Dat is uiteraard correct.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:15 schreef Intxaurraga het volgende:
Maar snel antwoorden voor de vragen straks mijn pet te boven gaan: George Orwell, 1984.
Iets met Celine?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Reis naar het einde van de nacht, iemand?
Kloptklopt, sorry voor de valse start.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:25 schreef innepin het volgende:
Misschien moeten we het instapniveau een beetje verlagen, beginnen met de Kluuns en Gipharts van de wereld voor we bij uw here C. belanden?
Een simpele vraag dan:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:22 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Kloptklopt, sorry voor de valse start.
Het woord is aan DaMart.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:46 schreef Sloggi het volgende:
Dat is goed. En ik ben te laat.
Op zijn schildertechniek neem ik aan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:21 schreef Dunckie het volgende:
Nieuwe vraag: Waarop is de bijnaam 'Jack the Dripper' van Pollock gebaseerd?
Dan had er moeten staan: 'Op wie is de bijnaam (...) gebaseerd?' en dat staat er niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:38 schreef Lienekien het volgende:
En Jack the Ripper, de beruchte moordenaar van prostituees.
Klopt. Niet heel specifiek geantwoord maar vooruit..quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op zijn schildertechniek neem ik aan.
Jeej!quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:16 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Klopt. Niet heel specifiek geantwoord maar vooruit..
Nee, ik doel op de gehele Jazz suite. Nummer 2 om precies te zijn.quote:
Kijk aan!quote:
Shostakovich schreef de Elfde naar aanleiding van de Hongaarse opstand. Heel indrukwekkend.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:44 schreef Frollo het volgende:
Hongaarse opstand?
Da's goed, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:09 schreef Metus het volgende:
Het beleg van Leningrad.
Geen idee. Jan Cremer?quote:Ik ben zo onbescheiden meteen een nieuwe vraag te stellen:
Van welk personage is het citaat Een aardig ding om te zien, je kan die kop best in de vensterbank zetten, het is altijd beter dan een geranium?
Welzeker.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:47 schreef pyl het volgende:
Gokje op Frits van Egters dan maar.
grr nu al... (ah een bioloogquote:
Ik dacht nog: deze kopt Frollo zo in. Het citaat staat in de veertigste druk van de uitgave van De Bezige Bij op pagina 30.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:48 schreef Frollo het volgende:
Wááát, dus toch?
Mij leek 'geranium' absoluut geen Revewoord.
Ik kon niet wachten en heb het opgezocht.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ga naar huis kan later vandaag pas antwoord geven
Het klinkt ongelofelijk, maar ik heb De Avonden niet in mijn kast staan. Mijn broer heeft 'm tien jaar geleden geleend en ontkent dit inmiddels, maar ik verdom het om een nieuw exemplaar te kopen zolang ik er strikt genomen nog steeds een bezit.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:42 schreef Metus het volgende:
[..]
Ik dacht nog: deze kopt Frollo zo in. Het citaat staat in de veertigste druk van de uitgave van De Bezige Bij op pagina 30.
moet ik een hint geven?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan de disney film Destino?
Correctquote:Op maandag 16 maart 2009 23:16 schreef Dunckie het volgende:
Het valt zeker onder kunst, aangezien volgens mij de bijzonderheid is dat Dali er nog aan meegewerkt heeft. Dan is een tweede bijzonderheid waarschijnlijk dat het een enorm lang lopend project is geweest, gezien Dali allang dood is.
Ohja blijf voor de grap eens eens met je muis boven het gestippelde woord hangen in mijn vraagquote:Op maandag 16 maart 2009 22:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat heeft die vraag met T[heater], T[aal] of K[unst] te maken? Valt het onder K[unst]?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohja blijf voor de grap eens eens met je muis boven het gestippelde woord hangen in mijn vraag
Je moet een nieuwe vraag stellenquote:
wtf, serieus?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb het gegoogled en dat is goed frollo
O bah, ik weet wat dat is.. maar ik kom er niet op.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:04 schreef Frollo het volgende:
Hoe noemt het wanneer een plotlijn op een te onverwachte en gekunstelde manier wordt afgewikkeld? De oude Grieken deden het al, maar het is een Latijnse term.
Slecht?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:04 schreef Frollo het volgende:
Hoe noemt het wanneer een plotlijn op een te onverwachte en gekunstelde manier wordt afgewikkeld? De oude Grieken deden het al, maar het is een Latijnse term.
Een anti-climax?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:04 schreef Frollo het volgende:
Juist. Next question!quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Verlof?
Goed !quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:54 schreef Frollo het volgende:
Niet dat ik de Nederlands versie ken, maar het zou Les Misérables kunnen zijn.
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Goed !
Stukje dat Thénardier (Carlo Boszhard) zingt.
Klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.quote:Meum est propositum in taberna mori,
ut sint vina proxima morientis ori.
tunc cantabunt letius angelorum chori:
"Sit deus propitius huic potatori."
Ik ben van zins te sterven in de kroeg,
opdat de wijn nabij mijn stervende mond zal zijn,
Dan zullen de reien der engelen blijer zingen:
God erbarm u over deze dronkaard.
Willem Wilmink heeft het vertaald.quote:
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:38 schreef Frollo het volgende:
Wilmink heeft wel meer middeleeuws spul vertaald, maar daarmee ben ik nog geen stap dichter bij de naam van de dichter.
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.
Zijn naam vertaalt als ‘opper-dichter’ vanuit het Grieks en Latijn. Zijn stukken zijn werkelijk hoogtepunten uit de profane Latijnse dichtkunst van de middeleeuwen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:45 schreef Iblis het volgende:
Hoe wordt de 12e-eeuwse anonieme dichter van enkele van de bekendste liederen uit de Carmina Burana meestal aangeduid? Het beroemdst is zijn biecht van een vagant, de biecht is typisch voor de stijl van deze liederen: parodiërend op kerkelijke literatuur.
Even een citaat uit zijn biecht:
[..]
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.
Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:31 schreef Dunckie het volgende:
[..]
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?
Afgaande op je hint over 'opperdichter' kom ik uit op Archipoeta, hoewel ik hem eerder zou verrtalen als 'aartsdichter'.
Knap hoor !quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.
Verder komt aarts van het Griekse αρχι, dat opper- of hoofd- betekent. Een aartsbisschop is simpelweg een hoofdbisschop (of letterlijk hoofdopziener).
quote:
Houden we de score eigenlijk ook bij?quote:
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Houden we de score eigenlijk ook bij?
Of maand lijstjes makenquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.
Misschien kunnen we wel met punten doen, maar dan wel elk topic weer op 0 beginnen?
Geen idee. Tis wel een Rubensvrouwquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef Dunckie het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie (welke schilder) zien we hier een schilderij?
Ah, ik ben niet de enige die zo denkt als hij het woord ‘lullig’ leest. Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.quote:
quote:
Nee en nee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:22 schreef Iblis het volgende:
Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.Maar het zal wel niet.
Dat begint er al op te lijken. Je moet alleen compleet aan de andere kant van zijn lichaam denken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik reken hem goed, hoewel juist het 'hoe' het lulligste is: naar goed gebruik in die tijd dirigeerde hij door met een stok de maat te tikken op de vloer. Vol enthousiasme beukte hij een keer* op zijn voet, waardoor hij een ontstoken teen en uiteindelijk een dodelijk gangreen opliep.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:30 schreef Dunckie het volgende:
Nee het was nog 'Lullyger', hij verwondde zichzelf tijdens een optreden, aan de daaropvolgende ontsteking overleed hij. Hoe hij zichzelf verwondde weet ik zo niet meer.
De werkelijkheid is altijd vreemder dan welke fantasie dan ook. Hoe zou je zoiets nou moeten bedenken....quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik reken hem goed, hoewel juist het 'hoe' het lulligste is: naar goed gebruik in die tijd dirigeerde hij door met een stok de maat te tikken op de vloer. Vol enthousiasme beukte hij een keer* op zijn voet, waardoor hij een ontstoken teen en uiteindelijk een dodelijk gangreen opliep.
* Tijdens het dirigeren van een Te Deum, op 8 januari 1687, dat juist werd uitgevoerd om de genezing van de koning na een ziekte te vieren (bron)
Tussenstand maart 2009:
Bosbeetle 1
DaMart 1
Dunckie 5
Frollo 4
Iblis 1
innepin 1
Intxaurraga 4
Marble 1
Metus 1
No-P 1
PurePoisonPerfume 1
pyl 3
wyccie 1
Tussenstand maart 2009:quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:02 schreef Frollo het volgende:
The Taming of the Shrew, staat me vaag bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht met smart op de volgende vraag, ik hoop dat ik er ooit nog 1 weetquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag het alleen niet goed rekenen omdat het een kutvraag was.
Dito. Ik hoop dat Frollo in de rij bij de buurtsuper vooral geen musicalvraag staat te bedenken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wacht met smart op de volgende vraag, ik hoop dat ik er ooit nog 1 weet
Echt wel.quote:
Het is niet van Corneille, maar je hebt er wel kijk op, Lienekien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg ook associaties met Corneille. Maar ik weet niet of die ook beelden maakte.
Dat artikel had ik gelezen inderdaad, maar was dat nog maar zo kort geleden, voor mijn gevoel al veel langer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef pyl het volgende:
Dat reken ik goed (Tajiri).
Tussenstand maart 2009:
Bosbeetle 1
DaMart 1
Dunckie 6
Frollo 5
Iblis 1
innepin 1
Intxaurraga 4
Marble 1
Metus 1
No-P 1
PurePoisonPerfume 1
pyl 4
wyccie 1
quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:00 schreef pyl het volgende:
Picasso?
Dat dacht je uiteraard helemaal goed, zes herdershonden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:07 schreef NoCigar het volgende:
Ik dacht een stelletje herders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jups.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:46 schreef Gellius het volgende:
Ik neem aan dat Googlen hier verboden is, hč?
Er staat toch nog een vraag van Frollo open?quote:Van welke filosofische stroming is de romanfiguur Bazarov een exponent, en in welke roman zien we deze figuur optreden?
Had hij die niet zelf beantwoord?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jups.
[..]
Er staat toch nog een vraag van Frollo open?
Overal waar ik kom beginnen dummies zich onmiddellijk te organiseren. Waar heb ik dat toch aan verdiend?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:53 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag er nog een derde vraag komen: ik weet deze allebei niet. Als dit nog lang zo doorgaat overweeg ik het opstarten van een ".....voor dummies"-spinoff.
Dat komt door mij. Ik achtervolg jou.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:29 schreef Gellius het volgende:
Overal waar ik kom beginnen dummies zich onmiddellijk te organiseren. Waar heb ik dat toch aan verdiend?.
Ja, maar dat was eigenlijk omdat ik aan de beurt was maar weg moest. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat mensen in de spoiler zouden gaan kijken, niet meteen althans.quote:
Bazarov komt uit Vaders en Zonen van Toergenjev. In het boek is hij een soort van nihilist, maar ik weet niet of je dat bedoelt met een filosofische stroming?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:46 schreef Gellius het volgende:
Ik neem aan dat Googlen hier verboden is, hč?
Van welke filosofische stroming is de romanfiguur Bazarov een exponent, en in welke roman zien we deze figuur optreden?
Gellius is op vakantie, maar ik heb het gewiki'd en volgens mij is je antwoord goed.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:09 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Bazarov komt uit Vaders en Zonen van Toergenjev. In het boek is hij een soort van nihilist, maar ik weet niet of je dat bedoelt met een filosofische stroming?
quote:The fathers and children of the novel refers to the growing divide between the two generations of Russians, and the character Yevgeny Bazarov has been referred to as the "first Bolshevik", for his nihilism and rejection of the old order.
Tussenstand maart 2009:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Goethe.
Nee wacht, dat was de poes van Maarten Koning.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:07 schreef Frollo het volgende:
Pfoeh ja, hoe heette die poes ook alweer. Marietje?
Amen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:12 schreef Lienekien het volgende:
De poes lijkt vrij sprekend op onze kat. Moge zij ook zo oud worden.
Gokje dan maar. Is de kat vernoemd naar Methusalem?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:12 schreef Lienekien het volgende:
De poes lijkt vrij sprekend op onze kat. Moge zij ook zo oud worden.
Nee, maar leuk geprobeerd. Zie overigens hint hierboven.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Gokje dan maar. Is de kat vernoemd naar Methusalem?
Ah, Sarah Bernhardt!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:09 schreef pyl het volgende:
Om users die een 'dummies-spin off' overwegen binnen boord te houden:
[ afbeelding ]
quote:
donker haar, welgestelde familie....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:28 schreef Frollo het volgende:
Leuk gokje, maar helaas.
Al is de persoon die ik zoek ook 51 geworden.
Ja.quote:
Verhip, je hebt gelijk! (Wat betreft de eerste foto dan ... )quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:28 schreef Wouter1989 het volgende:
Zeg pyl, ik weet bijna zeker dat die mevrouw George Sand is, hoor, en niet Sarah Bernardt.
Geen dank.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:43 schreef Wouter1989 het volgende:
Merci.
lquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:05 schreef NoCigar het volgende:
Vertel eens waarom we ons Enrico Scrovegni vooral herinneren.
He! Je zou nog in dit topic posten!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:06 schreef Dunckie het volgende:
[..]
l
Italiaanse schilder? Hij zit in de Goddelijke Komedie meen ik.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
He! Je zou nog in dit topic posten!![]()
Het grote 2 studies topic
Leuk topic trouwens, ik doe mee!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:03 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb het meteen gedaan.
3 posts eerder heb ik een antwoord gegeven.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:26 schreef No-P het volgende:
Vertel eens waarom we ons Enrico Scrovegni vooral herinneren.
Dit is de lopende vraag. Iemand?
NoCigar, is dit antwoord goed?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:50 schreef Dunckie het volgende:
[..]
3 posts eerder heb ik een antwoord gegeven.
quote:Slowly, very slowly, like two unhurried compass needles, the feet turned towards the right; north, north-east, east, south-east, south, south-south-west; then paused, and after a few seconds, turned as unhurriedly back towards the left. South-south-west, south-south-east, east...
Brave new world!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:23 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een nieuwe vraag. Als jullie het niet erg vinden stel ik een nieuwe.
Laatste zinnen uit welk boek?
[..]
Tussenstand maart 2009:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Julian Huxley, evolutionaire biologie?
Meer een vraag voor WFL, trouwens.
ik zie een paard met een doedelzak.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:37 schreef Wouter1989 het volgende:
Wie wordt er afgebeeld door mijn avatar en wat is de betekenis van het voorwerp dat ze vastheeft (te zien op het hele schilderij)?
Ja, die zie ikquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:21 schreef Wouter1989 het volgende:
Jullie posts doen mij vermoeden dat jullie een oude avatar van mij zien, die met Karel Paardenpoot. Klopt dat?
Je webavatar is Karel Paardenpoot, je upload-avatar is wat jij ziet… misschien heb je webicons uit en anderen niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:21 schreef Wouter1989 het volgende:
Jullie posts doen mij vermoeden dat jullie een oude avatar van mij zien, die met Karel Paardenpoot. Klopt dat?
Joh, ik zie gewoon een chikkie hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je webavatar is Karel Paardenpoot, je upload-avatar is wat jij ziet… misschien heb je webicons uit en anderen niet?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit nog niet zo lang bij dit spel, maar is het de bedoeling dat je nu allerlei vragen gaat stellen als je het niet weet?
Of moet je gewoon maar wat gokken?
quote:Op maandag 9 maart 2009 22:46 schreef TheMagnificent het volgende:
SpelregelsEen user stelt een vraag, waarbij hij/zij alle mogelijke hulpmiddelen (plaatjes, video's, etc.) mag gebruiken. De vragen moeten uiteraard betrekking hebben op T, T of K. De vragen moeten zo geformuleerd zijn dat de users het met een korte antwoord kunnen beantwoorden. Verwacht van de users dus geen ellenlange zinnen. Het leukst is natuurlijk dat de users die de vraag moeten beantwoorden geen gebruik maken van zoekmachines. Degene die de vraag stelt zou hier dan ook rekening mee moeten houden, door bijvoorbeeld geen onmogelijk te beantwoorden vragen te stellen. Als het te lang duurt voordat een vraag beantwoord wordt, kan de vragensteller een hint weggeven. Wanneer een vraag juist is beantwoord gaat de beurt om een nieuwe vraag te stellen over op degene die het antwoord heeft geraden. Als hij/zij geen tijd heeft om een nieuwe vraag te bedenken, of er gewoon geen zin in heeft, mag een andere user deze taak van hem/haar overnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |