Iran staat te trappelen Irak in te lijven op het moment dat de Amerikanen opkrassen. De VS hebben Iran een geweldige dienst bewezen door aartsvijand Saddam af te zetten, dat hadden ze zelf nooit voor elkaar gekregen.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:53 schreef Bradley33 het volgende:
(Maandag 16 maart 2009)
CNN.com - http://edition.cnn.com/20(...)iran.iraq/index.html
[..]
Vraag: Is het een goede zaak dat de VS Iran hard aanpakt als Iran de soevereiniteit van Irak aantast?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Iran staat te trappelen Irak in te lijven op het moment dat de Amerikanen opkrassen. De VS hebben Iran een geweldige dienst bewezen door aartsvijand Saddam af te zetten, dat hadden ze zelf nooit voor elkaar gekregen.
Zo simpel is het niet. Als Iran dat gaat proberen dan wordt Irak weer één nationalistische staat, zetten ze zich keihard af tegen Iran en zijn alle binnenlandse problemen echt over.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Iran staat te trappelen Irak in te lijven op het moment dat de Amerikanen opkrassen. De VS hebben Iran een geweldige dienst bewezen door aartsvijand Saddam af te zetten, dat hadden ze zelf nooit voor elkaar gekregen.
fraai met al die straatarme mensenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:21 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Tevens gaf Iran in 2007 maar liefst 36 miljard US dollar uit aan defensie.
Verder is dit een interessant artikel: http://www.cfr.org/publication/12521/
[.]
Lijkt wel gewoon zo'n bouwpakket uit een hobbywinkelquote:Op dinsdag 17 maart 2009 04:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar dat is een hele grote Amerikaanse.
Dit type schijnt neergehaald te zijn:
[ afbeelding ]
inderdaad, die blijven Bush eeuwig dankbaarquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Was het niet zo dat vliegtuigen met kleine voorvleugels en grote achtervleuels inherent instabiel waren en alleen door snelle computers in de lucht gehouden konden worden? Als ik me goed herinner, heet dat eendevleugels.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 04:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar dat is een hele grote Amerikaanse.
Dit type schijnt neergehaald te zijn:
[ afbeelding ]
Ja, vast wel. En? Zou Iran geen high tech kennis hebben?quote:Op maandag 16 maart 2009 20:07 schreef viezerdt het volgende:
[..]
lol, heeft iran die dingen? dacht dat die op het plaatje zwaar high tech waren
Nee hoor.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:27 schreef Knip het volgende:
Ben ik de enige die bij Droon aan Tom Poes en Het Kukel moet denken?
hehehequote:Associated Press: Russia has signed a contract to sell S-300 air-defense missiles to Iran but that none of the weapons have been delivered
Meh ik doelde op dat ding uit het eerste plaatje, wat echt zon state of the art amerikaans ding is. Zulk soort technologie verkoop Amerika meestal alleen aan bondgenoten etc.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, vast wel. En? Zou Iran geen high tech kennis hebben?
Dat "ding" is de (waarschijnlijk) bekendste UAV, de Predator Drone.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:42 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Meh ik doelde op dat ding uit het eerste plaatje, wat echt zon state of the art amerikaans ding is. Zulk soort technologie verkoop Amerika meestal alleen aan bondgenoten etc.
had hem idd zelf al gewiki'd en daar staat onder operaters:quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:10 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Dat "ding" is de (waarschijnlijk) bekendste UAV, de Predator Drone.
Wiki
Ze wordt waarschijnlijk nooit verkocht (bondgenoot of niet), en de drone kan worden uitgerust met twee Hellfire raketten, dezelfde geleide raketten die (onze) Apache helikopters gebruiken.
Dat ze tevens een van de eerste operationele drones is kun je wel merken, want er zijn er momenteel 195 in gebruik en er zijn al 70 (!) gecrasht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |