abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70403874
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:29 schreef Dribbel_ het volgende:
We hebben hier dinsdag weer een instemming, maar alle mailtjes die je krijgt zijn van die oppervlakkige blalabl ik ben zo en zo ik hou van gezelligheid en een biertje en m'n hobbies zijn blalabl. Dat boeit ook allemaal niet echt indruk krijg je pas als iemand langs komt.
Wat vinden jullie dan wél leuk om te horen?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:42:37 #177
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_70403892
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef beta-bever het volgende:
Grappig wat je zegt Dribbel. Als zoeker vind ik de verhaaltjes die op kamernet staan ook zo oppervlakkig. Bij ons is het gezellig, we drinken af en toe een biertje samen en met kerst houden we 1 groot diner. Helemaal niemand schrijft iets anders. Heb dus ook geen idee op weke ik moet reageren, wordt beetje gokken dnek ik...
btw. nog bedankt voor de hulp allemaal
Ja dat is precies hetzelfde ja inderdaad Maarja gewoon op zoveel mogelijk dingen reageren hoe meerkans je hebt.
Ligt er ook vaak aan per huis hoe ze het regelijk, soms laten ze ze 1 voor 1 langskomen, bij ons komen ze allemaal in 1 groep, dus dan moet je eigenlijk wel zelf zorgen dat je er een beetje uitspringt. Voordeel is wel dat we dan ook gelijk kunnen zien hoe iemadn gewoon is samen met allemaal mensen en je hebt minder de sfeer van 8 huisgenoten en dan 1 iemand die komt kijken het is wel gezelliger dan.

Dan meestal doen we een 2e ronde dus op 3 mensen na ongeveer sturen we iedereen weg (begin blijft dus beetje oppervlakkig) en dan die paar dat je ze echt beter leert kennen enz en dan keuze maken.

Eerste ronde gaat gewoon echt eigenlijk op eerste indruk, vaak zie je al als je de deur open doet of het iets is of niet. Komt misschien lullig over maar begin is vaak gewoon een vleeskeuring en word grotendeels ook op uiterlijk beoordeeld
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:44:56 #178
125915 Dribbel_
pi_70403949
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:41 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat vinden jullie dan wél leuk om te horen?
Zoals ik al zei die mailtjes boeit niet, ik lees ze en nodig ze uit om langs te komen. En dan gaat het gewoon om hoe het klikt met elkaar dat merk je snel genoeg of je gewoon relax met iemadn kan praten zonder dat je geforceerd een gesprek hoeft aan te knopen Gewoon zo doen zoals je bent en dan kom je ook in de leukste huizen terehct met mensen die bij je passen.

Als er hier iemand komt die helemaal verslaafd is aan computerspelletjes en daar altijd mee beizg is heb ik zoiets van en dan past die gozer ook niet bij ons, maar als hij dan bij een huis komt waar ook allemaal mensen zitten die dat tof vinden dan zal het weer wel een heel pluspunt zijn En dan zit hij ookg ewoon goed op z'n plek.
pi_70410431
er kwam een meisje langs die zo mooi was dat wij der wouden

mijn god, werkelijk waar mooier nog niet gezien.

haar twee pluspunten waren voldoende
pi_70413278
laatst weer een paar kamerzoekers gehad.

sowieso worden vegetariërs of mensen met voedselallergieën (was er ook één met een tomatenallergie, was nog zo brutaal om te zeggen dat er best zonder tomaten te koken valt, maar dan kun je dus niet een fatsoenlijk italiaanse maaltijd voorschotelen) standaard geweigerd ... we eten in principe elke dag samen (niet altijd iedereen tegelijk, maar elke dag wel een aantal), en we willen alles kunnen koken wat we willen, en we willen geen konijnevoer voorgeschoteld krijgen.

laatst hadden we trouwens een type dikke nerd, met 5cm baardje die gelijk al begon met dat hij niet al te sociaal was maar het liefst op z'n kamer bleef gamen, en koken eigenlijk onnodig vond en liever fastfood eet. ook vertelde hij dat hij op een vorig kamerzoekgesprek te horen kreeg dat hij tussen hem en zijn broer (die blijkbaar ook in de buurt had gewoond) de minst chagerijnige was. maar dat boeide ons allemaal niet zo, want hij was eigenlijk na één blik al unaniem afgekeurd.

moet zeggen dat je al vrij snel kunt zien aan hoe iemand zich kleed en hoe die praat, dat je kan zien of 'ie een beetje normaal is (wat je tijdens de rest van het gesprek dan een beetje kan testen).
pi_70414599
Als tip over mailtjes: voor mij werken de kortste mailtjes echt het beste, gewoon iets van 'Hallo, ik wil graag langs komen op jullie instemming. Groetjes, X'

Onzin als 'Ik ga graag met m'n vrienden dingen doen, biertjes drinken etc.' zijn imo tijdverspilling aan beide kanten.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:52:28 #182
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70414705
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:01 schreef immortalsean het volgende:

moet zeggen dat je al vrij snel kunt zien aan hoe iemand zich kleed en hoe die praat, dat je kan zien of 'ie een beetje normaal is (wat je tijdens de rest van het gesprek dan een beetje kan testen).
Precies. Alhoewel we hier één keer bijna iemand hadden afgeschreven hadden, en er tijdens het gesprek achterkwamen dat het toch wel een relaxe kerel was Maar wat er voor de rest af en toe langskomt...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70433742
wel eens een gigantische freakshow gehad.

die kerel was al iets van 17 keer afgewezen.

en begon bij ons bijna te huilen en zeiken dat het kwam omdat die zo lelijk was.
hij ging zichzelf afkraken bij ons

tja, dat werd hem niet.

en een meid die bij ons binnen kwam begon meteen te zeiken dat er vlekjes op het rubber bij het aanrecht zat...

goed, we hebben een oud huis maar er word met regelmaat schoongemaakt.
die hebben we er ook uitgetrapt met het advies om te gaan hospiteren bij een ziekenhuis waar alles steriel is
  zaterdag 27 juni 2009 @ 22:29:59 #184
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_70435927
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:49 schreef geenfiets het volgende:
en een meid die bij ons binnen kwam begon meteen te zeiken dat er vlekjes op het rubber bij het aanrecht zat...

goed, we hebben een oud huis maar er word met regelmaat schoongemaakt.
die hebben we er ook uitgetrapt met het advies om te gaan hospiteren bij een ziekenhuis waar alles steriel is
Zo achterlijk is dat he, je gaat toch geen kritiek geven als je graag een kamer wilt. Hier ook een keer, kwam een meisje (met d'r moeder.. ), vroeg ze waar het schoonmaakrooster hing. Wij uitleggen, doen we niet aan als 't moet dan moet 't gaat allemaal prima (wonen maar met 3 man). Zij een heel relaas over hoe dat toch echt niet kon enzo, woman please.

Oja en een tijdje terug dus een kerel. Wij vragen wat doe je zoal in het dagelijks leven, gaat 'ie ongevraagd achter m'n computer zitten, pakt z'n Hyves erbij, en laat alle groepen zien waar 'ie bij zit. En dat waren er gewoon meer dan 60... echt wtf. Die heb ik toen maar afgekapt en verteld dat we 'm nog zouden bellen.
pi_70438605
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef ratatat het volgende:
Als tip over mailtjes: voor mij werken de kortste mailtjes echt het beste, gewoon iets van 'Hallo, ik wil graag langs komen op jullie instemming. Groetjes, X'

Onzin als 'Ik ga graag met m'n vrienden dingen doen, biertjes drinken etc.' zijn imo tijdverspilling aan beide kanten.
Eens. Dit is ook omdat er dan minder is om op af te knappen.
pi_70446173
Als je inderdaad ziet wat er allemaal langskomt op zulke avonden

Nerds die heel trots gaan vertellen dat ze elke film kunnen downloaden voordat ze in de bios komen, mensen die het gesprek overnemen en de bewoners een spervuur aan vragen voorleggen
  zondag 28 juni 2009 @ 22:40:35 #187
125915 Dribbel_
pi_70461082
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef ratatat het volgende:

Dat ook, ik regel nu alle mails enz voor onze instemming En zitten 2 mails bij die echt een a4 lang zijn, ik ehb ze nog steeds niet teruggemaild omdat ik simpelweg nog te lui ben om ze helemaal te lezen. Beetje lomp eigenlijk maarja zit gewoon niet te wachten op een heel levensverhaal. Gewoon ff kort hoe en wat en klaar
pi_70461344
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:40 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat ook, ik regel nu alle mails enz voor onze instemming En zitten 2 mails bij die echt een a4 lang zijn, ik ehb ze nog steeds niet teruggemaild omdat ik simpelweg nog te lui ben om ze helemaal te lezen. Beetje lomp eigenlijk maarja zit gewoon niet te wachten op een heel levensverhaal. Gewoon ff kort hoe en wat en klaar
O dat is wel chill. Want in die berichten op kamernet staat meestal iets van "stuur een mailtje met info over jezelf als je langs wilt komen" maar ik heb dan geen zin om een heel verhaal te typen, maar als ik gewoon zeg waar ik nu woon, hoe oud ik ben en wat voor studie ik doe / ga doen is het dus wel best.
gr gr
  zondag 28 juni 2009 @ 22:53:20 #189
125915 Dribbel_
pi_70461589
Ja dat precies wie je bent waar je woont wat je doet gewoon ff kort paar regels meer dan genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')