abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:41:19 #276
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_67002878
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die games worden qua beleving steeds realistischer. Het wachten is op de komst van 3d skibrillen, waardoor je vrijwel echt in een scene bevindt. Het onderscheid tussen virtuele wereld en realiteit vervaagt op die manier. Dat is het gevaar. Alleen mensen die heel sterk in hun schoenen staan kunnen het onderscheid dan nog goed maken.

Ik verwacht in de toekomst dat vaker dergelijke amokmakers zullen toeslaan.
Doe niet zo dom man en lees eens niet zo selectief. Er zijn tientallen onderzoeken gedaan naar verbanden tussen films, vechtsporten, wapens en selectieve slachtpartijen en uit veruit de meeste onderzoeken blijkt dat er geen direct verband is. Het zijn activiteiten, voor de 1 een uitlaatklep van aggressie voor de ander een aanscherping van zijn vaardigheden en voor de ander een gezellig tijdsverdrijf.

De wereld is niet zo simpel als jij m steeds doet voorkomen. Jij richt je op symptoombestrijding. Als die jongen meer anti-depressiva had geslikt was er niks gebeurd, als zijn ouders slimmere opvoeders waren geweest misschien ook niet. Als hij die nacht goed had geslapen was er niks gebeurd.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_67002884
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:37 schreef Etcetera het volgende:

[..]

En dáárom moeten de ouders veel beter aan hun kinderen leren dat een spelletje een spelletje is en niet meer dan dat. Het probleem ligt niet bij de games, hoe realistisch het ook wordt.
En hoe zouden de ouders dat dan moeten doen? Tijdslot op hun PC? Bijna onmogelijk hoor, om ze 24 uur per dag in de gaten te houden.

En ouders kunnen het echt niet voorkomen dat games wel degelijk inspelen op het cognitieve functioneren bij kinderen. Om het plat te zeggen: het hersenspoelt, of je het leuk vind of niet.
quote:
Wat denk je dan van paintball? Hoe vaak hoor je een verhaal over iemand die doorslaat na een spelletje paintball en een echt geweer pakt? Volgens mij nooit
Daar zie ik het probleem ook niet van in. Ik zie ook geen risico's als ik met waterzakjes uit de lol naar anderen gooi.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:42:21 #278
238900 Koekz
Der Meister
pi_67002915
Mod edit:

Dit kan ook op een andere manier zonder ziektes en dergelijke

het is geen discussie of iets door games komt. Als iemand zoiets doet spelen er veel meer andere dingen een grotere rol!

[ Bericht 44% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-03-2009 11:52:43 ]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:42:45 #279
Stranger than fiction
pi_67002930
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet door lectuur, maar door andere zaken. Niet minder triest. Wel weer flauwe steek onder water door religie erbij te halen.
Dat is dezelfde simplificering waar jij je schuldig aanmaakt. Ook wel een koekje van eigen deeg genoemd.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:43:05 #280
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_67002942
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het duidelijk is dat het geacteerd is, dan zal het wrs minder schadelijk zijn. Maar hoe realistisch zijn films en games vandaag de dag?
Op het moment dat je gaat twijfelen ofdat je in een game of film iets echts ziet (als in het doden van mensen) is er echt iets goed mis in je kop en ben je waarschijnlijk sowieso niet in staat om te funtioneren in de hedendaagse maatschappij...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:43:15 #281
Stranger than fiction
pi_67002945
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:42 schreef Koekz het volgende:
doe s niet zo sneu.

[ Bericht 6% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-03-2009 11:53:03 ]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:44:21 #282
Stranger than fiction
pi_67002991
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat het geacteerd is, dan zal het wrs minder schadelijk zijn. Maar hoe realistisch zijn films en games vandaag de dag?
Jij als technische man zou je s een tijdje in de psychologie moeten verdiepen.
pi_67003040
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Jij als technische man zou je s een tijdje in de psychologie moeten verdiepen.
O reken maar. Dat doe ik ook.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:45:52 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67003047
Correlatie is geen causaliteit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:06 #285
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67003056
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En hoe zouden de ouders dat dan moeten doen? Tijdslot op hun PC? Bijna onmogelijk hoor, om ze 24 uur per dag in de gaten te houden.
Wat denk je van praten met hun kinderen?
Of, goh, iets anders leuk: de pc in de woonkamer zetten, zodat ze zien wat ze aan doen zijn?
Met hun kinderen een spelletje spelen en er daarna (hou je vast ) erover praten?
quote:
En ouders kunnen het echt niet voorkomen dat games wel degelijk inspelen op het cognitieve functioneren bij kinderen. Om het plat te zeggen: het hersenspoelt, of je het leuk vind of niet.
[..]
zie bovenstaande
quote:
Daar zie ik het probleem ook niet van in. Ik zie ook geen risico's als ik met waterzakjes uit de lol naar anderen gooi.
En daar zie je het probleem niet van in Je loopt met een gun door, ik zeg maar wat, bossen te sluipen, gemaskerd en wel, om anderen neer te schieten. En dat dat met verf gebeurd, prima, maar het gevoel, de ervaring en de beleving zullen stukken realistischer zijn dan een schietspel op een computer.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_67003064
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

doe s niet zo sneu.
Gemeld in FB. Het is stuitend hoe bedorven hier sommigen zijn.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:59 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67003092
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik niet 1 op 1 zo gesteld. Feit is wel dat mensen elkaar doden als ze agressief zijn. Onderzoek van de Amerikaanse universiteit Stanton wijst erop dat jongeren die minder vaak computerspellen spelen, minder agressief gedrag vertonen. Het verband tussen agressie en games is er wel degelijk.

Een kind kan begrijpen dat het inleven in spellen waarbij je anderen dood of met geweld bejegend bepaald de innerlijke rust niet bevordert. Het geeft je een ander gevoel dan je aan het flipperen bent.
Het kan anders behoorlijk rustgevend zijn om je agressie op virtuele figuren kwijt te kunnen. Dat is veel beter dan het op te kroppen zodat er later iets echts aan moet geloven.

Verder kan het dus ook andersom dat agressieve mensen gewoon graag agressieve games spelen.
quote:
Feit is dat er mensen zijn die aan gamen verslaafd raken en het contact met de realiteit verliezen. Feit is dat dan cognitieve deformatie plaatsvindt Vanuit psychologisch perspectief is dat vrij algemeen bewezen.
Dan moet je onderbouwen dat het een feit is. Het is tot dusver nog nooit op die manier gegaan. Alle gevallen waren mensen die sowieso al ontspoord waren.
quote:
Er is een hellend vlka dus. Blij dat je inziet wat er kan gebeuren als je een bepaalde grens passeert. En waarom zou eea niet gradueel kunnen zijn? En dat flippen reeds eerder kan plaatsvinden?
Al zou dat zo zijn. Als je het zo bekijkt moet er heel veel meer verboden worden
-Het Journaal moet verboden worden
-Ruzie maken moet verboden worden
-Protesteren moet verboden worden
-Het uitmaken met je vriendin moet verboden worden
-Mensen ergens voor afwijzen moet verboden worden
-Kerkbezoek moet verboden worden

Allemaal dingen die iemand wel eens (0.00000000001) met een even grote kanszouden kunnen laten flippen
quote:
Het is en blijft opvallend dat deze massakillers altijd ook fanatieke spelers zijn met gewelddadige games?
Ik dnek dat je oorzaak -> gevolg door elkaar haalt.
pi_67003096
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:45 schreef DustPuppy het volgende:
Correlatie is geen causaliteit.
Dat is een feit, maar de boodschap is.....?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47:22 #289
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67003103
Stopknop op videogames. TS zal tevreden zijn
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_67003179
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat voorstellen dit soort stupide paranoide draconische maatregelen tegenwoordig bij games aan de orde van de dag zijn, terwijl dieetvoorschriften waarschijnlijk een stuk meer effect zouden hebben bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_67003204
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:47 schreef Etcetera het volgende:
Stopknop op videogames. TS zal tevreden zijn
Ik ga straks nog sympathie voor de VVD krijgen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:50:50 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67003213
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet door lectuur, maar door andere zaken. Niet minder triest. Wel weer flauwe steek onder water door religie erbij te halen.
Net als het bij die jongens ook om andere zaken gaat

En als je a zegt moet je ook b zeggen. Religie hoort hier in ieder geval uitdrukkelijk bij de oorzaken van geweld.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:50:52 #293
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67003215
quote:
Uit het feit dat mensen die agressieve misdaden plegen schiet-spelletjes spelen, mag je geen causaal verband afleiden.

Als je dit wel wilt doen zit je met het probleem dat je niet kunt vaststellen wat oorzaak en gevolg is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:51:47 #294
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67003256
quote:

[..]

Dat correlatie geen causaliteit is.

100% van de schutters heeft melk gedronken, maar dat wil niet zeggen dat melk de oorzaak is van hun schietpartijen.

Zouden mensen gaan moorden doordat ze schietspelletjes spelen,
of zijn mensen die moorddadig aangelegd zijn daardoor meer geinteresseerd in schietspelletjes ?
zzz
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:51:49 #295
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_67003257
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Bullshit... Je bent nu excuses aan t verzinnen voor slecht ouderschap... Er zijn ALTIJD manieren om te kijken wat je kinderen zien en spelen... Zo kan je ook excuses gaan verzinnen voor de ouders van die Duitse jongen, maar die zijn wat mij betrefd schuldig aan slecht ouderschap, en daardoor mede schuldig aan de situatie...
quote:
t is maar wat je hersenspoelen noemt... Boeken hebben dan ook dat potentieel...
quote:
En je ziet wel t probleem van hetzelfde maar dan virtueel is? Sjezus mina...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_67003275
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat voorstellen dit soort stupide paranoide draconische maatregelen tegenwoordig bij games aan de orde van de dag zijn,
Dat stupide laat ik maar voor jouw rekening. Laf vind ik het om problemen als deze op de loop te laten. En wachten tot het volgende incident gebeurd.

Het zal je kind maar wezen.
quote:
terwijl dieetvoorschriften waarschijnlijk een stuk meer effect zouden hebben bijvoorbeeld.
En dat is ook niet verkeerd.
pi_67003306
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gemeld in FB. Het is stuitend hoe bedorven hier sommigen zijn.
Bedorven ook.
pi_67003314
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat correlatie geen causaliteit is.

100% van de schutters heeft melk gedronken, maar dat wil niet zeggen dat melk de oorzaak is van hun schietpartijen.
Ik geloof niet dat er ooit een wetenschappelijk onderzoek is geweest die het verband tussen melkdrinken en geweld.

En als dat wel zo is, prima. Kunnen we daar ook weer op inspelen.
pi_67003338
Belachelijk schietspellen zorgen er juist vaak voor dat men minder agressief is omdat men zich virtueel kan uitleven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67003383
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er ooit een wetenschappelijk onderzoek is geweest die het verband tussen melkdrinken en geweld.

En als dat wel zo is, prima. Kunnen we daar ook weer op inspelen.
De dader gebruikte regelmatig zuivelproducten.
Ziezo het verband is er -> melk verbieden.

Zo stupide zijn de redeneringen hier voor zo`n verbod
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')