abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67058169
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:36 schreef henkway het volgende:

[..]

maar dat zijn de villa bewoners niet met jouw eens
Fuck de villa bewoners. Als het hun niet bevalt, verhuizen ze toch naar over de grens.
  zondag 15 maart 2009 @ 01:01:28 #227
182269 sneakypete
On the edge
pi_67058271
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Geef me 1 fatsoenlijke reden waarom ik zou moeten betalen voor een belastingvoordeel van een miljonair? Het meeste geld gaat namelijk naar mensen die het ofwel niet nodig hebben, ofwel een huis gekocht hebben dat ze eigenlijk niet kunnen betalen. En ik maar denken dat juist de vrije-markt-denkers zo tegen het subsidiėren van losers waren.

Onbegrip, O onbegrip!

De HRA is het gevolg van overheidsingrijpen zelf; de hoge belastingen maken aftrek noodzakelijk en hoe kun je dit beter verkopen door het te doen via een aloude mafiasector, de huizenmarkt? Zo houdt je de rijke progressieven stil genoeg om de ilusie van progressieve belastingheffing in stand te houden.
pi_67058398
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dan over max 30 jaar? Dan hebben de mensen die nu een huis hebben dus een probleem? Omdat hun huis geen flikkerstraal meer waard is. Is dat eerlijk?

Waarom HRA afschaffen? Iedereen met een koophuis krijgt dit (max. 30 jaar) en de huurders krijgen huursubsidie. Vervolgens betalen we dat met zijn allen weer ergens (want, geld komt niet uit de lucht vallen) en is het dus evenredig verdeeld.

Als de HRA afgeschaft wordt dan neem ik aan dat eigen woning forfait, OZB, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, etc. ook afgeschaft worden? Want dat is dan niet echt eerlijk meer te noemen anders.
Het is de bedoeling van de belastingdienst om alle aftrekposten te schrappen en indien noodzakelijk te vervangen door toeslagen, dit vanwege de automatisering van de belastingdienst

huurtoeslag
kindertoeslag
woontoeslag
studietoeslag

Dus kun je het echt niet betalen, dan is er een zeer beperkte toeslag beschikbaar
pi_67058412
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dan over max 30 jaar? Dan hebben de mensen die nu een huis hebben dus een probleem? Omdat hun huis geen flikkerstraal meer waard is. Is dat eerlijk?

Waarom HRA afschaffen? Iedereen met een koophuis krijgt dit (max. 30 jaar) en de huurders krijgen huursubsidie. Vervolgens betalen we dat met zijn allen weer ergens (want, geld komt niet uit de lucht vallen) en is het dus evenredig verdeeld.

Als de HRA afgeschaft wordt dan neem ik aan dat eigen woning forfait, OZB, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, etc. ook afgeschaft worden? Want dat is dan niet echt eerlijk meer te noemen anders.
Ik krijg echt geen huurtoeslag, terwijl ik wel HRA zou krijgen als ik een huis kocht.
Maar vind maar eens een huis voor rond de 120.000 euro, in de buurt van mijn werk.
pi_67058435
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik krijg echt geen huurtoeslag, terwijl ik wel HRA zou krijgen als ik een huis kocht.
Maar vind maar eens een huis voor rond de 120.000 euro, in de buurt van mijn werk.
Enschede, vandaag nog meerdere gezien. Sommige waren zelfs bewoonbaar voor normale mensen
pi_67063742
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ander werk zoeken? Je kan in Grunn gaan werken of een betere baan zoeken.

Overigens ben ik met een poster na mij eens dat er een maximum moet komen. 1 miljoen die genoemd is klinkt me goed in de oren. Dan heb je alleen de echt rijken ermee. Wij normale mensen met een huis van 250.000 euro zullen dan nooit in de knel komen.

En dan zijn het geen appels en peren meer die je vergelijkt met bijvoorbeeld de huurtoeslag of zorgtoeslag.
pi_67063760
quote:
inkomen van <25K krijgt geen zorg- of huurtoeslag meer
Dus als je minder dan 25.000 euro verdiend krijg je geen zorg- en huurtoeslag meer? Dan moet ik snel wat aanvragen gaan doen
pi_67064143
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:49 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dus als je minder dan 25.000 euro verdiend krijg je geen zorg- en huurtoeslag meer? Dan moet ik snel wat aanvragen gaan doen
oeps, twas laat gisteren

Tis verandert.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2009 12:04:46 ]
pi_67064253
Ik had al zo'n vermoeden. Anders had ik een paar jaar toeslag tegoed, niet erg, maar ook niet eerlijk
pi_67064325
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden. Anders had ik een paar jaar toeslag tegoed, niet erg, maar ook niet eerlijk
Helaas kunnen we niet altijd even scherp blijven
pi_67064734
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Overigens ben ik met een poster na mij eens dat er een maximum moet komen. 1 miljoen die genoemd is klinkt me goed in de oren. Dan heb je alleen de echt rijken ermee. Wij normale mensen met een huis van 250.000 euro zullen dan nooit in de knel komen.

En dan zijn het geen appels en peren meer die je vergelijkt met bijvoorbeeld de huurtoeslag of zorgtoeslag.
Klinkt eenvoudig als je het snel zegt

Maar helaas zijn er een paar factoren:

- vrienden
- familie
- leuke baan (werk er al 8 jaar)
- fijne woonomgeving

Die zorgen ervoor dat je niet zo snel gaat verhuizen.
Ik woon nu overigens in Friesland, dus voor de prijzen hoef je dan niet naar Groningen te verhuizen...
Er zijn wel goedkope huizen (Holwerd, Blija, Kollumerpomp) maar dan woon ik zover van m'n werk dat het voordeel teniet wordt gedaan aan reistijd.
Daarnaast moet je dan altijd een eind rijden voor goedkope winkels en is er weinig werkgelegenheid.

Die huizen die nu zo goedkoop zijn, zijn dat helaas niet voor niets.
Een normaal rijtjeshuis zou maximaal 60.000 mogen kosten maar gaat hier weg voor 160.000 euro.
En dat is dan nog goedkoop; in het westen kan je daar vaak nog een ton bij optellen.

Vergeet niet dat het meestal ex-huurhuizen zijn, die voor een prikje zijn neergezet, altijd huur voor ontvangen, redelijk uitgeleefd en nu te koop staan voor een veelvoud van wat ze nieuw gekost hebben...

En op een bruto-loon van 23.500 euro krijg je nu eenmaal niet meer dan 100.000 - 120.000...
pi_67064886
Dat is inderdaad een rot situatie. Verhuizen zal weinig zin hebben, je woont al in een goedkoop stuk van Nederland. Overigens hoef je hier in Utrecht (Vianen eigenlijk) niet eens te kijken onder de 2 ton, want dan heb je een bouwval.

Werk je 40 uur voor dat salaris? En geen partner die bij kan dragen?
pi_67065156
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is inderdaad een rot situatie. Verhuizen zal weinig zin hebben, je woont al in een goedkoop stuk van Nederland. Overigens hoef je hier in Utrecht (Vianen eigenlijk) niet eens te kijken onder de 2 ton, want dan heb je een bouwval.

Werk je 40 uur voor dat salaris? En geen partner die bij kan dragen?
38 uur en geen partner.
En als MBO'er verdien ik al heel leuk, zeker in mijn branche.
Lonen zijn hier niet zo hoog.
Aan de andere kant betaal je zo 200 - 500 minder aan hypotheek en/of huur.
Dus is een hoog loon niet zo belangrijk...

10 jaar geleden had ik met dit loon overigens een prima huis kunnen vinden...
Toen vond je hier genoeg huizen voor rond de 200.000 gulden, ofwel 90.000 euro.
pi_67065490
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 13:01:14 #240
236264 crew  capricia
pi_67065895
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je toch per se de HRA aan wil houden, is 1 miljoen veel te veel. 300K of 350K is veel betere grens. En dan niet als hypo-grens, maar als huiswaarde-grens (bij aankoop) en inkomen. De gemiddelde hypo schijnt namelijk op 291K te liggen (zie huizentopic). Dus hebben de meeste een hypo <350K. Pas op deze manier trek je de HRA gelijk aan de huurtoeslag.
En waarom op de waarde van het huis?
Lijkt mij veel logischer om mensen te stimuleren om gedurende de looptijd de hypo gewoon af te lossen...ongeacht de waarde van het huis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67066709
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

inderdaad, beter trapsgewijs, tot 100.000 - 100% en van de rest is slechts 50 % aftrekbaar en boven de 1000.000 niets meer
en dan tegen een vast percentage van 40%

dat zal mensen bewegen om te kiezen voor aflossen
  zondag 15 maart 2009 @ 13:39:32 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67067262
Wat ook een goede optie is voor iedereen een aftrek van 33%. Ongeacht je inkomen. Desnoods tot boven het miljoen.
Op die manier kun je alle koopsubsidies ook afschaffen, want die trekken nu eigenlijk alleen maar recht dat mensen onder de 42%'s grens maar weinig aftrek krijgen.
The End Times are wild
pi_67069004
quote:

[..]

Fuck de villa bewoners. Als het hun niet bevalt, verhuizen ze toch naar over de grens.
Ja goed idee, dan blijven er alleen sloebers zoals jij over in dit land. Wie gaat jouw huursubsidie dan betalen?
  zondag 15 maart 2009 @ 14:37:27 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67069664
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:22 schreef Devz het volgende:

[..]

Ja goed idee, dan blijven er alleen sloebers zoals jij over in dit land. Wie gaat jouw huursubsidie dan betalen?
Het punt is dat we geld nodig hebben. En om te stoppen met de subsidiering van villa's lijkt me dan toch voor de hand liggend. Die mensen gaan echt niet het land uit, want daar is helemaal geen HRA.

De regeling die er in Nederland ligt is uniek voor de wereld en nergens anders zo royaal. Dus ze gaan echt niet weg.

Bovendien kunnen ze hun villa's dan toch niet verkopen voor hun hypotheekwaarde.
The End Times are wild
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 15:05:03 #245
236264 crew  capricia
pi_67070654
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat we geld nodig hebben. En om te stoppen met de subsidiering van villa's lijkt me dan toch voor de hand liggend. Die mensen gaan echt niet het land uit, want daar is helemaal geen HRA.

De regeling die er in Nederland ligt is uniek voor de wereld en nergens anders zo royaal. Dus ze gaan echt niet weg.

Bovendien kunnen ze hun villa's dan toch niet verkopen voor hun hypotheekwaarde.
Hoe kom je erbij dat we dat geld nodig hebben?
Als de inflatie straks op gaat lopen is die staatsschuld straks veel minder meer waard...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67070808
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Als de inflatie straks op gaat lopen is die staatsschuld straks veel minder meer waard...
Inflatie gaat niet oplopen, deflatie is aan de beurt
  zondag 15 maart 2009 @ 15:10:33 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67070839
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Wie zegt dat de inflatie oploopt? En als dat gebeurt loopt de rente in de pas mee. Meer schulden maken is de komende generatie belasten met onze levensstijl. Dat lijkt me geen goed idee. Bovendien zullen we in de toekomst juist geld nodig hebben, want onze relatieve economische situatie ten opzichte van de rest van de wereld loopt terug. We zullen de tering naar de nering moeten zetten. Aangezien de belastingen al hoog genoeg zijn betekent dat bezuinigen. De vraag is alleen waar we dat geld vandaan moeten halen.
The End Times are wild
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 15:17:12 #248
236264 crew  capricia
pi_67071090
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:09 schreef henkway het volgende:

[..]

Inflatie gaat niet oplopen, deflatie is aan de beurt
Zie deze link
De kijkers van RTL-Z en een aantal economen zien wel degelijk het gevaar van de inflatie op de loer liggen (na de deflatie).
De vraag is: Hoe en wanneer halen de centrale banken het geld weer uit de economie (dat geld wat ze nu massaal aan het bijdrukken zijn)?
quote:
als de economie weer wat aantrekt dan moet de rente meteen weer naar 5%. Maar de werkloosheid zal op dat moment heel hoog zijn. Ik ben benieuwd of de centrale bankiers aandurven om dan de rente te verhogen, ik denk het niet."
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67071214
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Zie deze link
De kijkers van RTL-Z en een aantal economen zien wel degelijk het gevaar van de inflatie op de loer liggen (na de deflatie).
De vraag is: Hoe en wanneer halen de centrale banken het geld weer uit de economie (dat geld wat ze nu massaal aan het bijdrukken zijn)?
[..]
voorlopig hebben we herstel van de koopkracht door de deflatie en dat is een goede zaak, maar loonsverlagingen, dat is niet goed.
  zondag 15 maart 2009 @ 15:22:00 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67071261
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Zie deze link
[..]
Hoe dan ook: de hoop op inflatie is nog geen excuus om maar een enorme staatsschuld aan te gaan. We zijn toch geen babyboomers!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')