ik heb nu even 'pauze', de rest van de avond heb ik braaf gewerkt, vanaf 7 uur alquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:06 schreef swarmahoer het volgende:
en toch maar ff een topic openen, want dat kan er ook nog wel bij![]()
herkenbaar gedrag, dat soggen
succes ermee
Loop je vast?quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:06 schreef Scaurus het volgende:
Zo herkenbaar
Tot 23.59 om essay af te ronden en op te sturen. Is alleen kutopdracht, kutteksten die vaag (want door orthodoxe moslims) geschreven zijn en over kutonderwerpen gaan.
En nu zit ik op Facebook en Hyves en FOK
Daar gaat 't al foutquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
Een 5,3 is de richtlijn: dan heb ik het vak gehaald.
Ik ga ook voor de 7, daar zit ik nu voor te lerenquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar gaat 't al fout. Zeker als 't je laatste kans in moet je zoveel mogelijk zekerheid inbouwen, maar iedereen gaat uit van deze gedachte
![]()
.
Jaquote:
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja
(And all married women (are forbidden unto you save those (captives) whom your right hands possess) of captives, even if they have husbands in the Abode of War, after ascertaining that they are not pregnant, by waiting for the lapse of one period of menstruation. (It is a decree of Allah for you) that which I have mentioned to you is unlawful in Allah's Book. (Lawful unto you are all beyond those mentioned) as unlawful, (so that ye seek them) marry (with your wealth) up to four wives; it is also said that this means: so that you buy with your wealth captives; and it is also said that this means: so that you should seek with your money marrying women for an agreed period of time (zawaj al-mut'ah) but the lawfulness of this practice was later abrogated, (in honest wedlock) He says: be with them as legitimate husbands, (not debauchery) not indulging in adultery without having a proper marriage. (And those of whom) after marriage (ye seek content) from whom you derive benefit, (give unto them their portions) give to them their full dowry (as a duty) as an obligation upon you from Allah to give the dowry in full. (And there is no sin for you) there is no harm for you (in what ye do by mutual agreement) in increasing or decreasing the amount of the dowry by mutual agreement (after the duty hath been done) after the first obligation to which you have aspired. (Lo! Allah is ever Knower) in relation to making lawful to you marriage for an agreed, limited period of time, (Wise) in later making this practice unlawful; it is also said that this means: Allah is ever Knower of your compulsion for marriage for an agreed, limited period of time, Wise in making such marriage unlawful.
Waarom kunnen die gasten niet een normale, leesbare, ordelijke tekst schrijven? Is de kwaliteit van universiteiten in islamitische landen zo laag?
Is bovenstaande Ibn Kathir?quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:13 schreef Scaurus het volgende:
Weet jij nog een goede tafsir dan, Trig? Onderwerp is soera 4 vers 24.
Nee, ibn Kathir is machtigerquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:17 schreef Scaurus het volgende:
Volgens mij wel. Is van www.altafsir.com.
Ibn Kathir hakt de verzen in stukken en legt ze uit met uitspraken van Mohammed, gebeurtenissen tijdens zijn leven en commentaar van getuigen er op :quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ibn Kathir is machtiger
Zie :
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=10829
Je hebt iig gevoel bij je users.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:28 schreef Renesite het volgende:
Precies 1 vak moet ik halen, anders verdrink ik in een BSA! W00T!
Ik heb mijn tentamens pas over ~ 2/3 week.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je hebt iig gevoel bij je users.
quote:laatste bezoek: 5 minuten, 7 seconden geleden.
Ja, dat is echt enorm handig, dat je al je geleerde stof weer na een dag vergeten bentquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:24 schreef basmens het volgende:
beide, laat slapen en vroeg op. Maar ik heb een goed korte termijn geheugen( in tegenstelling tot m'n lange termijn ~)
alles goed trouwens?
succes morgen!
Laat opstaan voor tentamen. Als ik om 3u tentamen heb, kan ik gewoon niet om 9u opstaan en de rest van de tijd studeren. Word te rusteloos, defaitistisch. Dan liever tot diep in de nacht doorstuderen en om 12u mn nest uit.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
vroeg slapen, vroeg opstaan en leren voor tentamen
lang leren, laat slapen, iets langer doorslapen en meteen zonder leren naar tentamen gaan
Een 7 zit er niet in dusquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
het kan een 3 zijn en het kan een 6,9 ofzo zijn. Ik heb wérkelijk géén idee![]()
Maargoed, heb mijn best gedaan en hoop op die 5,3
Verder gaat alles wel redelijk. Mega druk met studie dus, veel projectwerk waarbij niet wordt meegewerkt door een ieder.
Als ik érgens wél stipt in ben en zorg dat ik 't af heb, is het groepswerk, omdat ik daarin niet de enige ben die er onder lijdt als ik iets niet doe
Tering, dit is echt ergquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja
(And all married women (are forbidden unto you save those (captives) whom your right hands possess) of captives, even if they have husbands in the Abode of War, after ascertaining that they are not pregnant, by waiting for the lapse of one period of menstruation. (It is a decree of Allah for you) that which I have mentioned to you is unlawful in Allah's Book. (Lawful unto you are all beyond those mentioned) as unlawful, (so that ye seek them) marry (with your wealth) up to four wives; it is also said that this means: so that you buy with your wealth captives; and it is also said that this means: so that you should seek with your money marrying women for an agreed period of time (zawaj al-mut'ah) but the lawfulness of this practice was later abrogated, (in honest wedlock) He says: be with them as legitimate husbands, (not debauchery) not indulging in adultery without having a proper marriage. (And those of whom) after marriage (ye seek content) from whom you derive benefit, (give unto them their portions) give to them their full dowry (as a duty) as an obligation upon you from Allah to give the dowry in full. (And there is no sin for you) there is no harm for you (in what ye do by mutual agreement) in increasing or decreasing the amount of the dowry by mutual agreement (after the duty hath been done) after the first obligation to which you have aspired. (Lo! Allah is ever Knower) in relation to making lawful to you marriage for an agreed, limited period of time, (Wise) in later making this practice unlawful; it is also said that this means: Allah is ever Knower of your compulsion for marriage for an agreed, limited period of time, Wise in making such marriage unlawful.
Waarom kunnen die gasten niet een normale, leesbare, ordelijke tekst schrijven? Is de kwaliteit van universiteiten in islamitische landen zo laag?
Daar haal je mijn studie echt niet mee, met uittreksels. Daarvoor moet je alles veel te gedetailleerd weten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:37 schreef solyaris het volgende:
Anderhalve tot één dag van tevoren uitreksels in je kop stampen. Om 0:00 slapen en twee uren van tevoren alles nog eens over lezen. Veelal achten gegarandeerd.![]()
restecp!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Tegenwoordig begin ik op tijd aan m'n tentamens ed, in tegenstelling tot tijdens mijn vorige studies
.
Scheelt een heeeele hoop stressen heb goede resultaten!
Ben op het moment nog een laatste paar hoofdstukken aan het doorlezen, heb woensdag tentamen en die ken ik verder al helemaal!
Ik maak zelf uitreksels van de behandelde stof; teksten, powerpoints en aantekeningen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Daar haal je mijn studie echt niet mee, met uittreksels. Daarvoor moet je alles veel te gedetailleerd weten.
idem...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb een raar soort disciplineprobleem. Opdrachten, essays en andere dingen kan ik altijd wel de energie voor opbrengen om dat op tijd te maken. Daar wil ik zelfs ook wel bij vooruit werken. Maar tentamens... Hoe vroeg ik ook begin, ik kan me gewoon niet zo efficient concentreren als op de laatste dag. Meestal gebruik ik ook vooral of alleen de informatie die ik op het laatste moment tot me heb genomen. Heel irritant, omdat ik dus het idee heb dat ik beter zou kunnen presteren bij schrijfopdrachten dan bij reguliere tentamens. Achja, my bad.
Essays!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb een raar soort disciplineprobleem. Opdrachten, essays en andere dingen kan ik altijd wel de energie voor opbrengen om dat op tijd te maken.
Ja maar daarvoor moet je dus weer op tijd beginnen....quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:09 schreef solyaris het volgende:
[..]
Ik maak zelf uitreksels van de behandelde stof; teksten, powerpoints en aantekeningen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoiheb je dit topic speciaal voor mij geschreven Moblo
Maandag beginnen aan een essay wat dinsdag af moet zijn is wel weer het beste voorbeeld
Maar nu heb ik daar weer zo'n spijt van, dat ik aankomende zondag echt goed ga bij lezen
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:33 schreef Scaurus het volgende:
Moest gisteren een essay inleveren. Had even snel de instructies gelezen: stond 2000 woorden. Hupsakee, twee kantjes typen en wat bijlagen en bronnen eraan vastplakken. Las ik een half uur voor inlevertijdstip dat de 2000 woorden excl. bijlagen waren![]()
Nog nooit zijn vijfhonderd woorden zo snel getypt.
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb een raar soort disciplineprobleem. Opdrachten, essays en andere dingen kan ik altijd wel de energie voor opbrengen om dat op tijd te maken. Daar wil ik zelfs ook wel bij vooruit werken. Maar tentamens... Hoe vroeg ik ook begin, ik kan me gewoon niet zo efficient concentreren als op de laatste dag. Meestal gebruik ik ook vooral of alleen de informatie die ik op het laatste moment tot me heb genomen. Heel irritant, omdat ik dus het idee heb dat ik beter zou kunnen presteren bij schrijfopdrachten dan bij reguliere tentamens. Achja, my bad.
Een uitreksel maken van de teksten moet je gewoon bijhouden en rest kost een dag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:34 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja maar daarvoor moet je dus weer op tijd beginnen....
Dat is dan ook the magic word. Dan begin je dus op tijdquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:51 schreef solyaris het volgende:
[..]
