Wat is er mis met een fulltime MBO-baan?quote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat is er mis met een fulltime MBO-baan?
Op je 19e hoor je nog student te zijn en te lallen en stufi ontvangen en op het geld van je ouders te leven, dan moet je niet full time gaan werken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat is er mis met een fulltime MBO-baan?
Hij noemde me meisjequote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef dawg het volgende:
MSX-meisje, mijn nieuwe bonsai doet het ook erg goed. Ik heb hem nu een week of 3, en al 2x gesnoeid. Die grote heb ik in 2,5 jaar pas 2x gesnoeid, dus dat belooft wat.
Zet er nog maar een quote van een Lisette bijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:06 schreef Zotheid het volgende:
Op je 19e hoor je nog student te zijn en te lallen en stufi ontvangen en op het geld van je ouders te leven, dan moet je niet full time gaan werken.
Gelukkig voldoe jij wel geheel aan het prototype 20-jarigequote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:06 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Op je 19e hoor je nog student te zijn en te lallen en stufi ontvangen en op het geld van je ouders te leven, dan moet je niet full time gaan werken.
Dat dusquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Zet er nog maar een quote van een Lisette bij
'je doet je naam eer aan'
Hmm, alle blaadjes? Recentelijk verplaatst toevallig? Krijgt ie ook genoeg licht (beter iets te dicht bij het raam, dan er iets te ver vanaf), niet te veel/te weinig water? Zou zonde zijn, heb het 1 keer gehad, maar die was toen al niet goed meer, want dat duurde echt 3 of 4 dagen voordat ie helemaal kaal was.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hij noemde me meisje
Mijn zelfbenoemde bonsai laat al z'n blaadjes vallenHoop dat-ie 't gaat overleven. De zaadjes zij nnog niet opgekomen. Ik vrees het ergste
Wat voor turbobonsai heb je nu nieuw dan?
Zotheid? Ik hoop over een aantal jaar arts te zijn, nog niet zo zot toch? Ik ben gewoon van mening dat je op deze leeftijd nog lol moet maken, verplichtingen heb je je hele leven nog. En ik ben best serieus, ik luister veel naar klassiek, prefereer rode wijn en lees veel boeken, niet echt wat de gemiddelde 20-jarige heden te dage doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Zet er nog maar een quote van een Lisette bij
'je doet je naam eer aan'
Amen!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:06 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Maar maakt dat je beter dan iemand die na een voltooide opleiding gaat werken?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:11 schreef Zotheid het volgende:
Zotheid? Ik hoop over een aantal jaar arts te zijn, nog niet zo zot toch? Ik ben gewoon van mening dat je op deze leeftijd nog lol moet maken, verplichtingen heb je je hele leven nog. En ik ben best serieus, ik luister veel naar klassiek, prefereer rode wijn en lees veel boeken, niet echt wat de gemiddelde 20-jarige heden te dage doet.
Waar heb ik dat gezegd? Ik ben alleen van mening dat je op je 19e nog niet aan full time werk toe bent.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Maar maakt dat je beter dan iemand die na een voltooide opleiding gaat werken?
Ik heb een week of 3 terug een stuk van een ficusje verpot om er een bonsai van te laten groeien, maar die's dus niet zo happy nu. Kan nog niet zeggen of alle bladeren eraf gaan vallen. Hij zit nog midden in het proces.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:09 schreef dawg het volgende:
[..]
Hmm, alle blaadjes? Recentelijk verplaatst toevallig? Krijgt ie ook genoeg licht (beter iets te dicht bij het raam, dan er iets te ver vanaf), niet te veel/te weinig water? Zou zonde zijn, heb het 1 keer gehad, maar die was toen al niet goed meer, want dat duurde echt 3 of 4 dagen voordat ie helemaal kaal was.
Weet niet welke soort dit is. Maar hij is wel mooi, zal morgen overdag wel even kijken of ik een mooi piccie kan maken voor je.
Maar wat is het alternatief als je je VMBO gehad hebt, een MBO gedaan hebt en niet de capaciteiten hebt voor het HBO?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:18 schreef Zotheid het volgende:
Waar heb ik dat gezegd? Ik ben alleen van mening dat je op je 19e nog niet aan full time werk toe bent.
Dat is je definitie van serieus?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Zotheid? Ik hoop over een aantal jaar arts te zijn, nog niet zo zot toch? Ik ben gewoon van mening dat je op deze leeftijd nog lol moet maken, verplichtingen heb je je hele leven nog. En ik ben best serieus, ik luister veel naar klassiek, prefereer rode wijn en lees veel boeken, niet echt wat de gemiddelde 20-jarige heden te dage doet.
