abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66958804
Voor Lievelink Ja, die is expres
en Voor Cas! Fijn dat het weer wat beter gaat!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_66961155
Jemig Livelink, dat zijn toch dingen die je liever niet te horen krijgt. Aan de andere kant hoop ik dat het Job helpt om het ook voor hem op school een stuk fijner te laten zijn.
Dikke kus voor jou
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2009 @ 11:38:09 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_66964382
Het was gister toch te veel hoor, maar ik hou me er toch wat aan vast dat hij het zelf allemaal het beste aanvoelt. Gisteravond dus toch maar met een zetpil in ons bed gelegd
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_66964836
livelink, wel fijn dat de juf ook de lieve kant van job ziet en benoemt. op zich is 't ook positief dat ze actief meedenken over oplossingen en hulp, in plaats van maar een beetje voortmodderen. ik hoop dat dit nieuwe traject voor jullie & job vooral een goede steun in de rug zal betekenen, en niet alleen maar energie kost. succes!
pi_66964914
ik ben net met Piets klas meegeweest naar die tentoonstelling over Momo de Mol, waar Anna's klas een paar weken geleden al naartoe was. hartstikke leuk! maar ik ben nu wel gesloopt. 'n wandeling van bijna een half uur (en dan nog eens dezelfde terug) met zo'n sliert kinderen die dan weer te snel en dan weer te langzaam gaan.. en vervolgens een groepje van 6 kinderen enigszins braaf langs alle deelactiviteiten zien te loodsen... 't leek wel een kinderfeestje.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 12-03-2009 13:41:20 ]
pi_66968908
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:38 schreef moussy het volgende:
Het was gister toch te veel hoor, maar ik hou me er toch wat aan vast dat hij het zelf allemaal het beste aanvoelt. Gisteravond dus toch maar met een zetpil in ons bed gelegd
Het feit dat ie teveel ( wil) doen geeft volgens mij juist goed aan dat het wel beter gaat!
Zo hartverscheurend een hoopje kind op de bank of in bed wat alleen maar stilletjes ligt en niets wil ondernemen enzo....
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:41:55 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66972660
voor Cas. Dat je maar weer snel kan ravotten als vanouds.

En een voor Livelink. De woorden van de juf vond ik zo treffend. Ik weet dat Job lief is en kan zijn, maar als ie boos is kan ik hem er niet uitkrijgen. Haar formulering van de hulpvraag, vond ik van veel betrokkenheid betuigen. Ik hoop dat het ook echt zo is en dat jullie samen er voor kunnen zorgen dat Job meer kan gaan genieten en beter te 'sturen' is. Heel veel sterkte met het nieuwe traject.
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:56:12 #58
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66973198
Livelink, dat lijkt me nogal slikken inderdaad als je dit te horen krijgt. Aan de andere kant hadden jullie zelf waarschijnlijk ook wel het idee dat het eraan zat te komen, maar dan nog.
Maar als het goed is werkt het in zijn voordeel uiteindelijk.
Mijn neefje is een HSP-kind met licht (heeeel licht) autistische trekjes. Na jaren kwakkelen is er voor hem eindelijk 'een plan'.
Nu gaat hij na de zomervakantie 3x per week naar een bijzonde bso waar hij o.a. leert om te gaan met zijn buien, maar vooral leert te begrijpen waarom iets wel kan en waarom niet. Dus dat het niet een 'kunstje' is wat hij doet (het is een bijzonder begaafde jongen, dus pienter genoeg om sociaal wenselijk te handelen), maar dat hij bewust handelt.
Ook hij is nl. echt een schat van een jongen, maar kan heel moeilijk omgaan met zijn emoties (kan ook slecht tegen onrecht). Of dit plan voor hem gaat werken, ik heb geen idee.
Maar misschien is er voor Job ook wel zoiets.
Succes.

Moussy, goed te horen dat Cas weer op de been is. Hoop dat de pijn ook snel wegtrekt.
(je had het over een tuitje. onze Cas heeft dat ook, veel meer dan zijn broer. maar verder geen plasproblemen ofzo. toch iets om in de gaten te houden?)
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef Rewimo het volgende:
Wat leuk Hestria, ze zal zich wel heel speciaal hebben gevoeld

dutch, hoe is het met de zwemlessen?
Nou, zet je schrap!

Nee gaat al weer wat beter hoor. Maandag gingen ze dus voor het eerst zonder de ouders.
Eerst weer de clown uithangen en toen mochten alle kinderen naar het bad gaan. Zonder de ouders, die moesten wachten in de kleedkamer.
Even later kwam hij weer terug, huilend.
Hij moest plassen (alweer). De juf kwam er achteraan en zei dat hij daar toch niet om hoefde te huilen, want dat was helemaal geen probleem. Op de w.c. nog even snikken: "Ik wil naar huis."
Maar ik heb hem toch weer terug gestuurd.
Vervolgens is hij niet meer terug gekomen en toen ik stiekum keek 'zwom' hij met een grote grijns van de ene naar de andere kant.
De vorige keer was er een ander jongentje die de hele les heeft gehuild en weigerde mee te doen (zelfs het bad uit was geglipt toen zijn vader hem los liet en wilde echt niet meer terug komen).
Dat jongentje heeft dus deze les weer gehuild, gegild en is keer op keer uit het bad geklommen.
Dan zit je in de kleedkamer met alle ouders en dan hoor je dat. Alsof ze hem afmaken. Vréselijk!
De moeder zat tegenover mij zgn. een boekje te lezen, maar ze bleef op 1 bladzijde hangen.
Op een gegeven moment (zo'n zwembad versterkt de geluiden natuurlijk enorm) hoorde je de juf tegen hem uitvallen. Ik schrok daar best van, maar volgens mij kon je niet tot hem doordringen anders. Hij was er nog eens uit geglipt en naar de kleedkamer gerend. Naar de w.c. en alleen maar gillen. Moeder heeft hem wel weer terug gedaan, maar wat zal zij het warm hebben gehad zeg. Het ging mij ook aan het hart.
Dat ventje loopt gewoon een trauma op van zo'n les.
En waarom, geen idee.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze het eng vinden dat ze geen bodem onder de voeten hebben. Er is nl. geen aflopend gedeelte. Het is plons en succes dan maar.
Ik heb Léon nog gepeild wat hij daarvan vond en of hij geschrokken was van de juf.
Gelukkig niet, hij snapte dat ze niet boos op hen was maar op het jongentje. Dat kon hij dus wel los van elkaar zien.
Dus voor Léon , maar ik vind het wel rot om een ander kind zo te zien.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:31:46 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66974493
Pfff, leef gewoon met met jou en ook met die moeder. Kreeg het er inderdaad ook warm van. Knap van die moeder dat ze ook heeft doorgezet.... weet niet of het mij zou lukken...

En inderdaad voor Léon echt super!
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:44:38 #60
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66983479
Tis dat Zoë geen zwemles heeft in jouwn woonplaats Dutch anders was het vast een haar geweest
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 21:48:37 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66987317
Léon Goed zo jongen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2009 @ 22:59:22 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66991306
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:31 schreef chacama het volgende:
Pfff, leef gewoon met met jou en ook met die moeder. Kreeg het er inderdaad ook warm van. Knap van die moeder dat ze ook heeft doorgezet.... weet niet of het mij zou lukken...

En inderdaad voor Léon echt super!
ik ben zelf zo'n kind geweest dat op 6 jarige leeftijd op zwemles gedwongen werd.
nachtmerries had ik en ik was zooooo bang voor die hengel.

ik heb luca nooit gedwongen om op zwemles te gaan met bovenstaand verhaal in mijn gedachten. ik kon het echt niet over mijn hart verkrijgen.
en nu komt er als ik bij zwemles op luca zit te wachten elke keer een vader die een huilend kleutertje meesleurd en ik vind het zo zielig.
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:04:21 #63
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66991561
Lady, ik herken die angst ook nog wel van vroeger. Maar uiteindelijk heb ik het wel geleerd. Of ik er langer over had gedaan als ik wat zachter was aangepakt, geen idee. Het probleem is volgens mij dat er in een groep altijd wel iemand is die bang is.
Ik had alleen niet verwacht dat het nog zo zou gaan als vroeger.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:00:09 #64
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67011842
Ik ben dus de moeder met die rode kop op de tribune, het is nl bij Zoë altijd in het begin moeilijk ze moet hier gewoon doorheen. Vandaag ga ik ook niet bij haar kijken maar gewoon in de "kantine" wachten misschien dat het helpt als ze niet zielig/druilerig en verscheurd naar mij kan kijken.

I'am mean mom
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:27:17 #65
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67012737
Nee hoor Rottdog, ik doe precies hetzelfde.
Volgens mij hoort dat toch ook een beetje bij het loslaten?
pi_67013805
bij ons is er geen tribune. we kunnen wel vanuit de hal door een glazen wand wat zien van de les, maar niks horen. alleen de 1e keer mogen de ouders wel vlakbij 't zwembad zitten. ik vind 't ook niet erg dat we niet mee in 't water moeten/mogen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 17:23:23 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67014628
hier is 1x in de maand kijkdag.
normaal hangen de ouders aan de bar en laten zich vol koffie lopen (kwart voor 7 's ochtends )
pi_67014754
wat een verschrikkelijke zwemtijd!! hebben ze bij jullie niet anders?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:30:13 #69
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67014839
Mous Wilyan had voor de operatie idd ook een tuutje.
(zijn hechtingen waren idd oplosbare)

Ik ben soms ook een keiharde moeder.
Maar ik heb dan ook twee die thuis van alles bedenken (zelf fietsen/loopfietsen op de fiets zonder trappers)maar als het 10 meter de deur uit niet gaat zoals zij het willen ze het nog wel eens op een brullen zetten en zich dan zelfs gewoon maar al jankend om laten flikkeren.
Ja, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik vraag thuis drie keer of ze het zeker weten, zeg dat het alles niet zo makkelijk is als het lijkt en dat het misschien (nog) niet lukt..
Dus dan krijg je buiten eerst een waarschuwing. en daarna word je gewoon boos telkens weer terug op je benen gezet en red je je kont maar, mamma loopt wel (rustig) door.
Zo ook op het schoolplein aan de rekstok. "Voorzichtig, en je GOED beet houden" "Jahaa, mamma "
Als je stoer doet maar je je niet goed beethoudt en dus horizontaal onder de rekstok eindigt..... Ik zeg het nog één keer dat je je goed beet moet houden en als je dat niet doet dan val je. Als je dan toch wéér valt moet je niet piepen. En ja, als je dan al (luid) brullend naast me tóch maar wel mee loopt om bij de deur te wachten tot de bel gaat dan kun je wel eens even op je nummer krijgen dat je niet het halve dorp bijelkaar hoeft te schreeuwen. Ik tel tot drie en dan verwacht ik dat je je een beetje inbindt.
(dat dan alle ouders op het schoolplein me verontwaardigd aan staan te gapen zal me aan mijn reet roesten)

Als ze trouwens netjes proberen verder te gaan na zo'n moment (al dan niet nog hevig nasnikkend) prijs ik ze uiteraard wel even helemaal de hemel in.

En zo heb ik nog wel tig voorbeelden.
Zo'n mean-mom ben je dus helemaal niet hoor Rottdog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 13-03-2009 17:40:20 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2009 @ 17:30:53 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67014862
ja hoor, een half uur later en weer een half uur later

dit is een soort van privé zwemles. zwemleraar werk op een school voor speciaal onderwijs en heeft ervaring met autistische kinderen.
pi_67014949
aha ok, dan snap ik de rare tijd...

de aangepaste zwemles is hier ook op zo'n rare tijd, op zaterdagavond van 5-6 ofzo.. echt zo'n die tijd wil niemand anders hebben tijd..
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:37:45 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67015057
Bij ons is het de eerste zwemdag van de maand ook kijkdag.
Dan mag je de helft van de les blijven kijken.

Bij een gewone les in de eerste niveau's (1,2,3 en ik geloof 4) mag je dan je kind afleveren hooguit 5 minuten blijven kijken en dan vertrekken. (naar de kantine of een boodschapje doen ofzo). Vanaf niveau 5 -dacht ik- zwemmen ze in het wedstrijdbad en die heeft een tribune.
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 20:31:55 #73
13151 crew  Rewimo
pi_67020151
Toen Christan op zwemles zat mochten de ouders altijd de eerste en de laatste 5 minuten kijken. En de eerste les mocht je er helemaal bij blijven. In de tussentijd ging ik meestal even boodschappen doen.

Christan heeft morgen een toernooi in de Soccerhalle. Da's een soort hal met kleine voetbalvelden met kunstgras. Er is een boarding en er zijn netten helemaal omheen dus ze kunnen onbeperkt doorspelen. Hij vindt dat veel leuker dan veldvoetbal omdat de bal niet "uit" gaat En hij raakt tegenwoordig (eindelijk) de bal goed en hij krijgt alsmaar complimentjes van de trainer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:29:48 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67022353
Fleur had vorig jaar nog echt geen zin in zwemmen. Nu wil ze zelf op zwemles (en is er geen plek). Maar de wil is er nu en ze heeft tijdens de vakantie ook laten zien dat ze niet meer bang is voor water (is ze vanaf de geboorte al). Dus zelf zou ik haar niet dwingen, maar misschien dat het bij Maud wel gaat gebeuren. Misschien is er dat wel eentje die er 'doorheen' moet.

Noli, dat wat jij omschrijft over vallen en opstaan en niet zeuren als je gewaarschuwd bent, dat herken ik hier ook. Ik hoor mezelf nog de eerste keer zeggen tegen Fleur: JIJ wilde fietsen, dan zul je nu ook fietsen ook. En nee mama gaat je fiets niet tillen.

Wat goed van Christan dat ie nu zo lekker vooruit gaat met voetballen. Super!

Hoe is het met Cas nu?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2009 @ 15:28:49 #75
13151 crew  Rewimo
pi_67040595
Christans team is tweede geworden 3-3 in de finale en helaas verloren met strafschoppen. Maar ze hebben super gespeeld en een mooie beker gewonnen plus een bal
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:35:49 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67042626
voor Christan en zijn hele team! Zilver
pi_67044315
Wouw wat goed zeg ! Heeft ie vast een hele leuke dag gehad !
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 19:38:37 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67048016
luca is door
volgende week diplomazwemmen
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 19:39:16 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67048122
Yes Luca !! Wat Super

Is het bij jullie ook zo dat dat show is ? Dat het proefzwemmen het eigenlijke afzwemmen was ?
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 19:45:28 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67048233
nee hoor, vandaag was proefzwemmen. ze hebben het hele repertoire gehad, behalve het gekleed zwemmen. dat gaat hij deze week oefenen.
en ik moet 32,50 dokken voor het afzwemmen ivm een of ander debiel tegeltje
is afzwemmen altijd zo duur?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2009 @ 19:48:01 #82
13151 crew  Rewimo
pi_67048314
Bij Christan was dat wel zo ja. Ieder kind dat mocht proefzwemmen, was in feite al geslaagd voor het afzwemmen. Zodat ze niks kunnen verprutsen door de spanning

Ik heb eigenlijk geen idee meer of ik extra moest betalen voor het afzwemmen. Volgens mij niet. Maar Christan kreeg dan ook geen tegeltje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 maart 2009 @ 19:48:02 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67048317
wat goed van Luca en Christan

wel duur dat afzwemmen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 19:52:41 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67048477
ik zag trouwens dat ze in het zwembad zelf een turbo-cursus aanbieden. 2 maanden 3 keer in de week les en daarna diploma zwemmen.
kost even 650 euro en dan heb je alleen diploma A
(dan komen ze vast ook meteen je badkamer betegelen )
pi_67048922
Hier was het afzwemmen iets van 8 euro of zo, darvoor krijgen ze het diploma, een waardebon voor de speelgoedwinkel in de buurt , een tractatie in het zwembad en een tractatie mee naar huis. (en een hoera ik heb mijn diploma ding voor op een zwembroek)
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 20:16:47 #86
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:25:38 #87
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67049581
Hier kost het ook niks extra's.
Ze krijgen dan een diploma, zo'n diploma-dingetje voor op de zwembroek/het zwempak, een cadeau'tje (bij Wilyan was dat een zwembrilletje) en een muntje om te besteden in de kantine.
Je kan zelf kiezen of je voor een euro of zeven een tegeltje bij wil bestellen.
Maxi, Midi & Mini
pi_67049726
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik zag trouwens dat ze in het zwembad zelf een turbo-cursus aanbieden. 2 maanden 3 keer in de week les en daarna diploma zwemmen.
kost even 650 euro en dan heb je alleen diploma A
(dan komen ze vast ook meteen je badkamer betegelen )
Ik zit ook over zo'n turbocursus te denken. 14 weken lang elke zondag van 12.30 tot 16.15 uur geloof ik. Voor 700 euro. Heeft iemand wel eens berekend wat hij kwijt was voor de 'normale' manier?

Luca en Christan
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 20:57:04 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67050575
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:29 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik zit ook over zo'n turbocursus te denken. 14 weken lang elke zondag van 12.30 tot 16.15 uur geloof ik. Voor 700 euro. Heeft iemand wel eens berekend wat hij kwijt was voor de 'normale' manier?

Luca en Christan
ja ik toen ik dat bedrag zag

het heeft me tot nu toe 10 euro inschrijfgeld, 3 x 41, 3 x 42, 10 euro voor het proefzwemmen en straks 32,50 voor het afzwemmen gekost. ( moet hij het wel halen natuurlijk )

in totaal is hij zo'n 5 en een halve maand bezig geweest.
pi_67050707
5 en een halve maand is wel snel toch? Ik hoor dat anderhalf jaar heel normaal is?
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:10:44 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67050957
ik weet het niet. je moet er natuurlijk wel bijtellen dat luca al 9 is en vorig jaar een tijd schoolzwemmen heeft gehad (al zat hij daar na een jaar nog steeds in badje 1 )
hij is supergemotiveerd en de badmeester houdt m nu goed in de gaten.
pi_67051792
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:29 schreef snoopy het volgende:

[..]

Luca en Christan
ff gauw uitgerekend, wij zitten zonder inschrijfgeld inmiddels op 552 euro en we zijn er nog lang niet. Alicia is begonnen toen ze 6 was, heeft vorig zomervakantie 3 keer in de week dubbele uren extra erbij gedraaid gedurende 4 weken. (de meesten uit die groep die dat ook gedaan hebben gaan in juni op voor het diploma., die hebben nu nog 12 lessen, en zouden op een totaal excl inschrijfgeld en diploma kosten op 684 komen)

Alicia heeft echter besloten om er nog wel een tijdje over te doen en de zwemschool financieel te blijven ondersteunen. Wij kunnen waarschijnlijk volgend jaar juni pas afzwemmen (gezien haar tempo)
pi_67051849
Ah kijk, dan wordt die 700 euro weer interessant. Ze zegggen nl het volgende:
quote:
Garantie
Wij garanderen u het A diploma binnen 14 weken, en mocht uw kind na 14 weken nog geen diploma hebben gehaald, dan gaat uw kind door tot het behalen van zijn/haar A diploma.
Veiligheid en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel. Om de kwaliteit van het afzwemniveau te garanderen, worden bij het afzwemmen ook afgevaardigden uitgenodigd.
pi_67051949
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:38 schreef snoopy het volgende:
Ah kijk, dan wordt die 700 euro weer interessant. Ze zegggen nl het volgende:
[..]
Dat had wat voor ons geweest met die van ons (Jayden zit ook op zwemmen, en die is net zijn zus, de anderen in zijn groepje die tegelijk gestart zijn zijn inmiddels ook al stabieler in het water, dus zullen ook wel weer binnen kort doorstromen naar de volgende groep. Al kan ik me bij Jayden nog het idee aanwenden dat hij wellicht nog te jong is om vlot mee te stromen in de groep)
pi_67051963
Wat is dat duur die zwemles! Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Ik geloof dat we maar moeten gaan sparen alvast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67052097
wij waren voor merijn 525 euro kwijt in anderhalf jaar (18 mnd x 29.25) . B heeft hij bij school gehaald, dus geen kosten (de gemeente betaald)
Timo was een koopje : A en B in krap 8 maanden. ca 250 euro incl examengeld (dat was all-in, ander zwembad)
pi_67056894
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:05 schreef Stout het volgende:
Hier was het afzwemmen iets van 8 euro of zo, darvoor krijgen ze het diploma, een waardebon voor de speelgoedwinkel in de buurt , een tractatie in het zwembad en een tractatie mee naar huis. (en een hoera ik heb mijn diploma ding voor op een zwembroek)
Da's geen geld! En wat leuk ook!
  zondag 15 maart 2009 @ 00:07:41 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67056964
Christan, gefeliciteerd met je zilveren medaille en Luca gefelciteerd met je geslaagde proefzwemdag

Ik ga het niet uitrekenen wat ik voor Katja en Job kwijt ben (geweest) aan zwemlessen. Heel veel in ieder geval , soms is het beter om het niet op te tellen. Voor het examen waren wij geen extra geld kwijt in ieder geval. Katja is al een tijdje helemaal klaar, Job ligt op stoom voor zijn A-diploma.
Ik moet trouwens zeggen dat ik hier nooit huilende kindjes zie met de zwemlessen. Het gaat wel langzaam hier, maar kennelijk hebben de kinderen er wel plezier in.

Maar Katja zit nu op paardrijden en dat is ook niet goedkoop. Ach ja, zolang we het nog kunnen betalen...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_67057411
Wij zijn van de peuterspeelzaal meteen doorgegaan met zwemles, was ongeveer even duur. Dus in de maandlasten viel dat ook niet echt op.
Ik hoor ook dat anderhalf jaar normaal is snoopy, maar voor zulke snelzwemcursussen moet je toch vaak een soort toelatingsexamen doen zodat ze kunnen inschatten of het kind het niveau aankan? Bijv moet al helemaal watervrij zijn? Ik vond ergens dit lijstje, misschien heb je er iets aan Komt aardig overeen met de eisen die ons zwembad stelt (deed Myrthe ruim 2 mnd over, was niet gewend aan zwembaden dus dat scheelt wel)
Oja, in ons zwembad moesten ze ook van de kant springen, terugzwemmen en op de kant klimmen in 't eerste badje.. dus dat leren ze al vroeg, vind ik heel goed.
quote:
ZONDER drijfmiddelen:

verdragen van spatten
onder water gaan en zijn
zelf gaan liggen (horizontaal) en staan
5 tellen horizontaal drijven op buik en rug
voortbewegen op verschillende manieren zonder om te vallen
horizontaal draaien om de lengte as
iets van de bodem opduiken
drijfmateriaal vooruit blazen, bellen blazen
tijdens kleding zwemmen shirt aan
  Licht Ontvlambaar zondag 15 maart 2009 @ 16:16:01 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67073090
Isa fietst zonder zijwieltjes!

Geloof trouwens dat we zwemles hier maar via de BSO gaan doen. Die bieden diploma A, B en C aan... Geen idee wat het gaat kosten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')