abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:12:33 #51
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67001811
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:02 schreef moussie het volgende:
ah zo ..
[..]

tientallen dus .. hoe komen ze dan bij die hoge percentages ? Iedereen bij wie een papiertje mist is voorlopig verdacht ? Of is dit journalistieke vrijheid ?
De SVB heeft hierover nog geen officiële verklaring gegeven. Het artikel is op basis van een vertrouwelijke rapport dat in het bezit is van enkele kranten, waarbij het onderzoek daarover is afgerond, maar de SVB per gezin nog een extra controle wil uitvoeren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67001833
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:10 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom men kinderbijslag krijgt. Ik vind het prima hoor... )

Maar goed, dat is een andere discussie
Dat vind ik ook hoor. Ze kunnen beter studeren gratis maken om zodoende de ouders te ontlasten en de kinderen een toekomstperspectief te geven. Dan kan kinderbijslag afgeschaft worden en geld bespaard worden. Dat weet je in ieder geval dat het bedrag goed besteed wordt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:13:28 #53
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_67001848
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:09 schreef moussie het volgende:

Maar ja, dat betekend dus niet dat iedere 'verdachte' per definitie schuldig is, het betekend alleen maar dat Marokko voor de zoveelste keer onderzoek naar rechtmatigheid frustreert
Maar dan is het dus heel normaal dat je de schijn tegen hebt, hey.

Als er immers geen vuiltje aan de lucht is, heeft marokko 0,0 reden om niet mee te werken.

Niet in de optiek van iemand die dingen die in z'n straatje passen klakkeloos aanneemt, en bij dingen die em niet bevallen, overal kantekeningen bij wil zetten, alles ter discussie stelt....
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 11:14:54 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67001909
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lezen is een kunst.

We hebben het over een type fraude waarvoor je dus zelfstandig wonende kinderen in he buitenland moet hebben.

Heb je uberhaupt de OP gelezen, voor je de "hullie doen het ook!" neerpleurde?
Dubbele kinderbijslag voor zelfstandig wonende *kinderen *

Uhm, stopt KB niet gewoon bij 18 dan?
quote:
Uw kind woont niet bij u thuis
Soms woont een kind niet meer thuis. Voor uw kind kunt u kinderbijslag blijven ontvangen. Maar de SVB heeft vaak wel meer informatie van u nodig. Voor kinderen die thuis wonen is bekend hoeveel kosten ouders minimaal voor een kind maken, maar bij uitwonende kinderen is dit zeer verschillend. Het kan namelijk zo zijn dat u veel meer kosten heeft dan voor een thuiswonend kind. In zo’n geval kunt u soms extra kinderbijslag ontvangen.

De Sociale Verzekeringsbank (SVB) wil daarom weten hoeveel kosten u voor uw uitwonende kind maakt. Dit kan betekenen dat u de kosten die u voor het uitwonende kind maakt, aan de SVB moet aantonen.
Een kind in Marokko kost toch veel minder?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:19:20 #55
6484 ExTec
pi_67002069
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:14 schreef Loedertje het volgende:

Een kind in Marokko kost toch veel minder?
IIRC, is dat bedrag al enkele jaren geleden naar beneden bijgesteld.

Nog een NL verworvenheid down the toilet, omdat we parasiterend volk hebben geimporteerd.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:22:24 #56
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67002185
Kom op dat was toch allang bekend ? Ze hadden al veel eerder maatregelen moeten nemen. Gewoon geen kinderbijslag meer betalen voor kinderen van zgn nieuwe Nederlanders die in het buitenland wonen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 11:24:40 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67002271
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:22 schreef deedeetee het volgende:
Kom op dat was toch allang bekend ? Ze hadden al veel eerder maatregelen moeten nemen. Gewoon geen kinderbijslag meer betalen voor kinderen van zgn nieuwe Nederlanders die in het buitenland wonen.
Dan slepen ze hun neefjes en nichtjes hierheen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:25:13 #58
6484 ExTec
pi_67002290
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:22 schreef deedeetee het volgende:
Goed idee, maar dat mag niet. Zou discriminatie op afkomst zijn. Dan gaan de geitewollen sokken janken, onder luid uitroepen "ARTIKEL 1 ".
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:27:01 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_67002357
Ik snap het ook niet. Wat is nou de idee van voor in het buitenland wonende kinderen dubbele kinderbijslag te geven? Een soort belastingteruggave voor niet gesubsidieerd onderwijs ofzo? Op zo'n jonge leeftijd kun je toch nog niet van kennisuitwisseling spraken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67002386
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als het al geen fraude is dan is het ook nog eens onbegrijpelijk dat wij toestaan dat die kinderen in een ander land gaan wonen als die groep hier zoveel problemen met de taal heeft.
En we geven er dan nog geld voor ook.
Audaces fortuna juvat
pi_67002512
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Volgens mij is dit ook oud nieuws. Dat er gefraudeerd wordt met uitkeringen, kinderbijslag, declaraties? Dit probleem is al vaker aangekaart toch? En het speelt inderdaad vast niet alleen bij de Marokkaanse of Turkse gezinnen, misschien ligt het percentage hoger okay, maar waarom zetten we niet meer controleurs in? (of nu pas) Controleer dan ALLE gezinnen. Als het om het rookbeleid gaat, dan zijn er ineens zat controleurs. Werkverschaffing in deze tijden
Je moet gewoon geen kinderbijslag geven als een kind in een ander land woont, laat Marokko of Turkijke dat dan maar doen.
Audaces fortuna juvat
pi_67002567
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dan is het dus heel normaal dat je de schijn tegen hebt, hey.
idd, en daar komt dan bij dat als je als Marokkaan de schijn tegen hebt je schuldig wordt verklaard ..
quote:
Als er immers geen vuiltje aan de lucht is, heeft marokko 0,0 reden om niet mee te werken.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de administratieve rompslomp geregeld is in Marokko, en dan met name in de wat afgelegener gebieden .. zouden ze daar ook gemeentehuizen hebben met loketje en PC die aangesloten is op het landelijke netwerk ?
Mutant, iemand ? .. die daar iets meer over kan vertellen ?
quote:
Niet in de optiek van iemand die dingen die in z'n straatje passen klakkeloos aanneemt, en bij dingen die em niet bevallen, overal kantekeningen bij wil zetten, alles ter discussie stelt....
jij neemt zonder meer aan dat die 54% wel kloppen en niet alleen verdacht zijn maar ook schuldig .. wie neemt hier nou dingen die in zijn straatje passen klakkeloos aan ?
pleased to meet you
pi_67002575
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij blijft ook stug als enige tegen beter weten in volhouden dat er allemaal helemaal niks aan de hand is, he! . Als blijkt dat 94% van de volwassen Roma een strafblad heeft, dan ben je vol bewondering naar die overige 6%, die het ondanks hun achterstandspositie voor elkaar heeft om geen strafblad te hebben.
Het gaat om 54% van alle Marokkaanse gezinnen! Hoeveel denk je dat er werkelijk kinderen in Marokko hebben? Waar komen al die jonge Marokkaantjes op straat dan vandaan als klaarblijkelijk de ouders massaal hun kinderen zelfstandig onderbrengen in Marokko? Vind je het niet een beetje raar dat Marokkanen in Nederland geboren en getrouwd, hier kinderen hebben, ook nog eens claimen kinderen in Marokko te hebben rondlopen? Waar komen die kinderen vandaan en waarom zijn ze naar Marokko gestuurd?

Iedereen weet toch onderhand wel dat dat allemaal familie (neven/nichten) is van hier woonachtige Marokkanen, die voor de centen worden bijgeschreven op naam van de in Nederland woonachtige familie om zo ons maximaal uit te melken. En als ze het zo doen, dan kunnen wij er niet eens iets tegen beginnen, want dan klopt het formeel.

Als ik Marokkaan was dan zou ik me gewoon schamen. Hier aanwezig zijn in onze maatschappij, netto niks bijdragen en alleen maar geld kosten, veel, heel veel overlast veroorzaken en dan ook nog maximaal frauderen. En ook nog met een stalen gezicht op dat Nederland kankeren en roepen dat je gediscrimineerd wordt. Het is echt te, te, te gek dat zoiets generaties lang in stand gehouden wordt.
Ik ben het helemaal met je eens.
Audaces fortuna juvat
pi_67002676
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat je als je 1 papiertje mist verdacht bent maar niet per definitie schuldig ..
iedereen hier doet alsof het vaststaat, die 54% verdachten zijn schuldig
Een dame van het SVB zei op de radio dat er zeer sterke aanwijzningen zijn dat die 54%/31% schuldig zijn en vandaar het persoonlijke onderzoek inplaats van steekproeven.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:36:24 #65
6484 ExTec
pi_67002695
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:27 schreef speknek het volgende:
Ik snap het ook niet. Wat is nou de idee van voor in het buitenland wonende kinderen dubbele kinderbijslag te geven? Een soort belastingteruggave voor niet gesubsidieerd onderwijs ofzo? Op zo'n jonge leeftijd kun je toch nog niet van kennisuitwisseling spraken.
De gedachte daarachter is natuurlijk dat de NL overheid assisteert met de kosten van opvoeden van kinderen. Als die kosten in een bepaald land hoger dan wel lager zijn, kan dat bedrag aangepast worden.
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 11:38:11 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67002762
quote:
Sociale diensten en uitkeringsinstanties verwerken veel privacygevoelige informatie, zoals gegevens over iemands arbeidsverleden, financïele situatie of sociale leven.

In het kader van onderzoeken naar fraude met uitkeringen is iemand niet altijd op de hoogte van het feit dat een uitkeringsinstantie gegevens van hem verzameld en welke gegevens dat dan zijn. Deze gegevens worden dan verkregen uit heimelijke waarneming.

De sociale diensten en Regionale Interdisciplinaire Fraudeteams (RIFs) hebben beiden een leidraad opgesteld hoe om te gaan met deze heimelijke waarnemingen, omdat ook hier geldt dat hoe eerder een betreffende persoon op de hoogte is van het feit dat er een onderzoek naar hem plaatsvindt of heeft plaatsgevonden, hoe beter. Als in het belang van het onderzoek de afweging wordt gemaakt iemand niet vooraf te informeren, dan moet dit zo snel mogelijk achteraf plaatsvinden.

Bij twijfel, onrechtmatigheden of gebrek aan medewerking gewoon een sanctie geven (in dit geval dus aantonen dat het werkelijk zo is, werkt het geboorteland niet mee dan heb je pech en zoek je dat maar uit met Marokko en kun je niet gaan wijzen naar de SVB, die keert dan alleen nog maar uit als het 100% klopt en voldoe je niet aan de voorwaarden dan heb je als individu pech)
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:39:07 #67
6484 ExTec
pi_67002793
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef moussie het volgende:

jij neemt zonder meer aan dat die 54% wel kloppen en niet alleen verdacht zijn maar ook schuldig .. wie neemt hier nou dingen die in zijn straatje passen klakkeloos aan ?
Waar heb ik dat gezegd, meneer de geitewollen sok?

Ik zie alleen geen enkele reden om aan te nemen dat de SVB de plank gigantisch misslaat.

Waarom zie jij wel redenen om dat aan te nemen?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:40:58 #68
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67002863
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat je als je 1 papiertje mist verdacht bent maar niet per definitie schuldig ..
iedereen hier doet alsof het vaststaat, die 54% verdachten zijn schuldig
Gast, al blijkt de helft van de Marokkaanse gezinnen schuldig te zijn, praten we alsnog over 250.000 mensen!

Dan zou 1/4e van de totaal aantal Marokkanen dus frauderen. Even in vergelijking dus, dat zouden dan 4.000.000 Nederlanders zijn!

