Ja. Ik vind het lang duren voordat we de bodem hebben...op een gegeven moment begint mijn geduld op te raken...en denk ik: nu maar kopen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Of het zou eigenlijk ook wel mooi zijn als we nu snel naar beneden gaan, de bodem neer zetten en dan weer omhoog gaan.
Laten we het hopen omfg.quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX houdt voeten nipt droog
13-03-2009 17:59:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is vrijdag voor de vierde dag op rij hoger gesloten, zij het nipt. De Amsterdamse hoofdgraadmeter stond tussentijds bijna 5 punten hoger, maar verspeelde vrijwel alle winst na opening van Wall Street.
De AEX-index sloot vrijdag 0,2% hoger op 211,74 punten, de Midkap won 1,8% op 283,05 punten en de Smallcap eindigde 1,2% in de plus op 289,07 punten.
"Een matte, saaie beursdag", zo bestempelt vermogensbeheerder Sander Klein Langenhorst van Mercurius Vermogensbeheer de handelssessie in Amsterdam.
Al blazen de belangrijkste indices in de VS wat stoom af, over de vandaag bekendgemaakte Amerikaanse macrocijfers is Klein Langenhorst gematigd positief.
Zo daalden de Amerikaanse importprijzen in februari minder hard dan verwacht, liep het tekort op de Amerikaanse handelsbalans terug, en steeg onverwacht het vertrouwen van de Amerikaanse consumenten in de economie een beetje.
De komende weken is er volgens de vermogenshandelaar nog enige ruimte voor de AEX om verder omhoog te kruipen. "Alle technische analyse ten spijt, kijk je naar de waardering van bedrijven, dan is een reele stand voor de AEX tussen de 230 en 250 punten", aldus de Klein Langenhorst.
Ik zit er zelf ook over na te denken hoor, maar ja. Ik hoor zoveel geluiden om me heen, niet doen niet doen! Het kan nog veel lager! Maar als ik de verhalen van LXIV lees heeft hij ook wel weer gelijk, hij heeft misschien wat te duur ingekocht maar ik zie de AEX niet naar de 150 gaan echt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het lang duren voordat we de bodem hebben...op een gegeven moment begint mijn geduld op te raken...en denk ik: nu maar kopen?
Daarom ben ik eigenlijk ook van plan om iedere maand een X bedrag er in te steken. Mocht het lager gaan, naar bijv. 175, dan koop ik toch nog wat goedkoops in... Een andere slimme manier kan ik me niet goed bedenken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit er zelf ook over na te denken hoor, maar ja. Ik hoor zoveel geluiden om me heen, niet doen niet doen! Het kan nog veel lager! Maar als ik de verhalen van LXIV lees heeft hij ook wel weer gelijk, hij heeft misschien wat te duur ingekocht maar ik zie de AEX niet naar de 150 gaan echt niet.
Klopt. Het is bij mij ook wel iets tussen de oren, het is echt lang geleden dat ik aandelen in mn portefeuille heb gehad. En nu met acces tot bloomberg opent het je ogen wel dat er zo veel meer goede opties zijn dan alleen die 25 aandeeltjes in de AEX.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik eigenlijk ook van plan om iedere maand een X bedrag er in te steken. Mocht het lager gaan, naar bijv. 175, dan koop ik toch nog wat goedkoops in... Een andere slimme manier kan ik me niet goed bedenken.
Ik lees al de hele dag berichten als dat het ergste nu is geweest, alles is oversold en blablabla, maar ik denk daar heel anders over. mensen zijn misschien dalingsmoe, maar dat is nog geen reden om maar weer in te kopen, ik zie nergens fundamentele verbetering.quote:
Wil je echt voor lange termijn inslaan moet je echt even een paar maanden wachten. De beurzen gaan waarschijnlijk omhoog tot eind april waarbij de S&P tussen de 820 en de 880 zal uitkomen. Vanuit daar kunnen we een enorm setback krijgen naar om en de nabij 500 punten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik eigenlijk ook van plan om iedere maand een X bedrag er in te steken. Mocht het lager gaan, naar bijv. 175, dan koop ik toch nog wat goedkoops in... Een andere slimme manier kan ik me niet goed bedenken.
Ik ben het met je eens, hetgeen wat ik me altijd afvraag is waar die zogenaamde analisten hun bronnen vandaan halen, of ze puur de vinger in de mond steken en in de lucht om te kijken welke kant het op gaat. En als ik hier zo om me heen kijk heb ik het idee dat de meeste analisten net zo veel, of misschien net zo weinig kennis hebben als wij!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik lees al de hele dag berichten als dat het ergste nu is geweest, alles is oversold en blablabla, maar ik denk daar heel anders over. mensen zijn misschien dalingsmoe, maar dat is nog geen reden om maar weer in te kopen, ik zie nergens fundamentele verbetering.
Waar baseer jij de meeste van je uitspraken eigelijk op? Ik heb het idee dat je erg veel inleest bij bepaalde 'fancy' economen. Ik probeer te begrijpen hoe je er bij komt dat de beurs tot eind april omhoog zal gaan, en de S&P 500 tot nabij de 820/880 zal uitkomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Wil je echt voor lange termijn inslaan moet je echt even een paar maanden wachten. De beurzen gaan waarschijnlijk omhoog tot eind april waarbij de S&P tussen de 820 en de 880 zal uitkomen. Vanuit daar kunnen we een enorm setback krijgen naar om en de nabij 500 punten.
Ik betwijfel of we de komende weken daadwerkelijk naar nieuwe lows (AEX 175) gaan waar iedereen het over heeft. Ik denk eerder dat we de maandenlange bearmarktrally gestart zijn dinsdag.
Psychologie is sowieso onderschat in de economische wereld. Die analisten reden vanmorgen naar hun werk, meenden een lente-zonnetje te zien en dachten, ah het einde van de grauwe tijden .... Vanmiddag trok de zon vroegtijdig weer weg en de winst op de AEX ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben het met je eens, hetgeen wat ik me altijd afvraag is waar die zogenaamde analisten hun bronnen vandaan halen, of ze puur de vinger in de mond steken en in de lucht om te kijken welke kant het op gaat. En als ik hier zo om me heen kijk heb ik het idee dat de meeste analisten net zo veel, of misschien net zo weinig kennis hebben als wij!
Je hebt in die zin wel een punt met je dalingsmoeheid. Ik denk dat best nog wel een onderschat pscychologisch effect is.
Mee eens, Fingerspitzengefühl ...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:37 schreef pberends het volgende:
Wil je echt voor lange termijn inslaan moet je echt even een paar maanden wachten. De beurzen gaan waarschijnlijk omhoog tot eind april waarbij de S&P tussen de 820 en de 880 zal uitkomen. Vanuit daar kunnen we een enorm setback krijgen naar om en de nabij 500 punten.
Ik betwijfel of we de komende weken daadwerkelijk naar nieuwe lows (AEX 175) gaan waar iedereen het over heeft. Ik denk eerder dat we de maandenlange bearmarktrally gestart zijn dinsdag.
Oh oh oh, noem jij Marc Faber fancy? Ik baseer me inderdaad in hem. Hij is qua timing redelijk geniaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar baseer jij de meeste van je uitspraken eigelijk op? Ik heb het idee dat je erg veel inleest bij bepaalde 'fancy' economen. Ik probeer te begrijpen hoe je er bij komt dat de beurs tot eind april omhoog zal gaan, en de S&P 500 tot nabij de 820/880 zal uitkomen?
En vergeet niet dat de S&P 500 maar rond de 10% hoef te stijgen om 820 te krijgen, terwijl een daling naar de 500 maar liefst 63% zal zijn!
Marc Faber noem ik inderdaad een fancy econoom. En zover ik weet was de bear market rally als je puur op gemiddelde kijkt alleen rond de 20 - 30% in de tijd van de jaren 30. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh oh oh, noem jij Marc Faber fancy? Ik baseer me inderdaad in hem. Hij is qua timing redelijk geniaal.
Bearmarktrally's zijn meestal 20 tot 30 procent, zo kom ik bij de koersdoelen voor de S&P uit.
Van S&P 666 naar 500 punten is een daling van 25%, niet 63%.
S&P 21 november 2008 740 punten; 6 januari 2009 942 punten = 27% stijgingquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Marc Faber noem ik inderdaad een fancy econoom. En zover ik weet was de bear market rally als je puur op gemiddelde kijkt alleen rond de 20 - 30% in de tijd van de jaren 30. Maar dat weet ik niet zeker.
Overigens had je gelijk wat betreft de 25%, van de 820 tot 500 is ong. een daling van 37%, alleen kwam ik met de stijging van 500 naar 820 wat 63% is :p
Dus up t/m april, dan down onbeperkt?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:59 schreef elcastel het volgende:
Voelen jullie dat dan niet gewoon aan je water ?
Al die shortende professionalsquote:EUROPA VANDAAG: Europes beurzen sluiten overwegend hoger
13-03-2009 18:50:00
AMSTERDAM (Dow Jones)-De Europese aandelenbeurzen zijn vrijdag overwegend licht hoger gesloten. Dit is de vierde dag op rij dat er een plus op de borden staat. Aanvankelijk koersten Europese beurzen nog hoger, gestuwd door bank- en grondstoffenfondsen. Maar na een verdeelde opening verloor Wall Street stoom en dook in negatief terrein waardoor de winsten onder druk kwamen te staan.
De EuroStoxx 50 sloot vrijdag 0,91% hoger op 1.731,25 . De DAX-30 daalde 0,07% tot 3.953,60, de CAC-40 sloot 0,42% hoger op 2.705,63 en de FTSE-100 won 1,12% op 3.753,68.
Europese bankfondsen wisten vrijdag te profiteren van de opmerkingen van de CEO van Bank of America Ken Lewis. Hij zei onder andere dat zijn bank geen steun van de Amerikaanse overheid meer nodig heeft. ING won 3,8% en BNP Paribas dikte 3,0% aan.
Handelaren zijn er niet over uit of de recente rallies een indicatie zijn van een positieve verandering in het sentiment of dat het een tijdelijke opvering is.
De olieprijs noteert vrijdag $47 en daarvan profiteren oliegerelateerde fondsen als Shell met 1,0% winst en Total met een plus van 0,4%.
Grondstoffenfondsen als Xstrata en Vedanta Resources wonnen respectievelijk 10,3% en 1,6%.
Van de bedrijven die beleggers een update gaven wist de Zwitserse verzekeraar Swiss Re 0,4% te winnen. Het bedrijf ontvangt een kapitaalinjectie van $2,5 miljard door het investeringsvehikel van Warren Buffett, Berkshire Hathaway.
Swiss Life won flink nadat het bedrijf meldde dat het het belang van 24% in MLP terugschroeft.
Eerder deze week bereikten beurzen een low die in geen 12 jaar is gezien omdat beleggers vrezen voor de economie en gezondheid van de banksector. Meer slecht nieuws kwam van het macro-economisch front vrijdag. De detailhandelsverkopen in de zestien landen die de euro als munt hebben zijn in januari met 2,2% sterker teruggelopen dan verwacht.
Omstreeks 18.50 uur noteren de indices op Wall Street verdeeld.
Niet onbeperkt, hoe lang zit jij op de wc ?quote:
tot ik doortrek en alles wegspoel...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niet onbeperkt, hoe lang zit jij op de wc ?
Wil je echt op zeker spelen moet je gewoon wachten tot de S&P daadwerkelijk historisch gezien goedkoop is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus up t/m april, dan down onbeperkt?
Je hebt inderdaad gelijk ivm die rally omhoog. Net even gekeken naar de percentages stijging over de markten op de wereld welke het beter deden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:59 schreef pberends het volgende:
[..]
S&P 21 november 2008 740 punten; 6 januari 2009 942 punten = 27% stijging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |