Ben benieuwd... BNR had het erover dat ze de persconferentie live uit zouden zenden... Of ik heb het verkeerd begrepenquote:
Waarom?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef ASroma het volgende:
15 wapens in huis hebbenben je ook een beetje van god los
wapens zijn gemaakt om te doden. Ik kan me die gesprekken bij het avondeten al wel voorgesteld hebben, dat kind is van jongs af aan geindoctrineerd en met wapens en geweld opgegroeid. Lekker verantwoord, 15 wapens, leuke hobbyquote:
Wat een bekrompen onzin zeg, die ouders waren al vele jaren sportschutters. Hun fout was het niet goed opslaan van de wapens waardoor een onbevoegde er toegang tot had.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
wapens zijn gemaakt om te doden. Ik kan me die gesprekken bij het avondeten al wel voorgesteld hebben, dat kind is van jongs af aan geindoctrineerd en met wapens en geweld opgegroeid. Lekker verantwoord, 15 wapens, leuke hobbyLaat die troep lekker op de vereniging ofzo
![]()
Ik snap die fascinatie voor wapens sowieso niet, of weer wel, het blijft uiteindelijk menselijk om elkaar te doden ondanks dat het niet de norm is van de huidige maatschappij.
wapens
waarvoor is in essentie volgens jou een wapen gemaakt dan?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat een bekrompen onzin zeg, die ouders waren al vele jaren sportschutters. Hun fout was het niet goed opslaan van de wapens waardoor een onbevoegde er toegang tot had.
Schietsport heeft helemaal niets met geweld te maken.
Er vallen in Nederland jaarlijks meer doden door die paupersport van jou.
Voetbal
Voor mij persoonlijk niet het doden van mensen. Ik gebruik zelf al jaren elke week vuurwapens, en ze hebben nog nooit iemand gedood. Zijn ze misschien kapot denk je?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
waarvoor is in essentie volgens jou een wapen gemaakt dan?
In Baden-Württemberg, de deelstaat waarin Winnenden ligt, schijnt het vrij gebruikelijk te zijn om vuurwapens te hebben, dit hangt samen met de jacht die daar nog bedreven wordt. Iig meer dan in Nederland.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
waarvoor is in essentie volgens jou een wapen gemaakt dan?
Jij kan niet richten?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk niet het doden van mensen. Ik gebruik zelf al jaren elke week vuurwapens, en ze hebben nog nooit iemand gedood. Zijn ze misschien kapot denk je?
Weet je wel wat kleiduifschieten is, denk je dat ze dat met waterpistolen doen ofzo? Je opmerking geeft ook al aan dat je er niets van begrepen hebt en slechts je eigen verwrongen gedachtes bij wapens probeert te projecteren op anderen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:50 schreef ASroma het volgende:
als je zo om de vragen heendraait heeft het ook geen zin he.....
schietsport, is gewoon het stiekem geilen op de macht die met zo n ding hebt, niks meer niks minder. Ga dan kleiduifschieten of boogschieten ofzo
Het afvuren van een projectiel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:57 schreef DustPuppy het volgende:
Geef eens antwoord. Waar is een wapen (en dan met name het type pistool waarmee deze gruweldaden werden gepleegd) voor gemaakt?
Met welk doel?quote:
feit blijft was het wapen er niet geweest, was dit ook nooit gebeurd. Simpel as that, blijkbaar hield die vader het wapen altijd buiten de kluis. Geeft de gedachtengang van de vader ook maar weer aan, wie weet moest het zelf ooit wel een keer gebruiken voor een inbreker of iets dergelijks?? graags zelfs, ik wedt dat ie er op hoopte het ooit in de praktijk toe te passen, waarom oefen je het dan he...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Weet je wel wat kleiduifschieten is, denk je dat ze dat met waterpistolen doen ofzo? Je opmerking geeft ook al aan dat je er niets van begrepen hebt en slechts je eigen verwrongen gedachtes bij wapens probeert te projecteren op anderen.
En waarom ga jij niet hockey kijken ipv voetbal? Een stuk minder ellende nav die sport.
Verrassend.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:00 schreef RvLaak het volgende:
Net op BNR: Tim schijnt de daad aangekondigd te hebben
Lol, wat een heerlijk ontwijkende antwoorden weer.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:59 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat verschilt per gebruiker natuurlijk, dat is het hele punt.
Ik zeg toch ook dat de vader nalatig is geweest?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:01 schreef ASroma het volgende:
[..]
feit blijft was het wapen er niet geweest, was dit ook nooit gebeurd. Simpel as that, blijkbaar hield die vader het wapen altijd buiten de kluis. Geeft de gedachtengang van de vader ook maar weer aan, wie weet moest het zelf ooit wel een keer gebruiken voor een inbreker of iets dergelijks?? graags zelfs, ik wedt dat ie er op hoopte het ooit in de praktijk toe te passen, waarom oefen je het dan he...
Haha, dit geeft al aan hoe verkeerd je beeld is en hoe onwetend je bentquote:en waar oefenen jullie op bij die schietvereninging van jou? papierenvelletjes van gebouwen of toch maar ff van mensen?![]()
Hebben ze het wapen al gepakt dan? Voor je het weet zweeft het weer schietend rondquote:wapens doden geen mensen, hypocriet
Jij probeert jouw bekrompen beeld bevestigd te krijgen, daar doe ik niet aan mee omdat het onzin is. Zat je bij Dendermonde ook te zeuren over de messen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lol, wat een heerlijk ontwijkende antwoorden weer.
Je weet wel wat ik bedoel, maar je kiest ervoor jezelf voor de gek te blijven houden. Dat is jouw keus, natuurlijk.
Dat is waar, en daarom moet er ook verantwoordelijk mee omgegaan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:05 schreef DustPuppy het volgende:
Wapens doden geen mensen, ze maken het alleen wat makkelijker.
overigens, had ik vergeten erbij te zetten, schijnt hij het op een chat gemeld te hebben... Zou dat het 4Chan plaatje kunnen zijn wat hier al gepost is?quote:
Primaire doeleinde van een mes dan ook wel heel wat anders.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:05 schreef Wheelgunner het volgende:
Jij probeert jouw bekrompen beeld bevestigd te krijgen, daar doe ik niet aan mee omdat het onzin is. Zat je bij Dendermonde ook te zeuren over de messen?
De dingen zijn het probleem niet, het zijn de mensen die handelen.
Waar draai ik omheen? Dat ik het niet eens ben met je verkeerde impressie ligt misschien aan jou. Alleen al het feit dat jij daadwerkelijk denkt dat er op mens vormige doelen wordt geschoten in de schietsport, geeft aan dat je misschien niet echt goed geïnformeerd bentquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef ASroma het volgende:
ik vind dat je maar er omheen pist de hele tijd wheelgunner, echt antwoorden doe je niet. Jammer jij bent hier de insider....
En inderdaad, mensen zijn het probleem. Misschien moeten we dan maar zorgen dat mensen niet gemakkelijk dingen in handen kunnen krijgen waarmee ze veel schade aan kunnen richten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:05 schreef Wheelgunner het volgende:
De dingen zijn het probleem niet, het zijn de mensen die handelen.
Oh, dus als je een mes gebruikt als wapen is het niet erg? Of een auto? Pas als het wapen primair een wapen is, is er een probleem?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Primaire doeleinde van een mes dan ook wel heel wat anders.
Ik ga ook geen vlees snijden of mijn brood smeren met een pistool.
Waar moet ik het anders hebben?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En inderdaad, mensen zijn het probleem. Misschien moeten we dan maar zorgen dat mensen niet gemakkelijk dingen in handen kunnen krijgen waarmee ze veel schade aan kunnen richten.
En waarom zou je überhaupt een wapen in huis moeten hebben? Moet je dagelijks piraten afslaan of op jacht naar je avondeten?
Helemaal niet?quote:
Ik moet mijn hobby opgeven vanwege jouw kinderlijke angst voor wapens?quote:
ik probeer de gedachtengang van mensen die bij schuttersvereniging zitten te doorgronden, die bepaalde fascinaties voor wapens. Wat in mijn ogen nogal eng is, maar goed we komen er toch niet uit.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waar draai ik omheen? Dat ik het niet eens ben met je verkeerde impressie ligt misschien aan jou. Alleen al het feit dat jij daadwerkelijk denkt dat er op mens vormige doelen wordt geschoten in de schietsport, geeft aan dat je misschien niet echt goed geïnformeerd bent
dat je het alleen mag gebruiken binnen de grenzen van de vereniging zelf en dat iedereen daar een kluis heeft. Met zo n ding rondlopen kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waar moet ik het anders hebben?
sterker nog, hij is onder behandeling geweest bij de kliniek waar hij ook mensen heeft neergeschoten. De "expert" op BNR denkt aan wraak als motief.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:13 schreef RvLaak het volgende:
Tim werd behandeld voor, oa, depressie verschijnselen... Volgens BNR
Ohja, heel doordacht van je, honderden wapens in afgelopen clubgebouwtjes. Dat zal goed gaan. Er worden zelfs wapens geroofd van luchtmachtbasissen hier, kerel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:16 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat je het alleen mag gebruiken binnen de grenzen van de vereniging zelf en dat iedereen daar een kluis heeft. Met zo n ding rondlopen kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Bedoel je die ene vent bij die kliniek? Die tuinman? Of heeft hij eerder mensen neergeschoten toen hij onder behandeling was?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
sterker nog, hij is onder behandeling geweest bij de kliniek waar hij ook mensen heeft neergeschoten. De "expert" op BNR denkt aan wraak als motief.
[edit]
Hij is initieel "residentieel" onder behandeling geweest en later ambulant. Hij heeft dit zelf afgebroken.
En ja hoor...quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom bekruipt mij het gevoel dat er straks één of ander YouTube-filmpje gaat opduiken waar de dader zijn 15 Minutes of Fame alvast claimt, voordat -ie de hand aan zichzelf legt...
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)er-aangekondigd.htmlquote:Schietpartij Winnenden was door dader aangekondigd
AMSTERDAM - Tim Kretschmer, de 17-jarige jongen die verantwoordelijkheid is voor de schietpartij in de Duitse stad Winnenden, heeft de nacht voor zijn daad een aankondiging achtergelaten op internet.
Dat is donderdag bekend geworden bij de persconferentie. In die video heeft hij gezegd dat hij niet meer verder wilde leven en de volgende ochtend zou gaan schieten.
Denk het wel dan, ik geloofde het eerst niet zo, maar met die bevestiging lijkt het toch zo te zijn. Als er iets anders was, was dat ook al voorbij gekomen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:19 schreef Dichtpiet. het volgende:
zullen ze dat bericht op 4chan bedoelen met de aankondiging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |