quote:OK! Magazine apologise to Jade Goody's family for the upset caused after they release 'obituary' on star
Jade Goody's family have accepted an apology from OK! Magazine after it released its latest issue with a black-bordered front cover featuring the star saying "in loving memory" and "1981-2009" - despite the fact she's still alive.
Inside the issue, there are a host of tributes to the star too - all in the past tense as if she had already died from her battle with cancer.
The mag calling itself 'The Jade Goody Tribute Issue' also claims to have the star's "final words".
Talking exclusively to Mirror.co.uk, Jade's PR Max Clifford said that the issue had left the star's family upset.
He said: "It wasn't right. It reads like an obituary. They went too far and they got it wrong. But there's now been an apology from the editor to those close to Jade.
However, he added: "They (OK!) did it with the best intentions. And you have to take into account that over the previous few weeks they've covered Jade's wedding and the christening and she's loved it. But this didn't work and now they've apologised to the family."
The Sun.quote:Today OK! magazine was forced to defend its decision to publish a “tribute” edition to Jade Goody - even though she is still alive.
This week’s copy of the magazine carries a black border, the banner “Jade Goody Official Tribute Issue 1981 - 2009” and the strapline “In Loving Memory”.
Internet chat forums were swamped with hundreds of complaints about the issue.
Furious readers pledged to boycott the magazine with some calling for the edition to be withdrawn and editor Lisa Byrne to be sacked.
Donna Morton emailed The Sun: "I am totally horrified. Heads should roll."
In an open email to the magazine - which mail recipients were encouraged to forward - OK! reader Lisa Barry branded the edition "disgusting."
Part of her letter read: "I feel that this is disgusting to treat someone in this way.
"I strongly feel this issue of OK! should NOT have been published until if or when Jade Goody does pass away! OK! as a magazine should make a public apology to Jade and her family."
The Press Complaints Commission said today it had received more than a dozen complaints and was deciding whether to investigate.
But OK! said the family had been in contact to say they thought the edition was “very kind” to Goody.
In a statement, the magazine said: “OK!’s tribute issue is a celebration of Jade’s amazing life.
Jade’s family have spoken to OK! today to reiterate that they understand the tribute issue and view it as being very kind to Jade.
“They would like to also state that they are extremely grateful for the support that OK! has provided during this distressing period.”
Max Clifford said Goody would be “present in spirit” at a rally today to press for the minimum age for cervical smear tests to be reduced from 25 to 20.
Bob and Lynn Walker, who lost their daughter Claire to cervical cancer last year at the age of 23, will hand a petition in to Downing Street.
Ook in Engeland houden ze alle opties openquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:58 schreef beequeen het volgende:
Tabloid war or confusion.
[..]
"I strongly feel this issue of OK! should NOT have been published until if or when Jade Goody does pass away!
Op het nooit genoeg geroemde deathlist.net stonden al weken opmerkingen over weddenschappen (en werd ze gisteren ook een "stupid, ugly, glakit, money-grabbing, useless, attention-seeking, faking bitch" genoemd). Het valt mee dat er nog niemand een firefoxplugin heeft die meteen melding geeft wanneer het zo ver is.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:47 schreef DjinN het volgende:
ik heb de eerste weddenschappen al voorbij zien komenKan het alleen ff niet meer terugvinden, het stond op een of andere sensatiewebsite
Zou het F5en schelenquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Op het nooit genoeg geroemde deathlist.net stonden al weken opmerkingen over weddenschappen (en werd ze gisteren ook een "stupid, ugly, glakit, money-grabbing, useless, attention-seeking, faking bitch" genoemd). Het valt mee dat er nog niemand een firefoxplugin heeft die meteen melding geeft wanneer het zo ver is.
Gouden handeltjequote:Op donderdag 19 maart 2009 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]-knip- Het valt mee dat er nog niemand een firefoxplugin heeft die meteen melding geeft wanneer het zo ver is.
Jaquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Ben ik de enige die ooit een splitsecond heeft gedacht dat het allemaal een grote setup was zoals de Donorshow van BNN in combinatie met een Tara Singh Varmaatje
Ik bedacht me net dat April's fool-day ook aardig in de buurt komtquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:59 schreef Ericr het volgende:
Ze zal wel wachten tot het nieuws over Nastasha Richardson van de voorpagina's is verdwenen.
Samenvatting:quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:37 schreef Pearlbitch het volgende:
Vanavond besteedt Netwerk (Ned 2) aandacht aan Jade Goody.
20.25-20.55 uur NETWERK
01.10-06.00 uur HERHALING
Nope, ik heb dat ook wel eens gedachtquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Ben ik de enige die ooit een splitsecond heeft gedacht dat het allemaal een grote setup was zoals de Donorshow van BNN in combinatie met een Tara Singh Varmaatje
nee hoor daar ben je beslist niet de enige inquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef TheVulture het volgende:
quote:JADE Goody’s eldest son was driven to her bedside after crying to see his dying mother.
Five-year-old Bobby was collected from dad Jeff Brazier’s home by Jade’s mum Jackiey.
He then stayed with Jade, 27, at the family home in Upshire, Essex.
Jade, who has another son Freddie, four, had told loved ones not to let her boys witness her fading away.
But the dash — late on Wednesday night — came after Bobby repeatedly asked why he couldn’t see his mummy.
A close family friend said: “Bobby is just old enough now to understand he doesn’t have long with mummy.
“He has been asking why they are not staying at the house with her and he just wants to see his mum.”
Well-wishers left more flowers and notes outside the cancer-stricken Big Brother star’s home yesterday.
Jackiey, 51, took a brief break from nursing Jade to visit a beauty salon for a fake tan.
On her return, she told a woman who handed her flowers: “I’m feeling better now I’m brown.” Later Jackiey spoke of the emotional turmoil at Jade’s bedside.
She said: “We laugh, we cry, we laugh, we cry.”
Dat was zondag.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:19 schreef Copycat het volgende:
Het gaat nu schijnbaar heel snel:
[..]
It is now a matter of hours
Jade deteriorated overnight and is close to the end
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:53 schreef Ericr het volgende:
Denk dat ze Goede Vrijdag wil halen om met Pasen een wederopstanding te maken.
Hoe kóm je erop.quote:
Vier posts erboven stond dezelfde opmerking; misschien zo?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe kóm je erop.![]()
Maar de familie van Jade is dus "extremely grateful for the support that OK! has provided during this distressing period". Een excuus is dus wel op z'n plaats, voor al het gefoeter op dit magazine.. Sorry OK!![]()
raar genoeg heb ik die nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:45 schreef Poeke het volgende:
[..]
Vier posts erboven stond dezelfde opmerking; misschien zo?
Jij herkent sarcasme als de beste hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:45 schreef Poeke het volgende:
[..]
Vier posts erboven stond dezelfde opmerking; misschien zo?
Zo is dat! Zij weet alvast wat dood gaan betekend, dat kunnen de meesten hier niet zeggenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:18 schreef APK het volgende:
Laat dat mens toch.
ze heeft in haar leven meer bereikt dan andere vette huisvrouwen die nu in dit topic posten en hopen dat ze maar snel mag overlijden.
Volgens mij sprak ze haar aan als 'popadom' (of hoe dat gerecht ook mag heten) oid, geen zin om het op te zoeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:47 schreef shmoopy het volgende:
En kan iemand me vertellen waar in godesnaam ze racistisch is geweest in BB tegen Shilpa, want ik zie het niet.
That's it?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij sprak ze haar aan als 'popadom' (of hoe dat gerecht ook mag heten) oid, geen zin om het op te zoeken.
Ik denk dat haar uiterlijk misschien ook wel een rol heeft gespeeldquote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:59 schreef Poeke het volgende:
Ik denk niet dat ze echt gehaat wordt om wat er te zien is in BB maar meer om haar overweldigende reality-televisie-persoonlijkheid-zijn (aka aandachttrekkerij van de afgelopen jaren)
Ze melken ook wel echt elke scheet uit hequote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:41 schreef Mylene het volgende:
Get your teeth fixed for my funeral, Mum
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:41 schreef Mylene het volgende:
Get your teeth fixed for my funeral, Mum
Alleen als d'r tanden gefixed zijn, hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:39 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
Er mag dus gelachen worden op de begrafenis?
Dus dat, Jade Goody is één grote clownquote:Op zaterdag 21 maart 2009 02:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk dat haar uiterlijk misschien ook wel een rol heeft gespeeldSerieus: Jade Goody (en ik heb het nu over de Jade Goody van vóór deze tragedie) heeft een kop die weerzin oproept, en uit die hele grote clownsmond rolden dan ook nog de verschrikkelijkste teksten (in het meest platte accent, want ook dat speelt in Engeland altijd een rol).
Maar dan nóg is het wel raar dat er mensen zijn die er echt van genieten dat ze kanker heeft en doodgaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dat, Jade Goody is één grote clown
Het is zelfs in en intreurig te noemen en ik kan er met mijn pet niet bij. Gelukkig zegt het alles over de personen zelf in zo'n geval, geen mensen die ik in mijn buurt zou willen hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar dan nóg is het wel raar dat er mensen zijn die er echt van genieten dat ze kanker heeft en doodgaat.
Interesse? Omdat het zo dichtbij komt? Er van genieten kan ik mij niet voorstellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:03 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het is zelfs in en intreurig te noemen en ik kan er met mijn pet niet bij. Gelukkig zegt het alles over de personen zelf in zo'n geval, geen mensen die ik in mijn buurt zou willen hebben.
Ah, ik had niet alles meegekregen... maar dat is best naar zegquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:05 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Ja. Gebeurd nogal vaak als de kanker in je hoofd zit.
Maar die kun je op 1 hand tellen, zulke mensen hou je altijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar dan nóg is het wel raar dat er mensen zijn die er echt van genieten dat ze kanker heeft en doodgaat.
Op 17 maart schreef The Sun dit:quote:Jade's sight is nearly gone ... she's terrified she won't see her boys again
BTW, ik gun niemand deze ziekte, ook Jade Goody niet.quote:Jade's last look at sunny fields.
JADE is propped up in bed — to catch last glimpse of sun-kissed fields before she dies.
Oh, ik ben niet roomser dan de paus, hoor, voor mij is het ook gewoon een vorm van entertainment, zoals iemand in dit topic al heel treffend heeft omschreven.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:07 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Interesse? Omdat het zo dichtbij komt? Er van genieten kan ik mij niet voorstellen.
Kom op zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen die genieten van anderen die doodgaan is al een eeuwenoud fenomeen. In 1870 is hier de doodstraf afgeschaft. In die tijd liepen pleinen vol met mensen die het festijn van "hangen per touw" of "kelen met het zwaard" van dichtbij wilden volgen. Dat is nog niet zo heel lang geleden, een generatie of zes!
We zien hier enkel de moderne variant?
Je doet je nick eer aan zullen we maar zeggenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen die genieten van anderen die doodgaan is al een eeuwenoud fenomeen. In 1870 is hier de doodstraf afgeschaft. In die tijd liepen pleinen vol met mensen die het festijn van "hangen per touw" of "kelen met het zwaard" van dichtbij wilden volgen. Dat is nog niet zo heel lang geleden, een generatie of zes!
We zien hier enkel de moderne variant?
Er worden tegenwoordig mensen in elkaar getimmerd voor minderquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:16 schreef shmoopy het volgende:
En wat is precies de misdaad van Jade Goody dan?
Vergis je maar niet. Good guys, bad guys. Ook bij DGK waren er mensen die nogal ver gingen om niet zo heel veel bizonders. Ik vermoed dat ook daar wel kijkers waren die sommige spelers liever letterlijk dood zagen gaan.quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |