Misschien op de NL editie manier intresanter?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:59 schreef redunzl het volgende:
graag gedaan
.....is een puntentelling eigenlijk nog interessant voor deze quiz??
helemaal goedquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:55 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Mirador del Rio, uitzicht op Isla Graciosa
http://en.wikipedia.org/wiki/Mirador_del_R%C3%ADo
Macht mir kein flaus aus...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:09 schreef redunzl het volgende:
[..]
zal nog maar even de punten aanhouden...Maizena?
lijkt me een veel nuttiger tijdsbesteding dan plaatjes zoekenquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:39 schreef Maizena het volgende:
[..]
Macht mir kein flaus aus...(van jou winnen kan toch niet meer
)
Heb binnenkort ook minder tijd...De nieuwe Serendip komt eraan...en misschien een nieuwe baan![]()
Kan ik wat afkicken...
Kon de ä nergens vinden op het toesten bord van mijn Appeltjequote:Op donderdag 12 maart 2009 21:11 schreef Maizena het volgende:
Nou moe...neem je een schrijffout over...
Jukkasjärvi is het toch?
Misschien lukt het als je met Shift een aanhalingsteken doet en dan zonder spatie a...zo doe ik het altijdquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:45 schreef Eris het volgende:
[..]
Kon de ä nergens vinden op het toesten bord van mijn AppeltjeDus was bewust van de typo..
helemaal goed, hoe kom je er op!!quote:
Slim...Helemaal goedquote:
helemaal goedquote:Op zondag 15 maart 2009 23:08 schreef Werewolf het volgende:
Local Savings Bank: Caja Vital Kutxa, Vitoria-Gasteiz te Spanje
helemaal goed!quote:Op maandag 16 maart 2009 20:28 schreef Werewolf het volgende:
Een hotdogstand in het centrum van het pentagon in Washington, VS
[ afbeelding ]
http://www.defenselink.mil/News/NewsArticle.aspx?id=1049
Ik nog denken dat het vast niets met het pentagon te maken zou hebben
Correct!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:26 schreef redunzl het volgende:
Torre Agbar, Barcelona
http://en.wikipedia.org/wiki/Torre_Agbar
bijna helemaal goed!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:09 schreef Maizena het volgende:
Saint -Denis, Reunion.
http://www.google.com/hos(...)P74NKe6uci6azt7DUZAg
SAINT-DENIS, Reunion (AFP) — Thousands flocked to a Roman Catholic church on the French Indian Ocean island of Reunion Saturday after believers said they saw the "face of Christ" in the pleats of a church cushion.
quote:het is eigenlijk Saint-André (of vergis ik me?), is verder niet zo interessant
quote:is het niet zo dat 'SAINT-DENIS, Reunion (AFP)' aangeeft dat de correspondent vanuit die plaats verslag doet?
quote:French island gripped by 'Christ face' on church cushion
2 days ago
SAINT-DENIS, Reunion (AFP) — Thousands flocked to a Roman Catholic church on the French Indian Ocean island of Reunion Saturday after believers said they saw the "face of Christ" in the pleats of a church cushion.
Church officials limited access to the Jesus-Misericordieux church in eastern Saint-Andre's Cambuston district to a few minutes per visitor as traffic in the area ground to a halt.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:55 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
NMU Recreational Sports
Northern Michigan University
1401 Presque Isle Avenue
Marquette, MI 49855
ook wel the Superior Dome genoemd
helemaal goedquote:Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef Maizena het volgende:
"De Oksel" van Boxtel...sorry Oksel
[ afbeelding ]
http://home.planet.nl/~kuij0356/arch02.htm#fris
Dan mag hij die van mij nu wel plaatsen....ben ook zeer benieuwdquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:08 schreef redunzl het volgende:
ben toch wel benieuwd naar de opgave van oksel![]()
Helemaal goedquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:19 schreef chufi het volgende:
Mogao grotten
De beroemde Mogao-grotten liggen 25 km ten zuidoosten van Dunhuang. Ze zijn de oudste boeddhistische heiligdommen in China en een ware kunstschat.
Helemaal goedquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:25 schreef redunzl het volgende:
Saguntum lag ten zuiden van de Ebro aan de Spaanse Noordoostkust. De Iberische stadstaat lag daarmee in de Carthaagse invloedssfeer, maar was een bondgenoot van Rome. In 219-218 v.Chr. vond het Beleg van Saguntum plaats; uiteindelijk veroverde de Carthaagse generaal Hannibal (247-182 v.Chr.) de stad en verkocht de overlevenden als slaven, of verjaagde ze. Hierna verklaarde Rome prompt de oorlog aan Carthago, en begon de Tweede Punische Oorlog.
helemaal goed!quote:Op zondag 22 maart 2009 00:04 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
presidentieel paleis Madagascar bij plaatsje Andoharanofotsy, ten zuiden van hoofdstad Antananarivo.
quote:
mooie plek om te wonen, had ik niet geraden hoewel in een ander Google Earth forum de 'Law of the first post' soms van toepassing is:quote:Op zondag 22 maart 2009 15:49 schreef Oksel het volgende:
En sorry dat ik zo stom was de coordinaten op te geven..Ik leef 300 meter van dat slot, in de Slotstraat.
Had je dat kunnen raden Redunzl?
...
quote:Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef redunzl het volgende:
[..]
mooie plek om te wonen, had ik niet geraden hoewel in een ander Google Earth forum de 'Law of the first post' soms van toepassing is:
'Law of the First Post ' , which is--the answer to your first question/posting is always near the poster home location .
quote:Kolgoejev (Russisch: Колгуев) is een Russisch eiland in de Barentszzee, behorend tot het autonome district Nenetsië. Het eiland heeft een ronde vorm en meet ongeveer 100 bij 100 km, de afstand tot het vasteland bedraagt 75 km. De enige nederzetting van betekenis is Boegrino, gelegen in het zuiden van het eiland. De langste rivier is de Pestsjanka. Het eiland heeft een poolklimaat, toendrabegroeiing en een groot aantal meren en moerassen. De bevolking bestaat uit ongeveer 200 mensen, voornamelijk Nenetsen (Samojeden), die zich hoofdzakelijk met het houden van rendieren bezighouden. Daarnaast wordt er op Kolgoejev ook aardolie gewonnen. De zee ten oosten van het eiland wordt ook wel aangeduid als Petsjorazee.
helemaal goed dus!quote:Op maandag 23 maart 2009 11:46 schreef Maizena het volgende:
Imrali (ook wel Imrah), Turkije.
Abdullah Öcalan, zit daar gevangen. http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%B0mral%C4%B1
[ afbeelding ]
Ocalan's cel:
[ afbeelding ]
De film heb ik nog niet...
Yesss...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:31 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Little Rock Central High School, Little Rock Arkansas
The Little Rock Nine was a group of African-American students who were enrolled in Little Rock Central High School in 1957. The ensuing Little Rock Crisis, in which the students were initially prevented from entering the racially segregated school by Arkansas Governor Orval Faubus, and then attended after the intervention of President Eisenhower, is considered to be one of the most important events in the African-American Civil Rights Movement.[1]
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:42 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het waren de beelden die ik herkende![]()
Volgende: hoe heet het hier en waar ligt het?
[ afbeelding ]
We hebben een keer in de vakantie-periode, voor de lol, standbeelden raden gedaan. De 'Little Rock Nine' zijn vrij beroemd...quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:12 schreef redunzl het volgende:
[..]
voor mij is het nieuw, was ie in serendip langsgekomen?
volgens mij heb ik er ooit eens een reportage op tv over gezien...quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:49 schreef Maizena het volgende:We hebben een keer in de vakantie-periode, voor de lol, standbeelden raden gedaan. De 'Little Rock Nine' zijn vrij beroemd...
sorry!quote:Op maandag 23 maart 2009 00:09 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat zal wel ja. Ach. Ik lees nog wel even een paar topics mee..Hoe kan het dat jij "zoveel" weet? Oftewel; veel herkent? Algemene interesse? Reizen? Studie?
is goed, de marinebasis was eigenlijk niet het bedoelde, maar wel de bijzondere vorm en de (bij)naam van het schiereiland namelijk ''Hammer Head''quote:
Edit; sorry! Het is inderdaad niet op de Bahama's, maar op het Palmeiland bij Dubai.quote:The new Atlantis The Palms Dubai will have a 50-acre waterscape, a “Ziggurat” Temple with eight waterslides including a body slide through an acrylic tunnel in a shark lagoon (-already a winner at the Bahamas resort), a 2.8-million gallon Ambassador Lagoon with manta rays and whale sharks, and a river ride system surrounding the temple that will wind for two kilometers.
quote:this slide ends in a clear acrylic tunnel in a shark lagoon.
tja, ik zie een link naar de bahamas en een glijbaan op de bahamas maar wat ik zoek is niet op de bahamas.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:00 schreef Oksel het volgende:
Atlantis Resort, Bahamas
[ afbeelding ]
[..]
Dat is helemaal goedquote:Edit; sorry! Het is inderdaad niet op de Bahama's, maar op het Palmeiland bij Dubai.
Op de Bahama's staat er een die er heel erg op lijkt..![]()
![]()
[..]
Hoi Oksel,quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:19 schreef Oksel het volgende:
Ge-update! Sorry, had beter moeten kijken.
Yep, Key West..quote:
Omdat er nog meer op de wereld is dan alleen Noord-Amerika...quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:52 schreef Oksel het volgende:
Het is het meest zuidelijke puntje! van Amerika, dus hoe kun je dan zuidelijker zoeken?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:52 schreef Oksel het volgende:
Het is het meest zuidelijke puntje! van Amerika, dus hoe kun je dan zuidelijker zoeken?
Ik zat ook veel zuidelijker te zoeken, o.a. naar het meest zuidelijke vliegveld op het noordelijk halfrond.quote:Omdat er nog meer op de wereld is dan alleen Noord-Amerika...
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:10 schreef redunzl het volgende:
omdat je de spontaan 'everglades' riep bij dat besneeuwde eiland
helemaal goedquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:10 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Mausoleo Teodorico, Ravenna, Italie
kijk, een kenner!quote:
Oké...maar ik vroeg wat de heuvel was/is...dat is nl. iets meer bijzonderquote:
ik vind het prachtigquote:Op maandag 30 maart 2009 15:32 schreef Maizena het volgende:
Boven Kunst museum
[ afbeelding ]
dan Museumplatz o.a. voor concerten.
[ afbeelding ]
dan Kunst- und Ausstellungshalle (Art and Exhibition Hall)
de daktuin
[ afbeelding ]
alles te samen onderdeel van : http://de.wikipedia.org/wiki/Museumsmeile
Ik vond 'm zó leuk...kon het niet laten;)quote:Op maandag 30 maart 2009 19:28 schreef redunzl het volgende:
Giant Rabbit ˇ Roccaforte Mondově
Italy
makkie idd
helemaal goedquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Maizena het volgende:
Novotel Gothenburg
History
This was the location of Gothenburg's first deep-water port, defended by the Old Älvsborg Fort, dating back to the 14th century. Slottsskogen and Kungs Ladugĺrd were included in the properties and still remain intact. On two occasions the Danes conquered the fort and Sweden had to pay dearly to recover it. In the history books you can read about the Älvsborg redemption. When New Älvsborg was built at the entrance to the port material from the old fort was used, but some remains of the wall have been preserved and can be seen behind Novotel Gothenburg.
In the 18th century the East India Company had its home port at Klippan. At that time it was Sweden's largest trading company, which returned from adventurous voyages to China with porcelain, fabrics and exotic spices. Many buildings from that time are preserved, some of the best known being Sjömagasinet (the marine warehouse) and Ankarsmedjan (anchor forge).
The industrial age began on a large scale in the 19th century when, in 1808, the German trader Abraham Robert Lorent erected a sugar mill and a porter brewery at Klippan. The Lorent mill was later purchased by the Scotsman David Carnegie jr.
[ afbeelding ]
Mooi hč...verderop zijn nog twee bijzondere waterwerken.quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:11 schreef Maizena het volgende:
Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika, Tervuren, België...
En ik maar in het engels zoeken...naar natural history museum...moet je gewoon 'museum met franse tuin' intikken...
[ afbeelding ]
Da's weer helemaalquote:Op maandag 6 april 2009 17:40 schreef redunzl het volgende:
tjonge, da's een bekende (de held dan)
http://en.wikipedia.org/wiki/Wallace_Monument
The National Wallace Monument (generally known as the Wallace Monument) is a tower standing on the summit of Abbey Craig, a hilltop near Stirling in Scotland. It commemorates Sir William Wallace, the 13th century Scottish hero. [1]
helemaal goedquote:
Het is vast een 'pipeline and jetty oil terminal' of zo....maar er is verder te weinig informatie....quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:51 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Dit is weer eens wat anders. Wat en waar?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 april 2009 01:34 schreef Maizena het volgende:
Het is vast een 'pipeline and jetty oil terminal' of zo....maar er is verder te weinig informatie....
Nee...dat was geen hint...tip: kijk eens goed naar het grootste eiland...quote:Op donderdag 9 april 2009 17:42 schreef redunzl het volgende:
dacht het heel even het gevonden te hebben met "Needle Reef" maar helaas....
Zo simpel kan het leven zijn...;)quote:Op donderdag 9 april 2009 21:16 schreef redunzl het volgende:
French Frigate Shoals Airport (HFS) Tern Island
heel simpel: "island airport" , maar dan wel in wikimapia
ook weer goed!quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:11 schreef Maizena het volgende:
Ghibli Museum, Mitaka, Tokio Héél erg leuk![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghibli_Museum
http://www.ragandbone.com/blog/?p=642
[ afbeelding ]
Helemaal goedquote:
idd, een evt. hint zou ook iets in die richting zijn geweestquote:Op zondag 12 april 2009 14:55 schreef redunzl het volgende:
ging opeens een lichtje branden, ben hier een aantal keren langsgereden
helemaal goed!quote:Op maandag 13 april 2009 15:25 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Het grootse 'Dala Horse' beeld ter wereldAvesta, Zweden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalecarlian_horse
Helemaalquote:Op maandag 13 april 2009 20:08 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
het plaatjes is het wereldberoemde Blue Earth, Minesota, en daar staat een Jolly Green giant, alleen kan ik het detail nog even niet vinden.
dat had ik in gedachten als hint, 'geen trojan horse'quote:Op maandag 13 april 2009 20:58 schreef Maizena het volgende:
Ik dacht eerst aan 'Trojan Horse'...toen zocht ik op 'horse statues' en kwam op een site waar deze bij stond...er staan er meerderen namelijk....
ook weer helemaal goed!quote:The Three Sisters, Pittsburgh, Pennsylvania
Yes....quote:Op woensdag 15 april 2009 13:54 schreef redunzl het volgende:
Caerphilly Castle is a Norman castle that dominates the centre of the town of Caerphilly in south Wales.
It is the largest castle in Wales, the second largest in Britain (second to Windsor Castle) and is one of the largest fortresses in Europe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caerphilly_Castle
is weer helemaal goedquote:Op zaterdag 18 april 2009 14:47 schreef Maizena het volgende:
Gaziantep Fort (Byzantijns), Turkije.
Gaziantep is de Baklava stad...![]()
Original builders of Gaziantep Fortress are not known. The fortress was restored by the Byzantine in the 6th century. The fortress was later saw restoration again in 1481 during the time of Kayitbay, the Egyptian Sultan, and in 1557 during the Ottoman Emperor Suleyman the Magnificent. The fortress was supplemented by watchtowers, mosques and small palaces. There are 36 watchtowers in walls which have a circular shape for 1,200 meters. Mehmet Gazali Tomb, a mosque and a bath exist in the fortress. It is believed there are galleries and paths leading to the river under the fortress. The fortress was an important rampart in resistance against the French during the War of Liberation in 1921.
http://www.allaboutturkey.com/gaziantep.htm
het lukte maar niet met orthodox church/cathedral, met 'onion domes' had ik 'm snel gevondenquote:Op zondag 19 april 2009 10:25 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
knap hoor!![]()
Alle byzantine en orthodox churches in de USA en Canada gezien, maar niet gezocht op ukrainian.
En alweer goedquote:Op zondag 19 april 2009 00:24 schreef redunzl het volgende:
St Joseph Ukrainian Catholic Church in Chicago, IL, USA
quote:Op zondag 19 april 2009 12:20 schreef Bram2301 het volgende:
geweldig dit, knap dat je het weet te vinden zeg!
zo te zien geen glas :quote:Op zondag 19 april 2009 20:11 schreef Bram2301 het volgende:
dat dak is van glas en heeft de vorm van een blad?
helemaal goedquote:Op maandag 20 april 2009 16:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Parc de les Estacions, Palma de Mallorca (soms Parc de ses Estacions)
Dan nog, soms wil de vraagsteller meer info (in dit geval niet hoor)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |