Natuurlijk, het rookverbod moet helemaal van de baan.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Als het mag dan mag het, en dit heeft altijd al gemogen. Vreemd dat het 10 maanden heeft geduurd voor een dergelijke oplossing die wij al rond juli vorig jaar aandroegen. MaartenA kwam er zelfs mee...
Ik vraag me trouwens af hoeveel kroegen daadwerkelijk hun personeel in een hok gaan proppen.
Overigens zijn de mensen die nu tegen het rookverbod vechten niet blij hiermee, die lieten laatst triomfantelijk weten dat dit echt niet kon hoor, deze constructie en dat de enige manier om hier mee om te gaan is via rechtszaken...
Vind ik niet, het moet verboden blijven in gelegenheden die weigeren op de deur aan te geven dat er gerookt mag worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Natuurlijk, het rookverbod moet helemaal van de baan.
Denk ook dat de werknemers daar heel rouwig om zullen zijn. Volgens mij kun je de gevaren voor barpersoneel laten vastleggen in de CAO, een soort uitzonderingsregel. Wanneer het leger ingaat staat immers ook in je contract dat je mogelijk een kogel kunt kopen en dus de pijp uit kan gaan. Lijkt me dat je dergelijke risico's ook door kunt voeren in de CAO van de horeca.quote:Op vrijdag 3 april 2009 06:56 schreef MikeyMo het volgende:
De vliegtax is een belasting, het rookverbod een arbowet. Ze gaan echt niet zomaar rechten ontnemen van werknemers.
Nou ja, voor 1 juli was er al horecapersoneel dat blij was met het rookverbod dus het wordt niet unaniem verketterd itt wat men graag mag doen laten denken...quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk ook dat de werknemers daar heel rouwig om zullen zijn. Volgens mij kun je de gevaren voor barpersoneel laten vastleggen in de CAO, een soort uitzonderingsregel. Wanneer het leger ingaat staat immers ook in je contract dat je mogelijk een kogel kunt kopen en dus de pijp uit kan gaan. Lijkt me dat je dergelijke risico's ook door kunt voeren in de CAO van de horeca.
Leuke advertenties levert dat op:quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk ook dat de werknemers daar heel rouwig om zullen zijn. Volgens mij kun je de gevaren voor barpersoneel laten vastleggen in de CAO, een soort uitzonderingsregel. Wanneer het leger ingaat staat immers ook in je contract dat je mogelijk een kogel kunt kopen en dus de pijp uit kan gaan. Lijkt me dat je dergelijke risico's ook door kunt voeren in de CAO van de horeca.
Al die rokers die nu naar het leger gaan solliciteren onmiddellijk voor een baan in de horecaquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Leuke advertenties levert dat op:
"Ben je stressbestendig? Vind je het heerlijk om bier uit te mogen delen? Heb je geen problemen met dronken, schreeuwende pubers? Lijkt kanker je tof? Kom werken in de HoReCa!"
er staat een filmpje op de bron...quote:Rookverbod omzeild met zelfbedieningscafé
SINT-MICHIELSGESTEL - Een zelfbedieningscafé om het rookverbod te omzeilen. Dat is donderdag geopend in Gasterij De Zwaantjes in Sint-Michielsgestel.
In de rokersruimte staat een bar, waar klanten zelf hun drinken uit de koeling mogen halen. De kassa zit in een andere ruimte en is door een glaswand gescheiden van het rookgedeelte. In die rookvrije ruimte staat ook de DJ. Volgens de eigenaar voldoet hij volledig aan de eisen van de wet.
Ik pleit nog altijd voor een scheiding tussen rook- en rookvrije kroegenquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou ja, voor 1 juli was er al horecapersoneel dat blij was met het rookverbod dus het wordt niet unaniem verketterd itt wat men graag mag doen laten denken...
Leg uit. Zo'n helm houdt trouwens nauwelijks kogels tegen.quote:Overigens als je toch wilt gaan vergelijken zou je het moeten zeggen dat ze de kogelwerende vesten en helmen moeten inleveren voor een wollen vest en een strohoedje...
Oke MM, ouwe draaikont dat je er bentquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:54 schreef MikeyMo het volgende:
het kogelwerende sloeg voornamelijk op de vesten, anders had ik wel kogelwerende helemn neergezet![]()
ik heb ook Saving private Ryen gezien heurquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke MM, ouwe draaikont dat je er bent
We krijgen nu dus de situatie dat de werknemer of eigenaar voortdurend in een slecht geventileerde rookruimte staat, en dat de klanten heen en weer moeten lopen naar tot bar vertimmerde berghokken om drank te halen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 06:56 schreef MikeyMo het volgende:
De vliegtax is een belasting, het rookverbod een arbowet. Ze gaan echt niet zomaar rechten ontnemen van werknemers.
Dat doet Klink zelf, hij is er niet toe verlicht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:18 schreef MikeyMo het volgende:
Mja dat doen die eigenaren zelf, ze zijn daartoe niet verplicht
Tuurlijk wel, lekker in de rook. Dat was toch de bedoeling? Dat rokers buiten gingen roken? En nou is het weer niet goed?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:05 schreef MikeyMo het volgende:
Mogen ouderen met kinderen niet meer op een terrasje zitten?
WTFquote:Vrijspraak voor rookcafe Victoria in Breda. De Bredase rechtbank deed zojuist deze uitspraak in de zaak tegen rookcafé Victoria vanwege overtreding van het horeca-rookverbod. Meer informatie volgt.
De rechter vond de wet oneerlijke concurrentie voor kleine kroegen, MHOEHAHAHAHAHAHAquote:
quote:Rechter stelt rookcafé Breda in gelijk
Van onze verslaggever
gepubliceerd op 03 april 2009 14:11, bijgewerkt op 3 april 2009 14:12
AMSTERDAM - De rechter heeft de uitbaters van rookcafé Victoria in Breda in het gelijk gesteld. Justitie wilde het café vervolgen wegens overtreding van het rookverbod. De ondernemers waren meerdere keren betrapt en gewaarschuwd.
De kroegbaas verklaarde eerder dat hij heeft geprobeerd zich te houden aan het rookverbod maar dat dit financieel niet lukte. Toen faillissement dreigde, liet hij de klanten van zijn buurtcafé aan de Oranjeboomstraat weer roken, vertelde hij vrijdag. Naar eigen zeggen is hij vier keer betrapt. De zaak dient op 23 maart.
Eerder deze week liet minister Ab Klink (Volksgezondheid) weten dat buurtcafé De Balk in Groningen gewoon biertjes mag blijven tappen in het opberghok, terwijl de klanten in het café een sigaret opsteken. Volgens Klink kan deze creatieve oplossing om aan het rookverbod te voldoen door de beugel, stelde hij donderdag in de Tweede Kamer.
Dus nu hebben we 2 rechters die beiden wat anders beweren. Dat wordt leuk.quote:Vrijspraak voor rookcafé Victoria
Vrijspraak voor rookcafé Victoria in Breda. De Bredase rechtbank deed zojuist deze uitspraak in de zaak tegen rookcafé Victoria vanwege overtreding van het horeca-rookverbod. Meer informatie volgt.
Het rookverbod is op grond van het gelijkheidsbeginsel ingevoerd. De rechter redeneert dat dat onjuist is omdat kleine cafés er meer onder leiden dan grote cafés. Er wordt evident omzetverlies geleden en dat is volgens de Bredase rechtbank onrechtmatig.
Na de uitspraak van de rechter volgde een applaus van de aanwezigen. Jaap Brandligt van KHO is dolblij met de uitspraak. Hij verwacht dat het Openbaar Ministerie in hoger beroep zal gaan.
Alle aanwezigen vertrekken nu in euforische stemming naar café Victoria om de overwinning te vieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |