abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:14:01 #1
123869 Merkie
Surprisingly contagious
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:15:39 #2
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67029668
Laatste post vorig topic:
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:13 schreef Merkie het volgende:
Wat een held is Tomasson. Prachtig hoe hij zo vaderlijk Wijnaldum beschermde tegen die boze NAC'ers vorige week .
2000 light years from home
pi_67029752
Goede titel! Tomasson
Cause nobody likes rock anymore!
  Forum Admin zaterdag 14 maart 2009 @ 01:21:02 #4
35723 crew  GGMM
pi_67029757
Wie is Jon Dahl Tomasson?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:29:20 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67029918
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:21 schreef GGMM het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jon_Dahl_Tomasson
2000 light years from home
pi_67029937
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:21 schreef GGMM het volgende:
Die held die nog 2 keer tegen jullie scoorde in de Kuip.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:30:56 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67029947
Sjondaal.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Forum Admin zaterdag 14 maart 2009 @ 01:49:56 #8
35723 crew  GGMM
pi_67030249
quote:
Thnx.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_67030540
Tomasson
pi_67030991
Fantastische gozer inderdaad. Was ook altijd te vinden in de Brasserie met o.a. Bosvelt in die tijd. Altijd gezellig. Altijd lachen.

Erg jammer dat ie zo'n tijd geblesseerd is geweest.
pi_67031419
In het AD vanmorgen:

Straatvechter brengt Feyenoord vuur
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Altijd gedonder met Jon Dahl Tomasson. Het klinkt wat onsympathiek, maar er ging bij Feyenoord de laatste weken geen opstootje voorbij of de aanvaller stond vooraan.

Het mes tussen de tanden, foeterend en zwaaiend met zijn armen. Op zoek naar de grens van het toelaatbare.

Hij kan er zelf wel om lachen. Buiten het veld blijft er weinig over van de Deense druktemaker. Met zijn jongensachtige, open gezicht heeft Tomasson meer van een misdienaar dan van een straatvechter.

,,Zodra de wedstrijd begint ben ik een winnaar, dat heb ik altijd gehad,’’ zegt Tomasson. ,,Dan is er veel geoorloofd, vind ik. Het resultaat moet heilig zijn, iedere week weer. Zeker in de fase waarin we ons nu bevinden.’’

Hij is het type dat Feyenoord zo lang miste. Met Tomasson zit er opeens venijn in het lange tijd dolende Rotterdamse elftal. ,,In mijn eerste periode bij Feyenoord was ik niet heel anders dan nu,’’ zegt Tomasson. ,,Maar misschien viel het toen wat minder op. Omdat we met bijvoorbeeld Bosvelt en Van Hooijdonk een aantal jongens hadden dat altijd de grens opzocht. Als in die jaren het vuurtje werd opgestookt, was dat another day at the office. Het hoorde erbij.’’

Ook statistisch gezien is Tomasson één van de weinige winnaars in de Rotterdamse selectie. Met twee nederlagen en vijf overwinningen is hij zo’n beetje de enige Feyenoord-speler die dit seizoen vaker won dan hij verloor.

Zes keer scoorde Tomasson in slechts negen wedstrijden. ,,Maar dat is nog altijd te weinig,’’ vindt de aanvaller. ,,Ik bedoel: door mijn blessures heb ik gewoon veel te lang niet gespeeld. Dat is toch het gevoel dat blijft hangen, aan zo’n statistiekje heb je niet zoveel. Het is gewoon een moeilijke tijd geweest.’’

Door blessureleed zat Tomasson maandenlang aan de kant. De diepe crisis en het onomkeerbare vertrek van Gertjan Verbeek zag hij zich vanaf een afstand voltrekken. ,,Natuurlijk weet je wel wat er speelt binnen de club,’’ aldus Tomasson. ,,Je ziet dingen, je hoort dingen. Maar tegelijkertijd sta je er ook buiten, omdat je vooral met je eigen herstel bezig bent. Het is frustrerend geweest allemaal. Ik heb me geërgerd, dat lijkt me logisch. Het was niet leuk op de tribune, vooral omdat je zo graag invloed wilt uitoefenen. Maar in plaats daarvan zit je in je eentje rare oefeningen te doen, ver weg van het veld.’’

Tomasson zag een elftal dat compleet in de knoop zat. ,,Op een gegeven moment was de ploeg mentaal dood,’’ aldus de Deen. ,,Er was te veel gebeurd. Het gezeik, de verhalen in de media, de resultaten; die dingen verlamden het elftal. Met goede wil heeft zoiets niets te maken, iedereen doet op zijn manier zijn best. Maar je zag wel dat het elftal iets nodig had. Vuur, ja. Zoiets.’’

Zelf botste hij ook stevig met Verbeek. Op zijn enkelblessure volgde al snel een bovenbeenblessure, met een nog langere herstelperiode tot gevolg. Over het te volgen revalidatieproces ontstond volop discussie tussen speler en trainer.

,,Waar mensen werken, heb je altijd te maken met verschillende meningen,’’ zegt Tomasson daar nu over. ,,Dat is normaal, het heeft niet zoveel zin daarover bezig te blijven. Het is voor Feyenoord ontzettend belangrijk om een streep onder het verleden te zetten. Het gaat nu weer langzaam beter, het vertrouwen groeit. We moeten vóóruit.’’ Volgend seizoen moet nu al het jaar van de revanche worden.

,,We doen er alles aan om het zo goed mogelijk af te sluiten, maar dit seizoen is hoe dan ook Feyenoord-onwaardig. Er moet gewoon veel veranderen, daar is iedereen het over eens. De fouten die dit jaar zijn gemaakt, mogen nooit meer voorkomen. Wat dat betreft denk ik dat de komst van Mario Been en Leo Beenhakker goed is. Ik heb de indruk dat ze heel duidelijk weten welke kant ze op willen met de club.’’

Beenhakker maakte hij twee seizoenen als trainer mee, in zijn vorige periode bij Feyenoord. ,,Leo kan fantastisch praten,’’ zegt Tomasson. ,,En dat bedoel ik positief. Hij is als geen ander in staat om mensen een goed gevoel te geven. Kom eens hier jongen, wij gaan even lullen, zegt hij dan. En het wérkt. Met al zijn ervaring heeft hij bovendien de contacten die Feyenoord nu nodig heeft. Hij kent de wegen in het voetbal om de club overeind te helpen.’’

Tomasson werd in 1999 kampioen onder Beenhakker, maar botste een seizoen later met hem. Memorabel was de middelvinger in Stadio Olimpico, na een treffer van de aanvaller in een Champions League-wedstrijd tegen Lazio Roma.

,,Ach, dat incident,’’ zegt Tomasson. ,,Dat soort dingen horen erbij in het voetbal, dat weet Leo als geen ander. En het is al zo lang geleden. Toen hij hier vorige maand binnenkwam, hebben we elkaar de hand geschud en over voetbal gesproken. Dat gedoe is allang uit de wereld.’’

Na zeven jaar in Italië, Duitsland en Spanje keerde hij rijper terug bij Feyenoord. ,,Bij AC Milan leerde ik pas echt hoe belangrijk het is om te winnen. Alles draaide daar om het resultaat, om de drie punten. De druk die de club zichzelf daarin oplegde, dat vond ik fascinerend om mee te maken.’’

Zijn ervaring probeert hij nu over te brengen op de jongere Feyenoorders. ,,Door veel te coachen en door gas te geven op de momenten dat het moet,’’ aldus Tomasson. ,,Het is niet zo dat ik dat probeer te forceren, in grote lijnen doe ik wat ik altijd heb gedaan. Maar je hoopt wel dat je dingen over kunt brengen. De meeste jonge jongens kunnen geweldig voetballen. En dat moet je koesteren. Tegelijkertijd probeer ik ze mee te geven dat er in een wedstrijd soms andere dingen tellen.’’

En dus deelt Tomasson af en toe een beuk extra uit aan een tegenstander, of hij bespeelt de scheidsrechter met misbaar. ,,Ik snap best dat het er niet allemaal even fraai uitziet. Maar als ik op maandagochtend in de auto zit en naar de training rijd, wil ik iedere week hetzelfde kunnen denken: drie punten, lekker. Een beter gevoel bestaat niet.’’
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:02:03 #12
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67031671
Mijn post was ontopic, is het weer door zo'n uberijverige mod weg gehaald.
pi_67031752
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 08:26 schreef Irrem het volgende:
In het AD vanmorgen:

Straatvechter brengt Feyenoord vuur
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Altijd gedonder met Jon Dahl Tomasson. Het klinkt wat onsympathiek, maar er ging bij Feyenoord de laatste weken geen opstootje voorbij of de aanvaller stond vooraan.

Het mes tussen de tanden, foeterend en zwaaiend met zijn armen. Op zoek naar de grens van het toelaatbare.

Hij kan er zelf wel om lachen. Buiten het veld blijft er weinig over van de Deense druktemaker. Met zijn jongensachtige, open gezicht heeft Tomasson meer van een misdienaar dan van een straatvechter.

,,Zodra de wedstrijd begint ben ik een winnaar, dat heb ik altijd gehad,’’ zegt Tomasson. ,,Dan is er veel geoorloofd, vind ik. Het resultaat moet heilig zijn, iedere week weer. Zeker in de fase waarin we ons nu bevinden.’’

Hij is het type dat Feyenoord zo lang miste. Met Tomasson zit er opeens venijn in het lange tijd dolende Rotterdamse elftal. ,,In mijn eerste periode bij Feyenoord was ik niet heel anders dan nu,’’ zegt Tomasson. ,,Maar misschien viel het toen wat minder op. Omdat we met bijvoorbeeld Bosvelt en Van Hooijdonk een aantal jongens hadden dat altijd de grens opzocht. Als in die jaren het vuurtje werd opgestookt, was dat another day at the office. Het hoorde erbij.’’

Ook statistisch gezien is Tomasson één van de weinige winnaars in de Rotterdamse selectie. Met twee nederlagen en vijf overwinningen is hij zo’n beetje de enige Feyenoord-speler die dit seizoen vaker won dan hij verloor.

Zes keer scoorde Tomasson in slechts negen wedstrijden. ,,Maar dat is nog altijd te weinig,’’ vindt de aanvaller. ,,Ik bedoel: door mijn blessures heb ik gewoon veel te lang niet gespeeld. Dat is toch het gevoel dat blijft hangen, aan zo’n statistiekje heb je niet zoveel. Het is gewoon een moeilijke tijd geweest.’’

Door blessureleed zat Tomasson maandenlang aan de kant. De diepe crisis en het onomkeerbare vertrek van Gertjan Verbeek zag hij zich vanaf een afstand voltrekken. ,,Natuurlijk weet je wel wat er speelt binnen de club,’’ aldus Tomasson. ,,Je ziet dingen, je hoort dingen. Maar tegelijkertijd sta je er ook buiten, omdat je vooral met je eigen herstel bezig bent. Het is frustrerend geweest allemaal. Ik heb me geërgerd, dat lijkt me logisch. Het was niet leuk op de tribune, vooral omdat je zo graag invloed wilt uitoefenen. Maar in plaats daarvan zit je in je eentje rare oefeningen te doen, ver weg van het veld.’’

Tomasson zag een elftal dat compleet in de knoop zat. ,,Op een gegeven moment was de ploeg mentaal dood,’’ aldus de Deen. ,,Er was te veel gebeurd. Het gezeik, de verhalen in de media, de resultaten; die dingen verlamden het elftal. Met goede wil heeft zoiets niets te maken, iedereen doet op zijn manier zijn best. Maar je zag wel dat het elftal iets nodig had. Vuur, ja. Zoiets.’’

Zelf botste hij ook stevig met Verbeek. Op zijn enkelblessure volgde al snel een bovenbeenblessure, met een nog langere herstelperiode tot gevolg. Over het te volgen revalidatieproces ontstond volop discussie tussen speler en trainer.

,,Waar mensen werken, heb je altijd te maken met verschillende meningen,’’ zegt Tomasson daar nu over. ,,Dat is normaal, het heeft niet zoveel zin daarover bezig te blijven. Het is voor Feyenoord ontzettend belangrijk om een streep onder het verleden te zetten. Het gaat nu weer langzaam beter, het vertrouwen groeit. We moeten vóóruit.’’ Volgend seizoen moet nu al het jaar van de revanche worden.

,,We doen er alles aan om het zo goed mogelijk af te sluiten, maar dit seizoen is hoe dan ook Feyenoord-onwaardig. Er moet gewoon veel veranderen, daar is iedereen het over eens. De fouten die dit jaar zijn gemaakt, mogen nooit meer voorkomen. Wat dat betreft denk ik dat de komst van Mario Been en Leo Beenhakker goed is. Ik heb de indruk dat ze heel duidelijk weten welke kant ze op willen met de club.’’

Beenhakker maakte hij twee seizoenen als trainer mee, in zijn vorige periode bij Feyenoord. ,,Leo kan fantastisch praten,’’ zegt Tomasson. ,,En dat bedoel ik positief. Hij is als geen ander in staat om mensen een goed gevoel te geven. Kom eens hier jongen, wij gaan even lullen, zegt hij dan. En het wérkt. Met al zijn ervaring heeft hij bovendien de contacten die Feyenoord nu nodig heeft. Hij kent de wegen in het voetbal om de club overeind te helpen.’’

Tomasson werd in 1999 kampioen onder Beenhakker, maar botste een seizoen later met hem. Memorabel was de middelvinger in Stadio Olimpico, na een treffer van de aanvaller in een Champions League-wedstrijd tegen Lazio Roma.

,,Ach, dat incident,’’ zegt Tomasson. ,,Dat soort dingen horen erbij in het voetbal, dat weet Leo als geen ander. En het is al zo lang geleden. Toen hij hier vorige maand binnenkwam, hebben we elkaar de hand geschud en over voetbal gesproken. Dat gedoe is allang uit de wereld.’’

Na zeven jaar in Italië, Duitsland en Spanje keerde hij rijper terug bij Feyenoord. ,,Bij AC Milan leerde ik pas echt hoe belangrijk het is om te winnen. Alles draaide daar om het resultaat, om de drie punten. De druk die de club zichzelf daarin oplegde, dat vond ik fascinerend om mee te maken.’’

Zijn ervaring probeert hij nu over te brengen op de jongere Feyenoorders. ,,Door veel te coachen en door gas te geven op de momenten dat het moet,’’ aldus Tomasson. ,,Het is niet zo dat ik dat probeer te forceren, in grote lijnen doe ik wat ik altijd heb gedaan. Maar je hoopt wel dat je dingen over kunt brengen. De meeste jonge jongens kunnen geweldig voetballen. En dat moet je koesteren. Tegelijkertijd probeer ik ze mee te geven dat er in een wedstrijd soms andere dingen tellen.’’

En dus deelt Tomasson af en toe een beuk extra uit aan een tegenstander, of hij bespeelt de scheidsrechter met misbaar. ,,Ik snap best dat het er niet allemaal even fraai uitziet. Maar als ik op maandagochtend in de auto zit en naar de training rijd, wil ik iedere week hetzelfde kunnen denken: drie punten, lekker. Een beter gevoel bestaat niet.’’
En dit maakt Tomasson tot de ware leider van Feyenoord dit seizoen!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:18:51 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67031805

[ Bericht 67% gewijzigd door Happel op 14-03-2009 12:26:07 ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_67031867
quote:
'Spelers Feyenoord moeten inleveren'

RIJSWIJK - De spelers van Feyenoord moeten salaris inleveren. Michael Perridon, een van de investeerders in de Rotterdamse voetbalclub, zegt dit in een interview met de Volkskrant van zaterdag. Namens een groep ondernemers verlangt Perridon concessies van al het personeel van Feyenoord.

De investeerders willen drastisch bezuinigen, want Feyenoord staat voor 21 miljoen in het rood. ,,Een van onze voorwaarden is dat iedereen helpt om de club weer gezond te maken'', aldus Perridon, president-directeur van Trust International. ,,Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is om Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.''
Volgens Perridon hebben ook de investeerders last van de recessie. Er is minder animo om Feyenoord te helpen. ,,We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten over andere bedragen dan de club zich had voorgesteld.''
Waanzinbedrag
De voormalig commercieel directeur Chris Woerts dacht 12 bedrijven te kunnen vinden die elke 5 miljoen zouden investeren. Perridon concludeert dat dit niet haalbaar is. ,,60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.''
De ondernemers willen ook zeggenschap over het beleid. Volgens Perridon zal een aantal toetreden tot de raad van commissarissen.

(ANP)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67031886
Mooi klote dus.
pi_67032031
quote:
De zelfkastijding van een mecenas

Robèrt Misset
gepubliceerd op 14 maart 2009 09:22, bijgewerkt op 14 maart 2009 09:27

De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon verbindt zijn bedrijf alleen aan de Formule 1. Investeren in zijn grote liefde Feyenoord is ‘pure emotie’. Maar wel met een zakelijke blik. ‘60 miljoen halen we echt niet uit de markt, met de helft mogen we al tevreden zijn.’

Boven de pitsstraat van het circuit de Catalunya in Barcelona zijn de voorbij gierende bolides alleen met oordopjes in te volgen. Michel Perridon raakt juist gefascineerd door het motorische geweld van een raceauto op topsnelheid. ‘De power en het geluid, daar viel ik voor bij mijn eerste bezoek aan een Formule 1 race in 2002.’

De 46-jarige Rotterdammer maakt met Trust International een bescheiden rentree in de Formule 1, als een van de partners van Red Bull Racing. Je moet het slim aanpakken, aldus Perridon. ‘Ik ga anderen niet leren klimmen. Maar wij liften mee op het gigantische budget van Red Bull Racing.’

In de beachclub van zijn Rotterdamse zakenvriend Robin Bravenboer – die de zaak overnam van voetballer Patrick Kluivert – presenteert Perridon vijf nieuwe ‘sexy’ computerracemuizen, waaronder een om de relatie met de energiedrankenfabrikant te onderstrepen. ‘Het was een van de voorwaarden dat we een product konden verbinden aan de samenwerking met Red Bull Racing. De consument kende ons niet.

‘Mensen vroegen zich af of we een bank waren. De muis is ons gezicht, we hebben er wereldwijd 25 miljoen van verkocht. Nog tien jaar zal de muis elke crisis overleven, al zijn we ook met andere technieken bezig.’

Nostalgie
Nostalgie voert de boventoon aan zijn eettafel, waar de oud-coureurs Jos Verstappen en David Coulthard herinneringen ophalen. Perridon trachtte vergeefs Nederlandse talenten te steunen in de Formule 1. ‘Nu zie ik in dat ik niet de juiste weg heb bewandeld’, zegt hij. ‘We kochten een stoeltje in de Formule 1, maar dan kom je automatisch bij de mindere teams terecht. De grote ploegen betalen zelf hun coureurs.

‘Red Bull Racing heeft zijn eigen opleidingsprogramma, waardoor ze relatief goedkoop nieuwe coureurs kunnen presenteren. Ik moet accepteren dat er momenteel geen Nederlandse talenten zijn. De scouting werkt hetzelfde als in de voetbalwereld. Red Bull Racing-teamleider Christian Horner heeft mij bevestigd dat Nederland geen potentiële Formule 1-coureur heeft.’

Perridon trof Verstappen bij Minardi aan het einde van zijn carrière, zijn investering in Christijan Albers bij Spyker loonde evenmin. Perridon: ‘Verstappen heeft de top niet gehaald. Albers was niet goed genoeg. Dat moeten die jongens ook toegeven. De coureurs kunnen zich nergens meer achter verschuilen, hun bewegingen worden door vijftig man geanalyseerd. De top in de Formule 1 is maar voor enkelen weggelegd, dat maakt deze sport zo bijzonder.’

Renstal
Ook een puur Nederlandse renstal bleek financieel onhaalbaar. ‘De ambities waren te hoog’, aldus Perridon. ‘De kosten voor een renstal worden nu vanwege de economische crisis drastisch gereduceerd. Maar ik zal niet meer het initiatief nemen om een Nederlandse ploeg op te bouwen. Het was mijn droom ooit het Wilhelmus te horen op een Formule 1-circuit. Maar het zal lang duren voor we weer een Nederlandse rijder hebben.’

Ook bij de tests in Barcelona is soberheid troef. ING trekt zich in 2010 terug uit de Formule 1. Maar Perridon zegt al op school te hebben geleerd ‘dat anticyclisch investeren op termijn een groot voordeel biedt’.

Tijdens een feestje op het strand in Barcelona had de ondernemer in de Quote 500 zijn levensfilosofie al onthuld. ‘Je bent langer dood dan dat je leeft, maak er dan ook wat van.’

Bourgondiër
In zijn Bugatti Veyron – topsnelheid 407 kilometer per uur – zou Perridon de coureurs op het circuit de Catalunya kunnen inhalen. ‘Je moet een beetje lef hebben, willen opvallen in de huidige malaise. Het leven is al zo grijs. Ik ben een Bourgondiër, maar we blijven wel een Rotterdams bedrijf. Mouwen opstropen blijft ons devies.’

Hij werd geboren op de Rottekade. ‘Ik kon de haven ruiken, een echte Rotterdammer dus.’ Toch zal Perridon het elektronicaconcern nooit verbinden aan zijn grootste liefde, Feyenoord. ‘Ik belast er mijn directie niet mee, want onze omzet in Nederland is met zeven procent nu eenmaal te klein om sponsoring te rechtvaardigen.

‘Ik ben de club al eerder te hulp geschoten, op persoonlijke titel. Het is pure emotie. Het is immers geen lolletje om Feyenoord-fan te zijn. Ook ik doe aan zelfkastijding.’

Perridon voert de groep investeerders aan die Feyenoord wil terugbrengen naar de top. De geldschieters zetten hoog in. ‘Feyenoord moet op termijn naar de Coolsingel en als landskampioen terugkeren in de Champions League.’

Kapitaalinjectie
De ondernemers hebben strenge voorwaarden gesteld aan een nieuwe kapitaalinjectie. Perridon: ‘De investeerders hebben gezien wat al die jaren met hun centen is gebeurd. Daar waren ze op zijn zachtst gezegd niet blij mee, hoewel iedereen zijn centen heeft teruggekregen.’

Feyenoord kon dit seizoen zelfs de salarissen niet meer betalen en de schuld liep op van 17 naar 21 miljoen euro. ‘Daar zijn we heel erg van geschrokken’, zegt Perridon. ‘Er is meer geld uitgegeven dan er binnenkwam. De voetbalwereld heeft het met zijn exorbitante salarissen zelf in de hand gewerkt. De crisis biedt ook nieuwe kansen, want evenals in de Formule 1 zullen de budgetten in het voetbal worden gekort.’

De malaise laat ook zijn sporen na bij het clubje investeerders. Perridon: ‘De animo om Feyenoord te helpen is wel afgenomen. We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten we over andere bedragen dan de club zich vorig jaar had voorgesteld.’

Het idee van voormalig commercieel directeur Chris Woerts om 12 bedrijven te vinden die elk 5 miljoen euro investeren, is onhaalbaar, concludeert Perridon. ‘60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Het is volstrekt kansloos. Ik ken werkelijk niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.

Broodjeaapverhalen
‘De wereld staat in de fik. Zelfs Abramovitsj trekt zich terug bij Chelsea. Het is echt niet zo dat morgen iemand uit Dubai belt en zegt dat hij Feyenoord wil kopen. Dat zijn broodjeaapverhalen. We zullen het zelf moeten doen.’

Toch leunt Feyenoord niet op het old boys network in Rotterdam en omgeving, aldus Perridon. ‘Juist niet, we willen iedereen erbij betrekken. Je hart moet wel in De Kuip liggen. Je moet niet meedoen met het idee dat je veel geld aan de club verdient, want dat gaat niet gebeuren.’

Perridon verbaasde zich over de kritiek van oud-voorzitter Jorien van den Herik, die met zijn eigen cijfers trachtte aan te tonen dat de club er onder zijn leiding niet zo beroerd voorstond als door de directie werd gesuggereerd. ‘Van den Herik probeert nu zijn gram te halen. Feyenoord reageert wijselijk niet. Jorien heeft natuurlijk te lang vastgehouden aan dat presidentiële model.

‘Feyenoord is van ons allemaal. We mogen nooit meer terug naar de situatie, waarin één man het beleid bepaalt. Het vertrek van Van den Herik in 2006 was dan ook niet tegen te houden. Iedereen vindt dat Jorien zichzelf overschat heeft. Dat weet hij ook wel en daarom treedt hij op deze wijze in de publiciteit. Jammer, dat kunnen we nu niet gebruiken.’

Eenwording
Ook de afgelopen week zaten Perridon en andere investeerders met de directie en de raad van commissarissen van Feyenoord om de tafel. De eenwording van Feyenoord moet zo snel mogelijk worden voltooid, zegt Perridon. ‘Anders blijven we met drie partijen praten, de amateurtak van Feyenoord, het stadion en de profclub. Als de club geen eenheid wordt, is het zinloos te investeren. We zijn bezig de structuur aan te passen, dat proces zit nu in de eindfase.’

Perridon wil niet oordelen over het werk van de commissie Kerkum, die de club na de aftocht van Van den Herik renoveerde, maar de scheiding wel intact liet. ‘Er bestond toen een andere zienswijze. Er is nu weer een kans de diverse geledingen in elkaar te schuiven. En deze keer zetten we door.’

Investeringen in ruil voor zeggenschap; technisch adviseur Leo Beenhakker sprak er donderdag over met algemeen directeur Eric Gudde en een afvaardiging van de investeerders. Zo missen de ondernemers ‘voetbalverstand’ in de raad van commissarissen van Feyenoord. ‘Dat zijn we nu aan het oplossen’, zegt Perridon.

‘We willen het geld niet opnieuw aan domme dingen uitgeven. Het wordt ook niet: storten en dan afwachten. Nee, we willen zeggenschap over het beleid. Maar je moet eerst weten waarover je zeggenschap wilt hebben. Het voetbalgedeelte dus, want daaraan wordt het meeste uitgegeven. We hebben een paar jongens in ons clubje die daarvan veel verstand hebben. Zij zouden kunnen toetreden tot de nieuwe raad van commissarissen.’

Directie
Die zal zich ongetwijfeld ook buigen over de samenstelling van de directie. Maar Boudewijn Poelmann verliet de raad van commissarissen toch, omdat hij al eerder schoon schip wilde maken? Perridon: ‘Dat klopt. Maar er zijn meer dingen gebeurd. Die hebben te maken met intermenselijke verhoudingen en hoe je met elkaar communiceert.’

Directeur Gudde mag nog even blijven zitten. In zijn nieuwjaarsspeech kondigde hij aan dat Feyenoord het seizoen met trainer Verbeek zou afmaken, maar een dag later werd de coach alsnog ontslagen.

‘Het verdiende niet de schoonheidsprijs’, zegt Perridon, die evenmin begreep waarom Gudde met Verbeek een groep woedende supporters toesprak. Zo werd van de trainer een held gemaakt en kwam de druk bij de spelers te liggen.

Perridon: ‘Dat was niet slim. Verbeek is niet erg flexibel geweest. Maar je kunt de schuld niet bij een partij leggen. Met zijn karakter leek Verbeek uitstekend in Rotterdam te passen. Maar ik ben blij met de komst van Mario Been en Leo Beenhakker, zij kennen de club als geen ander.’

Sanering
Om Been wel te laten slagen, moet de sanering van Feyenoord voor de zomer zijn voltooid, zegt Perridon. Zijn advies: ‘Ik zou het liefst een aparte commissie binnen Feyenoord oprichten die zich alleen met de bouw van het nieuwe stadion bezighoudt. De andere commissie houdt zich dan puur met het voetbal bezig, je moet het niet door elkaar laten lopen. De prioriteit moet nu bij het voetbal liggen.’

De investeerders eisen niet alleen zeggenschap over het beleid. Perridon vraagt ook concessies van het personeel bij Feyenoord. Ook op de werkvloer moet drastisch worden bezuinigd. ‘Niet alleen de investeerders moeten hun nek uitsteken. Het is een van onze voorwaarden dat iedereen helpt de club gezond te maken. Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd.

‘Ook de directie, de spelers en het personeel van de club zullen salaris moeten inleveren. Van hoog tot laag, iedereen moet de broekriem aanhalen. Ik weet dat we lopende contracten niet kunnen aanpassen. Toch hoop ik dat ook de spelers een signaal zullen afgeven.’

Is het niet naïef te denken dat spelers als Hofland of Makaay volgend seizoen vrijwillig duizenden euro’s zullen inleveren? Perridon: ‘Als ik het nu niet opper, gebeurt er niets. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.’
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:10:32 #18
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67032556
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 09:29 schreef Crane het volgende:
Mooi klote dus.
Niks verrassends toch? Dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:14:27 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_67032651
Van welke spelers verwachten jullie dat ze het niet eens zullen zijn met het inleveren van salaris? (en dus weg willen)
-
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:18:00 #20
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67032726
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Van welke spelers verwachten jullie dat ze het niet eens zullen zijn met het inleveren van salaris? (en dus weg willen)
Spelers met een aflopend contract en negerTs met veel gouden kettingen.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:20:15 #21
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_67032793
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Spelers met een aflopend contract en negerTs met veel gouden kettingen.
Ik ben niet zo op de hoogte van de contracten, zitten daar ook de "toonaangevende" spelers (althans, die zo gehaald werden) tussen?
Mensen als Makaay, Hofland etc.
-
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:36:33 #22
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67033126
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ben niet zo op de hoogte van de contracten, zitten daar ook de "toonaangevende" spelers (althans, die zo gehaald werden) tussen? Mensen als Makaay, Hofland etc.
Geloof dat die nog een tweejarig contract hebben. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet exact weet hoelang de meeste contracten van de spelers nog lopen.

Contract van De Guzman loopt volgend jaar af, die zal hoogstwaarschijnlijk niet bijtekenen. Het contract van Biseswar loopt deze zomer af, die zal na deze berichten ook niet bijtekenen, gok ik zo.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:10:29 #23
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67033821
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 09:12 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

En dit maakt Tomasson tot de ware leider van Feyenoord dit seizoen!
mooi hoor.

Laat hem maar de aanvoerdersband dragen
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_67034204
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:10 schreef Happel het volgende:

[..]

Niks verrassends toch? Dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Inderdaad, als je die contracten ziet, Landzaat kon naar ajax, maar Feyenoord bood hem véél meer.
pi_67034510
Opvallend, die contractverlenging voor Schet. Had me juist een speler geleken waar je nu zonder veel problemen van af kon komen. Al zal hij niet al te duur zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')