quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We gaan met z'n alle in door de overheid bestuurde flats wonen!Privacy word verboden, eigendom word verboden
Fred Teeven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:53 schreef Noin het volgende:
Ik zit naar Nova te kijken en daar zit ene Fred Teeven te verkondigen dat dit een wake-up call is voor alle mensen (hij bedoelde zijn politieke collega's) die zeggen dat de terrorismewetgeving die er sinds 2001 is doorgedrukt niet nodig is.
Wacht maar totdat AH de gegevens van hun klanten (wie koopt welke producten) verkoopt aan een verzekeringsmaatschappij en deze de premie aanpast op een (on)gezond eetpatroon van de klant. Dan zijn ze opeens wel wakker.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:39 schreef Horloge het volgende:
[..]
Fred Teeven.
Als het aan die man ligt, is er straks op elke vierkante centimeter CCTV om iedereen die zich in het openbaar begeeft in de gaten te houden. En dat zit dan in een partij die geacht wordt liberaal te zijn. Dat geeft maar eens aan hoe ver we zijn doorgeschoten met de inperking van de privacy. Allemaal voor "de veiligheid" natuurlijk, wat dat ook mag inhouden.
Het probleem is dat mensen zo ontzettend onverschillig zijn (de "ik heb niets te verbergen"-redenering). Maar het is ook lastig om uit te leggen waarom het erg is dat onze privacy beperkt wordt. Het is meer een 'hunch' dan een concrete dreiging, en in dat kader spreken baardterroristen toch net even wat meer aan.
Daar heb je anonieme bonuskaarten en contant betalen tegen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wacht maar totdat AH de gegevens van hun klanten (wie koopt welke producten) verkoopt aan een verzekeringsmaatschappij en deze de premie aanpast op een (on)gezond eetpatroon van de klant. Dan zijn ze opeens wel wakker.
Dan zou het wat mij betreft in ieder geval beter uit te leggen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 07:55 schreef Tizitl het volgende:
Laat ik eens een vraag stellen:
Zijn dergelijke privacy beperkende antiterreurmaatregelen dan wel gerechtvaardigd als ze aantoonbaar effect hebben (d.w.z. als aantoonbaar is dat er terreuraanslagen verhindert worden/de criminaliteit daalt)?
Welcome to City 17.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We gaan met z'n alle in door de overheid bestuurde flats wonen!Privacy word verboden, eigendom word verboden
Dus stel dat deze wetten morgen over een week en over een maand 3 terreuraanslagen zouden voorkomen, dan zijn ze wel gerechtvaardigd? Of blijven het dan zinloze privacy inperkende wetten?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan zou het wat mij betreft in ieder geval beter uit te leggen zijn.
Dit gaat helemaal nergens over.
Ik denk dat het te vergelijken is met dat geflits op de snelweg.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:45 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Dus stel dat deze wetten morgen over een week en over een maand 3 terreuraanslagen zouden voorkomen, dan zijn ze wel gerechtvaardigd? Of blijven het dan zinloze privacy inperkende wetten?
Het blijven zinloze inperkende wetten omdat aanslagen nr. 4 t/m 6 wel gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:45 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Dus stel dat deze wetten morgen over een week en over een maand 3 terreuraanslagen zouden voorkomen, dan zijn ze wel gerechtvaardigd? Of blijven het dan zinloze privacy inperkende wetten?
Nou ja, 'moet'. Je kunt ervoor kiezen om je er niet aan te houden, maar dan gebeurt er ook iets vervelends.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat het te vergelijken is met dat geflits op de snelweg.
Als daardoor nou aantoonbaar de verkeersveiligheid toeneemt snappen mensen waarom de regels er zijn.
Zolang de regels worden ingevoerd om de overheid meer bevoegdheden te geven die alles te maken hebben
met eigenbelang en niks met preventie pikt niemand het, maar het vervelende is dat je je er wel aan moet houden.
Ik vind dat alle criminele en terroristische Marokkanen het land uit moeten, en wel zo snel mogelijk. Op die manier heeft de politiek helemaal geen handvat meer om ons privacyschendende maatregelen op te dringen.quote:
Onzin, dan creëren ze wel weer een nieuwe vijand. Of dat nu het rode gevaar, militante milieuactivisten of een vliegend spaghettimonster is maakt niet zoveel uit. Het is niet zo dat de Marokkanen hier schuldig aan zijn, het is zoeken naar een handvat om regels die men wil invoeren er door te krijgen. Dat dat in dit geval terroristen zijn waardoor alle kritiek verstomt door massa hysterie is alleen maar makkelijker.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind dat alle criminele en terroristische Marokkanen het land uit moeten, en wel zo snel mogelijk. Op die manier heeft de politiek helemaal geen handvat meer om ons privacyschendende maatregelen op te dringen.
Daar gaat het niet om! zelfs als stop je alle aanslagen! Het gaat om de essentie dat we privacy en vrijheid als een ruilmiddel beschouwen wat je kunt ruilen tegen meer veiligheid. De roep om meer veiligheid zal immer nooit verstommen omdat je een samenleving niet 100% veilig kunt krijgen en na elk incident zal weer de roep klinken om meer veiligheid en de politiek zal aan die oproep gehoor geven.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijven zinloze inperkende wetten omdat aanslagen nr. 4 t/m 6 wel gewoon doorgaan.
Ja, op termijn wel. Maar voorlopig is het dan even uit met de pret. Lang genoeg om de huidige maatregelen snel weer even terug te draaien.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:43 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Onzin, dan creëren ze wel weer een nieuwe vijand.
Moeilijke vraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 07:55 schreef Tizitl het volgende:
Laat ik eens een vraag stellen:
Zijn dergelijke privacy beperkende antiterreurmaatregelen dan wel gerechtvaardigd als ze aantoonbaar effect hebben (d.w.z. als aantoonbaar is dat er terreuraanslagen verhindert worden/de criminaliteit daalt)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |