles over je suffe hobby's ed.Veel huizen bekijken de de hyves van mensen worden uitgenodigd, doen wij ook!
Nou, er waren dus 2 kamers te huur. Een van 16m2 en een hok van nog geen 10m2 volgens mij. Het ging dus vrij goed en ik kreeg net een telefoontje dat de grote kamer verhuurd is maar de kleine is nog wel verkrijgbaar. Het vage is dat ze voor beide ¤485 vragen. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk, ik kijk wel verderquote:
Jemig, 485 voor 10m^2quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef couleurs het volgende:
[..]
Nou, er waren dus 2 kamers te huur. Een van 16m2 en een hok van nog geen 10m2 volgens mij. Het ging dus vrij goed en ik kreeg net een telefoontje dat de grote kamer verhuurd is maar de kleine is nog wel verkrijgbaar. Het vage is dat ze voor beide ¤485 vragen. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk, ik kijk wel verder
Nope, in Bos en Lommerquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jemig, 485 voor 10m^2Midden in het centrum van Amsterdam of zo? Ik krijg straks voor rond de 340,00 euro een meter of 18.
Hoe ging het hospiteren? Zat je daar met z'n twintigen 'gezellig' te doen of was het wat beter georganiseerd?
Nope, Rotterdam, maar ik doe het waarschijnlijk wel via zo'n studentenkamerverhuurbedrijf (mooi woordquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:47 schreef couleurs het volgende:
[..]
Nope, in Bos en LommerMaar damn, doe je goed
, ¤340 voor 18m2, ook in Amsterdam?
En het hospiteren ging vrij goed, ik en nog een meisje, er zouden naderhand nog meer mensen komen.
Nemen en doorzoeken naar een grotere kamer, behalve als je in een tof huis bent gekomenquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:12 schreef Florian_ het volgende:
Ik moet er ook weer aan geloven.
Trouwens, iemand hier ervaring met een kamer van 12m2? Lijkt me wel érg klein..
En dat het 500 meter van de faculteit af ligt is ook wel een voordeel natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:18 schreef zquing het volgende:
[..]
Nemen en doorzoeken naar een grotere kamer, behalve als je in een tof huis bent gekomen
Hangt er een beetje vanaf natuurlijk. Ik heb 3 jaar gewoond in een kamer van 10m2, maar wel in hartje Utrecht in een onwijs leuk huis. We zaten altijd in de keuken of in de grotere kamers van huisgenoten. Als je geen chille keuken/woonkamer hebt, niet met je huisgenoten omgaat, dan is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:12 schreef Florian_ het volgende:
Ik moet er ook weer aan geloven.
Trouwens, iemand hier ervaring met een kamer van 12m2? Lijkt me wel érg klein..
Ah mocht daar weer eens een kamer vrijkomen dan mag je mij wel aanbevelen..quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf natuurlijk. Ik heb 3 jaar gewoond in een kamer van 10m2, maar wel in hartje Utrecht in een onwijs leuk huis. We zaten altijd in de keuken of in de grotere kamers van huisgenoten. Als je geen chille keuken/woonkamer hebt, niet met je huisgenoten omgaat, dan is het een ander verhaal.
ik had een kamer van 9m2 in het centrum van Leiden, zonder chille gedeelde keuken/woonkamer of andere leefruimte en de huisgenoten onderling gingen helemaal niet met elkaar om verder. Bovendien had ik een heul groot 2persoonsbed erin gepropt staanquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf natuurlijk. Ik heb 3 jaar gewoond in een kamer van 10m2, maar wel in hartje Utrecht in een onwijs leuk huis. We zaten altijd in de keuken of in de grotere kamers van huisgenoten. Als je geen chille keuken/woonkamer hebt, niet met je huisgenoten omgaat, dan is het een ander verhaal.
Ik woon inmiddels alweer een tijdje in Amsterdam, maar het was idd een tophuis!quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:15 schreef La_Vita het volgende:
Ah mocht daar weer eens een kamer vrijkomen dan mag je mij wel aanbevelen..
Jup, inschrijven voor de nieuwsbrief zodat je altijd up to date bent wanneer er een kamer vrijkomt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:13 schreef wikwakka2 het volgende:
20m2 klinkt in ieder geval al een stuk beter. Vind je deze kamers via kamernet?
In mijn kamer staat ook een hoogslaper en een tweepersoonsbank, maar die van mij is slechts 6,5 vierkante meterquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef Agiath het volgende:
Ik heb 11,5 m2
Maar ik heb een hoogslaper dus ik heb genoeg ruimte, staat zelf een twee persoons zitbank in
Maar daarbij is onze GR+keuken wel enorm groot, 50 m2 of zelfs meer schat ik![]()
Nice, 500m van de faculteit lijkt me wel heerlijk voor een lui persoon als ikquote:
Feliquote:
vaak is het zo dat je x tijd krijgt (1 maand) om de kamer te vullen nadat iemand weg is gegaan, met je eigen keuze.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:59 schreef GroninguTheBest het volgende:
In welke steden doen ze dit eigenlyk?
Want ik hoorde van vrienden dat ze dit niet in Eindhoven en Maastricht deden.
Doen ze dit ook in Delft? En heb je daarom meer kans om sneller een kamer te vinden? Of werk het alleen in je nadeel?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:25 schreef beta-bever het volgende:
Heey vraagje. Wat als ze vragen naar je hobby en een van de belangrijkste hobbys dammen is? (bv. in gesprek met hun, of in mailtje dat ze vooraf graag willen)
Wat vinden jullie dan wél leuk om te horen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:29 schreef Dribbel_ het volgende:
We hebben hier dinsdag weer een instemming, maar alle mailtjes die je krijgt zijn van die oppervlakkige blalabl ik ben zo en zo ik hou van gezelligheid en een biertje en m'n hobbies zijn blalabl. Dat boeit ook allemaal niet echt indruk krijg je pas als iemand langs komt.
Ja dat is precies hetzelfde ja inderdaadquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef beta-bever het volgende:
Grappig wat je zegt Dribbel. Als zoeker vind ik de verhaaltjes die op kamernet staan ook zo oppervlakkig. Bij ons is het gezellig, we drinken af en toe een biertje samen en met kerst houden we 1 groot diner. Helemaal niemand schrijft iets anders. Heb dus ook geen idee op weke ik moet reageren, wordt beetje gokken dnek ik...
btw. nog bedankt voor de hulp allemaal
Zoals ik al zei die mailtjes boeit niet, ik lees ze en nodig ze uit om langs te komen. En dan gaat het gewoon om hoe het klikt met elkaar dat merk je snel genoeg of je gewoon relax met iemadn kan praten zonder dat je geforceerd een gesprek hoeft aan te knopenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:41 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat vinden jullie dan wél leuk om te horen?
Precies. Alhoewel we hier één keer bijna iemand hadden afgeschreven hadden, en er tijdens het gesprek achterkwamen dat het toch wel een relaxe kerel wasquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:01 schreef immortalsean het volgende:
moet zeggen dat je al vrij snel kunt zien aan hoe iemand zich kleed en hoe die praat, dat je kan zien of 'ie een beetje normaal is (wat je tijdens de rest van het gesprek dan een beetje kan testen).
Zo achterlijk is dat he, je gaat toch geen kritiek geven als je graag een kamer wilt. Hier ook een keer, kwam een meisje (met d'r moeder..quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:49 schreef geenfiets het volgende:
en een meid die bij ons binnen kwam begon meteen te zeiken dat er vlekjes op het rubber bij het aanrecht zat...
goed, we hebben een oud huis maar er word met regelmaat schoongemaakt.
die hebben we er ook uitgetrapt met het advies om te gaan hospiteren bij een ziekenhuis waar alles steriel is
Eens. Dit is ook omdat er dan minder is om op af te knappen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef ratatat het volgende:
Als tip over mailtjes: voor mij werken de kortste mailtjes echt het beste, gewoon iets van 'Hallo, ik wil graag langs komen op jullie instemming. Groetjes, X'
Onzin als 'Ik ga graag met m'n vrienden dingen doen, biertjes drinken etc.' zijn imo tijdverspilling aan beide kanten.
Dat ook, ik regel nu alle mails enz voor onze instemmingquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef ratatat het volgende:
Als tip over mailtjes: voor mij werken de kortste mailtjes echt het beste, gewoon iets van 'Hallo, ik wil graag langs komen op jullie instemming. Groetjes, X'
Onzin als 'Ik ga graag met m'n vrienden dingen doen, biertjes drinken etc.' zijn imo tijdverspilling aan beide kanten.
O dat is wel chill. Want in die berichten op kamernet staat meestal iets van "stuur een mailtje met info over jezelf als je langs wilt komen" maar ik heb dan geen zin om een heel verhaal te typen, maar als ik gewoon zeg waar ik nu woon, hoe oud ik ben en wat voor studie ik doe / ga doen is het dus wel best.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ook, ik regel nu alle mails enz voor onze instemmingEn zitten 2 mails bij die echt een a4 lang zijn, ik ehb ze nog steeds niet teruggemaild omdat ik simpelweg nog te lui ben om ze helemaal te lezen. Beetje lomp eigenlijk maarja zit gewoon niet te wachten op een heel levensverhaal. Gewoon ff kort hoe en wat en klaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |