Hard werkenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:01 schreef Johnns het volgende:
[..]
Thanks!
Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe jullie moesten betalen voor jullie lessen. Toen ik voor auto bezig was betaalde ik steeds per 300 euro.
Maar vanmiddag werd mij even gevraagd of ik direct het volledige pakket wilde schokken.
KaWaReZ juhquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:16 schreef fs180 het volgende:
Ken iemand (moblo, zit ook op mf, kawarez dacht ik) met een aanhanger
hehe ik werk me al uit de naadquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hard werkenIk snapte toen meteen waarom zou weinig jongeren op hun 18e een rijbewijs + vervoer hadden.
Nee ik betaalde gewoon per les ja.
Met een krantenwijk kun je het je al veroorloven...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hard werkenIk snapte toen meteen waarom zou weinig jongeren op hun 18e een rijbewijs + vervoer hadden.
Nee ik betaalde gewoon per les ja.
Dunno in wat voor wijken jij kranten hebt bezorgd maar met 4 keer een tientje per maand kom je er niet hoor...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:04 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Met een krantenwijk kun je het je al veroorloven...
400 a 500 euro per maand is met kranten wel te doen, dat zijn weer 10 lessen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:15 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Dunno in wat voor wijken jij kranten hebt bezorgd maar met 4 keer een tientje per maand kom je er niet hoor...
Ik hoorde trouwens dat alles in een keer betalen lullig uit kan pakken als er iets met de rijschool gebeurd (failliet, instructeur dood, ik noem maar wat) want de kans dat je het nog terugkrijgt is dan nihil.
Ik heb gewoon per les betaald, en als ik het een keer niet had (moest er hard voor werken bij de plaatselijke super) dan betaalde ik de keer erop voor 2 keer.
Examen heeft mn instructeur voorgeschoten omdat mn geld op wasLieve man
Als je twee wijken neemt, goed vroeg opstaat, drie uur per dag loopt, dan kan dat prima. Dan ben je om 09:00 keurig op school.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:59 schreef fs180 het volgende:
Volgens mij verdien je in je jonge jaren niet zoveel met een krantenwijk als je ook nog school hebt?
Ik denk het, weet het niet zeker...quote:Trouwens, bezit jij toevalling een Dax replica?
- Kosten van wegenbelasting voor een jaar zijn 70 euroquote:Op zondag 29 maart 2009 14:46 schreef RiKe het volgende:
Zit heel erg te twijfelen om hem te halen.
Het weer is vaak een domper en ik wil graag een leuke motor om mee te beginnen (ben 21 dus zou gelijk op zwaar lessen)
Komen er ook niet veel kosten bij?
Buiten het rijbewijs om, zoals het pak en de helm enzo (wat kost dat ongeveer?)
Heb 2 jaar rijervaring met de auto en scooter.
Iemand die m'n vragen kan beantwoorden?
Dit is hoe Nolan het oplost:quote:Op zondag 29 maart 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
De HJC FS1 heeft ook ingebouwde zonnebril, en wat ben ik daar blij mee soms
Ik zit te denken aan een GSXR 750 of een CBR600, of deze CBR600Fquote:Op zondag 29 maart 2009 15:39 schreef retuow82 het volgende:
- Verzekering kan al vanaf een tientje per maand ofzo maar je kunt het zo duur maken als dat je zelf wilt.
Ik zal wel zo'n systeem MOETEN hebben aangezien ik een bril drager ben, zonnebril op sterkte is dan ook weer niet nodig (en soms erg onhandig, zoals bij wisselende omstandigheden tijdens het rijden)quote:Op zondag 29 maart 2009 15:39 schreef retuow82 het volgende:
- Helm moet je niet op bezuinigen want dat is je reddingsmiddel en een fijne helm van een A-merk heb je al voor +/- 300 euro. Tip, koop een helm wanneer de nieuwe modellen komen, mijn helm ging van 550 naar 300 euro. A-merken: AGV, Arai, Shoei, Schuberth, Shark Nolan en ik vergeet er nog wel een aantal. Als een helm niet lekker zit, niet kopen. Ook al is hij zo mooi en goedkoop je moet er altijd mee op je kop zitten en dan is comfort een pré. Kijk ook naar helmen met een ingebouwde zonnevizier, erg aan te raden, hoef je geen zonnebril meer op te zetten. Wel opletten dan sommige fabrikanten het zonnevizier aan de buitenkant van de helm monteren dus wanneer je hem wil gebruiken moet je de klep dichtdoen.Gezien ik vaak met de klep open rij heb ik een Schuberth R1 helm waar het zonnevizier binnenin de helm zit.
![]()
Is dat polamide-textiel een beetje veilig spul?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:39 schreef retuow82 het volgende:
- Kleding: ik was voor 400 euro klaar. Broek met jas (geen vol lederen pak maar deels leer/polamide-textiel), schoenen en handschoenen. Ook hier kun je het zo gek maken als dat je zelf wil.
Is ook de reden geweest om voor de HJC te kiezen, was enigste model van Van Wijk die het ingebouwd had, leek me op dat moment erg handig voor de toekomst, vooral omdat ik van plan was veel tegen de avond te rijden, en met een lage zon is het ideaalquote:Op zondag 29 maart 2009 16:12 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dit is hoe Nolan het oplost:
[ afbeelding ]
Wat een schijtsysteem, iedere keer je klep dichtdoen als je last hebt van de zon en als je het niet gebruikt staat het ding omhoog wind te vangen
En zo doet Schuberth het:
[ afbeelding ]
Heb je het zonnevizier niet meer nodig schuif je hem terug de helm in![]()
Spannend! Ik mag volgende week weerquote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:50 schreef Sequencial het volgende:
Toch nog binnenkort afrijden: AVD op 22 april!
Wat een verzekering precies kost kan ik je niet vertellen voor die motoren, is afhankelijk teveel factoren (leeftijd, verzekeraar, woonplaats enz.)quote:Op zondag 29 maart 2009 17:22 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan een GSXR 750 of een CBR600, of deze CBR600F
[..]
Ik zal wel zo'n systeem MOETEN hebben aangezien ik een bril drager ben, zonnebril op sterkte is dan ook weer niet nodig (en soms erg onhandig, zoals bij wisselende omstandigheden tijdens het rijden)
[..]
Is dat polamide-textiel een beetje veilig spul?
Dat het niet net als normaal textiel wegslijt als je een schuiver maakt bedoel ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |