Fuck de villa bewoners. Als het hun niet bevalt, verhuizen ze toch naar over de grens.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:36 schreef henkway het volgende:
[..]
maar dat zijn de villa bewoners niet met jouw eens
Onbegrip, O onbegrip!quote:Op zondag 15 maart 2009 00:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geef me 1 fatsoenlijke reden waarom ik zou moeten betalen voor een belastingvoordeel van een miljonair? Het meeste geld gaat namelijk naar mensen die het ofwel niet nodig hebben, ofwel een huis gekocht hebben dat ze eigenlijk niet kunnen betalen. En ik maar denken dat juist de vrije-markt-denkers zo tegen het subsidiėren van losers waren.
Het is de bedoeling van de belastingdienst om alle aftrekposten te schrappen en indien noodzakelijk te vervangen door toeslagen, dit vanwege de automatisering van de belastingdienstquote:Op zondag 15 maart 2009 00:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dan over max 30 jaar? Dan hebben de mensen die nu een huis hebben dus een probleem? Omdat hun huis geen flikkerstraal meer waard is. Is dat eerlijk?
Waarom HRA afschaffen? Iedereen met een koophuis krijgt dit (max. 30 jaar) en de huurders krijgen huursubsidie. Vervolgens betalen we dat met zijn allen weer ergens (want, geld komt niet uit de lucht vallen) en is het dus evenredig verdeeld.
Als de HRA afgeschaft wordt dan neem ik aan dat eigen woning forfait, OZB, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, etc. ook afgeschaft worden? Want dat is dan niet echt eerlijk meer te noemen anders.
Ik krijg echt geen huurtoeslag, terwijl ik wel HRA zou krijgen als ik een huis kocht.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dan over max 30 jaar? Dan hebben de mensen die nu een huis hebben dus een probleem? Omdat hun huis geen flikkerstraal meer waard is. Is dat eerlijk?
Waarom HRA afschaffen? Iedereen met een koophuis krijgt dit (max. 30 jaar) en de huurders krijgen huursubsidie. Vervolgens betalen we dat met zijn allen weer ergens (want, geld komt niet uit de lucht vallen) en is het dus evenredig verdeeld.
Als de HRA afgeschaft wordt dan neem ik aan dat eigen woning forfait, OZB, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, etc. ook afgeschaft worden? Want dat is dan niet echt eerlijk meer te noemen anders.
Enschede, vandaag nog meerdere gezien. Sommige waren zelfs bewoonbaar voor normale mensenquote:Op zondag 15 maart 2009 01:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik krijg echt geen huurtoeslag, terwijl ik wel HRA zou krijgen als ik een huis kocht.
Maar vind maar eens een huis voor rond de 120.000 euro, in de buurt van mijn werk.
Ander werk zoeken?quote:Op zondag 15 maart 2009 01:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik krijg echt geen huurtoeslag, terwijl ik wel HRA zou krijgen als ik een huis kocht.
Maar vind maar eens een huis voor rond de 120.000 euro, in de buurt van mijn werk.
Dus als je minder dan 25.000 euro verdiend krijg je geen zorg- en huurtoeslag meer? Dan moet ik snel wat aanvragen gaan doenquote:Op zondag 15 maart 2009 00:56 schreef RvLaak het volgende:
inkomen van <25K krijgt geen zorg- of huurtoeslag meer
oeps, twas laat gisterenquote:Op zondag 15 maart 2009 11:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dus als je minder dan 25.000 euro verdiend krijg je geen zorg- en huurtoeslag meer? Dan moet ik snel wat aanvragen gaan doen
Helaas kunnen we niet altijd even scherp blijvenquote:Op zondag 15 maart 2009 12:07 schreef Tha_Duck het volgende:Ik had al zo'n vermoeden. Anders had ik een paar jaar toeslag tegoed, niet erg, maar ook niet eerlijk
Klinkt eenvoudig als je het snel zegtquote:Op zondag 15 maart 2009 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ander werk zoeken?Je kan in Grunn gaan werken of een betere baan zoeken.
Overigens ben ik met een poster na mij eens dat er een maximum moet komen. 1 miljoen die genoemd is klinkt me goed in de oren. Dan heb je alleen de echt rijken ermee. Wij normale mensen met een huis van 250.000 euro zullen dan nooit in de knel komen.
En dan zijn het geen appels en peren meer die je vergelijkt met bijvoorbeeld de huurtoeslag of zorgtoeslag.
38 uur en geen partner.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is inderdaad een rot situatie. Verhuizen zal weinig zin hebben, je woont al in een goedkoop stuk van Nederland. Overigens hoef je hier in Utrecht (Vianen eigenlijk) niet eens te kijken onder de 2 ton, want dan heb je een bouwval.
Werk je 40 uur voor dat salaris? En geen partner die bij kan dragen?
Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ander werk zoeken?Je kan in Grunn gaan werken of een betere baan zoeken.
Overigens ben ik met een poster na mij eens dat er een maximum moet komen. 1 miljoen die genoemd is klinkt me goed in de oren. Dan heb je alleen de echt rijken ermee. Wij normale mensen met een huis van 250.000 euro zullen dan nooit in de knel komen.
En dan zijn het geen appels en peren meer die je vergelijkt met bijvoorbeeld de huurtoeslag of zorgtoeslag.
En waarom op de waarde van het huis?quote:Op zondag 15 maart 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.
inderdaad, beter trapsgewijs, tot 100.000 - 100% en van de rest is slechts 50 % aftrekbaar en boven de 1000.000 niets meerquote:Op zondag 15 maart 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.
Ja goed idee, dan blijven er alleen sloebers zoals jij over in dit land. Wie gaat jouw huursubsidie dan betalen?quote:Op zondag 15 maart 2009 00:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Fuck de villa bewoners. Als het hun niet bevalt, verhuizen ze toch naar over de grens.
Het punt is dat we geld nodig hebben. En om te stoppen met de subsidiering van villa's lijkt me dan toch voor de hand liggend. Die mensen gaan echt niet het land uit, want daar is helemaal geen HRA.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Ja goed idee, dan blijven er alleen sloebers zoals jij over in dit land. Wie gaat jouw huursubsidie dan betalen?
Hoe kom je erbij dat we dat geld nodig hebben?quote:Op zondag 15 maart 2009 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat we geld nodig hebben. En om te stoppen met de subsidiering van villa's lijkt me dan toch voor de hand liggend. Die mensen gaan echt niet het land uit, want daar is helemaal geen HRA.
De regeling die er in Nederland ligt is uniek voor de wereld en nergens anders zo royaal. Dus ze gaan echt niet weg.
Bovendien kunnen ze hun villa's dan toch niet verkopen voor hun hypotheekwaarde.
Inflatie gaat niet oplopen, deflatie is aan de beurtquote:Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we dat geld nodig hebben?
Als de inflatie straks op gaat lopen is die staatsschuld straks veel minder meer waard...
Wie zegt dat de inflatie oploopt? En als dat gebeurt loopt de rente in de pas mee. Meer schulden maken is de komende generatie belasten met onze levensstijl. Dat lijkt me geen goed idee. Bovendien zullen we in de toekomst juist geld nodig hebben, want onze relatieve economische situatie ten opzichte van de rest van de wereld loopt terug. We zullen de tering naar de nering moeten zetten. Aangezien de belastingen al hoog genoeg zijn betekent dat bezuinigen. De vraag is alleen waar we dat geld vandaan moeten halen.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we dat geld nodig hebben?
Als de inflatie straks op gaat lopen is die staatsschuld straks veel minder meer waard...
Zie deze linkquote:Op zondag 15 maart 2009 15:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Inflatie gaat niet oplopen, deflatie is aan de beurt
quote:als de economie weer wat aantrekt dan moet de rente meteen weer naar 5%. Maar de werkloosheid zal op dat moment heel hoog zijn. Ik ben benieuwd of de centrale bankiers aandurven om dan de rente te verhogen, ik denk het niet."
voorlopig hebben we herstel van de koopkracht door de deflatie en dat is een goede zaak, maar loonsverlagingen, dat is niet goed.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie deze link
De kijkers van RTL-Z en een aantal economen zien wel degelijk het gevaar van de inflatie op de loer liggen (na de deflatie).
De vraag is: Hoe en wanneer halen de centrale banken het geld weer uit de economie (dat geld wat ze nu massaal aan het bijdrukken zijn)?
[..]
Hoe dan ook: de hoop op inflatie is nog geen excuus om maar een enorme staatsschuld aan te gaan. We zijn toch geen babyboomers!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie deze link
De kijkers van RTL-Z en een aantal economen zien wel degelijk het gevaar van de inflatie op de loer liggen (na de deflatie).
De vraag is: Hoe en wanneer halen de centrale banken het geld weer uit de economie (dat geld wat ze nu massaal aan het bijdrukken zijn)?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |