abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:39:46 #1
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66935439
en hier verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:40:05 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66935453
TT verneukt dit is deeltje 2
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Redactie Games woensdag 11 maart 2009 @ 14:41:08 #3
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_66935501
TT beunt.
.....Kennedy
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:48:23 #4
182073 invine
blablabla etc.
pi_66935750
tvp
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_66937106
Er is wel een trainer te vinden waarmee je geld kunt "krijgen". Moet je maar eventjes zoeken.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:24:26 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_66937152
Ik ga weer even met Rusland spelen, langzaam uit het Oosten de Ottomanen, Zweden en andere kleinere landjes oppeuzelen...
pi_66939305
Ik moet nog een uur en kwartier werken. Ik wil ook spelen.
History became legend, legend became myth.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:33:09 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66939897
Ben nog met de The Road Of Independence (TROI) bezig... maar veeg nu echt England van de kaart....Val met 2 full stack legers de Engelse koloniën van 2 kanten binnen en zelfs de, met England, meevechtende indiaanse stammen weten niet meer waar ze het moeten zoeken.

Ook omdat ik via een klasiek stukje "divide en Conquer" de ene helft van de indiane stammen in oorlog heb met de andere helft...de helft die overblijft vaag ik wel weg, mocht ik tegen die tijd TROI nog niet heb uitgespeeld.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_66940898
Bwuahahaha. Frankrijk haar ass gewhooped!!~!11! :D;d:d

Hihi. Toch nog vrede kunnen sluiten met Spanje.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:07:03 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_66942850
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:40 schreef cherrycoke het volgende:
TT verneukt dit is deeltje 2
Tellen blijft lastig
Ach, heb ik ook nog wat te doen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:31:48 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66943695
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Tellen blijft lastig
Ach, heb ik ook nog wat te doen
ja sorry bart
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:54:05 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_66944544
tvp

Jammer dat er geen geld cheat is
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:55:13 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66944586
de pruisen zijn sterk
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:16:24 #14
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_66945224
Heeft er iemand die zeeslagen al onder de knie? Want ook al zijn mijn schepen sterker dan de tegenstander, dan nog krijg ik het voor elkaar om bijna mijn hele vloot kwijt te raken
Fuck the EBU.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:03:44 #15
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_66946820
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heeft er iemand die zeeslagen al onder de knie? Want ook al zijn mijn schepen sterker dan de tegenstander, dan nog krijg ik het voor elkaar om bijna mijn hele vloot kwijt te raken
Dit dus.

Iemand tips ?
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:23:05 #16
44906 merino
World of Sleepers
pi_66947431
bugs, lags and crashes

maar tussen al die shit door is het zeker een toffe game
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_66948357
speelt hier iemand online ? en zoja wat is je naam?
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:06:45 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_66948965
ik, gewoon onder invine
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_66949886
Die stemmen van de Nederlandse factie zijn wel lachen: LICHTE FRONT SOLDATEN, ARTILLERIE!.
Alleen ik vindt de gamepay op een 1 of andere manie minder dan in Rome total war, en medieval total war.
Of misschien moet ik eerst effe wennen aan het schieten. Vinden jullie dit spel beter dan Medieval total war 2?
pi_66957374
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:55 schreef cherrycoke het volgende:

de pruisen zijn sterk
Ik heb ze totaal verslagen, dus in mijn game zijn ze wel makkelijk. Ik zal morgen wel wat screens posten .
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:49:39 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66959338
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:31 schreef Gehannes het volgende:
Die stemmen van de Nederlandse factie zijn wel lachen: LICHTE FRONT SOLDATEN, ARTILLERIE!.
Alleen ik vindt de gamepay op een 1 of andere manie minder dan in Rome total war, en medieval total war.
Of misschien moet ik eerst effe wennen aan het schieten. Vinden jullie dit spel beter dan Medieval total war 2?
Ik zou al willen zeggen ja, maar daar zijn er gewoon te veel bugs, hoewel Medieval 2 daar ook last van had, dus ik tot de eerste patch wachten eer ik werkelijk een oordeel geef.

Een werkelijk mega irritante bug die ik gisteren ondervond is als je een rake, spy of gentlemen, die zich in een stad bevind, wilt verplaatsen naar een andere stad en de overduidelijk dat character kiest, de computer doodleuk het leger uit die stad gaat verplaatsen. Gek werd ik er van!

Crashes heb ik gelukkig weinig tot geen last van, maar goed dat ik dus ook iets wat snel opgelost dient te worden.

Anywegs, tot nu toe vind ik het wel leuker door de zeeslagen, tech-tree, leukere en vollere map dubieus punt, want andere vinden de map te chaotisch, ik niet en mij bevalt de gevechten wel, het is iets statischer door de afstand, maar als je veel investeerd in de oorlogs tech-tree, waardoor je meer soorten tactieken kan in voeren [/sub]square formation, ring-bayonet[/sub] dat wordt het zeer interesant.

Helaas is de AI in de land gevechten matig, maar dat was ook het geval met Medieval 2, zelfs na dat die game was gepatched. Ik heb in medieval werkelijk nooit hoeven nadenken bij gevechten, zelfs niet op very hard, gewoon een masale aanval en de tegenstander ging onderuit, dit terwijl de AI in de zee gevechten wel irritant goed is, irritant omdat ik vrees dat als ik in Empire de battles op very hard de zeeslagen onmogelijk te winnen zijn.

Dus ik hoop dat de komende patch crashes, irritante bugs en de AI aanpakt, maar wellicht is dat te veel gevraagd.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_66960869
Spelen jullie alle gevechten eigenlijk zelf? Want ik hoor van mensen die vrijwel alles "auto resolven", daar is toch geen bal aan?
Ik doe 99% zelf, waardoor turns uren kunnen duren maar waardoor ik wel weer erg weinig units verlies. (ohja en t is gewoon tof)

K heb net bunker hill gehad (al sinds zaterdag bezig met TROI, kan je nagaan hoe lang t allemaal duurt)
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:03:57 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66961327
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef -Bigguy- het volgende:
Spelen jullie alle gevechten eigenlijk zelf? Want ik hoor van mensen die vrijwel alles "auto resolven", daar is toch geen bal aan?
Ik doe 99% zelf, waardoor turns uren kunnen duren maar waardoor ik wel weer erg weinig units verlies. (ohja en t is gewoon tof)

K heb net bunker hill gehad (al sinds zaterdag bezig met TROI, kan je nagaan hoe lang t allemaal duurt)
Ik speel over het algemeen alles zelf, inclusief de naval battles, hoewel ik gevechten waarbij ik een achterlijke meerderheid heb Full stack vs. 1 of 2 unit autoresolve. Gisteren heb ik overigens een groot aantal gevechten geautoresolved omdat ik in de mini-campain van Road of independence (15 staten veroveren) ik het geheel wilde afronden, zodat ik vandaag aan de echte campain begin, overigens zal ik daar ook op dezelfde trage manier spelen als jou, Bigguy. Ik verwacht dat ik ook enkele weken met de echte campain bezig zal zijn.
pi_66966951
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef -Bigguy- het volgende:

Ik speel vrijwel alles zelf, auto resolve doe ik alleen als ik volstrekt kansloos ben (enorme overmacht bijvoorbeeld).
pi_66972633
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:52 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik speel vrijwel alles zelf, auto resolve doe ik alleen als ik volstrekt kansloos ben (enorme overmacht bijvoorbeeld).
Ow als ik kansloos ben (en ik kan niet meer vluchten) dan doe ik het júist zelf om ze nog zoveel mogelijk verliezen toe te brengen.
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_66974252
Spanje wil iets van 8 gebieden ruilen tegen Frankrijk. Eerst wilde ze 2 gebieden geven voor Vlaanderen, maar nu ik Frankrijk heb willen ze liever dat hebben Lombardije, Sardinie, New Mexico, Cuba, Florida en nog 2, zal ik het doen?
pi_66974295
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:24 schreef TheJanitor het volgende:
Spanje wil iets van 8 gebieden ruilen tegen Frankrijk. Eerst wilde ze 2 gebieden geven voor Vlaanderen, maar nu ik Frankrijk heb willen ze liever dat hebben Lombardije, Sardinie, New Mexico, Cuba, Florida en nog 2, zal ik het doen?
Waarom zou je?
Op die manier kunnen ze toch zo doorlopen naar Nederland?
pi_66974593
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:26 schreef Dementor het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Op die manier kunnen ze toch zo doorlopen naar Nederland?
Ik vind het leuk om kolonies uit te bouwen, en ik acht mezelf in staat om het wel weer terug te pakken uiteindelijk. Het grenst ook aan Oostenrijk, mijn vijand Maar waarschijnlijk doe ik het niet, vond het wel leuk om te zien dat ze 8 gebieden ervoor over hadden.
pi_66976385
Doe het zoals ik heb gedaan, zorgen dat Spanje alle Europese regio's met jou ruilt (Gibraltar, Portugal, Sardinië bij mij) + militairy access. Op het moment dat zij Frankrijk dan krijgen hebben ze daar nog geen leger, dus die kan je zo weer inpikken. Zorg dat je heel wat legers dichtbij Madrid hebt staan, ze accepteren, jij valt binnen. Dag Spanje, de Amerikaanse kolonies worden dan ook overgenomen door piraten, mayan rebels en Colombia e.d

Maargoed, ik was die Spanjaarden dan ook zo zat, elke keer weer dat gezeur met traderoutes, ze verdiende het echt om te sterven.
pi_66976960
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:24 schreef Brownietje het volgende:

Maargoed, ik was die Spanjaarden dan ook zo zat, elke keer weer dat gezeur met traderoutes, ze verdiende het echt om te sterven.
Dat is een hele goeie reden voor genocide!
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_66979557
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:24 schreef Brownietje het volgende:
Doe het zoals ik heb gedaan, zorgen dat Spanje alle Europese regio's met jou ruilt (Gibraltar, Portugal, Sardinië bij mij) + militairy access. Op het moment dat zij Frankrijk dan krijgen hebben ze daar nog geen leger, dus die kan je zo weer inpikken. Zorg dat je heel wat legers dichtbij Madrid hebt staan, ze accepteren, jij valt binnen. Dag Spanje, de Amerikaanse kolonies worden dan ook overgenomen door piraten, mayan rebels en Colombia e.d

haha, goede reden. Dat zal ze leren, die Spanjaarden.
pi_66979723
Ik kan maar 1 search selecteren. Ik wil meerdere search doen. Ik hoop dat je weet wat ik bedoel. Beetje vreemd uitgelegd.
pi_66979746
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
tvp

Jammer dat er geen geld cheat is
er zijn wel trainers...
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
zee gevechten zijn idd enorm lastig imho....

zo had ik 6 schepen vs 1 van de vijand.. geen idee wat ik verkeerd deed maar hield er uiteindelijk maar 2 over

maar op land had ik wel een leuke.
ik:
3x kannonnen
6x paarden
aantal keer infanterie...

de vijand had 1 companie van 200 man...
(overigens waren mijn aantallen zeer laag dus lag de win kans alsnog op 50/50 ofzo...)

vijand ging in een huisje bivakkeren..

ik heb vervolgens de kannonnen op een heuveltje gestationeerd en de infanterie en paarden in de omgeving rondom het huis gezet..
gewacht totdat m'n kannonnen het huis hadden vernield..

toen had ik alleen geen extra aanval meer nodig.. alles was instant dood
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:42:07 #34
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_66980894
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:10 schreef mschol het volgende:

[..]

er zijn wel trainers...
Ga het voorlopig wel ff zonder trainer proberen.
Lukt tot nu toe aardig.
quote:
zee gevechten zijn idd enorm lastig imho....

zo had ik 6 schepen vs 1 van de vijand.. geen idee wat ik verkeerd deed maar hield er uiteindelijk maar 2 over

zoiets had ik in het begin ook. Nu met Engeland met 6 schepen tegen 3 piraten en ik behield al mijn 6 schepen en van de piraten was niets meer over
Fuck the EBU.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:03:35 #35
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66984465
godverdomme ik leuk om nederland te zijn had de behamas al ingenomen zuiden van india ik was in europa bij brussel komt er opeens uit het niets 3 stacks france die me in 2 beurten van de kaart af veegt amsterdam verslagen faction destroyed ... wel godverdomme
pi_66991086
Gaat hier nu prima, overnieuw begonnen met nederland, maar nu de smaak te pakken.
Ik laat die kleine duitse staatjes nog even leven, mooie buffer tegen pruisen.

Frankrijk heb ik nu totaal vernietigd, nu bezig spanje langzaam op te eten.
Zuid-amerika heb ik afgezien van colombia totaal onder controle tot en met de lijn mexico-cuba.. dus nu door naar het noorden.
Alleen india is kut, denk dat volkje valt wel uit te moorden, maar dat valt nog vies tegen.. Dus daar moet nog maar wat volk vertrapt worden..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_66996340
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Gaat hier nu prima, overnieuw begonnen met nederland, maar nu de smaak te pakken.
Ik laat die kleine duitse staatjes nog even leven, mooie buffer tegen pruisen.

Frankrijk heb ik nu totaal vernietigd, nu bezig spanje langzaam op te eten.
Zuid-amerika heb ik afgezien van colombia totaal onder controle tot en met de lijn mexico-cuba.. dus nu door naar het noorden.
Alleen india is kut, denk dat volkje valt wel uit te moorden, maar dat valt nog vies tegen.. Dus daar moet nog maar wat volk vertrapt worden..
Krijg je zeker wel veel inkomsten uit trade of niet?
pi_67002205
Ja, gaat nu eindelijk beetje goed met mn inkomsten, iedere beurt eindelijk gewoon 10K in de plus, in plaats van telkens bankrupt..

net wel een stomme strategische zet gemaakt. Madrid ingenomen, en onderweg om door te steken naar gibraltar. Maar de spanjaarden bleken nog een grote stack ergens in baskenland te hebben verstopt, en die zet nu koers naar parijs. En die stad heb ik enigzins slecht verdedigd achtergelaten, dus ben benieuwd..
pi_67010490
met nederland; eerst Trinidad & Tobago + Leeuward islands gepakt. Vervolgens Westphalia + hun ally, Wurttemberg. En op dat moment verklaarde Prussia mij de oorlog, maar die leefden niet lang. Toen heb ik m'n leger beetje opgebouwd en een gebied in india gepakt die op dat moment aan het rebellen was. Daar heb ik toen mijn VOC leger opgebouwd en Mysore gestolen.
Ondertussen peace proberen te houden met spanje/frankrijk/austria/poland lithuania die allemaal Hostile naar me waren en allemaal grote legers aan het verzamelen waren.

Toen heb ik alliance gesloten met de Mughals, en Caratha Confederacy uitgeroeid en m'n nu-erg geexperiencde leger naar europa gestuurd om Portugal aan te vallen. Portugal in 1 beurt weg(Goa +lisbon hadden ze alleen). Toen ben ik begonnen met een klein legertje vanaf Dutch Guyana te maken + een grote invasie uit Amsterdam. 6jaar later begon ik met m'n invasie nadat India rustig was geworden(erg last van rebellen e.d.) en heb ik besloten om spanje/frankrijk aan te vallen; In 1 beurt heb ik toen Frankrijk/Brussel/French Guyana/Hispanola/New Andulusia/Strassbourg ingepikt, een geweldige turn die . Leger vanuit Lisbon naar Barcelona gestuurd; deze werden echter intercepted door 3 stacks van troepen.
Snel een nieuw leger ter verdediging gemaakt voor lisbon en verder opgerukt met met m'n troepen richting spanje die op dat moment alle gebouwen aan het raiden was. Een turn of 3 later had ik ook spanje in m'n bezit die nog vaak door het resterende leger aangevallen werd die uit de dorpen kwamen.

Ik wou op dat moment spanje helemaal weghebben dus heb ik een militairy access gesloten met Genoa(Omkopen voor 10.000gold... ) voor 5 turns waarin ik Lombardy pakte + m'n leger uit spanje/frankrijk via boten naar Sardinia + Naples stuurde die nauwelijks verdedigd waren. Spanje en frankrijk beiden uitgeroeid.

Zoals ik al eerder zei waren austria/poland lithuania met legers bezig en declarerden aan elkaar de oorlog gelukkig, anders had ik een probleem gehad.
Daarna heb ik Bogota/Guatemala nog in weten te pikken van de Piraten die weer terugwaren, en heb een trade agreement met Mexico nu. Ook heb ik portugal/leeuward islands/hispaniola/East Prussia geruild tegen New York. (Ja, ik heb heel graag UK te vriend). Een grappig iets was dat East prussia meteen de turn daarna ingenomen werd door Courtland.

Moet nu alleen nog Hindustan van m'n ally zien te krijgen.. maar dat wordt moeilijk aangezien het hun capital is.. Maar dat komt ook wel goed in de 30jaar dat ik nog heb.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:18:48 #40
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_67012432
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:09 schreef valek het volgende:
Ik kan maar 1 search selecteren. Ik wil meerdere search doen. Ik hoop dat je weet wat ik bedoel. Beetje vreemd uitgelegd.
search als in research dan moet je meerdere scholen bouwen
pi_67017638
TS had geen lapo toch? maarja, toen ik het eerste topic opende leek het alsof ik de enigste was die wist dat empire total war uitkwam en nou is er alweer deeltje twee!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:16:19 #42
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_67017784
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:11 schreef drumstickNL het volgende:
TS had geen lapo toch? maarja, toen ik het eerste topic opende leek het alsof ik de enigste was die wist dat empire total war uitkwam en nou is er alweer deeltje twee!
ik zag geen nieuwe dus ik dacht
bij mij is het zo als het spel chrashed dan krijg ik geen EMPIRE.exe werkt niet meer dan word me beeldscherm zwart en loopt me computer vast
pi_67022594
Ondertussen beginnen de nederlanders flink over de wereld te heerschen..
Na een strategische blunder Madrid weer op moeten geven, maar enkele beurten later weer ingenomen. Daarna meteen de rest van spanje op aan het vegen, napels en lombardije zijn ingenomen. Nu alleen nog een paar kleine stacks in gibraltar en sardinie..

Vanuit mexico ondertussen bezig noordamerika binnen te vallen. Maar omdat ik daar (nog) geen barracks heb kan ik alleen die prutindianen en militia trainen.. En aangezien ik op nog best aardig verzet stuit, kan dit nog wel even gaan duren..
Tot mijn grote verdriet in india een complete full stack verloren in 2 beurten.. practhtige veldslag geleverd, kwamen er in dezelfde turn nog 3 stacks op me af, dat was een beetje veel van het goede. En vluchten kon ook niet meer.. jammer jammer..al die gesneuvelde zielen..

Momenteel genoeg geld en inkomsten om mijn oorlog in europa op twee fronten te gaan voeren.. Dus we hebben ons bootje volgeladen, en noorwegen binnengevallen. Is nu in mijn bezit.. Was nog van denemarken, dus zweden ben ik nog niet in de haren gevlogen..
Zit nog in overweging of het een handige zet is, zweden nu aanvallen, of misschien toch mijn blitzkrieg op hannover und het pruische rijk richten...

Met engeland blijf ik het liefst zo lang mogelijk vrienden, hoewel ik twijfel aan hun macht..
In europa hebben ze toch maar 3 regions, en dan mogen ze in amerika wel sterk zijn.. Hm, voor de grap zou ik gewoon london moeten aanvallen.

Kwam er vandaag trouwens pas achter(dom dom) dat je ook de omgeving kan gebruiken. Hoogtes en gebouwen snapte ik wel, duh.. maar wist helemaal niet dat je ook leuk met je manschappen achter zo'n heg/muurtje kan schuilen. Dat scheelt even enorm in je dekking.. Mooi toch even een overmacht avn me af weten te slaan, ehm schieten zo(Y)..
pi_67026252
voor mijn baggerpc.. Kan niet genoeg geld ophoesten..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_67028250
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:18 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

search als in research dan moet je meerdere scholen bouwen
wn als je een school een research wilt laten uitvoeren, wel van te voren even op de school klikken in het overzicht
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:24:06 #46
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_67028443
Net weer enorme slimme AI-aanval ondervonden

In de Brandenburg-regio had ik (Groot-Brittannië) een leger van Pruisen, dat in die regio zich klaar aan het maken was om opnieuw de regio terug te veroveren, aangevallen. Als je naar de tropen-aantallen kijkt was Pruisen duidelijk in het voordeel.

Bij het plaatsen van de legers lag er een riviertje tussen onze beide legers. Mijn artillery kon dus lekker zijn gang gaan met het beschieten van de vijand. Pruisen viel vervolgens steeds met één groep cavalerie aan, dit was voor mijn vier groepen cavalerie makkelijk te verdedigen.

Vervolgens stuurde Pruisen één groep infanterie. Echter was dit een soort van hinderlaag, want deze bleven net aan de overkant (mijn kant) de rivier staan en eisten dat mijn troepen zich richting hen zouden verplaatsen. Aangezien hun kanonnen daar ook vrij dicht bij in de buurt stonden. Zouden mijn legers dus makkelijker geraakt kunnen worden door vijandelijke kanonskogels.

Aangezien er maar één oversteekplaats was, moest ik dus wel die kant op met mijn legers. van de in totaal 8 aan infanterie die ik tot mijn beschikking had, had ik er vier naar die ene Pruisische infanterie gestuurd. Daarnaast had ik nog twee cavalerie groepen met een omtrekkende beweging de vijand in de rug aangevallen. Toen was dat ene legertje snel verdwenen. Toen snel beide cavalerie-groepen naar de kannonen gestuurd om daar van af te zijn. Op het moment dat die bijna zo goed als verslagen waren. Kwamen de overige troepen van Pruisen aan. Ik snel mijn cavalerie teruggetrokken. Intussen had ik mijn vier infanterie legers naar de overkant gehaald om daar de vijand op te wachten. De andere twee cavalerie groepen er ook bij gehaald om de vijand van de zijkant aan te vallen, terwijl ze van voren met kogels bestookt werden en van schuin-achteren met kanonkogels. Pruisen begon de overhand toch te krijgen, puur omdat ze met een stuk meer troepen waren nog steeds. Hierdoor moest ik mijn laatste vier infanterie groepen ter versterking gestuurd om zo uiteindelijk een sterk Pruisisch leger te verslaan en zo een keer langer dan één buurt de Brandenburg-regio te behouden.
Fuck the EBU.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:06:53 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_67032483
als ik me schepen over kleine eilandjes laat varen dan komen ze op zo'n mini eilandje vast te zitten
irritant
pi_67032877
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:06 schreef cherrycoke het volgende:
als ik me schepen over kleine eilandjes laat varen dan komen ze op zo'n mini eilandje vast te zitten
irritant
das toch logisch...
irl doe je dat toch ook niet?
pi_67040853
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:24 schreef mschol het volgende:

[..]

das toch logisch...
irl doe je dat toch ook niet?
pi_67047843
Wat me wel opvalt is dat ik het vechten op zee nog zo goed als helemaal niet nodig heb gehad..

Met ondertussen half west europa onder mijn bevel, en heel zuid amerika. Maar tot nog toe heb ik maar 2 sea battles hoeven leveren, en die waren beiden tegen piraten(overigens beide verloren, ze zijn niet mijn ding)..
Verder ben ik gewoon om ze heen gevaren, en heb ik traderoutes gewoon gelaten voor wat ze zijn.. Misschien ben ik nu wel inkomsten misgelopen, maar ik verdien alsnog gewoon 10-15K per beurt, genoeg om me nu nog in leven te houden.
Misschien moet ik me toch meer gaan richten op die battles, want zo mis ik toch wat van het hele spel. Maar eigenlijk heb ik heb dus helemaal niet nodig om de wereld te gaan overheersen, want mijn landlegers zijn daar al druk mee bezig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')