Maar goed. Hou jij je oogkleppen maar op. Marokkanen doen niets fout. Dit bericht is op niets gebaseerd en alle onderzoeken zijn gedaan door stomme mensen
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_67002888
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

De gedachte daarachter is natuurlijk dat de NL overheid assisteert met de kosten van opvoeden van kinderen. Als die kosten in een bepaald land hoger dan wel lager zijn, kan dat bedrag aangepast worden.
Het komt voort uit de tijd dat we gastarbeiders hierheen haalden.
Die mensen hadden recht op kinderbijslag en aangezien het niet de bedoeling was dat die arbeiders hier zouden blijven kregen ze kinderbijslag voor kinderen in het thuisland.
Nu worden hier kinderen geboren van arbeiders die hier werken en we staan toe dat die kinderen opgroeien in het land van hun ouders.
Dat werkt dus niet als we de taalproblemen in eigen land al zien dus dat moet je veranderen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:44:49 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67003011
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd, meneer de geitewollen sok?

Ik zie alleen geen enkele reden om aan te nemen dat de SVB de plank gigantisch misslaat.

Waarom zie jij wel redenen om dat aan te nemen?
Dat wil ik ook wel eens weten. Wat precies heeft de SVB nu zo verkeerd gedaan?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:20 #71
6484 ExTec
pi_67003067
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:41 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het komt voort uit de tijd dat we gastarbeiders hierheen haalden.
Neehoor, helemaal niet. Het is in principe een goed systeem (toch goed dat als jij als NL'er in het buitenland gaat wonen, je nog wel kinderbijslag kunt krijgen?).

Alleen net als vele andere componenten van de sociale zekerheid was het niet berekend op calculerende parasieten.
quote:
Dat werkt dus niet als we de taalproblemen in eigen land al zien dus dat moet je veranderen.
Als jij bedoeld: "die gasten spreken al rot NL, is het echt nuttig dat ze 'zogenaamd' in marokko naar school gaan?" heb je een heel goed punt. Het is wel een andere issue.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:55:15 #72
6484 ExTec
pi_67003384
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Toen bleef het stil.

Tot de volgende topic, waar meneer de sok weer heel 'erudiet' overal vraagtekens bij kan gaan zetten

Intellectuele armoede met een hoofdletter I, walgelijk. Niet 1 originele doordachte gedachte te bekennen.
pi_67003443
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:26 schreef Colnago het volgende:

[..]

Verder is het wel erg moeilijk om niet boos te worden op Marokkanen als groep.
Hey, leven in een democratische rechtstaat is nou eenmaal moeilijk. Anders ga je maar in N.-Korea wonen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 11:57:44 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67003481
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:27 schreef speknek het volgende:
Ik snap het ook niet. Wat is nou de idee van voor in het buitenland wonende kinderen dubbele kinderbijslag te geven?
een soort van preventieve voorziening dat het tuig daar blijft misschien? Uiteindelijk (indien ze daar ook écht blijven en daar tijdens hun prepuberale fase worden opgesloten) hebben wij er in de toekomst geen last van
pi_67003487
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neehoor, helemaal niet. Het is in principe een goed systeem (toch goed dat als jij als NL'er in het buitenland gaat wonen, je nog wel kinderbijslag kunt krijgen?).

Volgens mij moet je in Nederland werken om er gebruik van te kunnen maken.
Anders kunnen we de hele wereld wel kinderbijslag gaan geven.
Audaces fortuna juvat
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 11:58:24 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67003503
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef Colnago het volgende:

[..]

Volgens mij moet je in Nederland werken om er gebruik van te kunnen maken.
Anders kunnen we de hele wereld wel kinderbijslag gaan geven.
Een uitkering mag ook hoor
3 x per jaar op vakantie om je 2e en 3e vrouw te bezwangeren en je leeft als god in Nederland van de KB en SD/UWV.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:58:50 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67003520
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Goed idee, maar dat mag niet. Zou discriminatie op afkomst zijn. Dan gaan de geitewollen sokken janken, onder luid uitroepen "ARTIKEL 1 ".
Nee hoor, gewoon de hele kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland wonen afschaffen. Dat is geen discriminatie maar gewoon een logische regel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_67003528
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat de SVB iets verkeerds doet ?
Ik had het over het verschil tussen verdacht en schuldig, een klein maar belangrijk detail dat vrijwel iedereen hier lijkt te ontgaan
pleased to meet you
pi_67003549
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een uitkering mag ook hoor
Maar die krijg je niet als je hier niet gewerkt hebt toch?
Audaces fortuna juvat
pi_67003570
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik had het over het verschil tussen verdacht en schuldig, een klein maar belangrijk detail dat vrijwel iedereen hier lijkt te ontgaan
Jou is mijn post dan zeker ook ontgaan.
Ja ja..........................................
Audaces fortuna juvat
pi_67003654
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon de hele kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland wonen afschaffen. Dat is geen discriminatie maar gewoon een logische regel.
Maar hoe krijg je gastarbeiders dan zo gek om voor zeer weinig geld werken?
Denk nu maar aan de Polen, vroeger waren dat Turken en Marokkanen.
Audaces fortuna juvat
pi_67003666
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Toen bleef het stil.

Tot de volgende topic, waar meneer de sok weer heel 'erudiet' overal vraagtekens bij kan gaan zetten

Intellectuele armoede met een hoofdletter I, walgelijk. Niet 1 originele doordachte gedachte te bekennen.
ten eerste is het mevrouw sok en ten tweede is het best grappig dat iemand die het verschil niet kent tussen verdacht en schuldig uitspraken wil gaan doen over mijn intellect
pleased to meet you
pi_67003674
Laat die een les zijn voor alle autochtonen nederlanders: Blijf geen dief van je eigen portemonnee: pak wat je pakken kunt en bedonder de zaak als je daar de kans toe hebt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:03:14 #84
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67003692
quote:

[..]

Onzin. Bovendien moet er toch wel enige aanleiding zijn om onder het kopje verdacht te worden geschaard. Of twijfel je nu aan de integriteit van de SVB?

Dat zou me in jouw geval overigens weinig verbazen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:03:42 #85
6484 ExTec
pi_67003707
quote:

[..]

Nee, niemand hier zegt dat al die 54% schuldig zijn. Dat wil jij er graag van maken

En wederom:

Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat deze inschatting van de SVB er erg naast zit. Het is die mensen hun werk, ze doen dat dagelijks. Lijkt het me geen brug te ver om te veronderstellen dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn.

Welke reden zie jij daarvoor?

Je hebt er toch wel een reden voor?
pi_67003715
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

Jou is mijn post dan zeker ook ontgaan.
Ja ja..........................................
een dame die zegt dat er aanwijzingen zijn .. en nu moet ik overtuigd zijn ?
pleased to meet you
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:05:12 #87
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67003765
quote:

[..]

Reageer dan ook even op mijn post mevrouw sok
Leer spaties gebruiken!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:05:18 #88
6484 ExTec
pi_67003767
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

ten eerste is het mevrouw sok en ten tweede is het best grappig dat iemand die het verschil niet kent tussen verdacht en schuldig uitspraken wil gaan doen over mijn intellect
Nog een keer:

Waar zeg ik dat, Mevrouw de sok?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:05:44 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67003779
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, dat zou je al jaren moeten zijn, maar ja, met oogkleppen en een rooie bril op is het lastig de werkelijkheid waar te nemen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:06:40 #90
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67003807
quote:

[..]

een dame bureau die zegt dat er aanwijzingen zijn .. en nu moet ik overtuigd zijn ?
Groot verschil
Leer spaties gebruiken!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:07:55 #91
6484 ExTec
pi_67003850
quote:

[..]

En nu zijn we op het punt gekomen dat de luiken neergaan.

We nemen niets meer aan, tenzij het met een officieel stempel van de 'waarheid' gepubliceerd is, in een mevrouw de sok welvallige publicatie
pi_67003891
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:40 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Gast, al blijkt de helft van de Marokkaanse gezinnen schuldig te zijn, praten we alsnog over 250.000 mensen!

Dan zou 1/4e van de totaal aantal Marokkanen dus frauderen. Even in vergelijking dus, dat zouden dan 4.000.000 Nederlanders zijn!

Maar goed. Hou jij je oogkleppen maar op. Marokkanen doen niets fout. Dit bericht is op niets gebaseerd en alle onderzoeken zijn gedaan door stomme mensen
eeuh, zou je even willen uitleggen hoe je aan die cijfers komt ?
pleased to meet you
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:18:08 #93
6484 ExTec
pi_67004194
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is een aannemelijke bandbreedte, namelijk 4%.

Maar ik blijf die vraag stellen:

Leg nou eens uit waarom wij er vanuit moeten gaan dat de SVB er heel erg naast zit met deze schatting?

Want je kan natuurlijk wel als de volleerde politiek-correcte hofnar hier maar twijfel blijven zaaien, over deze schatting, maar ik zie nergens een reden om aan te nemen dat de SVB er radicaal naast zit.

Ik zie alleen maar iemand die zich dogmatisch in aan het graven is.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:19:01 #94
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67004222
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

Er wonen in Nederland pakweg 1 miljoen moslims. Ik ben even voor het gemak uitgegaan van 1 miljoen Marokkanen. Als er volgens het onderzoek 53% (voor het gemak 50%) van de gezinnen fraudeert, dan praten we dus over 500.000 mensen die deel uitmaken van een gezin waarin ze worden verdacht dat er wordt gefraudeert. Als de helft hiervan dus schuldig wordt bevonden, is dat dus een equivalent van 250.000 mensen die in een gezin zitten waar dus in wordt gefraudeert.

Reken dat uit ten opzichte van de Nederlanders waarvan er voor het gemak even 16.000.000 wonen (hier zitten dan Marokkanen bij, dus het komt iets hoger uit) dan kom je dus op 4.000.000 mensen (1 kwart van 16.000.000) waarvan de mensen zich in een gezin bevinden waarin dus deze fraude wordt gepleegd.

Begrijp je em?
Leer spaties gebruiken!
pi_67004251
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Onzin. Bovendien moet er toch wel enige aanleiding zijn om onder het kopje verdacht te worden geschaard. Of twijfel je nu aan de integriteit van de SVB?

Dat zou me in jouw geval overigens weinig verbazen.
Nee, als die zeggen dat iets verdacht is geloof ik dat .. maar verdacht is dus ook als je 1 papiertje mist ..

En iedereen hier weet of zou kunnen weten dat het percentage 'verdacht' heel hoog is, het is al jaren bekend
hoe goed de overheden in met name Marokko 'meewerken', dus om van daaruit te concluderen dat het gros van die 54% de boel aan het belazeren is gaat mij wat ver ..
pleased to meet you
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:22:43 #96
6484 ExTec
pi_67004366
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:19 schreef Bootje84 het volgende:
Begrijp je em?
Maar volgens mevrouw de Sok mag je er niet vanuit gaan dat van de schatting van 54% er zo ongeveer 50% overblijft

We moeten toch zeker niet uitsluiten dat ze er bij de SVB helemaal naast zitten.

De reden die mevrouw de Sok daarvoor heeft is als volgt:

"....................... "

pi_67004403
54% is wel een hoop.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:25:45 #98
6484 ExTec
pi_67004478
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:19 schreef moussie het volgende:

[..]

maar verdacht is dus ook als je 1 papiertje mist ..
Wie zegt dat?

Ik neem dat niet aan, 'iets aannemen' wat haakt op je (gewenste) wereldbeeld staat, is 2 richtingsverkeer.

En zelfs als iemand komt met een lap tekst van de relevante instanties, schuif jij dat comfortabel terzijde.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:26:53 #99
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67004523
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar volgens mevrouw de Sok mag je er niet vanuit gaan dat van de schatting van 54% er zo ongeveer 50% overblijft

We moeten toch zeker niet uitsluiten dat ze er bij de SVB helemaal naast zitten.

De reden die mevrouw de Sok daarvoor heeft is als volgt:

"....................... "

Nee ik heb gezegd de helft van de helft. Dus 25% effectief gezien. 25% van 1.000.000 is dus 250.000 mensen als onderdeel van een frauderend gezin. Ik ben dan heel redelijk denk ik zo.
Leer spaties gebruiken!
pi_67004572
quote:
De SVB controleert normaal gesproken via steekproeven, maar gaat nu bij alle gezinnen op bezoek van wie de kinderen in Turkije of Marokko naar school gaan
Die 54%die fraudeert is dus alleen van het percentage marrokanen die ook hun kinderen naar marrokko op school sturen. Maar wat is het percentage marrokanen die hun kinderen gewoon in nederland naar school laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')