abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67483824
Gran Torino
Was wel te doen
Children of the night. What music they make.
pi_67486337
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:42 schreef DeHovenier het volgende:
Gran Torino
Was wel te doen
Ik ook Gran Torino in de bios. Was toch wel erg goed. De zaal lag ook vaak behoorlijk in een deuk, net zoals ik. Dat maakt het toch meteen een veel leukere ervaring, toffe film.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:00:10 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67489784
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 04:28 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik ook Gran Torino in de bios. Was toch wel erg goed. De zaal lag ook vaak behoorlijk in een deuk, net zoals ik. Dat maakt het toch meteen een veel leukere ervaring, toffe film.
Want het was een comedy?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:03:02 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_67489837
The Duchess met Keira Knightley en Ralph Fiennes. Heb me niet verveeld, maar ben het verhaal nu alweer vergeten .
Niet meer actief op Fok!
pi_67490263
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 04:28 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik ook in de bios, en bij mij zat de zaal af en toe ook hardop te lachen
Children of the night. What music they make.
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 14:02:18 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_67492686
The Unborn
Horror. Meisje komt erachter dat ze eigenlijk deel is van een tweeling, tweelingbroer is in de baarmoeder gestorven. Ze wordt achtervolgd door een geest, die op zoek is naar een nieuw lichaam. Personen die deel uitmaken van een tweeling schijnen vooral interessant te zijn.

Haar moeder en grootmoeder waren eerder slachtoffer van dezelfde geest. Uiteindelijk moet er een exorcisme plaatsvinden om te zorgen dat de geest haar met rust laat.

Slechte horrorfilm, het duurt lang tot het op gang komt en het wordt ook helemaal niet eng. De makers hebben goed naar Japanse horror gekeken; van die kinderen met witte gezichten en grote ogen en mensen die ondersteboven op handen en voeten lopen komen daar ook vaak in voor. Verschil met Japanse horror is dat de Japanse films WEL eng zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67494849
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:00 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Want het was een comedy?
De eerste helft zeer zeker op de een of andere manier.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:35:18 #188
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_67501154
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:02 schreef Karina het volgende:
The Unborn
Horror. Meisje komt erachter dat ze eigenlijk deel is van een tweeling, tweelingbroer is in de baarmoeder gestorven. Ze wordt achtervolgd door een geest, die op zoek is naar een nieuw lichaam. Personen die deel uitmaken van een tweeling schijnen vooral interessant te zijn.

Haar moeder en grootmoeder waren eerder slachtoffer van dezelfde geest. Uiteindelijk moet er een exorcisme plaatsvinden om te zorgen dat de geest haar met rust laat.

Slechte horrorfilm, het duurt lang tot het op gang komt en het wordt ook helemaal niet eng. De makers hebben goed naar Japanse horror gekeken; van die kinderen met witte gezichten en grote ogen en mensen die ondersteboven op handen en voeten lopen komen daar ook vaak in voor. Verschil met Japanse horror is dat de Japanse films WEL eng zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
The more debt, the better
pi_67504546
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:02 schreef Karina het volgende:
The Unborn

SPOILER
[ afbeelding ]
Nou sitting_elfling, niks voor jou joh? Het heeft i.i.g. een mooi wijf op de hoes. .
pi_67504704
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:30 schreef Stali het volgende:

[..]

Nou sitting_elfling, niks voor jou joh? Het heeft i.i.g. een mooi wijf op de hoes. .
Nah, we hebben het hier over een slechte (horror) film met slechts een leuke meid op voorkant van een dvd cover. Dat gaat mij zelfs wat te ver Besides net ff de trailer gezien en dat horror gezanik past niet bij die chick.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:21:51 #191
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67506295
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:34 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

De eerste helft zeer zeker op de een of andere manier.
Dat vond ik dus absoluut niet. Er zaten een paar grappige stukken in maar om nou keihard te gaan lachen is natuurlijk overdreven...
pi_67506917
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, we hebben het hier over een slechte (horror) film met slechts een leuke meid op voorkant van een dvd cover. Dat gaat mij zelfs wat te ver Besides net ff de trailer gezien en dat horror gezanik past niet bij die chick.
Ik ben ook niet zo van de horror. Maar ik vind het prachtig om te lezen welke films jij zoal kijkt en hoe je erover schrijft. .
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:53:46 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67507425
The Skydivers

Brwagh, dramatisch slechte shit van Coleman Francis. De editing is echt van het niveau likmevestje en raakt kant noch wal. Niet vaker heb ik zo'n stompzinnige montage gezien. Zoals de titel al verklapt, zijn er een hoop parachutescenes te bezichtigen, die zo suf in elkaar zitten en de zwaartekrachtwetten tarten. Om een voorbeeld te geven: een van de spelers uit dit stuk merkt op pakweg 2 kilometer hoogte dat zijn parachute stuk is. Nog geen seconde later ziet de filmkijker de desbetreffende persoon neergestort ter aarde. De film zelf is een suf en onbegrijpelijk soapje. Cijfer: 2

Brick
Vervelende film met overdreven hip-achtig woordgebruik, die me totaal niet wist te bekoren. Ik kon weinig uit het detectiveverhaaltje halen, alleen de muziek was zo af en toe wel opmerkelijk en oke. De film probeert serieus en indie te zijn, maar doet soms ook denken aan een cliche actiefilm door de vele vechtscenes (vervang de vuisten door pistolen) en over the top-dialogen. Cijfer: 5

Gilda
Best wel een leuke filmnoir met een spetterende Rita Hayworth. Met wat voor elegantie brengt ze deze film op een hoger niveau! De liedjes waren leuk om te horen en de scenes met haar evenzo fascinerend. Het verhaal was helaas ietwat rommelig en kwam niet helemaal lekker uit de verf. Echter deerde dat mij niet zo, de aankleding en acteerprestaties van de drie hoofdrolspelers maakten dat meer dan goed . Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:21:30 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67508273
Vandaag een Butt Boetticher double bill gedaan:

Decision At Sundown
Een geweldige western die nogal afwijkt van de genre conventies als je kijkt naar de personages. Zowel de good guys als de bad guys hebben van allebei iets in zich waardoor ze toch iets menselijks krijgen en niet (zoals in veel films) eendimensionale bordkartonnen personages zijn en dus als een cliché overkomen.
Het verhaal is ook erg goed, waarbij zelfs de nodige maatschappij kritiek aan de orde komt en Amerika een spiegel wordt voor gehouden. Een ander opvallend iets is de rol van Karen Steele die de vrij gevochten Lucy Summerton speelt. De manier waarop haar personage in de film staat is opvallend. Ze zet zich af tegen haar verloofde, heeft duidelijk een eigen mening en laat die ook meer dan eens blijken. Iets dat je in de grote Hollywood films (en westerns) niet snel zult zien.
Een heerlijke film, van de eerste tot de laatst minuut genieten.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

Buchanan Rides Alone
Ook in deze western speelt Randolph Scott weer de hoofdrol. Waar hij afwijkt in deze film in tegenstelling tot de andere films is dat ie hier een personage speelt die lacht en goed gemutst is terwijl de rest van de personages die de film bevolken over het algemeen chagerijnig zijn, meer zoals de personages in westerns over het algemeen zijn. Zo niet Tom Buchanan, die net terug komt uit Mexico en de grens oversteekt in Agry Town: een plaatsje waar de drie broers Agry de dienst uit maken en geen mensen van buitenaf in hun stadje willen. Wanneer Buchanan betrokken raakt bij een schietpartij weten de Agry broers dan ook niet hoe ze snel ze `m achter tralies moeten krijgen.
Opnieuw een erg goede film (hoewel deze het niet haalt bij Decision At Sundown), waarin Scott weer de show steelt. De actie scenes zien er goed uit en de soundtrack is (alhoewel zachtjes op de achtergrond aanwezig) erg mooi en sfeervol.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:48:57 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67508881

Fireproof (2008)
Caleb, een brandweerman heeft problemen thuis. Hij heeft constant ruzie met zijn vrouw Catherine. Zijn vader geeft hem een Love-dare agenda (wat hijzelf heeft ondergaan om zijn eigen huwelijk te redden) na een gesprek dat hij heeft aangegeven te willen scheiden. Elke dag een stap verder met het doorgronden, accepteren, en houden van je partner. In het begin ziet hij compleet geen heil in het geheel. Na aandringen van paps zet hij toch door.

Oke het klinkt misschien allemaal cliché matig maar toch zitten er wel dingen in wat stellen inzicht kunnen geven in hun sores.

Het enige minpunt, waarom moet Jezus/God er nu bijgehaald te worden om je partner lief te hebben. Afgezien van dat gezwets is het een degelijke film. De brandweerman zie je ontwikkelen en dat ie gaande weg er echt voor gaat.
SPOILER
Ondanks dat het toch wel een cliche-gedoe is vond ik het toch een aardige film. Het geeft toch wel wat inzichten in je eigen tekortkomingen. En wat maakt het uit soms zijn er realistische films nodig met een overduidelijke message.

cijfer 7 / imdb 5.4

Fun. IMDB comments zeggen hetzelfde. Er valt wat te leren aan deze films ondanks christianity-gezwets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 29-03-2009 00:06:03 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67510670
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:35 schreef flyguy het volgende:

[..]
SPOILER
beide redeneringen kloppen volgens mij

vandaag een 4-tal films op een rij gezien, allemaal in de bioscoop (pathe unlimited card )
-Milk
een overtuigende Sean Penn die Harvey Milk speelt, de eerste homosexueel die er openlijk vooruit kwam..
goede film: 7,8/10

-Last Chance Harvey
een iet wat zoetsappige film over een man die tijdens de trouwerij van zijn dochter een vrouw tegenkomt.. (meer dan dat kan ik er ook niet van maken )
leuke film, maar geen bijzondere film: 7/10

-The Unborn
leuke meid, film was voor het genre imho een aanfluiter...
5,5/10

-Bride Wars
leuke film, al schepte de trailer te hoge verwachtingen van de film imho:
7,4/10

woensdag hopelijk naar Monsters vs Aliens
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 10:14:10 #197
9859 crew  Karina
Woman
pi_67513208
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:30 schreef Stali het volgende:

[..]

Mooie wijven zit ik niet op te wachten hoor, vanmiddag ga ik Dead Snow kijken, misschien is die wat enger.
niet zo tof doen
  zondag 29 maart 2009 @ 14:08:43 #198
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_67517418
My Name is Julia Ross - 1945 (Joseph. H. Lewis)

Een low budget noir van Lewis die in net iets meer dan een uur een uitstekende sfeer weet te creëren. Nina Foch is naarstig opzoek naar werk, maar als ze eenmaal een baantje als secretaresse gevonden heeft, raakt ze verstrikt in een complot van een rijke familie. Het plot, in de trend van Hitchcock's Rebecca, is behoorlijk standaard, maar de korte speelduur en het het hoge tempo zetten de onwaarschijnlijkheden voor het grootste gedeelte buitenspel (afgezien van het gehaaste einde). Acteerwerk is voor een B-film behoorlijk goed met een goede prestatie van hoofdrolspeelster Nina Foch. Het camerawerk van Burnett Guffey en de regie van Lewis maken dit een aangename kijkervaring.

Ook zag ik nog Monsters vs. Aliens, maar die viel mee eerlijk gezegd wat tegen. Verhaaltje stelt weinig voor, maar Seth Rogen en Stephen Colbert geven de film wat extra flair. Zoals we gewend zijn van Dreamworks zit ook deze film weer vol met verwijzingen naar de populaire cultuur en het is voor de fans van de oude monsterfilms aardig om ze te spotten. Ik zag hem overigens gewoon in 2D, dus over de toegevoegde waarde van de 3D-effecten kan ik niet oordelen.
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 15:27:47 #199
9859 crew  Karina
Woman
pi_67519396
Død snø (Dead Snow)
Zweedse zombie/horrorfilm
Een aantal jongeren gaat op skivakantie en wordt daar belaagd door Nazi zombies.

Leuke zombiefilm! Helemaal niet eng natuurlijk, maar de ingewanden/hoofden en ledematen vliegen in het rond. Vooral de scene waarin een van de jongens de zombies met een kettingzaag te lijf gaat is erg geslaagd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karina op 30-03-2009 08:42:49 ]
niet zo tof doen
pi_67519420
Click! echt een topfilm, de hoes en het verhaaltje daar achterop spreken allesbehalve aan en het verhaal is ook een beetje bizar, hoofdpersoon heeft een afstandsbediening waarmee hij zijn leven kan bedienen. Toch is het echt een hele coole film en ook lache!
pi_67520934
Nou, Snuggle, toch maar over gegaan op de wat andere films. Na tig typical amerikaanse comedies te hebben gezien en gepost hier heb ik gisteren True Romance (1993) gezien.

Wat een toffe vette film zeg! Toen ik naar het acteurs lijstje keek had ik al zo'n vermoeden dat dit wel eens een goede film kon worden ( Samuel L. Jackson, Brad Pitt, Christian Slater, Dennis Hopper, Val Kilmer, Gary Oldman, Christopher Walken, James Gandolfini, Michael Rapaport ) Zoveel top acteurs in een film, ook al komen sommige acteurs niet heel lang in beeld, ze dragen wel hun steentje bij

De film zelf ademt een heerlijke 90ies sfeer uit, die chick is weer oké , de muziek is perfect (hans zimmer ). Het verhaal zit lekker in elkaar al moet ik wel zeggen dat ik de 2e helft ( nadat ze weg gingen uit hun stad ) wat vlotter liep.
Die pa van die dat verhaal opsteekt van dat sicilians eigenlijk neger bloed hebben en zo . Een combinatie van 2 sukkels met drugs wat ze per ongeluk hebben meegekregen, met politie die achter ze aan zit omdat het stel de drugs willen verkopen aan een filmbaas en een stelletje maffiosi die die drugs weer terug wil en eindigt op een heerlijke samenkomst van alle partijen. TOP FILM

9/10
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67526016
Haha, dat is 1 van mn favoriete films allertijden. Heerlijk gevoel krijg je bij die film!
pi_67526074
Slumdog Millionaire voor de tweede keer. Ik neem gewoon iedereen mee
pi_67530481
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:47 schreef SnuggLe het volgende:
Snow Cake

Snelle knip i.v.m. lezen van spoilers tijdens quoten.

100% aanrader!!!!!

IMDB: 7.6
Zelf: 8.6
Je post heeft me nieuwsgierig gemaakt.
Zal hem morgenavond kijken. (Vervelende zomertijd... de zondag is vandaag niets meer. )
  zondag 29 maart 2009 @ 22:02:57 #205
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67530796

Juggernaut (1974)
Brittanic is een oceanliner cruise-schip. Als het goed en wel op weg is wordt een telefoontje gepleegd met de mededeling dat er 7 bomben geplaatst zijn aan boord. Er wordt een half miljoen geëist. Daar geeft Scotland Yard geen gehoor aan een stuurt een stel bom-ontmantelaars.

Apart dat er geen massa-hysterie uitbreekt als er bekend wordt gemaakt dat er bommen aan boord zijn. Er wordt nog een zielig verkleedfeestje gegeven.

Anthony Hopkins is een agent binnen Scotland Yard, met een berg haar:). Omar Shariff is de kapitein van de Brittanic.

Het berust op een waargebeurde bommelding op een cruiseschip

cijfer 6 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:52:06 #206
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67532252
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou, Snuggle, toch maar over gegaan op de wat andere films. Na tig typical amerikaanse comedies te hebben gezien en gepost hier heb ik gisteren True Romance (1993) gezien.

[ afbeelding ]

Wat een toffe vette film zeg! Toen ik naar het acteurs lijstje keek had ik al zo'n vermoeden dat dit wel eens een goede film kon worden ( Samuel L. Jackson, Brad Pitt, Christian Slater, Dennis Hopper, Val Kilmer, Gary Oldman, Christopher Walken, James Gandolfini, Michael Rapaport ) Zoveel top acteurs in een film, ook al komen sommige acteurs niet heel lang in beeld, ze dragen wel hun steentje bij

De film zelf ademt een heerlijke 90ies sfeer uit, die chick is weer oké , de muziek is perfect (hans zimmer ). Het verhaal zit lekker in elkaar al moet ik wel zeggen dat ik de 2e helft ( nadat ze weg gingen uit hun stad ) wat vlotter liep.
Die pa van die dat verhaal opsteekt van dat sicilians eigenlijk neger bloed hebben en zo . Een combinatie van 2 sukkels met drugs wat ze per ongeluk hebben meegekregen, met politie die achter ze aan zit omdat het stel de drugs willen verkopen aan een filmbaas en een stelletje maffiosi die die drugs weer terug wil en eindigt op een heerlijke samenkomst van alle partijen. TOP FILM

9/10
Naar aanleiding van deze post de film maar opgezet . Wat een toffe film + cast inderdaad. De ene klasbak komt wat meer dan de andere klasbak in beeld. Die Brad Pitt moest bijvoorbeeld alleen maar suf op een bankje te zitten en die hele Val Kilmer heb ik helemaal niet gespot, raar .
Aangename film met geniaal uitgevoerde scenes en sfeer . Ik moest ook hard lachen om Hopper die Walken uitlegde dat hij van negers afstamt. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67536095
True Romance ja, wat een gewéldige film!! De dialogen zijn zo sterk en hoe ze die hele cast ooit zo voor elkaar hebben gekregen daar blijf ik me ook over verbazen! 10/10
pi_67540860
Changeling

Eindelijk deze film gezien, vantevoren verwachtte ik eigenlijk een ontzettende trage drama film maar dit bleek eigenlijk helemaal niet zo te zijn. Heb de volledige 2 uur en 20 minuten geboeid gekeken en geen moment de drang gehad om op de klok te kijken. Top film
Cijfer: 8,5
pi_67541090
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:52 schreef Falco het volgende:
en die hele Val Kilmer heb ik helemaal niet gespot, raar .
Op een gegeven moment denkt Clarence dat Elvis tegen hem staat te praten en dat is dan Kilmer.
Wel toffe film verder ja, vooral die Sicilianendialoog.
pi_67542335
Marley & Me

Zelden een film gezien die zo niet aan mijn verwachtingen voldeed. Ik houd helemaal niet van honden. Maar wel van Owen Wilson, en in sommige films ook van Jennifer Aniston. In deze film helemaal

Maar goed, telkens als ik de cover zag werd ik een beetje misselijk, maar bij de trailer moest ik per ongeluk toch erg lachen (als die hond uit het autoraampje hangt). Ik verwachtte dus een comedy, en na het lezen van de reviews op dit forum had ik al het vermoeden dat het met de komische stukjes wat mee zou vallen, maar ik was toch benieuwd.

Ik vond het een originele film! Het volgt eigenlijk het leven van een gezin aan de hand van het leven van de hond. Dus de momenten waarop de hond 'opspeelt' zijn eigenlijk allemaal hele belangrijke momenten in het leven van het gezin. Mooi bedacht, vind ik (maar neem dan een kat , geintje). Inderdaad, Jennifer is wel erg actief aan 't baren, maar ik vond de sneltreinvaart door Owen's leven erg leuk, en ze waren allebei gewoon zo normaal. Dat de hondentrainster flipt en dat ze daar dan stiekem de grootste lol om hebben. Dat soort dingen vind ik gewoon lief.

De rol van McSteamy was ook leuk, wel gezapig dat uiteindelijk het gezinsleven natuurlijk meer waard is dan het losbollig maar alleen zijn tot je dood. Maar ach, tis wel waar.

Meevaller, en ik moest ook nog keihard huilen, en dat voor elkaar krijgen met een film over een hond, is wel een prestatie.

7 (IMDB 7.2)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')