abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2009 @ 15:27:10 #251
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67071427
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe dan ook: de hoop op inflatie is nog geen excuus om maar een enorme staatsschuld aan te gaan. We zijn toch geen babyboomers!
Nieuw op Fok!;

De Babyboomerbash-topics

En eindelijk eens een groep te pakken die het zelf over zich heeft afgeroepen en het dus ook echt verdient. De hardwerkende eerlijke uitgezonderd uiteraard.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 15 maart 2009 @ 15:28:05 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67071462
Hoi Sjabba. Ben je de kiet al kwijt?
The End Times are wild
pi_67073601
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:20 schreef henkway het volgende:

[..]

voorlopig hebben we herstel van de koopkracht door de deflatie en dat is een goede zaak, maar loonsverlagingen, dat is niet goed.
Niet goed voor jouw portemonnee, nee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2009 @ 16:52:50 #254
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67074393
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.
Het is een Hypotheekrenteaftrek dus als je een grens trek is dat voor een hypotheek. Of je nou 200.000 hypotheek hebt op een huis van 200.000 euro of op een van 400.000.

Dat men vooral mensen aan wil pakken in het 52%'s segment vind ik ook wel grappig: men is blijkbaar behoorlijk links hier: "Eat the rich!". Het is simpelweg zo dat die lui de meeste belasting betalen. Het is nu wel genieten van hoge belastingen die die lui opleveren (nominaal en percentueel meer dan wie dan ook), maar omgekeerd werkt het dan weer niet. Het is toch realistisch dat als zij een aftrekpost op hun belasting hebben dat ook tegen het hoger tarief is. Maar nee, voor de rijkeren geldt dat zij wel de lasten van hun 52% tarief mogen dragen maar niet de voordelen. Waarom niet meteen naar een Zweeds belastingtarief en de belastingdruk voor die lui opkrikken: op naar 70% of meer belasting voor die groep! Ook de roep om vooral de sociaal zwakkeren te blijven ondersteunen met huursubsidies en dergelijke is grappig om te zien - Fok is blijkbaar linkser dan ik dacht-

[overigens zit ik zelf niet in dat tarief - dus kom niet aan met onzin dat het me daarom slecht uitzou komen]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 16:55:40 #255
236264 crew  capricia
pi_67074472
Ik zie sws niet goed in hoe dit soort extreme bezuinigingen goed voor de economie zou zijn in tijd van crisis.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2009 @ 16:58:38 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67074557
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe dan ook: de hoop op inflatie is nog geen excuus om maar een enorme staatsschuld aan te gaan. We zijn toch geen babyboomers!
De pre-babyboomers zijn daar meer de oorzaak van hoor ...

Babyboomers en de kredietcrisis
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67074879
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:07 schreef RvLaak het volgende:

Of ik heb het natuurlijk niet goed begrepen. Ik heb dan ook nog geen eigen huis, dus geen ervaring met de HRA.
vandaar dat je er zo op af loopt te geven.

Wedden dat je als je een eigen huis hebt je het hardste gaat roepen dat de boel zo moet blijven?
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Geef me 1 fatsoenlijke reden waarom ik zou moeten betalen voor een belastingvoordeel van een miljonair?
Ach ja ik betaal ook voor veel dingen waar ik geen reet aan heb. Zo werkt dat nu eenmaal.

Ik verdien ruim boven modaal, mag ik ook ergens recht op hebben? Dank u!
pi_67074919
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Wedden dat je als je een eigen huis hebt je het hardste gaat roepen dat de boel zo moet blijven?
nee lijkt me niet, de HRA is er voor de mensen die het nodig hebben en moet vervangen worden door een woontoeslag.
bij goedkopere woningen is het effect hetzelfde, nl lagere woonlasten
pi_67074978
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:11 schreef henkway het volgende:

[..]

nee lijkt me niet, de HRA is er voor de mensen die het nodig hebben
Iedereen houdt er zijn handje voor op. Nodig hebben of niet. Ik heb het ook niet nodig maar vind dat maandelijkse bedrag toch erg fijn. Morgen word het weer bijgeschreven

Geld krijgen waar je eigenlijk niets voor hoeft te doen. Ja een huis bezitten dat is alles formuliertje invullen en klaar
  zondag 15 maart 2009 @ 19:54:25 #260
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67079920
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:28 schreef LXIV het volgende:
Hoi Sjabba. Ben je de kiet al kwijt?
Zou wel snel zijn na 3 maanden. Maar hier wordt weer aardig wat verkocht dus misschien dat er de komende 3 maanden ook een koper voor de mijne is. En zoniet dan blijf ik lekker zitten. Ik heb geen probleem, luxeproblemen zie ik niet als probleem.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_67079989
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:12 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Iedereen houdt er zijn handje voor op. Nodig hebben of niet. Ik heb het ook niet nodig maar vind dat maandelijkse bedrag toch erg fijn. Morgen word het weer bijgeschreven

Geld krijgen waar je eigenlijk niets voor hoeft te doen. Ja een huis bezitten dat is alles formuliertje invullen en klaar
je krijgt het omdat je teveel betaalt hebt bij aankoop
sigaar uit eigen doos
  zondag 15 maart 2009 @ 19:58:59 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67080064
quote:

[..]

[..]

Ach ja ik betaal ook voor veel dingen waar ik geen reet aan heb. Zo werkt dat nu eenmaal.

!!

Als je ruim boven modaal verdient (laten we uitgaan van 2xmodaal), dan ben je nog steeds veel en veel beter af met een herziening van het belastingstelsel dan met onbeperkte HRA voor iedereen. Sowieso is dat hele voordeel al in de huizenprijs gaan zitten, maar je verdient gewoon net te weinig om het negatieve effect van de hRA (hogere belastingen) te kunnen compenseren met hetgeen je zelf terugkrijgt.

Juist op die manier fopt Balkenende Jan Modaal en zijn broertje Piet 2xModaal. Door hen te doen geloven dat zij profijt hebben van de HRA en failliet gaan als deze wordt afgeschaft of afgebouwd.
The End Times are wild
pi_67091561
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:22 schreef Devz het volgende:

[..]

Ja goed idee, dan blijven er alleen sloebers zoals jij over in dit land. Wie gaat jouw huursubsidie dan betalen?
Geen idee, moet ik het eerst krijgen. Ik verdien daar veel te veel voor.
pi_67091575
quote:

[..]

Waarom is het zo dat de mensen die geloven in het kapitalisme altijd denken dat de mensen met andere ideeën altijd van alle regelingen gebruik willen maken? Ik zie wel degelijk het nu in van belasting betalen. Daarbij zie ik ook in dat de HRA handhaven financieel net zo slim is, als met 100 km/u tegen een muur rijden.

Overigens ben ik niet dom genoeg om een huis te kopen dat ik niet zou kunnen betalen zonder mijn handje op te houden bij de overheid als 1 of andere bedelaar.
quote:
[..]

Je hebt recht op vele dingen. Subsidie op iets wat je makkelijk zou moeten kunnen betalen is er, naar mijn mening, niet 1 van.
pi_67091580
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is een Hypotheekrenteaftrek dus als je een grens trek is dat voor een hypotheek. Of je nou 200.000 hypotheek hebt op een huis van 200.000 euro of op een van 400.000.

Dat men vooral mensen aan wil pakken in het 52%'s segment vind ik ook wel grappig: men is blijkbaar behoorlijk links hier: "Eat the rich!". Het is simpelweg zo dat die lui de meeste belasting betalen. Het is nu wel genieten van hoge belastingen die die lui opleveren (nominaal en percentueel meer dan wie dan ook), maar omgekeerd werkt het dan weer niet. Het is toch realistisch dat als zij een aftrekpost op hun belasting hebben dat ook tegen het hoger tarief is. Maar nee, voor de rijkeren geldt dat zij wel de lasten van hun 52% tarief mogen dragen maar niet de voordelen. Waarom niet meteen naar een Zweeds belastingtarief en de belastingdruk voor die lui opkrikken: op naar 70% of meer belasting voor die groep! Ook de roep om vooral de sociaal zwakkeren te blijven ondersteunen met huursubsidies en dergelijke is grappig om te zien - Fok is blijkbaar linkser dan ik dacht-

[overigens zit ik zelf niet in dat tarief - dus kom niet aan met onzin dat het me daarom slecht uitzou komen]
Afschaffen van de HRA is ook voor de mensen met een hoger inkomen voordelig, uiteindelijk. De prijzen zullen zakken naar een normaal niveau voor een echte markt. Dus ook voor de hogere inkomens gaan de prijzen omlaag. Zij zullen er ook van profiteren.
pi_67091914
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:56 schreef henkway het volgende:

[..]

je krijgt het omdat je teveel betaalt hebt bij aankoop
sigaar uit eigen doos
ach ja en met mij vele miljoenen anderen

en ik heb niet teveel betaald anders had ik het niet gekocht
pi_67092427
quote:
Op maandag 16 maart 2009 07:51 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ach ja en met mij vele miljoenen anderen
En natuurlijk is dat een goede reden om iets te doen...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67092545
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:48 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

En natuurlijk is dat een goede reden om iets te doen...
Jij hebt makkelijk lullen met het feit dat je geen HRA hebt
pi_67092571
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:56 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk lullen met het feit dat je geen HRA hebt
Tuurlijk heb ik makkelijk lullen. Daarentegen doe ik niet verongelijkt over het feit dat de regeling eventueel afgeschaft gaat worden. Ondanks het feit dat ik zeker ga kopen "binnenkort".
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 08:59:18 #270
236264 crew  capricia
pi_67092580
Ik zie ook niet hoe in deze tijd van crisis het afschaffen van de HRA de economie gaat helpen...in tegendeel zelfs...
- Goethe, “Faust”
pi_67092645
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:59 schreef capricia het volgende:
Ik zie ook niet hoe in deze tijd van crisis het afschaffen van de HRA de economie gaat helpen...in tegendeel zelfs...
Je zou het dan ook niet nu moeten doen, maar wel zo snel mogelijk. Als je de regeling in zijn geheel afschaft, scheelt dat tussen de 12 en 20 miljard op jaarbasis.

Als je de overdrachtsbelasting ook meteen afschaft, wordt de besparing kleiner, maar de huizenmarkt stabieler qua doorstroom.
pi_67092667
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Afschaffen van de HRA is ook voor de mensen met een hoger inkomen voordelig, uiteindelijk. De prijzen zullen zakken naar een normaal niveau voor een echte markt. Dus ook voor de hogere inkomens gaan de prijzen omlaag. Zij zullen er ook van profiteren.
alleen bij het kopen van een nieuw huis profteren ze. Niet bij andere zaken.
pi_67092686
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

alleen bij het kopen van een nieuw huis profteren ze. Niet bij andere zaken.
Het meest gehoorde argument om je huis te verkopen, is om een nieuw huis te kopen. De minderheid koopt niet terug. Aangezien democratie de dictatuur van de meerderheid is, zullen die mensen pech hebben.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:12:44 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67092824
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:59 schreef capricia het volgende:
Dat helpt ook helemaal niks. Maar het levert de staat op korte termijn wel veel geld op. En daar gaat het Bos om.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 09:15:11 #275
236264 crew  capricia
pi_67092870
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat helpt ook helemaal niks. Maar het levert de staat op korte termijn wel veel geld op. En daar gaat het Bos om.
Ik dacht dat het juist het CDA was die flink wilde bezuinigen, en Bos die juist wil stimuleren...
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')