abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 mei 2009 @ 22:01:39 #276
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69133116
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:45 schreef Szura het volgende:
Prachtig dat ie zei dat ie Nadal kon verslaan op gravel en het dan binnen een paar dagen ook waarmaakt.
Ja, absoluut.
quote:
Hopelijk geeft dit hem een enorme boost voor Roland Garros
Inderdaad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_69133509
Bericht van Roddick over over het weer in Parijs en over federer's overwinning:
quote:
finally then rain went away and got to hit for bit..... gonna grab some food and try to get to bed early tonight.... props to fed
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  zondag 17 mei 2009 @ 22:18:13 #278
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69133772
quote:
Op zondag 17 mei 2009 22:11 schreef TheGeneral het volgende:
Bericht van Roddick over over het weer in Parijs en over federer's overwinning:
[..]


props.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 17 mei 2009 @ 22:27:07 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69134111
quote:
Bedankt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_69142614
Ik vond het een tegenvallende finale, maar ja, vind je het gek na die 4-uurs partij tegen Djokovic!
Zelfs mijn vrouw, die geen hol om tennis geeft keek de laatste set mee en gilde af en toe als een gek bij sommige rallies.

Ik heb gisteren ook de inauguration van het nieuwe Wimbledon-dak gezien met potjes tussen Graf en Clijsters en Agassi vs Henman. Dat was echt leuk. Graf heeft nog steeds een vernietigende forehand. En ze leek ook fitter dan Kimmie!
pi_69143186
Goede kwaliteit Highlights:

http://www.megaupload.com/?d=AI55IUVR
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_69144134
Nog meer Roddick over de Federer - Nadal finale:
quote:
ok so i have had a lot of q's about the rafa/fed match from yesterday .... here goes... roger was the best player last week and not just in the final. he played extremely clean confident tennis throughout... that being said rafa is still the best clay player in the world
quote:
and i am very suprised some of u have turned so fast... i guarantee u roger would tell u the same thing. rafa is the favorite for the french. roger definitely made a statement and this certainly adds another element of intrigue for roland garros!
quote:
the conditions in madrid were fast because of the altitude and dry air... slower conditions in paris and 3 out of 5 sets make it a different tourney...... great week of paying by both guys and cant wait for the french!

@andyroddick in addition, rafa played 4 hrs of competitive tennis the night before and obviously he wasn't 100% yesterday.
quote:
@SoAZtec i dont agree with this point... if his style gets credit for wearing other people down then it needs to be pointed out that sometimes he is gonna pay the consequences of physical encounters as well.... all part of the game and does not take away from feds win
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_69144136
Weet iemand trouwens wat de langste 3-setters ooit is geweest? Waar kun je zulke statistieken opzoeken?
pi_69146988
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:01 schreef LaTiNo het volgende:
Weet iemand trouwens wat de langste 3-setters ooit is geweest? Waar kun je zulke statistieken opzoeken?
Nadal-Djokovic is de langste.
pi_69147422
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nadal-Djokovic is de langste.
Op een Master Toernooi. Maar van alle toernooien weet ik niet.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_69147733
Madrid 09' Final Federer - Nadal

Full Match.

http://www.rogerfedererpo(...)2009federernadal.htm
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_69152844
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:51 schreef TheGeneral het volgende:
Madrid 09' Final Federer - Nadal

Full Match.

http://www.rogerfedererpo(...)2009federernadal.htm
Bedankt
pi_69152978
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:27 schreef stefan92 het volgende:

[..]

Bedankt
Geen probleem
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  maandag 18 mei 2009 @ 22:26:34 #290
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69169730
quote:
Federer biedt excuses aan AMSTERDAM -
Roger Federer, die vorig jaar augustus zijn koppositie op de wereldranglijst kwijtraakte aan Nadal, sloeg maar liefst 25 winners, tegen twaalf voor de Spanjaard tijdens zijn overwinning in Madrid. Nadal had in de tweede set nog een korte opleving. Hij kreeg bij 4-5 (40-15) twee kansen om de 27-jarige Zwitser te breken. Federer werkte deze echter weg en sloeg vervolgens op zijn tweede wedstrijdpunt met een ace toe.

„Sorry, dat ik uitgerekend een Spanjaard op jullie toernooi versla”, verontschuldigde Federer zich op de Madrileense baan. „Sorry dat ik het feestje heb verpest.” Tegen zijn tegenstander zei de immer beleefde Zwitser: „Rafa, je hebt weer een imposante reeks op gravel neergezet.”

Federer kan met 585.000 euro en een auto op zak vol vertrouwen uitkijken naar Roland Garros dat over een week begint. De Zwitser hoopt daar zijn veertiende grandslamtitel te winnen.
Zeg dan gewoon dat je het fantastisch vind dat je zo'n irritant kutpubliek de mond snoert
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 mei 2009 @ 23:39:36 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69173702
Leuk artikel van tennis.com over Federers kansen voor RG: http://www.tennis.com/news/news.aspx?id=173768

Ik denk dat er zelden een situatie was waarin de winst in een partij zoveel broodnodiger voor de een was dan voor de ander gister. Voor Nadal was het geen bijzondere overwinning zijn geweest (misschien voor hemzelf wel, maar voor iedereen is het gewoon de zoveelste titel op gravel). Voor Federer was het bijna een nagel aan zijn doodskist geworden.

Hierbij de tekst van het artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 19-05-2009 08:09:08 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_69173843
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:42 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Op een Master Toernooi. Maar van alle toernooien weet ik niet.
Ja. Record daarvoor was ook al in handen van o.a. Nadal (vs Moya vorig jaar Chennai).
pi_69190799
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:33:37 #294
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69295982
In de eerste ronde tegen Alberto Martin uit Spanje.
Lekker potje misschien om er in te komen.

in de tweede rond in ieder geval een qualifier
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69326199
De verliespartij van Nadal tegen Federer in Madrid, lijkt er aardig in te gaan werken. .
quote:
Nadal verliest demonstratiewedstrijd
PARIJS - Rafael Nadal heeft zaterdag verrassend een demonstratiewedstrijd op het centercourt van Roland Garros verloren. De Spaanse nummer een van de tenniswereld en de Argentijn Brian Dabul speelden een set tegen elkaar. Dabul, 109e op de ranglijst, won deze met 7-5.

Nadal kan Roland Garros dit jaar voor de vijfde keer op rij winnen. Hij verloor nog nooit een officiële wedstrijd in Parijs. Het toernooi begint zondag. Nadal speelt in de eerste ronde tegen de Braziliaanse qualifier Marcos Daniel.
8 tips voor Federer om Nadal te verslaan .
quote:
PARIJS - Het lijkt de moeilijkste klus in de topsport en tot vandaag is het niemand gelukt: winnen van gravelkoning Rafael Nadal op Roland Garros. Toch zijn er kansjes, hele kleine.

Rafael Nadal na zijn zege in 2008. FOTO AFP
Het is alsof je de Mount Everest moet beklimmen zonder hulpmiddelen of met een rubberbootje de Atlantische Oceaan moet oversteken. Eigenlijk is het onbegonnen werk om tennisser Rafael Nadal te verrassen in Parijs. Sinds zijn Roland Garros-debuut in 2005 is de Spaanse nummer één van de wereld ongeslagen. Vier titels op een rij. Nog één en hij breekt het record van Björn Borg.

Zijn concurrenten worden er moedeloos van, al toonde Nadal in de generale repetitie voor Roland Garros, uitgerekend voor eigen publiek in Madrid, zijn kwetsbaarheid. Eerst kreeg Novak Djokovic drie matchpoints in een ruim vier uur durend gevecht, daarna sloeg Roger Federer toe in de finale.

Maar ja, Madrid ligt op ruim zeshonderd meter hoogte, waardoor de ballen sneller over het gravel vliegen. En daar hadden de concurrenten van Nadal slechts twee sets nodig om het onuitputtelijke krachtmens te verslaan.

De cijfers zijn bijna ongelooflijk. Sinds zijn eerste optreden op Roland Garros speelde Nadal 124 partijen op gravel en hij verloor er slechts drie. In 2007 in Hamburg van Federer, in 2008 in Rome van Juan Carlos Ferrero en afgelopen zondag was Federer hem dus opnieuw de baas.

In acht hoofdstukken schetsen we de gevaren die Nadal de komende twee weken op zijn weg kan vinden in Parijs.

FRANSE FACTOR
In zijn debuutjaar op Roland Garros (2005) verloor Nadal een set van de Fransman Sébastien Grosjean, omdat het Parijse publiek zich nadrukkelijk met de wedstrijd bemoeide. In het geloei raakte de Spanjaard kortstondig van de kook, maar hij herstelde zich. Dit kan weer gebeuren, stelt John van Lottum, die een deel van zijn tennisopleiding genoot in Parijs.

,,Het Franse publiek kan chauvinistisch en vervelend zijn. En Frankrijk heeft met Jo-Wilfried Tsonga en Gaël Monfils twee tennissers die in zulke omstandigheden boven zichzelf kunnen uitstijgen. Op een indoorbaan hadden zij Nadal écht in de problemen kunnen brengen, maar ik zie ze op gravel toch niet meer dan een set winnen.’’

Dat de Parijse fans ook de niet-Franse tegenstanders van Nadal hartstochtelijk zullen steunen, gelooft Van Lottum niet. ,,De status van Nadal is vergelijkbaar met die van Gustavo Kuerten. Hij heeft openlijk zijn liefde verklaard aan Roland Garros. Dat vinden ze geweldig in Frankrijk.’’

DE TACTIEK
Jan Siemerink, captain van het Nederlandse Davis Cup-team, weet hoe je Nadal in verlegenheid kunt brengen. ,,Harde en vlakke slagen, houd de punten kort en zorg dat hij niet in zijn ritme komt. Dat is dé manier om hem te verslaan en Novak Djokovic, Andy Murray en Roger Federer kunnen dat uitvoeren. Door af en toe serve-and-volley te spelen, voorkom je ook nog dat Nadal steeds een hoge return met veel topspin kan slaan.’’

Mentaal en fysiek is de Spanjaard niet te kloppen en eenmaal in zijn ritme, is er geen houden aan. ,,Nadal heeft bijna overal een antwoord op,’’ weet Siemerink. ,,Maar met een gewaagde tactiek kun je succes boeken. Al is het extreem moeilijk om dat vijf sets langs vol te houden. Je moet er écht in geloven en Federer deed dat in het verleden niet. Te vaak zie ik de huidige toppers hetzelfde doen. Ze voeren uit wat zíj heel goed kunnen. Ze zouden zich juist moeten afvragen waar Nadal moeite mee heeft. Dat gebeurt te weinig en dat valt me tegen.’’

DE GEZONDHEID
Babette Pluim, bondsarts van de Nederlandse tennisbond, is maar meteen duidelijk. ,,Ik verwacht niet dat Nadal tijdens Roland Garros een blessure oploopt.’’ Ze zag hem voor het eerst tijdens de Davis Cup-ontmoeting tussen Spanje en Nederland in 2004 op Mallorca. ,,Ik dacht dat hij wat aan de stevige kant was. Totdat hij zijn shirt uittrok en ik al die spieren zag.’’

Tijdens een medisch congres, waar tests van de fysieke gesteldheid van Nadal werden gepresenteerd, zag Pluim dat de Spanjaard op zowel kracht als uithoudingsvermogen hoog scoort. ,,Dat is bijzonder voor een topsporter.’’

Het grootste gevaar voor Nadal is het oplopen van een virusinfectie aan de bovenste luchtwegen, stelt Pluim. ,,Hoe goed je ook getraind bent, daar doe je niets tegen. Verder zie je dat veel tennissers een enkelverstuiking oplopen. In Rotterdam kreeg Nadal last van zijn knie en hij beschermt zich vaak met een patellapeesbandje. Dat is vast niet voor niets. Al is gravel juist voor de knieën een prettige ondergrond.’’

In zijn complete profloopbaan, die in 2001 begon, heeft Nadal slechts zevenmaal moeten opgeven of een walk-over moeten toestaan. ,,Minder dan eenmaal per jaar, dat is indrukwekkend,’’ zegt Pluim. ,,Nadal is dus geen watje, geen Djokovic.’’

DE TECHNIEK
Op snelle banen zou Sjeng Schalken wel weten hoe hij Rafael Nadal moest bestrijden. ,,Ik zou ruim vijf uur lang zijn backhand hebben bestookt, dan had hij het zeker moeilijk gekregen. Maar op gravel zou ik geen antwoord hebben op zijn spel.’’

De gestopte Limburger weet waar Nadal moeite mee heeft. ,,Hij staat ver achter de baseline en als de ballen hard en vlak op hem af komen, is dat lastig voor hem. Novak Djokovic kan dat spel spelen en ik heb het David Ferrer een keer zien doen. Op de baseline staan en hard en vlak uithalen. Er is één probleem, dat houd je hooguit twee sets vol.’’

DE STUNTMAN
Martin Verkerk verbaasde Parijs in 2003 met een finaleplaats en overwinningen op onder anderen Carlos Moya en Guillermo Coria. Hij was hot en onstuitbaar, in elk geval tot de eindstrijd. ,,Natuurlijk kan Nadal ook iemand treffen die het op zn heupen heeft,’’ zegt de gestopte prof uit Alphen aan den Rijn. ,,Iemand als Tsonga zou voor eigen publiek vleugels kunnen krijgen. In een wedstrijd om twee gewonnen sets is Nadal dan misschien te pakken, maar in Parijs moet je drie sets winnen en dat is een bijna onmogelijke klus. Ik was in 2003 ook niet goed genoeg geweest om iemand van het kaliber Nadal te verslaan. Volgens mij moeten de concurrenten vooral hopen op een off-day, al verwacht ik niet dat die er dit jaar komt.’’

DE PSYCHOLOGIE
Nadal kan in Parijs het record van Björn Borg (vier titels op een rij) verbreken. Vorig jaar had Federer een vergelijkbare kans op Wimbledon, maar hij faalde. Kan de mogelijkheid om historie te schrijven een rol gaan spelen in het hoofd van de Spanjaard? Sportpsycholoog Rico Schuijers stelt dat Nadal zich twee weken lang moet beperken tot tennis. ,,Natuurlijk wil hij dat record breken, maar hij zal zich vooral richten op de manier waarop hij dat moet doen. Dat is Federer vorig jaar blijkbaar niet gelukt. Alleen als Nadal tegen zichzelf gaat tennissen, is hij verslaanbaar. Zoals je de afgelopen maanden zag bij Federer.’’

Schuijers kan zich voorstellen dat concurrenten zich op Roland Garros bij voorbaat kansloos wanen. ,,Al zullen ze dat nooit toegeven. Het kan ook een positief effect hebben. Iemand die niets te verliezen heeft, levert vaak zijn beste prestaties. Je bent dan minder bezig met het eindresultaat en meer met de prestatie op zich. Niet voor niets is de top bereiken makkelijker dan aan de top blijven.’’

FYSIEKE KRACHT
Miguel Jansen, de fysieke trainer van de Nederlandse tennisbond, stelt dat concurrenten van Nadal het wel kunnen vergeten als ze de eerste set verliezen. ,,Dan hebben ze een uur arbeid moeten leveren, zonder dat ze er iets aan hebben gehad.’’

Volgens Jansen zijn er twee tennissers die Nadal in de problemen zouden kunnen brengen: Andy Murray en Novak Djokovic. ,,Murray heeft zichtbaar geïnvesteerd in zijn fysiek, Djokovic is ook slim genoeg om te beseffen dat hij op dat vlak progressie moet boeken. Om Nadal te verslaan op gravel moeten ze elke bal al raken op de baseline. Dat vraagt extreem veel van timing en voetenwerk en ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze dat drie sets lang kunnen volhouden. Laat staan vier of vijf. Op gravel is het verschil tussen Nadal en die jongens nog te groot.’’

Jansen verwacht dat Federer, die de afgelopen drie jaar de finale haalde, dit jaar niet in de eindstrijd zal staan. ,,Hij heeft minder spiermassa dan voorheen. Of dat een bewuste keuze is, of het gevolg van minder fysieke arbeid, durf ik niet te zeggen. Om Nadal op gravel te bedreigen, had hij op dat vlak juist winst moeten boeken.’’

VERRASSINGSAANVAL
Stefan Edberg, Pete Sampras, Tim Henman en ook Richard Krajicek waren met serve-and-volley succesvol op Roland Garros. Krajicek raadt vooral Federer aan om die tactiek te gebruiken in een duel met Nadal. ,,Hij heeft het vier jaar vanaf de baseline geprobeerd en dat heeft niet gewerkt.’’

Aanvallen kan werken, weet Krajicek uit ervaring. ,,Tennissers als Nadal willen zweten en hoe langer een slagenwisseling duurt, des te scherper gaan ze slaan. Als je naar voren blijft rennen, komt hij niet in zijn ritme en heeft hij ook geen lekker gevoel. Maar dan moet je het wel volhouden en niet kiezen voor een andere tactiek als het even niet loopt. Op een gegeven moment kan ook iemand als Nadal zijn passings gaan missen. Dan kan er twijfel komen, dan kan hij het gevoel krijgen nog scherper te moeten slaan dan nodig is en heb je een kans.’’

Voor Krajicek was dit dé manier van spelen. ,,Federer heeft één probleem, hij kan zo verschrikkelijk veel. Als de ene tactiek niet werkt, probeert hij iets anders. Ik zou hem aanraden om naar het net te blijven komen. Ik kon er graveltoppers als Thomas Muster en Sergi Bruguera ook mee verslaan.’’
pi_69326556
quote:
,,De status van Nadal is vergelijkbaar met die van Gustavo Kuerten.
Dat denk ik absoluut niet. Guga was gewoon het lievelingetje, dat is Nadal absoluut niet.
quote:
,,Hij heeft minder spiermassa dan voorheen. Of dat een bewuste keuze is, of het gevolg van minder fysieke arbeid, durf ik niet te zeggen. Om Nadal op gravel te bedreigen, had hij op dat vlak juist winst moeten boeken.’’
Dat zie ik echt niet hoor. Federer heeft ook aangegeven juist extra aan zijn fysiek te hebben gewerkt.
quote:
Op snelle banen zou Sjeng Schalken wel weten hoe hij Rafael Nadal moest bestrijden. ,,Ik zou ruim vijf uur lang zijn backhand hebben bestookt, dan had hij het zeker moeilijk gekregen.
quote:
Krajicek raadt vooral Federer aan om die tactiek te gebruiken in een duel met Nadal. ,,Hij heeft het vier jaar vanaf de baseline geprobeerd en dat heeft niet gewerkt.’’
Zijn dit nou twee van de besten die Nederland ooit gehad heeft? Die backhand van Nadal is juist zo stabiel als wat en bovendien, net alsof je zomaar even je wil opdringt aan Nadal. S&V gaat al helemaal niet werken, zeker niet op gravel. Ja, tenzij Federer de service van Karlovic had ofzo. Als je op gravel constant service/volley gaat spelen tegen Nadal ga je er keihard af.
quote:
,,Nadal is dus geen watje, geen Djokovic.’’
  zaterdag 23 mei 2009 @ 16:36:43 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69327026
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:57 schreef tennisboy het volgende:
De verliespartij van Nadal tegen Federer in Madrid, lijkt er aardig in te gaan werken. .
[..]
Ook al gaat zo'n set nergens over, ik vind het toch verrassend.
quote:
8 tips voor Federer om Nadal te verslaan .
[..]


Waar komt dat stukje uit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_69327092
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 16:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ook al gaat zo'n set nergens over, ik vind het toch verrassend.
[..]

Waar komt dat stukje uit?
Tuurlijk gaat het nergens over . Het zegt toch iets over zijn vorm, hij heeft voor die partij nog niks veroren op RG . Het stukje komt uit AD Sportwereld.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:09:45 #299
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_69327712
quote:
DE TECHNIEK
Op snelle banen zou Sjeng Schalken wel weten hoe hij Rafael Nadal moest bestrijden. ,,Ik zou ruim vijf uur lang zijn backhand hebben bestookt, dan had hij het zeker moeilijk gekregen. Maar op gravel zou ik geen antwoord hebben op zijn spel.’’
Zou Schalken dat serieus bedoelen? Hoe denkt hij ooit zo'n lange partij tegen Nadal te hebben gekregen. Die tikt hem er gewoon in drie set van af.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_69330561
quote:
in 2008 in Rome van Juan Carlos Ferrero
toen was nadal bovendien geblesseerd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')