Waarom zou je daar dan ook uit stappen? Gewoon lekker een eind aanklooien en als ze het er niet mee eens zijn kunnen ze gaan procederen, dat rek je dat 20 jaar en in de tussentijd is alles opgelost.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:15 schreef Meh7 het volgende:
Oke, ik geef het op. Het is volstrekt logisch om te denken dat Nederland even uit de Raad van Europa, de Europese Unie, de VN en vele andere organisaties gaat stappen. Het is verder ook te verwachten dat Nederland daar 0,0 problemen mee zal krijgen.
Ben ik het wel mee eens. Dat moet ook onderzocht worden. Maar staat hier natuurlijk los van.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:12 schreef Alulu het volgende:
Laat ze eens intensief controleren op studiefinancieringen bijvoorbeeld en diegenen die uitwonend zijn ingeschreven.
Iedereen kan in het topic gewoon lezen wat er met de titel wordt bedoeld, dus zo overtrokken reageren zoals jij nu doet is volstrekt onnodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:21 schreef Apogist het volgende:
ok, en als we nou eens die 54% plaatsen in het perspectief van de totale marokkaanse gezinnen?
nogal loos bericht, er komt naar voren dat 54% van de kinderbijslaggerechtigden waarvan de kinderen in het buitenland verblijft fraudeert. Hoeveel gezinnen hebben kinderen in het buitenland ? ik denk misschien 20%, erg ruim genomen. Wanneer 54% daarvan fraudeert (wat uiteraard veeel te veel is ) hebben we dus circa 10% van alle marokkaanse gezinnen die aan deze praktijken doen. Dit is toch wel wat anders dan 54% !
maar dat neemt niet weg dat het gewoon veel te veel is. Dit zijn dus de leuke woordspelletjes met statistiekjes
De titel mag dus ook wel gewijzigd worden naar iets als "54% van de marrokkaanse gezinnen waarvan een kind in het buitenland verblijft is verdacht van kinderbijslagfraude"
en hoe groot is die groep .. 200, 500, 1000 ?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die 108 zijn deel van een steekproef die een bepaald percentage opleverde. Als dat na verder onderzoek voor de hele groep blijkt te gelden, is het wel degelijk een groot probleem waartegen maatregelen genomen moeten worden
Een leuke voor jou: leer lezen. Kijk even in dit topic en vind de uitspraak van mij waarin ik zeg dat het afpakken van paspoorten leidt tot een isolement.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:17 schreef ExTec het volgende:
Ik herhaal het mooie gezegde nog een keer:
Kietel jezelf, een ander doet het niet.
correct, maar als ik het topic doorneem lijken er toch echt veel mensen het niet te snappenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Iedereen kan in het topic gewoon lezen wat er met de titel wordt bedoeld, dus zo overtrokken reageren zoals jij nu doet is volstrekt onnodig.
Bovendien is jouw voorstel wel een heel lange topictitel.
Ook al zou je het uittekenen, blijf je dat houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:27 schreef Apogist het volgende:
[..]
correct, maar als ik het topic deerneem lijken er toch echt veel mensen het niet te snappen
Je snapt toch wel hoe statistiek werkt?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoe groot is die groep .. 200, 500, 1000 ?
en ja, het is idd zorgwekkend dat dit nog steeds zo gaat, na al die jaren, zoals herhaaldelijk opgemerkt is dit al sinds een kleine eeuwigheid bekend ..
maar ja, de TT en de daaruit volgende conclusies en rekensommen zijn natuurlijk te zot voor woorden, al zijn het er 10.000 dan nog is dat geen 54% van de Marokkaanse gezinnen
En kijk even in dit topic en vind de uitspraak van mij waar ik aangeef, dat duitsland dit al geflikt heeft, en er behalve in jou hoofd 0,0 sprake is van een isolement.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een leuke voor jou: leer lezen. Kijk even in dit topic en vind de uitspraak van mij waarin ik zeg dat het afpakken van paspoorten leidt tot een isolement.
Verdiep je eens in statistiek vrouwmensquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoe groot is die groep .. 200, 500, 1000 ?
en ja, het is idd zorgwekkend dat dit nog steeds zo gaat, na al die jaren, zoals herhaaldelijk opgemerkt is dit al sinds een kleine eeuwigheid bekend ..
maar ja, de TT en de daaruit volgende conclusies en rekensommen zijn natuurlijk te zot voor woorden, al zijn het er 10.000 dan nog is dat geen 54% van de Marokkaanse gezinnen
'Tactisch' even niet, zeg maarquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je snapt toch wel hoe statistiek werkt?
Veel te duur om te controleren. Gewoon 1 studiefinanciering en waar je gaat wonen is je eigen zorg maar.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:24 schreef LeksieKon het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Dat moet ook onderzocht worden. Maar staat hier natuurlijk los van.
Dat er op de ene plaats fraude wordt gepleegd, betekent niet dat andere fraude dan niet aangepakt hoeft te worden.
Of het nu 81 van de 150 is of 500.000 van de 1.000.000 mensen.. Procentueel is het evenveel! Ik trek het over de algehele Marokkaanse bevolking. Daarnaast geven grotere getallen beter weer hoe maf het eigenlijk is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, creatief met cijfers om aan zo groot mogelijke getallen te komen
het is je ontgaan dat het alleen om die kleine groep gaat die opgeeft kinderen in het buitenland te hebben wonen ?
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-in-buitenland.dhtml
ja duh .. maar ik snap ook dat niet iedereen lijkt te snappen dat die 54% percent gebaseerd is 150 gevallen, die lijken het doortrekken over de gehele breedte ..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je snapt toch wel hoe statistiek werkt?
Toen stopte ik met lezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:00 schreef Alulu het volgende:
Wat een drama allemaal zeg. Fraude wordt zowiezo
UTFG.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je blijft het roepen, maar een bron blijft ontbreken.
Dat noemen we statistiek, Sokquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
ja duh .. maar ik snap ook dat niet iedereen lijkt te snappen dat die 54% percent gebaseerd is 150 gevallen, die lijken het doortrekken over de gehele breedte ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |