| 1 2 | Cheyrou 19, Niang 33 Luis Suárez 36(pen) |
Poll: Ajax - Olympique Marseillequote:Uitslag, welk team door:
0-0 Olympique Marseille
1-0 AFC Ajax
0-1 Olympique Marseille
1-1 Olympique Marseille
2-1 Verlenging
1-2 Olympique Marseille
2-0 AFC Ajax
0-2 Olympique Marseille
2-2 Olympique Marseille
3-1 AFC Ajax
3-2 Olympique Marseille
etc.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:33 schreef borisz het volgende:
3-1
Ajax begint vel scoort heel snel en 10 minuten later 1-1 en in de tweede helft scoort Ajax 2x en zijn we door.
Marseille liet inderdaad oogstrelend combinatievoetbal zien donderdag. Wát een sterrenploeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:36 schreef DirkZz het volgende:
Marseille rolt ze op met 0-4 ofzo. Ajax heeft niks in te brengen tegen Marseille.
Dat niet eens, maar zelfs als ze belabberd slecht voetballen, zijn ze nog 4 maten te groot voor ajaks.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:41 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Marseille liet inderdaad oogstrelend combinatievoetbal zien donderdag. Wát een sterrenploeg.
Het feit dat je 'ajaks' schrijft zegt al genoeg over hoe serieus men jou moet nemen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:01 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Dat niet eens, maar zelfs als ze belabberd slecht voetballen, zijn ze nog 4 maten te groot voor ajaks.
Ik ga het inkoppertje maar niet maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:36 schreef DirkZz het volgende:
Marseille rolt ze op met 0-4 ofzo. Ajax heeft niks in te brengen tegen Marseille.
Yep helaas denk ik dat ook..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:28 schreef Zwoerd het volgende:
Marseille wint dit gewoon
Hmm iets met een pot en een ketelquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef TC03 het volgende:
Ben benieuwd. Na de fan-tas-ti-scheprestatie in Marseille moet Ajax nu toch we met 4-0 kunnen winnen.
2-1 verlies is toch niet dramatisch? Je speelt de hele tweede helft met een man minder en die gasten hebben één kans gecreëerd. Het is natuurlijk wel een maatje groter dan Nancy.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef TC03 het volgende:
Ben benieuwd. Na de fan-tas-ti-scheprestatie in Marseille moet Ajax nu toch we met 4-0 kunnen winnen.
Niet dramatisch, dat klopt. Maar als Marseille ook maar één keer scoort is het meteen over en sluiten voor Ajax. Tel daarbij op dat Ajax zelden de 0 houdt. Het is hopen op een wonder voor Ajax.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:48 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
2-1 verlies is toch niet dramatisch? Je speelt de hele tweede helft met een man minder en die gasten hebben één kans gecreëerd. Het is natuurlijk wel een maatje groter dan Nancy.
2-1 uit verliezen is in Europa gewoon geen slecht uitgangspunt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef TC03 het volgende:
Twee keer de nul gehouden tegen Fiorentinaquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet dramatisch, dat klopt. Maar als Marseille ook maar één keer scoort is het meteen over en sluiten voor Ajax. Tel daarbij op dat Ajax zelden de 0 houdt. Het is hopen op een wonder voor Ajax.
Knappe prestatie ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:02 schreef BigKahuna het volgende:
Twee keer de nul gehouden tegen Fiorentina.
Dat kan je wel inschatten, maar voorlopig heeft l'OM er al twee inliggen bij Ajax, die die inschatting is vrij waardeloos.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:02 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Twee keer de nul gehouden tegen Fiorentina.
Ik schat Montolivo, Gilardino en Mutu toch wel wat hoger in dan die Afrikanen van Marseille.
Achja, het is ook gewoon onwaar dat het met één goal over en sluiten is voor Ajax. Ik vond het bij Marseille achterin niet dermate zeker dat het ondenkbaar is dat er twee goals gaan vallen in Amsterdam.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat kan je wel inschatten, maar voorlopig heeft l'OM er al twee inliggen bij Ajax, die die inschatting is vrij waardeloos.
Overschat het niet, hoor. De ploeg die moet komen in de terugwedstrijd zou ik niet het voordeel geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
2-1 uit verliezen is in Europa gewoon geen slecht uitgangspunt.
Maar goed, jij hebt sowieso iets tegen Ajax
Daar hoop ik ook op.. Liefst een 1-0 in de 89e minuutquote:Op maandag 16 maart 2009 14:35 schreef Silenus het volgende:
1-0
quote:Extra kaarten Ajax - Olympique
Amsterdam, 16 mrt 2009
Voor het Europese topduel tussen Ajax en Olympique Marseille, dat woensdag in de Amsterdam ArenA wordt gespeeld, zijn extra kaarten beschikbaar. Mis het niet!
Omdat Olympique Marseille met minder supporters komt dan verwacht, zijn er extra kaarten beschikbaar voor de wedstrijd. Volgens UEFA-regels mag de bezoekende club tot zeer kort voor de wedstrijd besluiten kaarten terug te geven. Omdat Ajax toch zoveel mogelijk supporters de kans wil bieden ons team aan te moedigen zijn de vrijgekomen plekken vanaf dinsdag 17 maart 09.00 uur in de verkoop. Kaarten zijn verkrijgbaar vanaf 27 euro.
Dat gevoel heb ik ook. We komen vroeg op 1-0 door Dario, daarna veel druk van OLM, eind 2e helft Dario nogmaals met 2-0. BAMquote:
Dat zou ideaal zijn.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:03 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. We komen vroeg op 1-0 door Dario, daarna veel druk van OLM, eind 2e helft Dario nogmaals met 2-0. BAM
Of anders Aissati! Zou mooi zijn als het 'zijn' wedstrijd wordt.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:23 schreef _Mike_ het volgende:
Dario word MoTM woensdag.
quote:Op maandag 16 maart 2009 18:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Of anders Aissati! Zou mooi zijn als het 'zijn' wedstrijd wordt.
Ajax heeft sinds Espanyol (0-2 in november '06) altijd gescoord in thuiswedstrijden in de UEFA-cup.
Het meest waarschijnlijke is natuurlijk dat we snel op 1-0 komen middels een mislukte voorzet van Bruno Silva die per ongeluk het doel in dwarrelt, waarna het een stormloop van heb-ik-jou-daar wordt op het doel van Vermeer, maar Ajax houdt stand dankzij het wilde publiek. Dan scoort M'bami, aangezien hij zo'n briljante naam heeft', de 1-1 in de 85e minuut omdat Oleguer als ware het een Alberto Tomba weer ging slalommen en z'n mannetje liet lopen. Het publiek gaat er nog een keer goed achterstaan en dan is het Aissati die middels een prima steekpassje Dario in stelling brengt, terugkopt op Suarez, die valt, Sulejmani pikt de afvallende bal, jankt 'm tegen de paal, bal komt terug in het veld, Dario haalt uit en knalt 'm in het doel, 2-1, Arena ontploft.
Verlenging, megaspannend, Ajax-AZ bekerfinale '07-taferelen, mensen schreeuwen hun longen uit hun lijf, kippenvel tot aan je tenen, Niang scoort de fucking 2-2 109e minuut, we liggen eruit. Nee, Ajax zet aan, Suarez wordt gehaakt, pingel, 3-2, nog één, en dan, in de 122e minuut, Leonardo krijgt de bal, schiet tegen de paal, ketst via de paal weer het veld in, wil schieten maar struikelt over de bal, in zijn struikeling komt ie met zn been tegen zn knie terug tegen zn standbeen en rolt dan tergend langzaam het doel in, 4-2.
Evert ten Napel beleeft z'n finest moment, mensen vallen van pure vreugde van de tweede ring, Leonardo vindt dat ie tegen NAC in de basis moet beginnen en iedereen blijft tot 2.30u snachts in het stadion om 'Dit is mijn club' te zingen.
Dit is dus het meest voor de hand liggende, zul je net zien dat het een hele rare wedstrijd wordt.
Johquote:Op maandag 16 maart 2009 21:28 schreef Rumille het volgende:
Beste scenario ooitBen alleen bang dat ik ergens halverwege de verlenging al in het ziekenhuis lig met een hartaanval
quote:Marseille zal niet achterover leunen
Amsterdam, 17 mrt 2009
Olympique Marseille verdedigt woensdag in de return tegen Ajax een 2-1-voorsprong. Maar volgens coach Erik Gerets zal zijn ploeg niet gokken op een gelijkspel.
Marseille won afgelopen week in het eigen Stade Vélodrome de eerste confrontatie met Ajax: 2-1. Wat is wijsheid voor de ploeg van Erik Gerets voor de return? ,,We komen hier niet naartoe om alleen te verdedigen”, zei de Belgische trainer dinsdagmiddag in de persruimte van de Amsterdam ArenA. ,,Wij hebben daar ook eigenlijk niet echt een elftal voor. De ervaring leert dat het bij ons dan juist vaak fout gaat.” Dat Ajax de geschorste backs Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel mist speelt daarbij ook een rol. ,,Ajax mist achterin inderdaad spelers. Daar moeten we proberen gebruik te van te maken.”
Na afloop van de persconferentie verplaatsten Gerets en Zenden zich naar het veld van de Amsterdam ArenA, waar voor Olympique een training op het programma stond.
l’OM kende een goede generale repetitie voor het duel met Ajax. Zondag won de ploeg met 1-3 bij Paris Saint-Germain. Marseille klimt hierdoor naar de tweede plaats van de Franse competitie en heeft nog maar één punt achterstand op koploper Olympique Lyon. Boudewijn Zenden tekende zondag voor het eerste doelpunt. Hij flankeerde dinsdag zijn trainer tijdens de persconferentie. ,,Die wedstrijd heeft ons veel vertrouwen gegeven”, aldus de 54-voudig international. ,,We speelden heel erg compleet, maar ik denk zelfs dat we nog beter kunnen.”
Zenden beseft dat Marseille een goede uitgangspositie heeft tegen Ajax, maar waakt wel voor onderschatting. ,,Ajax heeft toch een uitdoelpunt op zak, dat betekent dat wij op onze hoede moeten zijn. Vorig jaar wonnen we ook thuis van Zenit, maar gaven we het in de return uit handen. Daar moeten we voor oppassen.”
quote:Op maandag 16 maart 2009 18:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Of anders Aissati! Zou mooi zijn als het 'zijn' wedstrijd wordt.
Ajax heeft sinds Espanyol (0-2 in november '06) altijd gescoord in thuiswedstrijden in de UEFA-cup.
Het meest waarschijnlijke is natuurlijk dat we snel op 1-0 komen middels een mislukte voorzet van Bruno Silva die per ongeluk het doel in dwarrelt, waarna het een stormloop van heb-ik-jou-daar wordt op het doel van Vermeer, maar Ajax houdt stand dankzij het wilde publiek. Dan scoort M'bami, aangezien hij zo'n briljante naam heeft', de 1-1 in de 85e minuut omdat Oleguer als ware het een Alberto Tomba weer ging slalommen en z'n mannetje liet lopen. Het publiek gaat er nog een keer goed achterstaan en dan is het Aissati die middels een prima steekpassje Dario in stelling brengt, terugkopt op Suarez, die valt, Sulejmani pikt de afvallende bal, jankt 'm tegen de paal, bal komt terug in het veld, Dario haalt uit en knalt 'm in het doel, 2-1, Arena ontploft.
Verlenging, megaspannend, Ajax-AZ bekerfinale '07-taferelen, mensen schreeuwen hun longen uit hun lijf, kippenvel tot aan je tenen, Niang scoort de fucking 2-2 109e minuut, we liggen eruit. Nee, Ajax zet aan, Suarez wordt gehaakt, pingel, 3-2, nog één, en dan, in de 122e minuut, Leonardo krijgt de bal, schiet tegen de paal, ketst via de paal weer het veld in, wil schieten maar struikelt over de bal, in zijn struikeling komt ie met zn been tegen zn knie terug tegen zn standbeen en rolt dan tergend langzaam het doel in, 4-2.
Evert ten Napel beleeft z'n finest moment, mensen vallen van pure vreugde van de tweede ring, Leonardo vindt dat ie tegen NAC in de basis moet beginnen en iedereen blijft tot 2.30u snachts in het stadion om 'Dit is mijn club' te zingen.
Dit is dus het meest voor de hand liggende, zul je net zien dat het een hele rare wedstrijd wordt.
Jepquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
Tellen uitdoelpunten in de verlenging nou dubbel of niet?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
Tellen uitdoelpunten in de verlenging nou dubbel of niet?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:35 schreef One_conundrum het volgende:
wie zijn die 4 resterende verdedigers dan?
Tony
Silva
Oleguer en?
Ja wordt eens tijd iddquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:36 schreef Aanvoerder het volgende:
Als Sulejmani vandaag nou eens z'n vorm terugvind... Volgens mij ben ik dit seizoen nog niet zo zenuwachtig geweest voor een wedstrijd.
Anders heeft Marseille straks drie Nederlandse clubs geëlimineerd (ze hebben ook nog PSV uit Europa gegooid).quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef poehej het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen maar ik hoop echt dat Ajax gaat winnen vanavond!
Die fransen moeten er uit!!
Oh ja, dat ook nog. Dat zal het drama alleen maar compleet makenquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Anders heeft Marseille straks drie Nederlandse clubs geëlimineerd (ze hebben ook nog PSV uit Europa gegooid).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amenquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Oh ja, dat ook nog. Dat zal het drama alleen maar compleet maken![]()
Vanavond heel Nederland achter Ajax staan. Voor volk en vaderland dan maar hé![]()
Dus jij ook porsche1![]()
quote:Politie vindt wapens bij fans Marseille
Bij het doorzoeken van de bussen van supporters van voetbalclub Olympique Marseille heeft de politie in Amsterdam woensdag tientallen slag- en steekwapens gevonden en in beslag genomen. Dat maakte de politie bekend.
De supporters zijn in Amsterdam voor de wedstrijd van woensdagavond in de UEFA Cup tegen Ajax. Ver voor begin van de wedstrijd trof de politie onder meer gasbusjes, messen en ploertendoders in de bussen aan.
De politie is extra alert vanwege verwachte ongeregeldheden rond de wedstrijd in de Amsterdam Arena.
wat hij zegtquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef poehej het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen maar ik hoop echt dat Ajax gaat winnen vanavond!
Die fransen moeten er uit!!
quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:19 schreef Cheiron het volgende:
Potje PES zegt:
Suarez 1-0 in de 10e minuut
Zenden 1-1 in de 18e minuut
Njiang 1-2 in de 20e minuut
Suarez 2-2 in de 43e minuut
58e minuut Cvitanich onderkant lat!
Eindstand 2-2
Hmm.. hopelijk gaat het in het echt beter vanavond.
Van mij mag hetquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:04 schreef UndeadMonkey het volgende:
Die Ajaxieden zullen vanavond een lesje effectief voetbal krijgen![]()
Die arrogante Amsterdammertjes denken dat ze het klusje wel effe gaan klaren, maar ze gaan lekker op hun bek. Dat betekent einde Europees avontuur en ook in de Nederlandse beker er al uit.
Als ze in de competitie ook nog effe lekker doorgaan, worden ze mooi geen tweede en gaat Twente weer lekker naar de VCL. Die Ajaxieden halen de CL toch eerst niet weer
Ten eerste gaat Ajax er helemaal niet vanuit dat ze doorgaan, zelfs de coach plaatst Ajax in de underdogrol. Ten tweede haalt geen enkele Nederlandse club meer de CL via de voorronde door het nieuwe systeem van een derde en vierde voorronde.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:04 schreef UndeadMonkey het volgende:
Die arrogante Amsterdammertjes denken dat ze het klusje wel effe gaan klaren, maar ze gaan lekker op hun bek. Dat betekent einde Europees avontuur en ook in de Nederlandse beker er al uit.
Als ze in de competitie ook nog effe lekker doorgaan, worden ze mooi geen tweede en gaat Twente weer lekker naar de VCL. Die Ajaxieden halen de CL toch eerst niet weer
Euh? Iedereen heeft het er over dat er een wonder moet gebeuren mochten we het nog halen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:04 schreef UndeadMonkey het volgende:
Een vierde ronde alweer? Zucht... Weer meer wedstrijden erbij. Gewoon alleen kampioenen mee laten doen. Wat een gedrocht is de CL geworden zeg.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:07 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ten eerste gaat Ajax er helemaal niet vanuit dat ze doorgaan, zelfs de coach plaatst Ajax in de underdogrol. Ten tweede haalt geen enkele Nederlandse club meer de CL via de voorronde door het nieuwe systeem van een derde en vierde voorronde.
Jeroen Grueterquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:11 schreef Spaulding het volgende:
Evert doet het verslag toch wel?
Die 'Ajaxieden' ook.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:11 schreef UndeadMonkey het volgende:
@ VoreG
Iedereen is een grote groep
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |