met nederland; eerst Trinidad & Tobago + Leeuward islands gepakt. Vervolgens Westphalia + hun ally, Wurttemberg. En op dat moment verklaarde Prussia mij de oorlog, maar die leefden niet lang.

Toen heb ik m'n leger beetje opgebouwd en een gebied in india gepakt die op dat moment aan het rebellen was. Daar heb ik toen mijn VOC leger opgebouwd en Mysore gestolen.
Ondertussen peace proberen te houden met spanje/frankrijk/austria/poland lithuania die allemaal Hostile naar me waren en allemaal grote legers aan het verzamelen waren.
Toen heb ik alliance gesloten met de Mughals, en Caratha Confederacy uitgeroeid en m'n nu-erg geexperiencde leger naar europa gestuurd om Portugal aan te vallen. Portugal in 1 beurt weg(Goa +lisbon hadden ze alleen). Toen ben ik begonnen met een klein legertje vanaf Dutch Guyana te maken + een grote invasie uit Amsterdam. 6jaar later begon ik met m'n invasie nadat India rustig was geworden(erg last van rebellen e.d.) en heb ik besloten om spanje/frankrijk aan te vallen; In 1 beurt heb ik toen Frankrijk/Brussel/French Guyana/Hispanola/New Andulusia/Strassbourg ingepikt, een geweldige turn die

. Leger vanuit Lisbon naar Barcelona gestuurd; deze werden echter intercepted door 3 stacks van troepen.
Snel een nieuw leger ter verdediging gemaakt voor lisbon en verder opgerukt met met m'n troepen richting spanje die op dat moment alle gebouwen aan het raiden was. Een turn of 3 later had ik ook spanje in m'n bezit die nog vaak door het resterende leger aangevallen werd die uit de dorpen kwamen.
Ik wou op dat moment spanje helemaal weghebben dus heb ik een militairy access gesloten met Genoa(Omkopen voor 10.000gold... ) voor 5 turns waarin ik Lombardy pakte + m'n leger uit spanje/frankrijk via boten naar Sardinia + Naples stuurde die nauwelijks verdedigd waren. Spanje en frankrijk beiden uitgeroeid.

Zoals ik al eerder zei waren austria/poland lithuania met legers bezig en declarerden aan elkaar de oorlog gelukkig, anders had ik een probleem gehad.

Daarna heb ik Bogota/Guatemala nog in weten te pikken van de Piraten die weer terugwaren, en heb een trade agreement met Mexico nu. Ook heb ik portugal/leeuward islands/hispaniola/East Prussia geruild tegen New York. (Ja, ik heb heel graag UK te vriend). Een grappig iets was dat East prussia meteen de turn daarna ingenomen werd door Courtland.
Moet nu alleen nog Hindustan van m'n ally zien te krijgen.. maar dat wordt moeilijk aangezien het hun capital is.. Maar dat komt ook wel goed in de 30jaar dat ik nog heb.