quote:Op woensdag 1 april 2009 13:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Weekmenu van deze week:
Zaterdag: Pizza van Turksbrood
Mag ik woensdag mee eten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:13 schreef Isegrim het volgende:
Dit weekend zijn mijn ouders bij ons. Ze nemen ook mijn twaalfjarige neefje mee, en die blijft tot donderdag. Menu pas ik een beetje aan aan de dingen die hij lekker vindt.
zaterdag
uit eten bij Napoli, ons favoriete Italiaanse restaurant
zondag
Griekse spinazietaart (favoriet recept van mijn neefje)
maandag
ik moet 's avonds werken en haal iets kant-en-klaarsen neefje bedenken zelf maar even wat ze willen eten (zal wel niet veel soeps zijn
)
dinsdag
ratatouille (uit mijn Franse kookboek)
kipfilet met een korstje van herbes de Provençe (uit de losse pols)
woensdag
wraps met gerookte kip, avocado's, rode ui etc. ( http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431358&rq=wraps - deze week ook gemaakt, was superlekker)
ik moet 's avonds werken en maak dinsdagavond of woensdagochtend vast de vulling klaar
donderdag
zelfgemaakte lamsburgers ( http://www.bbc.co.uk/food(...)ithchick_89313.shtml )
kikkererwtencurry ( http://www.bbc.co.uk/food(...)kpeacurry_2213.shtml )
vrijdag
kip met paprika en sesam ( http://kokenmetkarin.nl/hoofd/kippaprikasesam.html - dit is een vast menu-item geworden, maak ik met grote regelmaat, is erg lekker én makkelijk!)
Krijg je dit ook bij een man naar binnen? (Ml-etje nieuwsgierigquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:36 schreef Windigo het volgende:
Zaterdag: Brood met verschillende zelfgemaakte dips (humus, aioli, baba ghanou) en rauwe groenten
Mijn vader lust het wel, maar verder zou ik het niet wetenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Krijg je dit ook bij een man naar binnen? (Ml-etje nieuwsgierig)
Dat bedacht ik me al schrijvende al (stomme *** zo schop je iemand voor de schenen). Rauwe/gestoomde/euhh lees hotelvoer is niet besteed aan vriendlief. Dus heb voor mezelf 1s per week sla dag (vrijdag dan eet hij maar wat chips als hij niet genoeg knaagdiervoer wenst te etenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mijn vader lust het wel, maar verder zou ik het niet wetenIk ben namelijk een blije vrijgezel
za en zo gaan niet door, want we gaan zo op een korte vakantie naar Duitslandquote:Op maandag 27 april 2009 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: pasta pesto met broccoli
Dinsdag: Lasagnette
Woensdag: broodje hamburger (zelfgemaakt) met groente uit de oven
Donderdag: Stroganoff-kip met aardappelpuree gourmetten
Vrijdag: uit eten
Zaterdag: groentensoep
Zondag: Nasi (kliekje)
Stom rund dat ik ben vergeten nasivlees mee te nemenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oehh leuk dit topic, hoor altijd dat ik gek ben dat ik weekmenu's maak.
- morgen, frites met sla en snackjes
- zondag: nasi met saté saus en als ik nog heb kroepoek en een eitje (en een berg extra voor de vries) falafel met pitabroodjes
- maandag: spaghetti
- dinsdag: falafel met pitabroodjes Sperziebonen (uit vries, vers van het land) met atjam tampoer en iets van vlees (ook uit vries).
- woensdag: vries (ws soep met stokbrood) en boodschappen halen.
Ik maak nasi nooit met vlees (maar eet dan ook maar 2x per week vlees) maar met ei. Eerst een eitje klutsen en bakken, berg groenten erbij etc.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Stom rund dat ik ben vergeten nasivlees mee te nemenzoiets happens eens in de 2 maanden helaas
Dus we eten volgende week zondag nasi.
Ik vind dat best maar de man hier in huis gaat dat niet fijn vindenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:31 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Ik maak nasi nooit met vlees (maar eet dan ook maar 2x per week vlees) maar met ei. Eerst een eitje klutsen en bakken, berg groenten erbij etc.![]()
Tsk, hier is het niet zeuren of je gaat maar zelf koken als je het beter weet.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik vind dat best maar de man hier in huis gaat dat niet fijn vinden
quote:Op maandag 4 mei 2009 10:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tsk, hier is het niet zeuren of je gaat maar zelf koken als je het beter weet.
Ik zou iets meer groente eten als ik jou was.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef mevrouwdebok het volgende:
gister : verse bietjes met puree en omega vissticks
vandaag : zelf patat bakken met febo kroketten ,kalfs en sate
dinsdag : bami met sate en kroepoek
woensdag : zelf broodje shoarma makenmet ijsbergsla en veeeel knoflooksaus
donderdag : verse tomatensoep met stokbrood en kruidenboter
vrijdag : ovenpasta met gebakken champignons
vrijdagavond weer boodschappen doen
Kan toch een berg groente door oa de bami?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou iets meer groente eten als ik jou was.
Nou ja, zelfs al zit de bami helemaal vol met groente, dan nog ziet het eruit als een redelijk vitamine-arm weekmenu. Maar misschien is dat toeval en alleen deze week zo. Ik heb niet vergeleken, viel me gewoon op.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kan toch een berg groente door oa de bami?
Nou bietjes, bami met groente erdoor?, verse tomatensoep (zelf gemaakt dus?), ovenpasta met groente erdoor?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef mevrouwdebok het volgende:
gister : verse bietjes met puree en omega vissticks
vandaag : zelf patat bakken met febo kroketten ,kalfs en sate
dinsdag : bami met sate en kroepoek
woensdag : zelf broodje shoarma makenmet ijsbergsla en veeeel knoflooksaus
donderdag : verse tomatensoep met stokbrood en kruidenboter
vrijdag : ovenpasta met gebakken champignons
vrijdagavond weer boodschappen doen
precies !quote:Op maandag 4 mei 2009 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou bietjes, bami met groente erdoor?, verse tomatensoep (zelf gemaakt dus?), ovenpasta met groente erdoor?
Nou dan heb je in de pasta en bami misschien wat vergelijkbare groenten maar ik zou me bij dit menu nog een hoedje slepen met groente (courgette, prei, paprika, bieten, tomaten, champi's, broccoli).
Maar das mijn instellingoh en ook nog ijsbergsla
Gelukkig goed gegoktquote:
zow, das lang geleden dat ik cordon bleu heb gegeten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Zaterdag: pizza
Zondag: Kip cordon bleu met gebakken aardappels en rode kool
Maandag: Ragout
Dinsdag: Pasta
Woensdag:broodje hamburger met uien en wat frietjes
Donderdag: Kip Tandoori met prei
Vrijdag: Nasi met ei
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:02 schreef simmu het volgende:
vanuit WGR ben ik hier doorgestuurd![]()
voortaan elke vrijdagavond of zaterdagmorgen mijn weekmenu. deze week hadden we er geen omdat we de helft van de week uit logeren waren.
die voor komende week:
Za: aardappels, stooflapjes en sla
Zo: burrito's
Ma: aardappels (in bouillon gekookt), saucijsjes en bloemkool
Di: noedels (zonder mixje hoor, da's vies)
Wo: aardappels, schnitzels en spinazi ala creme (en smeltjus)
Do: lasagne
Vr: restjesdag.
soep heb ik gisteren al gemaakt. meestal maak ik op zaterdag of zondag een grote pan soep.
Zaterdag ergo vandaag dus; handje frites (goed voor de lijn) salade (ah, beetje ziekjes dus geen puf) en zalm in bladerdeeg (toch liever die van een ander merk dan ah nemen volgende keerquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:00 schreef Ml-etje het volgende:
Vervelend is dat motorbloempje
Morgen boodschappen doen;
donderdag; risotto met tomaten, hamblokjes en boursin in kippenbouillon
vrijdag; sla (nog verder te bepalen qua inrichting)
zaterdag; frites (ben ik nog niet helemaal uit)
zondag: again nasi (met een bak voor de vriezer)
maandag: preitaartje met mini loempia's
dinsdag: vis plus ? (bospeen ws)
woensdag: vries (soep)
quote:
Daarom volgende week:quote:Op zondag 3 mei 2009 11:31 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Komende week eten wij:
- hartig taartje (met paddenstoelen voor mezelf, kaas-spek voor Mr.)
- groentensoep, stokbrood met kaasjes/kruidenboter
- gebakken krieltjes, vis, erwten asperges en ei
- broodje hamburger met veeel uien
- pitabroodjes met falafel en salade pizza
- mediterane tonijnsalade
- lasagne met spinazie
Huh?quote:
Tomaten?quote:
Ik had ze weggehaald bij de paella omdat ik bij nader inzien niet weet of ik er maandag tijd voor heb, dus er zullen wel gewoon zongedroogde tomaten doorheen gaan in plaats van de zelf geroosterde. Zes uur in de oven. Vaker gedaan, heel lekker!quote:
Dat ga ik zeker een keertje proberen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik had ze weggehaald bij de paella omdat ik bij nader inzien niet weet of ik er maandag tijd voor heb, dus er zullen wel gewoon zongedroogde tomaten doorheen gaan in plaats van de zelf geroosterde. Zes uur in de oven. Vaker gedaan, heel lekker!
Referentie:
http://savour-fare.com/2009/05/13/not-quite-summer-panzanella/
[ afbeelding ]
300 gr pure chocoladequote:Op woensdag 20 mei 2009 18:25 schreef Isegrim het volgende:
Doe eens een recept van die baked chocolate mousse?
Sounds good.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
300 gr pure chocolade
150 gr ongezouten boter
6 eieren, gesplitst
50 gr fijne suiker
150 ml room met 48% vet, om erbij te serveren
Vorm 20 cm, oven 180 graden. Bereid de vorm voor.
Smelt de chocolade en boter au bain marie.
Klop de eidooiers met 2 tl suiker ongeveer 30 sec.
Eiwitten met de rest van de suiker zeer stijf kloppen.
Door elkaar spatelen, 20 minuten bakken.
Zo simpel..
Huh, ja, niet zo bij nagedacht. Vriendlief wil absoluut niet vegetarisch eten, en ik ben dol op vegetarisch, dus mijn standaard oplossing is: vegetarisch eten, plus stukje kip erbij voor hem, zodat 'ie toch vlees eet (maar: ook stukje vegetarisch, zodat 'ie dat ook leert eten). Zou er natuurlijk net zo makkelijk iets van vis ofzo bij kunnen doen. Punt is dat we niet samenwonen, maar hij wel zo'n 5-6 dagen in de week bij mij is (want: ik heb mijn eigen kleine appartementje, hij woont nog op een miniscule kamer met huisgenoten). Ik eet weinig anders dan vegetarisch, kip, vis en af en toe mager rundvlees, dus vandaar. Mijn vriezer ligt vol met voornamelijk kip. Zal er eens bij nadenken dat ik voor hem ook zo af en toe iets anders bij verzin dan alleen kipquote:Op zondag 17 mei 2009 17:52 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Geef je je vriend nou echt vier dagen deze week kip?
Tip:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:19 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal nergens waterkers te krijgen.Zelfs niet bij de echte groenteman.
Nu wordt het broccoli...
Er is er hier eentje in de buurt, misschien dat ik daar dan nog even naartoe fiets...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Tip:
Dirk van de Broek/Bas van der Heijden-supermarkten hebben ze deze week (vandaag voor het laatst) in de aanbieding! Bij mijn Bas van der Heijden lagen twee uur geleden nog hele bergen, dus die zullen maandag wel met korting verkocht worden.
Dat hoop ik althans, want ik wil er maandagavond mijn peer-frambozen-fetasalade mee maken, en sla-achtige dingen koop ik in de supermarkt liever op de dag zelf.
Ik had trouwens kersen gekocht en ik sta die te wassen bij de gootsteen, komt mijn vriend langs: "Is dat waterkers?"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:19 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal nergens waterkers te krijgen.Zelfs niet bij de echte groenteman.
Nu wordt het broccoli...
Ha, zo heb ik er ook eentje, ja.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik had trouwens kersen gekocht en ik sta die te wassen bij de gootsteen, komt mijn vriend langs: "Is dat waterkers?"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |