abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66959452
Prachtige producten maakt Apple, maar nu hebben ze dus die nieuwe iPod Shuffle en dat ding is toch wel het toppunt van geen gebruiksvriendelijkheid...

En nu moet dat ding ook nog 80 dollar kosten, en aangezien de play knopjes etc. in de oordopjes zitten moet je ook nog een verlengstukje van 20 dollar kopen als je een andere koptelefoon wilt gebruiken

Klacht: Triple click and hold the center button to rewind
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:58:02 #2
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_66959484
Snap nog niet hoe dat ding werkt
Blub
pi_66959495
Ik vind het echt een kutapparaat
Cool story, Hansel.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:58:58 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66959508
De tering
pi_66959531
En alsof die robotstem je liedjes en playlists normaal uit kan spreken

En ook nog eens een adapter kopen voor normale oordopjes
Cool story, Hansel.
pi_66959606
pi_66959716
Die samenvatting.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_66959763
Ordinaire MP3 speler FTW!
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_66959811
Oke, wat een kutding zeg
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:13:55 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66959937
Jezus, ik had apple vaak best hoog zitten qua gebruiksgemak, maar dit is echt een ding voor austisten (niet lullig bedoel voor autisten )...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:14:12 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66959946
ik hou het wel bij me ipod classic
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_66959967
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:13 schreef HeatWave het volgende:
Jezus, ik had apple vaak best hoog zitten qua gebruiksgemak, maar dit is echt een ding voor austisten (niet lullig bedoel voor autisten )...
Inderdaad Ik bedoel mijn Macbook en 1st gen iPod Shuffle etc. werken heerlijk, maar dit
pi_66960022
Ik vind die zwarte mooi

En als je niet snapt hoe die werkt;
pi_66960128
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:16 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind die zwarte mooi

En als je niet snapt hoe die werkt;
We snappen prima hoe het werkt maar dat ding is niet gebruiksvriendelijk punt.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:26:20 #15
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_66960293
Je moet ook deze nemen!

To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_66960367
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

We snappen prima hoe het werkt maar dat ding is niet gebruiksvriendelijk punt.
Ik vind het wel hendig, alleen die playlists niet maar dat is ook niks voor een Shuffle.
pi_66960372
Toppunt van minimalisme: een mp3 speler zonder knopjes. Ik snap het probleem niet zo. Als je knopjes wilt koop je toch een Nano? Een Shuffle is bedoeld voor mensen die het niet boeit welk nummer ze wanneer luisteren, gewoon koptelefoon op en luisteren maar. Ik kan me serieus niet herinneren wanneer ik voor het laatste de behoefte heb gehad een nummer te rewinden op m'n mp3 speler. Doorskippen naar een volgend nummer is alle functionaliteit die je nodig hebt. Zeker op een Shuffle.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66960432
Ik snap dat hele Ipod gebeuren niet? Een Usb stick waar je 4 gig mp3 opzet en beetje fatsoenlijk geluid uitkomt is handiger en veel goedkoper.
***** Kraak.....
pi_66960459
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:31 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik snap dat hele Ipod gebeuren niet? Een Usb stick waar je 4 gig mp3 opzet en beetje fatsoenlijk geluid uitkomt is handiger en veel goedkoper.
Ik vind handiger een subjectief begrip. Imho is er niks zo handig als een iPod icm iTunes (op OS X dan).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_66960486
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:29 schreef Jarno het volgende:
Toppunt van minimalisme: een mp3 speler zonder knopjes. Ik snap het probleem niet zo. Als je knopjes wilt koop je toch een Nano? Een Shuffle is bedoeld voor mensen die het niet boeit welk nummer ze wanneer luisteren, gewoon koptelefoon op en luisteren maar. Ik kan me serieus niet herinneren wanneer ik voor het laatste de behoefte heb gehad een nummer te rewinden op m'n mp3 speler. Doorskippen naar een volgend nummer is alle functionaliteit die je nodig hebt. Zeker op een Shuffle.
Het feit dat je er een extra adapter bij moet kopen van 20 euro om uberhaupt iets af te spelen, als je wel een goede koptelefoon op wilt ipv die kleine oordopjes is toch schandalig Dan is dat ding 100 dollar... voor 50 dollar meer heb je een iPod Nano, met 2 keer zoveel geheugen, wel knopjes en ook die speech functie
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:33:37 #21
238900 Koekz
Der Meister
pi_66960487
Apple sowieso
pi_66960531
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:33 schreef Koekz het volgende:
Apple sowieso
Ga maar weer snel terug naar Windows SC in DIG
pi_66960565
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:33 schreef Koekz het volgende:
Apple sowieso
Het duurde even
pi_66960612
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het feit dat je er een extra adapter bij moet kopen van 20 euro om uberhaupt iets af te spelen, als je wel een goede koptelefoon op wilt ipv die kleine oordopjes is toch schandalig Dan is dat ding 100 dollar... voor 50 dollar meer heb je een iPod Nano, met 2 keer zoveel geheugen, wel knopjes en ook die speech functie
Ik moet voor de iPhone ook een adapter kopen, of speciale doppen als ik de opneem / skip functionaliteit wil behouden. Om over de 2G iPhone (verzonken 3.5mm jack) maar te zwijgen. De Shuffle is nou eenmaal een displayless mp3 speler, er zijn genoeg alternatieven als je dat niet wilt. Of je koopt nog even snel de vorige gen, die gaat vast in de ramsj bij de Mediamarkt binnenkort.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:39:28 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66960658
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Koop dat dan.

Typisch non-argument altijd. Het wordt in de markt gezet, take it or leave it, als je het niks vind koop je het niet. Genoeg mensen die het wel kopen .
pi_66960690
Om Apple fan te worden daar moet je voor betalen en heb je dat gedaan dan ga je de keuze natuurlijk tot het uiterste verdedigen.
***** Kraak.....
pi_66960692
hell, wat een kont apparaat. Ik zou dan gewoon een philips dingetje kopen van 30 euro, die heeft ook nog eens een mooi oled schermpje.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_66960717
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:39 schreef Sander het volgende:

[..]

Koop dat dan.

Typisch non-argument altijd. Het wordt in de markt gezet, take it or leave it, als je het niks vind koop je het niet. Genoeg mensen die het wel kopen .
Mensen die alleen een mp3 spelertje willen voor onder het hardlopen of fietsen ofzo, die hebben toch geen display nodig. Je moet je als knopjes- en featuresgeile nerd niet gelijk neerzetten als DE doelgroep voor een bepaald product, grote fout.
pi_66960729
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik moet voor de iPhone ook een adapter kopen, of speciale doppen als ik de opneem / skip functionaliteit wil behouden. Om over de 2G iPhone (verzonken 3.5mm jack) maar te zwijgen. De Shuffle is nou eenmaal een displayless mp3 speler, er zijn genoeg alternatieven als je dat niet wilt. Of je koopt nog even snel de vorige gen, die gaat vast in de ramsj bij de Mediamarkt binnenkort.
Ik vind gewoon dat ze de gebruiksvriendelijkheid hebben opgeofferd om hem nog kleiner te maken... Beide de 1st en 2nd gen werkten prima en waren klein... Ik vind het prima dat ze de vorm veranderen, maar waarom zo ongebruiksvriendelijk... Laat die knopjes er gewoon op zitten, dat werkt veel beter en je hoeft ook niet een apart draadje mee te zeulen...
pi_66960751
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:39 schreef Sander het volgende:

[..]

Koop dat dan.

Nee want ik vind/vond de iPod shuffle altijd het tofst omdat hij zo makkelijk was maar dat is nu ook wel te niet gedaan
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:43:19 #31
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66960762
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mensen die alleen een mp3 spelertje willen voor onder het hardlopen of fietsen ofzo, die hebben toch geen display nodig. Je moet je als knopjes- en featuresgeile nerd niet gelijk neerzetten als DE doelgroep voor een bepaald product, grote fout.
Ja ik zit hem ook te overwegen hoor. Alleen maar leuke muziek erop, mee naar het sporten, en dan een uur fietsen met herrie op de achtergrond. Daar heb ik idd geen nano voor nodig, laat staan 8GB ruimte. Heb nu een oude ipod nano 4G die ik niet vol krijg .
pi_66960791
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:42 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik vind gewoon dat ze de gebruiksvriendelijkheid hebben opgeofferd om hem nog kleiner te maken... Beide de 1st en 2nd gen werkten prima en waren klein... Ik vind het prima dat ze de vorm veranderen, maar waarom zo ongebruiksvriendelijk... Laat die knopjes er gewoon op zitten, dat werkt veel beter en je hoeft ook niet een apart draadje mee te zeulen...
Jaja, en toen de oorspronkelijke Shuffle uitkwam was het NOT DONE een mp3 speler zonder display te maken, dat zou NOOIT verkopen, hoe haalden ze het in hun hoofd. De verkoopcijfers hebben anders laten zien kennelijk. En kennelijk heeft Apple reden gezien om de Shuffle nog verder te minimaliseren. Ik ben benieuwd hoe snel je de eerste klonen zult zien. . Always the innovator ofzo.
pi_66960801
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:43 schreef Sander het volgende:

[..]

Ja ik zit hem ook te overwegen hoor. Alleen maar leuke muziek erop, mee naar het sporten, en dan een uur fietsen met herrie op de achtergrond. Daar heb ik idd geen nano voor nodig, laat staan 8GB ruimte. Heb nu een oude ipod nano 4G die ik niet vol krijg .
Koop dan een 2nd gen shuffle die zijn nog volop te verkrijgen tenminste makkelijk
pi_66960837
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jaja, en toen de oorspronkelijke Shuffle uitkwam was het NOT DONE een mp3 speler zonder display te maken, dat zou NOOIT verkopen, hoe haalden ze het in hun hoofd. De verkoopcijfers hebben anders laten zien kennelijk. En kennelijk heeft Apple reden gezien om de Shuffle nog verder te minimaliseren. Ik ben benieuwd hoe snel je de eerste klonen zult zien. . Always the innovator ofzo.
Daar heb je mij ook niet over horen zeuren, dat werkte altijd prima zonder display, maar alle functies op een knop gooien vind ik debiel
pi_66960839
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:44 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Koop dan een 2nd gen shuffle die zijn nog volop te verkrijgen tenminste makkelijk
Ja, makkelijk, onder het hardlopen de iPod uit je zak proberen te frutselen! Echt enorm handig!!
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:46:05 #36
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66960842
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:43 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee want ik vind/vond de iPod shuffle altijd het tofst omdat hij zo makkelijk was maar dat is nu ook wel te niet gedaan
Daar heb je wel een punt idd. Maar ik weet niet. Ik wil niet overkomen als een al te erge Apple-fanboy (nee hoor Sander ) maar doorgaans weten ze dat wel lekker op te lossen.
pi_66960853
quote:

[..]

Man al ver voor die shuffle waren er handige Mp3 spelers waar je CF kaartje in kan stoppen.
***** Kraak.....
pi_66960873
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat dus. Ik vind dit ding ontzettend mooi voor tijdens het hardlopen. Dan maakt de muziekkwaliteit ook niet zo heel veel uit, m'n Shure's zitten wel in m'n iPhone (met microfoonadapter).
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_66960880
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, makkelijk, onder het hardlopen de iPod uit je zak proberen te frutselen! Echt enorm handig!!
Er zit een klipje aan, die doe je aan je broek ofzo... daar zitten je handen toch vlakbij.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef Sander het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt idd. Maar ik weet niet. Ik wil niet overkomen als een al te erge Apple-fanboy (nee hoor Sander ) maar doorgaans weten ze dat wel lekker op te lossen.
Ja okay maar triple click and hold the center button om iets te doen
pi_66960893
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:45 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Daar heb je mij ook niet over horen zeuren, dat werkte altijd prima zonder display, maar alle functies op een knop gooien vind ik debiel
Kennelijk ben jij dus niet representatief. Ik vind snoerbediening ideaal, mijn iPhone komt nooit uit mijn zak als ik muziek luister: ik kan skippen, het vorige nummer terughalen en de telefoon opnemen.
pi_66960914
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Man al ver voor die shuffle waren er handige Mp3 spelers waar je CF kaartje in kan stoppen.
Filesystem based je muziek meenemen ipv librarybased. Hoe 1992 wil je het hebben?
pi_66960930
ik zou het nooit kopen en vind het ook een beetje een onding....

maar zouden er werkelijk mensen zijn die zo'n ding wél wilen kopen..?
schijnbaar kennelijk wel, anders zouden ze het vast niet maken; maar dat is dan het probleem van dat soort mensen en mij stoort het verder niet echt.

klein is leuk, 15 jaar terug had ik een Sony walkman die ongeveer de grootte had van twee VHS banden en 500 gram woog, en dan zijn de huidige MP3 spelers wel stukken beter, maar zo klein, en daarbij gewoon besturingsgemak verliezen is volgens mij weinig zinnig... de nadelen wegen dan imho niet echt meer op tegen de voordelen.
quote:

[..]

gewoon een iPod Touch/iPhone met Synchstep.... past de muziek zich automatisch aan aan je loopritme
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:49:15 #43
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66960943
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:47 schreef DutchErrorist het volgende:

Ja okay maar triple click and hold the center button om iets te doen
Ja ik denk dus dat dat wel mee zal vallen. Ik ken ook alle apple toetscombi's uit mijn hoofd van appeltje T tot appel-control-P-R .
pi_66960979
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Filesystem based je muziek meenemen ipv librarybased. Hoe 1992 wil je het hebben?
Ik pleur gewoon de muziek die ik die dag wil horen erop, hoezo filebased of library based?
***** Kraak.....
pi_66961001
quote:
Het zal je verbazen, maar zelfs Apple slaat wel eens de plank mis met een product. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_66961011
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:48 schreef RM-rf het volgende:

gewoon een iPod Touch/iPhone met Synchstep.... past de muziek zich automatisch aan aan je loopritme
De nieuwe hype?
***** Kraak.....
pi_66961012
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:49 schreef Sander het volgende:

[..]

Ja ik denk dus dat dat wel mee zal vallen. Ik ken ook alle apple toetscombi's uit mijn hoofd van appeltje T tot appel-control-P-R .
Oh kut ik drukte per ongeluk 3 keer achter elkaar ipv 2 keer en hold... kutdrempels...
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:51:48 #48
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66961014
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:50 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik pleur gewoon de muziek die ik die dag wil horen erop, hoezo filebased of library based?
Als je librarybased werkt kan je veel meer met je muziek
pi_66961019
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:48 schreef RM-rf het volgende:

maar zouden er werkelijk mensen zijn die zo'n ding wél wilen kopen..?
Moet je eens op een zaterdagmiddag de gemiddelde Dixons binnenstappen. De Shuffle's en Nano's vliegen letterlijk de deur uit.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:52:11 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66961028
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:50 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Het is gewoon relaxed te kunnen zoeken op artiest, categorie en album. Dat is library based
pi_66961030
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het zal je verbazen, maar zelfs Apple slaat wel eens de plank mis met een product. .
Apple pippin...
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:52:31 #52
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66961039
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:51 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Oh kut ik drukte per ongeluk 3 keer achter elkaar ipv 2 keer en hold... kutdrempels...
Maar als je dat doet, doe je toch weer gewoon dubbel-klik hold backward om het ongedaan te maken?
pi_66961071
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:52 schreef Sander het volgende:

[..]

Maar als je dat doet, doe je toch weer gewoon dubbel-klik hold backward om het ongedaan te maken?

Ik ken al die snelkoppelingen van dat ding toch niet uit mijn hoofd... Ik zie de logica in dat ding gewoon niet
pi_66961086
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:52 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Het is gewoon relaxed te kunnen zoeken op artiest, categorie en album. Dat is library based
Dat doe ik wanneer ik de shit erop zet,. daarna is 't play.
***** Kraak.....
pi_66961096
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar veel vaker worden producten vlak na de lancering compleet afgekraakt (omdat het 'anders' is) om na een jaar (bij de volgende vernieuwing) compleet de hemel in geprezen te worden, met als getuigen tientallen goedkope kloons in hun kielzog.

Ik zeg niet dat de Shuffle de mp3 speler van mijn keuze zou zijn, en over de prijs valt ook van alles te zeggen, maar het is echt veel te vroeg om 'm nu al af te serveren op basis van een screenshotje. Apple producten werken in de praktijk soms veel handiger dan je eerst zou denken, helaas is iedereen verpest met Windows-achtige denkwijzen vwb usability.
pi_66961124
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar veel vaker worden producten vlak na de lancering compleet afgekraakt (omdat het 'anders' is) om na een jaar (bij de volgende vernieuwing) compleet de hemel in geprezen te worden, met als getuigen tientallen goedkope kloons in hun kielzog.

Ik zeg niet dat de Shuffle de mp3 speler van mijn keuze zou zijn, en over de prijs valt ook van alles te zeggen, maar het is echt veel te vroeg om 'm nu al af te serveren op basis van een screenshotje. Apple producten werken in de praktijk soms veel handiger dan je eerst zou denken, helaas is iedereen verpest met Windows-achtige denkwijzen vwb usability.
Het is geen screenshotje waar ik mij op basseer, het ding ziet er prachtig uit, maar ik heb het over het gebruikersgemak... Is het wel handig om alle functies onder 1 knop te gooien? Vooral als je aan het hardrennen bent?
pi_66961140
Wat een mongolen product, serieus.
pi_66961162
quote:
Apple producten werken in de praktijk soms veel handiger dan je eerst zou denken, helaas is iedereen verpest met Windows-achtige denkwijzen vwb usability.
Waarom is iemand die de windows-look&feel gewend is per definitie verpest
pi_66961185
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Wat een mongolen product, serieus.
Overdrijven met slechte vergelijkingen is ook een kunst.
***** Kraak.....
pi_66961207
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:55 schreef DutchErrorist het volgende:
Is het wel handig om alle functies onder 1 knop te gooien?
Hey, net in de OP wist je nog met zekerheid te vertellen dat het NIET zo was, en nu vraag je het je af. Kudos.
pi_66961222
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Moet je eens op een zaterdagmiddag de gemiddelde Dixons binnenstappen.
nee dankje, liever niet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66961296
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee dankje, liever niet
Het is wel een keer geinig en dan lastige vragen aan de verkoper stellen terwijl de winkel eens een keer wat voller is dan normaal.
***** Kraak.....
pi_66961358
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom is iemand die de windows-look&feel gewend is per definitie verpest
Ik ga nu even generaliseren, maar onder Windows is er 'altijd wel iets'. De meldingen in je systray na het inloggen? "Ja, dat kan weg maar dan moet je even zus en zo". M'n laptop die af en toe WEP keys vergeet? "Ja, daar is wel een fix voor maar dan moet je even zus en zo". Apple producten zijn echt niet perfect hoor, maar voordat ik OS X gebruikte kon ik me ook moeilijk voorstellen dat andere manieren van werken echt handiger kunnen zijn. Librarybased werken ipv filesystembased werken bijvoorbeeld, dat is voor héle grote groepen mensen echt heel handig. Alleen zijn ze helaas gewend om op hun filesystem hele structuren aan te leggen om de tekortkomingen van het OS of applicaties op te vangen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat Miep en Henk van om de hoek moeten snappen waarom je mappen als E:\Muziek\Albums\E\Everlast aan moet maken 'omdat dat nu eenmaal handig is'. Ik flikker m'n muziek in iTunes (maw ik laat een stapel mp3's vallen op het iTunes icoon) en vanaf dat moment kan ik er vanuit iTunes bij, Spotlight kan het vinden, ik kan ze gebruiken in iWeb, etc. Laat het OS zich maar druk maken over waar ze staan, zolang ik ze kan vinden en ik weet dat ze gebackuped worden (Time Machine), vind ik het prima.
pi_66961405
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee dankje, liever niet
De mensen die daar Shuffle's en Nano's staan te betalen zijn anders een veel interessantere (want: groter) doelgroep dan puisterige knopjesnerds die alleen het grootste, nieuwste en snelste willen. En die ondersteuning voor OGGVORBISWACPLUSDIRECT willen 'omdat de rest dat ook heeft'.
pi_66961442
quote:
Andersom zijn er natuurlijk ook hordes Apple-enthousiasten die, zonder dat ze een product ook maar gezien of gebruikt hebben, op basis van een screenshot al kunnen bepalen dat het apparaat fantastisch werkt.
Het is immers een Apple, dus altijd goed!
Kritiek op de Heilige Vrucht wordt niet geduld!
pi_66961458
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het is geen screenshotje waar ik mij op basseer, het ding ziet er prachtig uit, maar ik heb het over het gebruikersgemak... Is het wel handig om alle functies onder 1 knop te gooien? Vooral als je aan het hardrennen bent?
Waarom niet? Ik selecteer mijn muziek op hardlopen (op m'n iPhone heb ik daar een speciale afspeellijst voor), muziek die prima random afgespeeld kan worden omdat ik geen zin heb om te moeten kloten met een andere artiest oid.
[..]
pi_66961488
Je moet ook geen shuffle nemen als je overzicht wil.... shuffle is handig voor het hardlopen ofzo, hangt hem aan je shirt, weegt niets en nu verbeterd met een remote!

Koop gewoon iets anders als je het niets vind snap het probleem niet!
A..
pi_66961581
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef B.. het volgende:
Je moet ook geen shuffle nemen als je overzicht wil.... shuffle is handig voor het hardlopen ofzo, hangt hem aan je shirt, weegt niets en nu verbeterd met een remote!

Koop gewoon iets anders als je het niets vind snap het probleem niet!
Ik zeg nergens dat ik overzicht wil, ik houd van de iPod Shuffle (1st en 2nd gen) dat was heerlijk makkelijk. Ik heb geen zin om een hele gebruikers handleiding door te werken om alleen maar een liedje te skippen...
pi_66961593
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Andersom zijn er natuurlijk ook hordes Apple-enthousiasten die, zonder dat ze een product ook maar gezien of gebruikt hebben, op basis van een screenshot al kunnen bepalen dat het apparaat fantastisch werkt.
Het is immers een Apple, dus altijd goed!
Kritiek op de Heilige Vrucht wordt niet geduld!
Kritiek? Oh wacht, je bedoelt...
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:58 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik vind het echt een kutapparaat
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:58 schreef PiRANiA het volgende:
De tering
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:09 schreef Agiath het volgende:
Oke, wat een kutding zeg
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:13 schreef HeatWave het volgende:
dit is echt een ding voor austisten
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:40 schreef Deetch het volgende:
hell, wat een kont apparaa
.

En dat dus van mensen die 'm alleen van een screenshotje kennen he. Kijk, als je zo'n ding in handen hebt gehad, of je hebt écht behoefte aan een display (waarom je dan naar een shuffle zou kijken snap ik dan even niet maar vooruit) en je vindt het niks: soit. Ik zie verder ook geen hallelujah hier, ik sta alleen open voor de mogelijkheid dat het goed zou kunnen werken. Itt de meesten hier die iets al kut vinden voordat ze het hebben gebruikt. (Hey, welkom op FOK!).
pi_66961610
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik overzicht wil, ik houd van de iPod Shuffle (1st en 2nd gen) dat was heerlijk makkelijk. Ik heb geen zin om een hele gebruikers handleiding door te werken om alleen maar een liedje te skippen...
Apple en "hele gebruikers handleiding"en?
[..]
pi_66961664
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Apple en "hele gebruikers handleiding"en?
Er is 1 knopje voor alle functies, jij gaat mij niet vertellen dat je out of the box weet wat je moet doen als je een nummer wilt skippen of nog een keer wilt horen (want dat wil ik wel eens)... Dat kon ik met de andere shuffles wel en dus vind ik dit een achteruitgang in usability..
pi_66961697
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:15 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Er is 1 knopje voor alle functies, jij gaat mij niet vertellen dat je out of the box weet wat je moet doen als je een nummer wilt skippen of nog een keer wilt horen (want dat wil ik wel eens)... Dat kon ik met de andere shuffles wel en dus vind ik dit een achteruitgang in usability..
Wat zeur je nou die ouwe is er ook nog!
A..
pi_66961721
quote:

[..]

Ik ga even een wilde gok wagen maaaaaaar... ik denk dat er meer mp3 spelers op de wereld zijn om uit te kiezen! . Vraag er eens naar bij een audiospeciaalzaak!
pi_66961763
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:16 schreef B.. het volgende:

[..]

Wat zeur je nou die ouwe is er ook nog!
Ja maar straks niet meer
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ga even een wilde gok wagen maaaaaaar... ik denk dat er meer mp3 spelers op de wereld zijn om uit te kiezen! . Vraag er eens naar bij een audiospeciaalzaak!
Ik wil na deze iPod Shuffle weer een goed werkende Shuffle, maar dan zal ik wel op marktplaats of ebay moeten kijken
pi_66961796
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:19 schreef DutchErrorist het volgende:

Ik wil na deze iPod Shuffle weer een goed werkende Shuffle, maar dan zal ik wel op marktplaats of ebay moeten kijken
Een Shuffle voldoet kennelijk niet meer aan jouw eisen. Producten veranderen, mensen ook. Tijd om verder te kijken dus.
pi_66961819
quote:

[..]

Er is 1 knopje voor alle functies, jij gaat mij niet vertellen dat je out of the box weet wat je moet doen als je een nummer wilt skippen of nog een keer wilt horen .
Wie doet dat nu met een MP3 player? Ik druk op play en verder nergens op.
***** Kraak.....
pi_66961838
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Een Shuffle voldoet kennelijk niet meer aan jouw eisen. Producten veranderen, mensen ook. Tijd om verder te kijken dus.
....

Oh plotseling heeft de mens geen behoefte meer aan een skip knopje?
pi_66961853
quote:

[..]

Waar denk je dat die gigantische clip voor is?
Cool story, Hansel.
pi_66961872
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:21 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

....

Natuurlijk wel. Die zit immers in het snoer!
pi_66961895
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:21 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

....

Echt he,

apple komt met iets onhandig en opeens zeggen al die apple-freaks dat het sowieso een nutteloze functie was.

What's next? Een nieuwe ipod die op 4 AA batterijen werkt? En dan zeggen, ja maar een accu is toch onhandig, wat nou als mijn ipod halverwege opraakt dan kan ik hem gelijk weer vullen met batterijen
pi_66961917
quote:

[..]

ik denk dezelfde indeling als de remote op de iPhone? Met als toevoeging de volumeknoppen. Helemaal niet zo moeilijk dus en op een half a4tje uitgelegd.
[..]
pi_66961968
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Die zit immers in het snoer!
Dat is tevens het play, pauze, terugspoel, vooruitspoel, back, forward, voice-over, playlist-menu, skip to next chapter knopje
pi_66961978
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:19 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja maar straks niet meer
[..]

De 2 gig blijft gewoon te koop, dramaqueen.
[..]
pi_66961996
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:31 schreef kraaksandaal het volgende:
Ja want uit een USB-stick komt ook altijd fatsoenlijk geluid ...volgens mij is het juist niet goed als er geluid uit komt, maar dat kan aan mij liggen.

Ipod =
pi_66962065
Mooi dingetje. Misschien koop ik 'm wel, alleen even wachten op de adapter voor de remote, zodat je er ook andere ie's op kunt aansluiten. Handig voor sporten.
pi_66962101
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:25 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat is tevens het play, pauze, terugspoel, vooruitspoel, back, forward, voice-over, playlist-menu, skip to next chapter knopje
Wow! Keihandig men!
pi_66962120
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wow! Keihandig men!
Dat bedoel ik
pi_66962135
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:26 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:

[..]

Ja want uit een USB-stick komt ook altijd fatsoenlijk geluid ...volgens mij is het juist niet goed als er geluid uit komt, maar dat kan aan mij liggen.

Ergens in Taiwan, China of Japan is er 1 op 't idee gekomen om zo'n stick te voorzien van een chipje die gecomprimeerde digitale tonen naar een klein uitgangetje stuurt waar je dan van die oordopjes aan hangt.
***** Kraak.....
pi_66962146
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
Qua functionaliteit ga je er dus juist op vooruit met een nieuwe Shuffle. Of het qua gebruiksgemak een verbetering is, dat is even afwachten.
pi_66962186
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Qua functionaliteit ga je er dus juist op vooruit met een nieuwe Shuffle. Of het qua gebruiksgemak een verbetering is, dat is even afwachten.
Juist dat dus.

En ik vermoed van niet.
pi_66962257
Mensen die denken dat Ipods gebruiksvriendelijk zijn in general

Ipods

Ik heb er ook een, maar erger me elke dag weer aan dat gore KUTCLICKWHEEL, die shit gaat altijd net eentje te ver of eentje te ver terug, verder kun je je volume niet veranderen als je aan het browsen bent (omdat je met dat wiel ALLES moet doen). Wat een non-interactie Dan wil ik het over de Iphone nog niet eens hebben
pi_66962288
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:36 schreef SuperFruitig het volgende:

Ipods

Ik heb er ook een, maar erger me elke dag weer aan dat gore KUTCLICKWHEEL, die shit gaat altijd net eentje te ver of eentje te ver terug, verder kun je je volume niet veranderen als je aan het browsen bent (omdat je met dat wiel ALLES moet doen). Wat een non-interactie Dan wil ik het over de Iphone nog niet eens hebben
iphone
pi_66962349
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:36 schreef SuperFruitig het volgende:

Ipods

. Dat clickwheel is juist hetgene dat de iPod zo uniek maakt. Hoe wil je anders snel scrollen door een lijst met een paar 100 of 1000 nummers? En op de iPhone werkt het nog beter, dat sliden met je handen. Gewoon vegen door je playlist .
pi_66962393
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:23 schreef Agiath het volgende:

[..]

Echt he,

apple komt met iets onhandig en opeens zeggen al die apple-freaks dat het sowieso een nutteloze functie was.

What's next? Een nieuwe ipod die op 4 AA batterijen werkt? En dan zeggen, ja maar een accu is toch onhandig, wat nou als mijn ipod halverwege opraakt dan kan ik hem gelijk weer vullen met batterijen
Nieuw, de iPod Shuffle, nu met bijgeleverd accupack om AA batterijen op te laden.
pi_66962413
. Tel eens hoelang het duurt om vanuit je locked Iphone 112 te bellen Gewoon ff voor de grap, je mag hem op tafel leggen om te beginnen
pi_66962414
Zie je Jarno?
Van die mensen die "iPhone" lezen en dan meteen reageren met:
"iPhone! !", zonder op de rest van de post in te gaan.
pi_66962458
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ergens in Taiwan, China of Japan is er 1 op 't idee gekomen om zo'n stick te voorzien van een chipje die gecomprimeerde digitale tonen naar een klein uitgangetje stuurt waar je dan van die oordopjes aan hangt.
Dat kan toch niet verkopen?
pi_66962463
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zie je Jarno?
Van die mensen die "iPhone" lezen en dan meteen reageren met:
"iPhone! !", zonder op de rest van de post in te gaan.
Gekken heb je altijd. Maar serieus, ik hoop niet dat ik zo overkom omdat ik altijd een genuanceerd verhaal probeer te tikken. Sure ik ben Apple fanaat, maar heilig is het zeker niet! (Kut SDK voor de iPhone, kom op met die navigatie, klote Finder, etc).
pi_66962518
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:42 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:

[..]

Dat kan toch niet verkopen?

Nee vandaar dat er handige marketing jongens zijn opgesprongen.
***** Kraak.....
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:16:46 #100
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66967691
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:23 schreef Agiath het volgende:

[..]

Echt he,

Het zou me niets verbazen

Kut Apple-aanbidders. Veel erger dan Moslims, en aan Moslims heb ik al een broertje dood.
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:28:48 #101
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_66972919
Ongelofelijk dat er weer een stapel mensen in de rij staat om zo'n product klakkeloos te verdedigen. Tuurlijk, klein is praktisch en als je gaat joggen heb je niet veel nodig blabla, maar er kleven alweer zoveel nadelen aan (alsof die standaard Apple oordopjes blijven zitten tijdens het sporten, zelfs tijdens mediteren vallen die dingen nog uit), 3 handelingen nodig voor "previous"... Dat is toch echt een functie die ik veel gebruik. Het hoeft heus niet zo gebruiksonvriendelijk te zijn, maar je gaat je sowieso ergeren als het elke keer 5 seconde duurt voordat je twee nummers terug bent.

Verder bestond al 6 jaar geleden de Philips key00x, slechts enkel een stickie met een snoertje waarin play/pause next en prev zaten. Daar kon je vervolgens elke koptelefoon aan hangen waar je zin in had. Evenals natuurlijk minidiscspelers en discmans die dit al hadden. Maargoed, het niet standaard aanleveren van een modulair systeem is gewoon een slimme zet van Apple voor de financiën (iedereen die eigen oordopjes wil gebruiken mag weer 20 euro neerleggen). Jammer dat zoveel mensen het als een kip zonder kop op gaan hemelen.
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
pi_66973466
Koop een iPod Classic, opgelost.
pi_66977058
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:41 schreef SuperFruitig het volgende:
. Tel eens hoelang het duurt om vanuit je locked Iphone 112 te bellen Gewoon ff voor de grap, je mag hem op tafel leggen om te beginnen
4 seconden.
[..]
  zondag 22 maart 2009 @ 12:11:26 #106
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_67289143
Ik snap echt niet wat mensen niet gebruiksvriendelijk vinden aan de nieuwe Shuffle.
t Werkt perfect en makkelijk. Gewoon je albums per stuk als afspeellijst uploaden naar de iPod en you're done.
En volgens mij ben ik zo'n beetje de enige ter wereld die de iPod-phones echt lekker vind zitten en klinken, dus wat dat betreft vind ik de besturing op de phones zelf helemaal geen probleem en zelfs makkelijk als je bijv. op de fiets zit.
Alleen de batterijduur (10 uur) vind ik wat matig, maar wat wil je ook met zo'n klein apparaatje.
Geniaal MP3spelertje!
Every Not Is Truething
pi_67669628
Ik zit op de applestore te kijken, aar ik vind de "oude" 2GB shuffle niet meer. De 1GB hebben ze wel nog, maar ik wil perse de second generation.
Redenen:
- kleiner imho
- wil eigen headphone gebruiken
- wil absoluut dedicated knoppen, geen menubediening

Wie weet waar ik online de 2GB second gen kan krijgen? (Nieuw, that is)
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:43:08 #108
33189 RM-rf
1/998001
pi_67671475
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:48 schreef Osramp het volgende:
Ik zit op de applestore te kijken, aar ik vind de "oude" 2GB shuffle niet meer. De 1GB hebben ze wel nog, maar ik wil perse de second generation.
Redenen:
- kleiner imho
- wil eigen headphone gebruiken
- wil absoluut dedicated knoppen, geen menubediening

Wie weet waar ik online de 2GB second gen kan krijgen? (Nieuw, that is)
http://tweakers.net/price(...)e-v2-2gb-zilver.html
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:45:29 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67671569
Ipod Shuffle . Wat een kutapparaten . Dat ding kost nog geeneens 3 dollar productiekosten. En dan 80 dollar vragen. Doen ze goed .

Ik ben gelukkig met mijn Creative Zen 16 GB.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67671622
Apple maakt leuk spul maar met hun nog vele andere.
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:12:28 #111
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_67683120
De nieuwe iPod shuffle is een hit

Ha-ha aan al die faalers in dit topic die zeiden dat dit een flop zou worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')