Een uitreksel maken van de teksten moet je gewoon bijhouden
Maar biologiepracticum is zo leukquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
ja Yashi, leren jijen die vent van je ook
![]()
daar hebben jullie al meer dan genoeg op geoefendquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Maar biologiepracticum is zo leuk
same here, al moet ik nu met die bachelor scriptie zelfs ook nog best veel doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 02:53 schreef PimpofPersia het volgende:
waarom hoef ik bijna nooit iets te doen voor m'n studie, maar áls ik dan wat moet doen, doe ik het niet op tijd?
En het is al bijna half 5, wtf.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:46 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben een uur geleden begonnen met leren voor een vak op maandag. Huillach2.
Sorry belastingbetalende medemens!
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:22 schreef andre347 het volgende:
Ben een tijdje geleden al begonnen met leren voor de toetsen voor komende week. Moet alleen morgen alles nog eens goed doornemen en dan ga ik er vol goede moed tegen aan
Goed bezig ouwe!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:17 schreef TC03 het volgende:
Ik doe uit principe nooit leren op zaterdag, dus morgen moet ik ook één dag voor tevoren gaan beginnen met leren.
Hier sluit ik mij bij aan...helaas...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:46 schreef noplayer het volgende:
heel herkenbaar, meestal werk ik toch het beste onder druk.. "morgen moet het af" en dan tot 6 uur in de ochtend doorwerken in volle productie.. trek ik die week erop express een dag ervoor uit, komt het er toch weer op neer dat ik de hele dag niks doe en uiteindelijk s'nachts weer zit te stressenhet resultaat mag er altijd wel zijn, zou willen alleen dat ik iets eerder concentratie en motivatie kon krijgen/vasthouden, zou me heel wat meer nachtrust geven
Welk vak? Ik moet ook zeggen dat ik deze week van hetzelfde probleem last hadquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:27 schreef Scaurus het volgende:
12 juni paper inleveren en nu al eerste hoofdstuk aan het schrijven
Om maar niet te beginnen aan het voorbrereiden van dat kuttentamen volgende week
Inderdaad. Zegt veel over de staat van het universitair onderwijs. Aan een university college krijg je hooguit twee weken voor zoveel woorden.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
2,5 maand om een paper van 6000 woorden te schrijven?. Dat is echt belachelijk veel tijd.
Als je echt heel diepgaand onderzoek wil doen (puur gebaseerd op bronnen) dan heb je dat wel nodig, zeker als je een onderwerp kiest waar vrij weinig over bekend is.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
2,5 maand om een paper van 6000 woorden te schrijven?. Dat is echt belachelijk veel tijd.
Daar zijn die vakken dan ook wel deels op ingesteld.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
.
Maar goed, het laat ruimte vrij voor andere vakken
Het is wel ruim ja, maar aan de andere kant hangt het er wel sterk vanaf wat je moet doen. Moet je archiefwerk doen, of op basis van theoretische teksten tot iets nieuws komen, of gewoon een compilatie schrijven. Alleen woorden en de tijd die er voor staat is natuurlijk nietszeggend.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Inderdaad. Zegt veel over de staat van het universitair onderwijs. Aan een university college krijg je hooguit twee weken voor zoveel woorden.
Maar goed, het laat ruimte vrij voor andere vakken
We hoeven geen primaire bronnen te lezen, alleen een stuk of vier/vijf boeken plus wat artikelen lezen en daar een essay over schrijven. Ik heb in ieder geval een prachtig onderwerp gekozen, dus dat gaat wel goed komenquote:Op maandag 30 maart 2009 20:14 schreef Dunckie het volgende:
Het is wel ruim ja, maar aan de andere kant hangt het er wel sterk vanaf wat je moet doen. Moet je archiefwerk doen, of op basis van theoretische teksten tot iets nieuws komen, of gewoon een compilatie schrijven. Alleen woorden en de tijd die er voor staat is natuurlijk nietszeggend.
Lukt je best.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:51 schreef MJay1 het volgende:
Ik moet verdomme maandag al me pws af hebben :S Kutzooi! Heb morgen en woensdag nog een toets dus dan kan ik er niet echt aan werken. Donderdag werken dus kan ook niet. Hou ik vrijdag en zondag over![]()
Ok, wie wilt er 100 euro verdienen
Ik heb een gigantisch kut onderwerp als pws. Vandaar dat de motivatie nergens te bekennen is. Maarja, nu ff bikkelen! Zal wel weer nachtwerk worden:(quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Lukt je best.
Ik moet nog 1250 pagina's voor donderdag erin geknald hebben.Wel al allemaal bestudeerd een keer, maar groot deel weer vergeten. Denk dat ik het maar op doorlezen ga houden, want ga het echt niet redden.
Of woensdag nachtje doorhalen.
Zal nog wel vaker moeten.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Ik heb een gigantisch kut onderwerp als pws. Vandaar dat de motivatie nergens te bekennen is. Maarja, nu ff bikkelen! Zal wel weer nachtwerk worden:(
Ja idd! Beter had ik een ondernemingsplan ofzo als pws onderwerp genomen. Dat is tenminste nog enigszins interessant ook. Nu heb ik het over hoe de multinationals vertegenwoordigt zijn in de Nederlandse economiequote:Op maandag 30 maart 2009 22:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zal nog wel vaker moeten.
Heel herkenbaar.
Vertel!!quote:Op donderdag 2 april 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs nog een lager cijfer dan bij de eerste poging
Ik heb dezelfde toets gehad, het viel achteraf nog mee. Ik heb me boek niet open gehad, aangezien ik nog een herkansing tegoed heb. Ik ben als het ware met niks naar die toets gegaan. toch heb ik er nog best een goed gevoel overquote:Op donderdag 2 april 2009 13:22 schreef Matthijs- het volgende:
Pff... vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik nog beginnen moest met leren voor de geschiedenistoets van morgen (dynamiek & stagnatie: de republiek in haar gouden en zilveren eeuw). Ben nu sinds 8 uur vanochtend aan het leren waarvan een klein uur echt effectief? Constant wat drinken pakken, even naar wc, even naar buiten kijken, even dat ene forum checken etc. etc... Gelukkig is geschiedenis, en daarmee het op literatuurgeschiedenis () na saaiste schoolvak, na de examens definitief einde verhaal. Die keer zal ik eerder beginnen!
quote:Op donderdag 2 april 2009 16:44 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde toets gehad, het viel achteraf nog mee. Ik heb me boek niet open gehad, aangezien ik nog een herkansing tegoed heb. Ik ben als het ware met niks naar die toets gegaan. toch heb ik er nog best een goed gevoel over
Ik heb zo'n idee dat je de enige meid bent in je opleidingquote:Op donderdag 2 april 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
oh, ja, ik had dus gefaald![]()
zelfs nog een lager cijfer dan bij de eerste poging
Ik ga nu beginnen. Hopelijk heb ik het rond een uurtje of 4 af vanmiddag. Even keihard werken nu. Waarom zo lang uitgesteld;( Maarja, nu wel lekker onder druk werken. Dat vind ik dan wel weer lekker!quote:Op donderdag 2 april 2009 20:01 schreef Marurk het volgende:
[..]
![]()
Hoe is het met profielwerkstuk nu?
Heb dus ook vandaag tentamen achter de rug, maar moet maandag ook een werkstuk afhebben.Dat wordt het hele weekend werken.
hoe dat zo?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:22 schreef Banthum het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat je de enige meid bent in je opleiding
Deadlines.quote:Op maandag 6 april 2009 07:44 schreef Rejected het volgende:
[..]
Doe je toch niet.
Hahaha PWS!Die mag je bijna alsjver na de deadline nog inleveren.
Ja, ben een heel eind. Nu nog ff voorwoord e.d. schrijven. Me maatje is alleen nog niet klaar met zijn deelvragenquote:
quote:Op maandag 6 april 2009 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
4,7 eerste poging
3,8 tweede poging
Dat gevoel ken ik. De laatste keer dat ik daarop vertrouwde had ik ook een 4,6.quote:Op maandag 6 april 2009 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
echt.... en ik vond 't echt goed gaan?
Dat heb ik ook wel eens... ik dacht dat ik een tentamen niet goed had gemaakt, bleek dat nog een 7 te zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 11:46 schreef solyaris het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat gevoel ken ik. De laatste keer dat ik daarop vertrouwde had ik ook een 4,6.Nu denk ik vaak dat ik alles heb verneukt en word ik beoordeeld met allemaal achten.
![]()
![]()
![]()
Wat voor cijfer had jij voor je tentamen?quote:Op maandag 6 april 2009 12:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens... ik dacht dat ik een tentamen niet goed had gemaakt, bleek dat nog een 7 te zijn.
Er is ook weleens onderzoek naar gedaan. De slechtste studenten bleken hun prestaties gemiddeld hoger in te schatten dan ze waren, terwijl de beste studenten hun prestaties slechter beoordeelden dan dat ze werkelijk waren.
Een 7, dat zei ik tochquote:Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef solyaris het volgende:
[..]
Wat voor cijfer had jij voor je tentamen?![]()
Je zei een tentamen, ik wist niet dat het je laatste was.quote:Op maandag 6 april 2009 13:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Een 7, dat zei ik tochDacht dat het een 5 oid zou zijn, multiple-choice gedeelte ging naar mijn idee niet goed en hoewel mijn antwoorden op de essayvragen wel redelijk waren, zat er bij 1 nog wel een fout in (beide gedeeltes telden 50/50).
Dat was mijn enige tentamen van dat blok. Ik had maar de helft van de stof gelezenquote:Op maandag 6 april 2009 13:18 schreef solyaris het volgende:
[..]
Je zei een tentamen, ik wist niet dat het je laatste was.
quote:Op maandag 6 april 2009 17:29 schreef MJay1 het volgende:
Zo, ik heb mijn pws ingeleverdBij ons op school krijg je er zo'n stempel op. Ik kwam daar aan bij de receptie, was ze aan het afsluiten en stond de stempel al op 07 april
Snel nog ff lief gedaan en ingeleverd
Echt seconde werk weer!
Tijd zat nog dus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:50 schreef Renesite het volgende:
Ik zeg neits...
Nog 2 hoofdstukken lezen voor morgen, daarna de samenvatting stampen en woensdag doorstampen...
En de temperatuur in die zaal om al die veenlijken toch nog warm te houden...quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:18 schreef Lennox het volgende:
Archiefbezoek is ook deprimerend. In de KB zit je in een zaal met gemiddelde leeftijd van 80. En die geluiden die al die bejaarden de gehele dag produceren
Ik kwam er dan ook met fikse koppijn vandaan.....quote:Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Dunckie het volgende:
[..]
En de temperatuur in die zaal om al die veenlijken toch nog warm te houden...
Eindexamens of? Mooi domquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:49 schreef MJay1 het volgende:
Godver, ben ik er alweer ingetraptIk heb aankomende maandag dus examens. Ik heb alleen morgen (vandaag ondertussen) nog om te leren. De rest van de week werken en zaterdag heb ik een feest. Zondag dus brak en ook een verloren dag. Nu heb ik alleen nog maar de helft van geschiedenis geleerd. Voor de rest dus nog helemaal niks
In de dagen dat ik vrij ben tijdens mijn examenweken moet ik ook werken. I'm Fucked!
Dan ga je zaterdag toch gewoon niet naar dat feest?quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:49 schreef MJay1 het volgende:
Godver, ben ik er alweer ingetraptIk heb aankomende maandag dus examens. Ik heb alleen morgen (vandaag ondertussen) nog om te leren. De rest van de week werken en zaterdag heb ik een feest. Zondag dus brak en ook een verloren dag. Nu heb ik alleen nog maar de helft van geschiedenis geleerd. Voor de rest dus nog helemaal niks
In de dagen dat ik vrij ben tijdens mijn examenweken moet ik ook werken. I'm Fucked!
Het is een feest van mijn sport vereniging. Ik heb dat zelf geregeld, dus is het wel de bedoeling dat ik daar aanwezig ben. Ik heb gewoon veel te veel werkdagen toegezegd. Zelfs mijn vrije dagen tijdens de examens moet ik werkenquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dan ga je zaterdag toch gewoon niet naar dat feest?Of moet je er per se naar toe? Eindexamens heb je (hopelijk) maar 1 x in je leven, en als je moet kiezen tussen feest of examen, kun je misschien voor deze ene keer toch maar beter kiezen voor je eindexamens.
Dit. Al is de deadline bij mij 15 juni en het tentamen over ruim 2 wekenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:27 schreef Scaurus het volgende:
12 juni paper inleveren en nu al eerste hoofdstuk aan het schrijven
Om maar niet te beginnen aan het voorbrereiden van dat kuttentamen volgende week
quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dit. Al is de deadline bij mij 15 juni en het tentamen over ruim 2 weken
Lekkerquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:05 schreef Stefanovich het volgende:
Ik mag ook wel eens beginnen met leren voor de aankomende tentamens... mag geen onvoldoendes halen, omdat ik in de week van de herkansingen op vakantie ben.
Kan, maar ligt ook aan de studie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:19 schreef BrokenBond het volgende:
maar het kan wel degelijk. Ik ben eens de ochtend van te voren beginnen met leren voor een tentamen (niet om op te scheppen want het gaat ook wel eens fout) en toen had ik een 6 gehaald. (Daarvoor had ik het boek dus nooit ingekeken of whatsoever)
Prima toch, voor 1 uurtje tijdsinvestering lijkt me dat een prima deal. Maar het risico dat het fout gaat kan groot zijn natuurlijk.
Bedankt voor de motivatie. Ik moet nog 1000+ blz. (wel pas over 2 weken maar tochquote:Op zondag 17 mei 2009 23:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Woensdag tentamen, moet nog 140 bladzijdes lezen.. gaat wel lukken denk ik.
Ain't that the truth. Ik moet morgen de conceptversie inleveren van mijn bachelorscriptie, en heb alleen de inleiding op papier staan. Literatuur heb ik nog niet, onderzoeksgegevens heb ik wel; maar de volledige analyse moet ik nog gaan doen. Daarna nog een conclusie schrijven. Arghhh, waarom doe ik dit mezelf aan? Ik vraag me echt af of ik me wel moet wagen aan een master met alleen 10 punts vakken en een scriptie van 20 EC.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:37 schreef Judeljuud het volgende: Het blijft toch een vorm van zelfsabotage hoor...je toekomstige zelf met een groot probleem opzadelen door NU niets te doen. Argh.
Herkenbaarquote:Op maandag 25 mei 2009 21:01 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb nog tweeënhalve dag om 3 boeken en nog een half boek in mijn hoofd te stampen
Jij hoort hier dus eigenlijk niet.quote:Op maandag 25 mei 2009 01:56 schreef Miasan het volgende:
Jongens, ik ben vandaag begonnen met het studeren voor een tentamen op 22 juni!![]()
Taart voor iedereen!
editje:
Nu nog volhouden natuurlijk.![]()
Wat doe jij hier danquote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:13 schreef Renesite het volgende:
Aye.
Nu bezig met mijn tentamens die ik pas over een dikke week heb. Goed he
Om 22:00 u. al naar bed gaan, en morgenochtend vroeg opstaan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:30 schreef Marurk het volgende:
Morgenvroeg dus tentamen (9 uur).![]()
Wat te doen? Laat naar bed gaan (2 uur ofzo) zodat ik nog even goed kan leren (moet echt nog wel wat doornemen). Of gewoon zeggen om 12 uur: "fuck it" en gaan slapen?
Hangt er denk ik vanaf of je avond- of ochtendmens bentquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:30 schreef Marurk het volgende:
Morgenvroeg dus tentamen (9 uur).![]()
Wat te doen? Laat naar bed gaan (2 uur ofzo) zodat ik nog even goed kan leren (moet echt nog wel wat doornemen). Of gewoon zeggen om 12 uur: "fuck it" en gaan slapen?
Avondmens.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:33 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hangt er denk ik vanaf of je avond- of ochtendmens benIk kan beter lang doorgaan, dan 's morgens leren
Ik ben ook avondmens, maar als ik veel te lang doorga 's avonds start ik 's morgens zo vreselijk moeilijk op dat het alsnog negatief effect op mn prestaties heeftquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Avondmens.
's Ochtens zal het niet lukken.
Maar mijn vraag is: Sommigen zeggen dat je beter goed kan slapen, dan maar wat minder leren. Dus goede nachtrust zou de prestatie morgen ten goede komen (hersenen slaan dan de informatie op_!).
Of is dit bullshit en kan ik beter gewoon voor een keer wat langer doorgaan.
Ik zou in dit geval toch vroeg gaan slapen, anders kunnen je hersenen de informatie niet verwerkenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Avondmens.
's Ochtens zal het niet lukken.
Maar mijn vraag is: Sommigen zeggen dat je beter goed kan slapen, dan maar wat minder leren. Dus goede nachtrust zou de prestatie morgen ten goede komen (hersenen slaan dan de informatie op_!).
Of is dit bullshit en kan ik beter gewoon voor een keer wat langer doorgaan.
Hmm, ik voel me best fit nu. Ik ga nog eventjes door. Als ik moe wordt, ga ik wel slapen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval toch vroeg gaan slapen, anders kunnen je hersenen de informatie niet verwerkenEventueel kun je morgenochtend nog wat doornemen, met behulp van heel veel koffie
![]()
Ik mag overigens ook weer, overmorgen tentamen en ik mag er nog 300 bladzijdes in stampen. Ik ben ook echt zo'n disciplinewonder...
Herkenbaarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:41 schreef solyaris het volgende:
Ik heb overmorgen hopelijk het laatste tentamen uit mijn leven.Apparatustheorie, parallel syntagma`s, ostranenie, rectie op basis van commutatie.... Tering, was ik maar eerder begonnen.
![]()
![]()
Morgen is er weer een dag.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:44 schreef Marurk het volgende:
[..]
Herkenbaar
En nu? Voor de herkansing of tot in de nacht doorknokken?
Dat dus.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:47 schreef Marurk het volgende:
Zo, tentamen achter de rug.
Ging best nog goed moet ik eerlijk zeggen.![]()
Daarom doe ik ook zo min mogelijk aan herkansingen. Voor een normaal tentamen is het al lastig genoeg om optijd te beginnen. Een herkansing is nog vervelender.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat dus.
Alleen wb. een herkansing van het vorige blok die ik maandag heb... het starten gaat zo moeilijk!
Over welk onderwerp schrijf je je paper?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:18 schreef Ewelina het volgende:
En ik mag me weer komen melden. Ik ben bezig met een paper. Ik heb nu 1500 woorden. Dat moeten er 7000 worden. Ik heb nog tot morgenochtend
Ik denk dat dit een nacht met weinig slaap wordt![]()
![]()
![]()
Ik wil het er op het moment NIET over hebbenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:27 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Daarom doe ik ook zo min mogelijk aan herkansingen. Voor een normaal tentamen is het al lastig genoeg om optijd te beginnen. Een herkansing is nog vervelender.
quote:Op zondag 21 juni 2009 21:18 schreef Ewelina het volgende:
Ik denk dat dit een nacht met weinig slaap wordt![]()
![]()
![]()
Check. Ik heb nog wel een paar uurtjes geslapen, maar niet veel.quote:
Mijn harde werken ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:40 schreef solyaris het volgende:
Mijn `harde werken` is beloond met een 8.
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:29 schreef Marurk het volgende:
[..]
Mijn harde werken ook.Had een 8 voor m'n paper. Tentamen is nog niet bekend.
Te triest voor woorden eigenlijk dat ik het altijd weer haal. Ondanks dat ik vaak de dag van tevoren tot laat in de uurtjes nog bezig moet zijn.quote:
Soms levert minder tijd eraan besteden hetzelfde resultaat op.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:54 schreef Judeljuud het volgende:
Belachelijk...aan vorige presentaties heb ik zeker zo'n uur of 5 gewerkt (ook vooral nachtwerk) en voor de presentatie van vandaag heb ik gisteren in 1,5 uur tijd iets in elkaar geknutseld en ik krijg gewoon precies dezelfde beoordeling.
Ik denk dat dat komt omdat je met een deadline in zicht toch veel effectiever gaat werken. Ik iig wel (zie wat dat betreft gisternacht).quote:Op maandag 22 juni 2009 19:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Soms levert minder tijd eraan besteden hetzelfde resultaat op.
Vind het ook opvallend. Heb ook vaak dat als ik minder leer, ik toch hoger scoor.
Hoef je ook niet te doen.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:59 schreef Matthijs- het volgende:
Morgen herkansing vwo Nederlands. Zit al zo vastgeroest in mijn vakantie dat ik echt niet nog een oefenexamen kan maken of iets dergelijks.
Dat had ik dus. Van 6,4 naar 7 gemiddeld (zonder te lerenquote:Op maandag 22 juni 2009 20:03 schreef Matthijs- het volgende:
Dat zou echt ideaal zijn; moet eigenlijk van mijn 6,4 minimaal een 7,2 maken.
Goede instellingquote:Op maandag 22 juni 2009 20:06 schreef Matthijs- het volgende:
Wel oefenen.Maar dat zit er toch niet echt meer in. We gaan het zien morgen.
Eén zesje op je hele lijst?quote:Op maandag 22 juni 2009 20:08 schreef Matthijs- het volgende:
Ja! Alleen mijn cijfer voor Nederlands staat er zo lelijk bij.
Dat ken ikquote:
Mooiquote:Op maandag 22 juni 2009 20:15 schreef Matthijs- het volgende:
Nee, een 7 voor Nederlands terwijl ik dat examen inging met een 7,8. Beetje jammer.![]()
Sta nu NL 7 | EN 8 | WI 9 | EC 9 | MO 8 | AK 6 | GS 7.![]()
GS en AK mogen van mij zo blijven, zij zijn bijzaak.
Moet nu toch ook maar eens echt beginnen voor mn tentamen verbintenissenrecht morgen om 9 uurquote:Op maandag 22 juni 2009 23:59 schreef BrokenBond het volgende:
ik ga maar eens beginnen voor mijn examen morgen.
* SemperFii waagt nog een pogingquote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:06 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Moet nu toch ook maar eens echt beginnen voor mn tentamen verbintenissenrecht morgen om 9 uur
Ik ben al pas 1 uur aan het leren voor tentamen, nog 2,5 uur tot de deadlinequote:Op dinsdag 23 juni 2009 05:53 schreef Rejected het volgende:
Ik ben al 15 uur bezig aan een verslag. Nog 6 uur tot de deadline.
Deze keer helaas gefaald. Examen was zeer pittig en naar verwachting hoogstens een 3.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:59 schreef BrokenBond het volgende:
ik ga maar eens beginnen voor mijn examen morgen.
Is het nog wat geworden?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik ben al pas 1 uur aan het leren voor tentamen, nog 2,5 uur tot de deadline
En het werd een 6,7quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:13 schreef Renesite het volgende:
Aye.
Nu bezig met mijn tentamens die ik pas over een dikke week heb. Goed he
Go for itquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:40 schreef solyaris het volgende:
Nog zes dagen om mijn definitieve BA-scriptie af te ronden.
Niet al te veel, het is vooral redigeren, aanscherpen etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Go for itHoe veel moet je nog schrijven?
Hier ook, ik wil m'n scriptie 1 juli af hebben. Daarnaast moet ik nog een paper schrijven wat 3 juli echt af moet zijn, daar heb ik wel heel veel ideeën over maar nog veel te weinig voor geschreven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:40 schreef solyaris het volgende:
Nog zes dagen om mijn definitieve BA-scriptie af te ronden.
Euh!! Ik doe geen literatuurstudie, moet er niet aan denken. Ik doe taalwetenschap, dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:15 schreef solyaris het volgende:
[..]
Erg handig bij een literatuurstudie.
Oh ja, mijn fout. Ik bedoelde eigenlijk een alfastudie. Klinkt super saai overigens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:30 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Euh!! Ik doe geen literatuurstudie, moet er niet aan denken. Ik doe taalwetenschap, dat is heel wat anders.
Het paper gaat over de implementatie van leestekens in een al bestaande parser/generator van het Nederlands.
Het is zelfs niet echt een alphastudie, bij de meeste studies is de master bijvoorbeeld ondergebracht bij AI of bij een Logic-master.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:39 schreef solyaris het volgende:
[..]
Oh ja, mijn fout. Ik bedoelde eigenlijk een alfastudie. Klinkt super saai overigens.![]()
Ik pretendeer niet alles van taal te weten, echter wat ik bij enkele van mijn studieonderdelen ben tegengekomen vond ik niet interessant. Saussure, syntagma`s en nog wat verdrongen zaken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:50 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Het is zelfs niet echt een alphastudie, bij de meeste studies is de master bijvoorbeeld ondergebracht bij AI of bij een Logic-master.
Het klinkt wel saai ja, maar dat komt alleen omdat iedereen denk dat ie alles van taal weet om ie het kan gebruiken. Dat is ongeveer hetzelfde als denken dat je precies weet hoe een auto in elkaar zit, alleen omdat je er in kan rijden.
Bij wetenschapsfilosofie zeker?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef solyaris het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet alles van taal te weten, echter wat ik bij enkele van mijn studieonderdelen ben tegengekomen vond ik niet interessant. Saussure, syntagma`s en nog wat verdrongen zaken.
Dat vak ging bij mij ook het ene oor in en het andere oor uitquote:
quote:
Hoe groot moet dat essay/paper zijn en wat is het vakgebied of onderwerp dat onderzocht moet worden?quote:
4500-5000 woorden, en het moet over geleerdheid of politiek in de Gouden Eeuw gaan. In mijn geval wordt dat de receptie van Spinoza in Amsterdam.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:01 schreef solyaris het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat essay/paper zijn en wat is het vakgebied of onderwerp dat onderzocht moet worden?
Daat gaat weer nachtwerk worden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
4500-5000 woorden, en het moet over geleerdheid of politiek in de Gouden Eeuw gaan. In mijn geval wordt dat de receptie van Spinoza in Amsterdam.
Ik vrees van wel. Gelukkig hoeft deze niet 's ochtends ingeleverd te worden. Tevens is het de laatste studie-opdracht die ik moet doen, dus mijn collegejaar is na vrijdag 17:00u iig voorbij. Meteen die avond een feestje om het te vieren.quote:
Wat doe je nog steeds op FOK?quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Gelukkig hoeft deze niet 's ochtends ingeleverd te worden. Tevens is het de laatste studie-opdracht die ik moet doen, dus mijn collegejaar is na vrijdag 17:00u iig voorbij. Meteen die avond een feestje om het te vieren.
Wachten tot m'n eten klaar is.quote:
Mijn vriend kooktquote:
Ik moet nog 2 weken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:39 schreef Ewelina het volgende:
Paper is af en ingeleverd. Mijn vakantie is begonnen!![]()
![]()
Afgelopen donderdag werd het mij duidelijk dat ik vakantie hadquote:
Sterkte! Succes met leren!quote:
dat dus... gelukkig moet ik in mn bestuursjaar echt mega-gestructureerd zijn voor het floreren van de vereniging, dus is dat een prima excuus om de studie daar bij mee te pakkenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef Muzz_ het volgende:
Volgend studiejaar beloof ik mezelf niet meer zo te soggen en elke week iets te doen.
![]()
Tentamen stress, nooit meer
Scriptie is af en ingeleverd. Mijn vakantie is begonnen!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:39 schreef Ewelina het volgende:
Paper is af en ingeleverd. Mijn vakantie is begonnen!![]()
![]()
Yay!quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef solyaris het volgende:
[..]
Scriptie is af en ingeleverd. Mijn vakantie is begonnen!![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef solyaris het volgende:
[..]
Scriptie is af en ingeleverd. Mijn vakantie is begonnen!![]()
![]()
Mijn begeleider zei vandaag dat het wel een voldoende zou worden dus ik kan mijn BA in ontvangst nemen.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:02 schreef lemonlime het volgende:
[..]
GefeliciteerdDie van mij is ook af, morgen nog even een bespreking met m'n begeleider en daarna inleveren.
Kies gewoon de beste!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:02 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Daarna vóór vrijdag nog een laatste paper in elkaar draaien. Ik heb al 8 versies van hoe het zou kunnen maar nog niet eentje waar ik tevreden over ben![]()
Heb ik ook gedaan, uiteindelijk alles in twee weken opgeschreven. Ik neem aan dat je het onderzoek zelf al wel gedaan hebt?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Rotjochie het volgende:
... ik kijk al een paar maanden tegen het begin van mijn scriptie aan. ...zucht...
Met het cijfer komt het wel goed, ze zijn van plan om naar aanleiding van m'n scriptie volgend jaar een werkgroep op te zettenquote:Op maandag 29 juni 2009 20:10 schreef solyaris het volgende:
[..]
Mijn begeleider zei vandaag dat het wel een voldoende zou worden dus ik kan mijn BA in ontvangst nemen.![]()
[..]
Kies gewoon de beste!![]()
Het is nog niet duidelijk of dat het een succes isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
dit is 't topic voor kneusjes, niet voor succesverhalen![]()
Aaaaw *Aait het kneusje*quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
dit is 't topic voor kneusjes, niet voor succesverhalen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |