abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:09 #151
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_74176809
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Tenaanzien van de extra aandelen emmisie welke ING geplaned heeft heb ik een vraag. De extra aandelen zorgen voor winstverwatering bij de zittende aandeelhouders, iets waar ze meestal niet blij mee zijn. Moet een dergelijke drastische ingreep - het uitgeven van nieuwe aandelen - niet goedgekeurd worden door een meerderheid van de aandeelhouders? Beetje rare situatie zo.

Wat betreft de strategie verandering kan ik begrijpen dat het zittende management deze keuze zelf mag maken, zij zijn destijds als compentent genoeg gekozen voor de job.
Ach, niet zolang geleden lag ING bijna op hun gat toen hoorde ik, na het ingrijpen, de aandeelhouders ook niet zeggen dat de overheid niet met hun aandeel moest bemoeien. Nu moeten ze een deel van hun aandelen omzetten in geld en dan zijn de aandeelhouders boehoe een deel van hun investering kwijt. Kortom het had natuurlijk met hetzelfde gemak helemaal verdampt kunnen zijn.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_74180872
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:23 schreef SilverMane het volgende:
Nu moeten ze een deel van hun aandelen omzetten in geld en dan zijn de aandeelhouders boehoe een deel van hun investering kwijt.
Hoe bedoel je dat?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:01:31 #153
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_74183671
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Idd niet zo helder geformuleerd, ik bedoelde dat de aandeelhouders moeten inleveren op hun geïnvesteerde waarde in het aandeel ING. Maar als je dit in perspectief zet met een eerder mogelijk faillissement dan valt deze 'pijnlijke' maatregel nog wel mee.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_74623951
quote:
ING behaalt half miljard winst

Amsterdam, 11 nov. Bank en verzekeraar ING heeft in het derde kwartaal de winst fors zien stijgen. In totaal bedroeg de winst na belasting 499 miljoen euro. Een jaar geleden boekte het concern nog een verlies van 478 miljoen.

Dat heeft bestuursvoorzitter Jan Hommen van ING vanmorgen bekend gemaakt. De cijfers zijn geen verrassing meer, omdat ING op 26 oktober al een deel ervan bekend maakte. Destijds maakte ING ook bekend het bedrijf onder druk van Brussel op te splitsen in een bank en een verzekeraar, die te koop wordt gezet. ING moet tevens een deel van de bankactiviteiten afsplitsen en zelfstandig naar de markt brengen. Ook wordt Amerikaanse tak van de succesvolle ING Direct-formule afgestoten.

ING kondigde destijds aan de helft van de staatssteun van 10 miljard snel terug te betalen via een claimemissie van 7,5 miljard euro. Hommen voegde daar vandaag aan toe ook de resterende 5 miljard snel af te willen lossen met de opbrengst van de te verkopen verzekeringsactiviteiten in de komende vier jaar. ING wil van de steun af omdat de Europese Commissie het concern beperkt in zijn groei zolang de staat nog kapitaal in ING heeft zitten.

Hommen liet tevens weten dat de verzekeringstak, die in de verkoop staat, op veel belangstelling kan reken. „Ik heb handen en voeten nodig om ze te tellen", zei hij.
pi_74988695
Linkje naar BAvA van ING (met dank aan Kwezel voor de link):

http://switch.streamgate.nl/cgi-bin/ingswitch?streamid=1&a=.asx
pi_74989151
heeft iemand niet toevallig een stream zonder die verschrikkelijke vertaler?
pi_74989191
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef racingweirdo het volgende:
heeft iemand niet toevallig een stream zonder die verschrikkelijke vertaler?
Omg, ik dacht al, wat praat Hommen raar. Was me niet opgevallen dat het een vertaler is.
pi_74989308
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omg, ik dacht al, wat praat Hommen raar. Was me niet opgevallen dat het een vertaler is.
ik zag het toen die man een vraagde stelde, en zijn mond eerder bewoog dan het geluid.
pi_74989315
Link naar uitzending zonder vertaler:
http://webcast.ing.com/ing20091125bava-ams/pop_nl_high2.php
pi_74989393
hier is de nederlandse stream http://webcast.ing.com/ing20091125bava-ams/pop_nl_high2.php#

Daar word nederlands gesproken

directe link: http://switch.streamgate.nl/cgi-bin/ingswitch?streamid=3&a=.asx (nederlandse stream)
pi_74990480
Net wel een aardige vraag (van een vertegenwoordiger van een aantal pensioenfondsen in de grafische sector en metaal sector) over de interactie tussen ING, de Nederlandse overheid en de EC, helaas werd er niet diepgaand op in gegaan, zou interessant zijn om te weten hoe zoiets in zijn werk gaat.
pi_74990945
Oh ja...wat hoor ik nu...de ING stond helemaal niet op omvallen, maar het waren de speculanten die de prijs van het aandeel zo naar beneden gehaald hebben, aldus Hommen.
Geloof ik dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 25-11-2009 15:57:35 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74991561
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:39 schreef capricia het volgende:
Oh ja...wat hoor ik nu...de ING stond helemaal niet op onvallen, maar het waren de speculanten die de prijs van het aandeel zo naar beneden gehaald hebben, aldus Hommen.
Geloof ik dit?
ja, want dat heeft bos ook altijd geroepen.

Zowel in de media, als in het wekelijks gesprek op rtlz als in de tweede kamer.
pi_74991663
"u kunt het onderzoek van Oxfam Novib"(gaat over het onderzoek: wapens betaald door banken)
mr voorzitter:"fout onderzoek'
pi_75036323
FD.nl:
quote:
ING 'kleinere' partij in miljardenlening aan Dubai World

ING Groep nv is een 'kleinere partij' in het consortium van banken dat in juni 2008 een lening van $5,5 mrd heeft verstrekt aan Dubai World, zegt een woordvoerder van ING donderdag tegen FD.nl/DJ.

"We hebben een deel van die lening verstrekt, maar waren geen leidende partij en zaten onderin het consortium", aldus de woordvoerder.

De Nederlandse bank en verzekeraar, die daarnaast een 'verwaarloosbare' blootstelling heeft aan obligaties van Dubai World, ziet naar aanleiding van het betalingsuitstel bij het Arabische staatsfonds geen reden om de afgegeven verwachting voor kredietverliezen in de komende kwartalen aan te passen.

ING heeft aangegeven dat de risicokosten, in de vorm van toevoegingen aan de voorzieningen voor slechte leningen, in de komende kwartalen op een vergelijkbaar niveau zullen liggen als in de eerste drie kwartalen van dit jaar.

Het staatsfonds uit het Arabische emiraat heeft een half jaar uitstel gevraagd voor afbetaling van schulden aan schuldeisers, in het kader van een herstructurering.

Andere banken die in juni 2008 de meest recente lening aan Dubai World faciliteerden waren de Britse banken HSBC, RBS, Lloyds, de Franse investeringsbank Calyon, onderdeel van Credit Agricole, Japanse en Arabische banken.

Calyon heeft laten weten een "kleine blootstelling" te hebben aan de schuld van Dubai World, en zich geen zorgen te maken over de herstructurering.

Banken in een bankconsortium dat een lening verstrekt, verstrekken een deel van het geleende geld doorgaans zelf, en plaatsen de rest door naar andere banken en institutionele beleggers.
Een minimale blootstelling dus aan het zich ontvouwende Dubai-debâcle, valt me nog mee.
pi_75036759
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
FD.nl:
[..]

Een minimale blootstelling dus aan het zich ontvouwende Dubai-debâcle, valt me nog mee.
Rechtstreeks misschien wel maar de indirecte gevolgen worden op de wat langere termijn zichtbaar

Kortom weer een winstwaarschuwing en de overheid weer geld pompen

maar dat gebeurd pas in 2010 en dat is nu nog niet te voorzien
pi_75039975
Is Niet Goed
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 november 2009 @ 01:54:00 #168
862 Arcee
Look closer
pi_75043001
quote:
ING meldde dat het via obligatieleningen een 'verwaarloosbare blootstelling' heeft aan de betalingsproblemen in Dubai.
Net zoals ING ook geen sub-prime-hypotheken had zeker.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75051290
Iemand nog even nu "laag" instappen qua aandelen?

Het domino effect van Dubai zal andere banken ook wel weer raken, links om of rechts om ook al hebben ze maar weinig of niet geïnvesteerd in Dubai.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:26:24 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75051365
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:24 schreef HarryP het volgende:
Iemand nog even nu "laag" instappen qua aandelen?

Het domino effect van Dubai zal andere banken ook wel weer raken, links om of rechts om ook al hebben ze maar weinig of niet geïnvesteerd in Dubai.
als je vandaag instapt in ING, krijg je nog te maken met die claim. Zou ik wel even goed uitzoeken, voor je er een hele zooi koopt!
pi_75085221
Maandag openen we als het goed is heel laag, dan kun je wel lekker laag instappen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 november 2009 @ 15:57:55 #172
862 Arcee
Look closer
pi_75086035
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Maandag openen we als het goed is heel laag, dan kun je wel lekker laag instappen
Maar gaan we dan nog verder omlaag of juist omhoog?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75086782
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar gaan we dan nog verder omlaag of juist omhoog?
Waarom vraag je continu naar de bekende weg?
En om even antwoord op je vraag te geven, beiden
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 november 2009 @ 16:35:18 #174
862 Arcee
Look closer
pi_75086944
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom vraag je continu naar de bekende weg?
En om even antwoord op je vraag te geven, beiden
Hoe kun je vragen naar de bekende weg als de weg onbekend is?
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:46:51 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75087266
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Ja, maar het maakt toch niet uit of je maandag voor 6250 euro 1000 aandelen koopt of voor de claim voor 6250 euro 600 aandelen? Je deel van het bedrijf blijft gewoon gelijk.

Ik hoop wel dat na de claim de 'kou" een beetje uit de lucht is.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')