abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2009 @ 22:07:18 #1
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67117869
Ik zit net Tegenlicht te kijken. Kleinschalige colleges waar studenten keihard werken en intensief begeleid worden. Onderwijs zoals het zou moeten zijn.

Ik studeer geschiedenis. We krijgen hooguit tien uur werkcollege per week, brengen misschien nog tien uur boven de boeken door, that's it. De intensiteit is laag, het niveau soms nog lager. Een waar paradijs voor de luie studenten.

Volg een tweede studie, zullen jullie zeggen. Een tweede studie is echter een verdubbeling van dezelfde middelmatigheid, dezelfde werkcolleges waarbij je met z'n drieën de stof bespreekt en de rest gezapig voor zich uit staart. Nee, dan lees ik liever een goed boek.

De Nederlandse letterenopleidingen zijn van bedroevend laag niveau. Het is om te janken. Jongeren die in de bloei van hun leven zitten, besteden vijftien uur per week aan hun studie en doen voor de rest weinig meer dan drinken, gamen, feesten en gezellig-zijn.

De Nederlandse letterenopleidingen zijn uitgekleed. We krijgen amper college, nog minder begeleiding van docenten zelf. De hoge uitval komt niet zozeer door luiheid of moeite met keuzes maken, maar door het anonieme karakter van veel opleiding. Sociaal minder behendige studenten krijgen geen contact en drijven af. Veel talent gaat verloren.

Wij studenten zitten tussen de ruïnes van de universiteit. Voor talentvolle VWO-ers zijn de colleges hoop in de duisternis, maar voor wie reeds studeert dan wel afgestudeerd is, lijkt er geen redding meer te zijn. Wij zijn een verloren generatie.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 16 maart 2009 @ 22:09:32 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_67118010
Waar is de samenvatting man
  maandag 16 maart 2009 @ 22:09:43 #3
202348 Susi
Temple of Love
pi_67118016
Mee eens

* Susi doet ook een letterenstudie
pi_67118082
Welke mongool gaat er dan ook geschiedenis studeren. Je levensdoel is werkeloosheid ofzo ?
pi_67118214
TS is over 100 jaar zelf geschiedenis
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:15:43 #6
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67118322
Lekker veel tijd om te FOK'en toch?!
pi_67118408
Geschiedenis is belangrijk voor politiek
pi_67118427
Je hebt toch zelf voor die studie gekozen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_67118482
waar zit je?
ik zit nl in utrecht, en wat dat betreft kan ik je gelijk geven..slechte begeleiding
pi_67118557
Studeer dan wat anders dan geschiedenis.
Dan kun in de toekomst wat voor de maatschappij betekenen.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:21:41 #11
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67118665
Geschiedenis is een prachtige studie. Het verleden is namelijk het kloppend hart van de samenleving. Maar al is verdieping in het verleden de meest nutteloze activiteit ter wereld, het maakt mij niet uit. Ik houd van geschiedenis. Het is mijn liefde.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:21:55 #12
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67118678
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:18 schreef DrowningMan het volgende:
waar zit je?
ik zit nl in utrecht, en wat dat betreft kan ik je gelijk geven..slechte begeleiding
Tevens Utrecht.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:22:51 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67118732
Hou die one-liners lekker achterwege. Opgeschoond.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:22:59 #14
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67118743
Ook tegenlicht gekeken. Zag er goed uit. Alhoewel ik nu op een particuliere hbo opleiding (haha hbo!) zit, en daar ook niet superblij van wordt. Het niveau is niet per se hoger dan bij een andere opleiding, terwijl ik wel 5 dagen per week in de schoolbanken zat (heb het theoretische gedeelte al afgerond). Ik ben benieuwd hoe een normale universiteit mij gaat bevallen. Ik hoor dat er bij studies als Rechten in Leiden slechts 8 uur college is per week. Belachelijk weinig.
Primum non nocere
pi_67118763
Op wat voor begeleiding zit TS te wachten? Ik denk namelijk dat als je vragen over de leerstof hebt, je altijd de docent wel kunt bereiken en de docent ook altijd wel bereid is om antwoord te geven.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67118770
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:21 schreef Scaurus het volgende:
Geschiedenis is een prachtige studie. Het verleden is namelijk het kloppend hart van de samenleving. Maar al is verdieping in het verleden de meest nutteloze activiteit ter wereld, het maakt mij niet uit. Ik houd van geschiedenis. Het is mijn liefde.

mee eens.!
  maandag 16 maart 2009 @ 22:24:47 #17
122997 zquing
Drama Junk
pi_67118839
Numerus fixus instellen voor dat soort studies zodat het niveau omhoog kan. Economisch gezien is het gewoonweg zonde om er meer geld in te stoppen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67119054
Hmm, 20 uur per week en je wilt nog meer?! Ik ben 4,5 uur per week op de erasmus ik reis per week meer naar school dan dat ik er ben. Studeren doe je toch om een papiertje te halen, toch niet echt om wat te leren? Een vak leren doe je er toch niet.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:30:01 #19
122997 zquing
Drama Junk
pi_67119131
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef Farmill het volgende:
Hmm, 20 uur per week en je wilt nog meer?! Ik ben 4,5 uur per week op de erasmus ik reis per week meer naar school dan dat ik er ben. Studeren doe je toch om een papiertje te halen, toch niet echt om wat te leren? Een vak leren doe je er toch niet.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67119649
Had je maar lucht en ruimtevaart moeten studeren!
Noodles
pi_67119719
Geschiedenis studeren
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 16 maart 2009 @ 22:43:22 #22
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67119787
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef Farmill het volgende:
Ik kan serieus depressief raken van dit soort reacties omdat er ook nogeens een kern van waarheid inzit.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_67119797
Daarom is het ook de mooiste tijd van je leven.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67119818
10 uur werkcollege is nog veel Ik heb nu welgeteld 4 uur werkcollege per week

Terechte klacht overigens. Bovendien lezen veel mensen de voorgeschreven literatuur niet eens voor college waardoor het niveau nog verder naar beneden gaat. Al heb ik over mijn docenten weinig klachten.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 16 maart 2009 @ 22:45:08 #25
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_67119870
HEy, daar zit ik ook
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
  maandag 16 maart 2009 @ 22:45:51 #26
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67119902
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:43 schreef Ewelina het volgende:
Terechte klacht overigens. Bovendien lezen veel mensen de voorgeschreven literatuur niet eens voor college waardoor het niveau nog verder naar beneden gaat. Al heb ik over mijn docenten weinig klachten.
Soms maak ik dan een rekensommetje. Als de mens die zo'n 10 uur per week aan de studie besteden, nu eens fulltime studeren, net als in hun latere werkzame leven gewoon 40 uur aan het werk zijn. Dat zou vier keer zoveel kennis opleveren...
pi_67120607
Zelfstandigheid jeweeeeeettt.
pi_67121817
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:45 schreef Scaurus het volgende:
Soms maak ik dan een rekensommetje. Als de mens die zo'n 10 uur per week aan de studie besteden, nu eens fulltime studeren, net als in hun latere werkzame leven gewoon 40 uur aan het werk zijn. Dat zou vier keer zoveel kennis opleveren...
Als je ze 80 uur per week aan het werk zou zetten dan zou dat 8x zoveel kennis opleveren.
  maandag 16 maart 2009 @ 23:28:41 #29
113567 Joana
2 Submit?
pi_67121913
Het klopt inderdaad dat werkcollegeuren een lachertje zijn vergeleken met HBO of VWO, maar vergeet niet dat je veel zelf moet studeren en je kan zelf zo diep gaan als je wilt wat literatuur betreft.

Ten tweede, ik vind de klacht deels ongegrond. Er zijn genoeg andere dingen te doen naast of met de uni. Ts ga werken! Of commissiewerk doen.

Studeren is de tijd waar je jezelf tegenkomt, je hebt zeeen van tijd, die je of kan verknoeien door 3 x per week te gaan stappen of zelf dusdanig te plannen dat je de tijd volledig benut. Je leert zelfstandig te zijn en is dat niet de bedoeling van een zelfstandige onderzoeker in opleiding? Al ga je naar de bieb om je kennis te verrijken al volg je voor mijn part een college filosofie bij de andere faculteit. Die mogelijkheid heb je.

Ik had tijdens mijn studie geschiedenis 2 bijbaantjes. Misschien achteraf gezien studie erbij was beter geweest voor mijn academische ontwikkeling.

Maar ja als je alleen geschiedenis op je cv heb staan fronsen al veel mensen hun wenkbrauwen.

"Word je docent ofzo" Ach rot op, genoeg vaklieden die geschiedenis hebben gedaan, kijk naar Balkie
pi_67121960
In plaats van te zeiken zou je natuurlijk ook in je vrije tijd jezelf bezig kunnen houden met het studeren van geschiedenis. Alsof je jezelf moet laten beperken door het niveau dat een Universiteit aanbied ;')

Ik vind het juist heerlijk dat het niveau van mijn studie niet al te hoog is. Dat geeft mij de kans om me in m'n vrije tijd te verdiepen in de onderwerpen die *ik* interessant vind, en niet die onderwerpen die ik moet doen omdat ze nu eenmaal op het curriculum staan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67121969
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:26 schreef Emimich het volgende:

[..]

Als je ze 80 uur per week aan het werk zou zetten dan zou dat 8x zoveel kennis opleveren.
En als ze dan een fatsoenlijke studie zouden doen zou al die kennis nog nut hebben ook
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:06:42 #32
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_67126869
Ik ben juist blij dat ik nu veel vrije tijd heb en minder begeleiding. Op de middelbare school moest je altijd aanwezig zijn, maar je voerde er geen flikker uit: naar elkaars baggerspreekbeurtjes luisteren, een leraar die de simpelste dingen tien keer uitlegt etc... nu kan ik veel meer zelf thuis doen, waardoor het tien keer zo snel gaat.
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_67127845
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:28 schreef Joana het volgende:
Het klopt inderdaad dat werkcollegeuren een lachertje zijn vergeleken met HBO of VWO, maar vergeet niet dat je veel zelf moet studeren en je kan zelf zo diep gaan als je wilt wat literatuur betreft.

Ten tweede, ik vind de klacht deels ongegrond. Er zijn genoeg andere dingen te doen naast of met de uni. Ts ga werken! Of commissiewerk doen.

Studeren is de tijd waar je jezelf tegenkomt, je hebt zeeen van tijd, die je of kan verknoeien door 3 x per week te gaan stappen of zelf dusdanig te plannen dat je de tijd volledig benut. Je leert zelfstandig te zijn en is dat niet de bedoeling van een zelfstandige onderzoeker in opleiding? Al ga je naar de bieb om je kennis te verrijken al volg je voor mijn part een college filosofie bij de andere faculteit. Die mogelijkheid heb je.

Ik had tijdens mijn studie geschiedenis 2 bijbaantjes. Misschien achteraf gezien studie erbij was beter geweest voor mijn academische ontwikkeling.

Maar ja als je alleen geschiedenis op je cv heb staan fronsen al veel mensen hun wenkbrauwen.

Een boel loze cliche's. Daar zijn de universiteiten ook heel goed in: zo weinig mogelijk tijd aan studenten besteden en dat goedpraten met het argument "Het is goed voor je academische vorming."

Flikker toch op zeg. Je mag van studenten WO bovengemiddelde inzet verwachten, en in gevallen waarbij een student die inzet ook levert verdient hij (zij etc.) ook alle begeleiding die hij daarvoor nodig acht. Het geeft geen pas studenten dan nul op het rekest te geven "want ze moeten zichzelf ontplooien".

Zeg dan gewoon dat je als universiteit weinig belang hecht aan intensieve begeleiding van studenten/onderwijs, omdat dat geld kost en zich niet direct uitdrukt in publicaties.

En die laatste opmerking, over dat CV: als je alleen maar dingen doet om ze later op je CV te kunnen zetten heb je je in ieder geval niet ontwikkeld in academische zijn; dan ben je alleen maar geinteresseerd in het papiertje.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:01:10 #34
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67128279
Eens met klacht. Vooral dat er altijd maar twee of drie mensen zijn die hun bek open trekken tijdens discussies is gruwelijk irritant, en wat nog irritanter is zijn medestudenten die anekdotes gebruiken als argument

"Ja, maar wat IK een keer megemaakt heb..." BOEIEND. Het gaat niet alleen om jou.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:05:21 #35
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67128388
Ik vind drie uur hoorcollege per week meer dan genoeg.
pi_67128391
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:01 schreef Rock-shocker het volgende:
Eens met klacht. Vooral dat er altijd maar twee of drie mensen zijn die hun bek open trekken tijdens discussies is gruwelijk irritant, en wat nog irritanter is zijn medestudenten die anekdotes gebruiken als argument

"Ja, maar wat IK een keer megemaakt heb..." BOEIEND. Het gaat niet alleen om jou.
En *als* er dan al iemand vragen stelt, dan komen er al vlug mensen met de opmerking: "Dit is geen onderdeel van de tentamenstof!"
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:08:22 #37
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67128485
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:21 schreef Scaurus het volgende:
Toch snap ik niet dat je jezelf niet wilt verbreden als je de tijd/mogelijkheid hebt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:27:59 #38
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67129037
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:28 schreef Joana het volgende:
Wij letterenstudenten willen echt niet terug naar de good old days waarin je van 9 tot 4 op school zat. Nu krijgen we echter zo weinig college (soms zelfs 4 uur, zoals reeds aangegeven in dit topic) dat je nog amper kunt spreken van onderwijs. En met de literatuur die je moet bestuderen vul je echt geen 30/40 uur.
quote:
Aan de universiteit wil ik primair studeren. Ik werk ernaast en ben actief bij verenigingen, maar dat is secundair. De voornaamste bezigheid dient studie te zijn, de vermeerdering van je kennis en inzicht. Werken kan ik mijn hele leven nog.
quote:
Onderwijs is echter niet doen waar je zin in hebt, maar vorming krijgen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:28:38 #39
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67129056
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:08 schreef Bolter het volgende:
Toch snap ik niet dat je jezelf niet wilt verbreden als je de tijd/mogelijkheid hebt.
Ik wil niet zozeer verbreding, ik wil verdieping.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:41:29 #40
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67129438
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:05 schreef Seneca het volgende:

[..]

En *als* er dan al iemand vragen stelt, dan komen er al vlug mensen met de opmerking: "Dit is geen onderdeel van de tentamenstof!"
Dát heb ik bij ons gelukkig nog nooit gehoord.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67129526
Geschiedenis. Studeer dan een vak waar Nederland wel wat aan heeft.
Als er iets nutteloos is..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:44:54 #42
113567 Joana
2 Submit?
pi_67129537
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:46 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:

[..]

Een boel loze cliche's. Daar zijn de universiteiten ook heel goed in: zo weinig mogelijk tijd aan studenten besteden en dat goedpraten met het argument "Het is goed voor je academische vorming."
Hey, argument is van mij en niet van (universiteiten). Al ben ik eens dat er meer tijd mag besteed worden aan studenten, maar de docenten staan voor je klaar als je vragen hebt.
quote:
Flikker toch op zeg. Je mag van studenten WO bovengemiddelde inzet verwachten, en in gevallen waarbij een student die inzet ook levert verdient hij (zij etc.) ook alle begeleiding die hij daarvoor nodig acht. Het geeft geen pas studenten dan nul op het rekest te geven "want ze moeten zichzelf ontplooien".
Ervaring of kennis telt meer dan geld of studiepunten vind ik.
quote:
Zeg dan gewoon dat je als universiteit weinig belang hecht aan intensieve begeleiding van studenten/onderwijs, omdat dat geld kost en zich niet direct uitdrukt in publicaties.
Studeren doe je toch zelf, niemand die je aan je hand meetrekt om de boeken in te duiken. Imo heel terecht.Vraagje aan jou dan, wat voor intense begeleiding wil je dan? Op een hele schoolse manier een s.o geven iedere week? Bij iedere essay die geschreven wordt, vooraf in delen laten lezen door de docent? Daar is inderdaad weinig tijd voor.
quote:
En die laatste opmerking, over dat CV: als je alleen maar dingen doet om ze later op je CV te kunnen zetten heb je je in ieder geval niet ontwikkeld in academische zijn; dan ben je alleen maar geinteresseerd in het papiertje.
Volgens mij begrijp je me totaal niet. Ik heb het over als mensen zien of horen dat je geschiedenis hebben gedaan, dan steken ze hun neus de lucht in. Alsof ik het papiertje ooit belangrijk heb gevonden zeg, kom op. Daarvoor doe je geen geschiedenis.

Als ik aan 'cv building' zou doen had ik wel bedrijfskunde gestudeerd.
pi_67129585
Ik dacht dat universiteiten toch minstens 25 uur in de week les gaven. Bij sommig opleidingen is dat ook wel het geval denk ik.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:53:26 #44
113567 Joana
2 Submit?
pi_67129835
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:44 schreef Sjibble het volgende:
Tja we kunnen lang praten over het nut en nadeel van geschiedenis voor het leven (Nietsche) Ik begrijp dat het voor kortzichtige mensen moeilijk te begrijpen is waarvoor het dient. Ik ben analytischer en kritischer gaan denken, mijn horizon is breder geworden, mijn schrijf en onderzoeksvaardigheden heb ik ontwikkeld. En ik ben wat meer te weten gekomen over de wereld.

In praktijk, wat word je ermee. Sommigen gaan voor de overheid werken, musea, de journalistiek in of het bedrijfsleven. En ja je kan ook docent worden...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:01:08 #45
203436 solyaris
pi_67130098
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:44 schreef Sjibble het volgende:
Zei de ICT`er.
pi_67130201
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:53 schreef Joana het volgende:

[..]

Tja we kunnen lang praten over het nut en nadeel van geschiedenis voor het leven (Nietsche) Ik begrijp dat het voor kortzichtige mensen moeilijk te begrijpen is waarvoor het dient. Ik ben analytischer en kritischer gaan denken, mijn horizon is breder geworden, mijn schrijf en onderzoeksvaardigheden heb ik ontwikkeld. En ik ben wat meer te weten gekomen over de wereld.

In praktijk, wat word je ermee. Sommigen gaan voor de overheid werken, musea, de journalistiek in of het bedrijfsleven. En ja je kan ook docent worden...
Mijn beeld is er niet door verandert. Nog steeds een nutteloos vak.
Dan mag ik toch hopen dat je hoogleraar kan worden en geen docent van een middelbare school.
Ik ken wel wat mensen die een taal gaan studeren, en willen leraar worden. Mocht je iets anders willen als elke dag worden afgezeken en overspannen naar huis gaan, kan je altijd vertaler worden. Echt spannend!!! .
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:01 schreef solyaris het volgende:

[..]

Zei de ICT`er.
Uiteindelijk ben ik dan degene die er voor zorgt dat jouw computer het weer doet en het netwerk op je werk altijd optimaal werkt. Of misschien heb je wel gelijk, want mocht je vergeten wat er in jaartal 18xx gebeurde, staat er op de helpdesk altijd wel iemand voor je klaar om het je te vertellen.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67130283
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:01 schreef solyaris het volgende:

[..]

Zei de ICT`er.
Hoeveel miljarden gaan er om in de ICT industrie? En in de geschiedenis industrie?

Nuff' said
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:07:45 #48
203436 solyaris
pi_67130334
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

De `geschiedenis industrie.`

dinsdag 17 maart 2009 @ 11:28:53 #49
113567 Joana
2 Submit?
pi_67130983
quote:

[..]

Hoeveel miljarden gaan er om in de ICT industrie? En in de geschiedenis industrie?

Nuff' said
Als we het gaan uitdrukken in geld, je hebt ook iets als cultureel kapitaal he.

Ah joh, ik zit hier tussen de ict'ers en de informatici. Ga toch verder aan het werk, alleen maar achter de pc fokken is ook niet goed voor je
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:01:59 #50
203436 solyaris
pi_67132053
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:28 schreef Joana het volgende:

[..]
Als we het gaan uitdrukken in geld, je hebt ook iets als cultureel kapitaal he.
Bourdieu.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:05:00 #51
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67132139
quote:
_!

De culturele armoede...
pi_67132143
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:11 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Welke mongool gaat er dan ook geschiedenis studeren. Je levensdoel is werkeloosheid ofzo ?
Ik citeer musea's, toerisme, kastelen etc. Gewone werkplaatsen voor deze lui
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:10:52 #53
203436 solyaris
pi_67132324
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

_!

De culturele armoede...
Philistinism
pi_67132368
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:10 schreef solyaris het volgende:

[..]

Philistinism
De watte
pi_67132518
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:07 schreef Scaurus het volgende:
Ik zit net Tegenlicht te kijken. Kleinschalige colleges waar studenten keihard werken en intensief begeleid worden. Onderwijs zoals het zou moeten zijn.

Ik vind dat wel een beetje een HBO instelling Scaurus.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:21:54 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_67132603
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:07 schreef Scaurus het volgende:

Ik ben het grotendeels met je eens.

Maar juist getalenteerde studenten worden niet blij van meer college. Het mooie van een universiteit is dat het je eigen verantwoordelijkheid is je de stof eigen te maken. Colleges kunnen daarbij een hulpmiddel zijn.

En als je baalt van het niveau van je studie: ga een honours programma volgen . Dan krijg je onderwijs zoals jij beschreef (tenminste voor een paar uurtjes per week.).
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:23:01 #57
167595 mirved
Infobesitas
pi_67132635
Geschiedenis dat is dan ook echt zo'n pretpaket studie.

Overigens snap ik niet dat je de beste jaren van je leven graag zou willen verspillen aan nog meer school uren. Als je het echt leuk vindt dan kan je in je vrije tijd nog extra literatuur doornemen. Maar denk toch dat de meeste mensen liever leuke dingen willen doen en niet de hele dag in schoolbanken willlen hangen. Je studietijd zijn de beste jaren van je leven daar moet je ook gebruik van maken.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:23:13 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_67132641
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:24 schreef zquing het volgende:
Numerus fixus instellen voor dat soort studies zodat het niveau omhoog kan. Economisch gezien is het gewoonweg zonde om er meer geld in te stoppen
Dit lijkt me eigenlijk ook de enige oplossing. Voor veel studies zou het denk ik helpen als universiteiten wat minder anal-retentive worden en zich openstellen voor het bedrijfsleven, maar ik verwacht dat dat voor letteren studies weinig soelaas zal bieden.

Wat wel altijd nog een goede oplossing is, alle beetjes helpen moet je maar denken, is het Amerikaanse campus model, waarbij studenten op de campus van de universiteit wonen. Zo'n onderdompeling in het studentenleven maakt de student academisch actiever, en biedt meer mogelijkheden tot het geven van project-gerichtte groepsopdrachten (de studenten zijn immers altijd bij elkaar), wat wellicht een efficientere vorm van doceren is. In Utrecht zijn ze daar nu langzaam mee bezig, naar voorbeeld van de UCU, maar dat vraagt op den duur wel hoger collegeld, of dure studentenwoningen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67132658
quote:

[..]

Nuff' said
De ICT industrie kan de wereld om je heen veranderen. De geschiedenisindustrie kan je eigen interne software wijzigen. Zolang de hardware nog niet kan tippen aan het menselijk brein (en daaraan ondergeschikt is) weet ik wel wat belangrijker is.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:24:55 #60
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_67132696
quote:
[b]Op dinsdag 17 maart 2009 09:06 schreef Op de middelbare school moest je altijd aanwezig zijn, maar je voerde er geen flikker uit: naar elkaars baggerspreekbeurtjes luisteren, een leraar die de simpelste dingen tien keer uitlegt etc...
De reden dat ik een notoire collegeskipper ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')