Je zegt het goed. Het is jouw mening. Misschien is haar mening anders. Dan rest je niets dan dat te respecterenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Ik ben alleen van mening dat je op je 19e nog niet aan full time werk toe bent.
Of de interessequote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:19 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief als je je VMBO gehad hebt, een MBO gedaan hebt en niet de capaciteiten hebt voor het HBO?
Oh, hmm, weet ik niet, zoveel verstand heb ik er ook niet van.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb een week of 3 terug een stuk van een ficusje verpot om er een bonsai van te laten groeien, maar die's dus niet zo happy nu. Kan nog niet zeggen of alle bladeren eraf gaan vallen. Hij zit nog midden in het proces.
Ben erg benieuwd naar je plantje
Zo stond het er niet. Misschien moet je eens kijken naar hoe je over komt, is nogal belangrijk als je later arts wilt worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik hoop het ook ja. Heb over het algemeen behoorlijk groene vingers, maar dit is andere koekquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:21 schreef dawg het volgende:
[..]
Oh, hmm, weet ik niet, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
Ben wel benieuwd of ie het gaat redden, zou wel tof zijn.
Hbo stelt niet zoveel voor dat iemand die van het mbo het niet kan doen. Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is, niet meer naar school gaan en nu even 2 euro per uur meer verdienen, niet eraan denkend dat je kansen met hbo een stuk hoger liggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:19 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief als je je VMBO gehad hebt, een MBO gedaan hebt en niet de capaciteiten hebt voor het HBO?
Ja, bonsai's zijn echt gevoelig. Die grote heeft de eerste 3 weken dat ik hem had alleen maar blaadjes laten vallen, puur omdat ie verplaatst was.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik hoop het ook ja. Heb over het algemeen behoorlijk groene vingers, maar dit is andere koek
Mocht het mislukken, dan ga ik gewoon weer verder met bananenbomen kweken. dat gaat me prima af
Misschien niet van serieus, maar wel een volwassenere levensstijl dan het gros van mijn leeftijdgenoten.quote:
Ik mag hopen dat haar mening anders is anders zou het helemaal zonde zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Het is jouw mening. Misschien is haar mening anders. Dan rest je niets dan dat te respecteren
Hoe weet je zo zeker dat ze dat aankan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:25 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Hbo stelt niet zoveel voor dat iemand die van het mbo het niet kan doen. Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is, niet meer naar school gaan en nu even 2 euro per uur meer verdienen, niet eraan denkend dat je kansen met hbo een stuk hoger liggen.
En ja, dat vind ik dom, capaciteiten die je hebt niet benutten omdat je te lui bent en liever nu iets meer verdienen.
Wil je een bananenplant? Ik heb er echt te veelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:26 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, bonsai's zijn echt gevoelig. Die grote heeft de eerste 3 weken dat ik hem had alleen maar blaadjes laten vallen, puur omdat ie verplaatst was.
Maar bananenbomen, ook leuk.
Waarom dan toch zo je stellige mening? Heb je het er met haar over gehad? Weet je haar mening?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Misschien niet van serieus, maar wel een volwassenere levensstijl dan het gros van mijn leeftijdgenoten.
[..]
Ik mag hopen dat haar mening anders is anders zou het helemaal zonde zijn.
Zodra ik in Den Haag woon mag jij bepalen waar hij komt te staan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wil je een bananenplant? Ik heb er echt te veel
Omdat ik haar persoonlijk ken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat ze dat aankan?
oi oi oi, wat ben jij ontzettend veroordelend! Niet iedereen heeft de hersens gekregen die jij hebt, niet iedereen ziet het zitten om jaren te moeten leren, niet iedereen is carrieregericht.. Sommige mensen werken graag met hun handen ipv hun hersens en jij kan niets anders doen dan dat respecteren. Je kan jezelf hooguit op de borst kloppen dat jij het allemaal wel anders doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:25 schreef Zotheid het volgende:
Hbo stelt niet zoveel voor dat iemand die van het mbo het niet kan doen. Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is, niet meer naar school gaan en nu even 2 euro per uur meer verdienen, niet eraan denkend dat je kansen met hbo een stuk hoger liggen.
En ja, dat vind ik dom, capaciteiten die je hebt niet benutten omdat je te lui bent en liever nu iets meer verdienen.
Ik heb het er met haar over gehad. Vandaar ook die quote, ze vind juist dat ik te ambitieus ben.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Waarom dan toch zo je stellige mening? Heb je het er met haar over gehad? Weet je haar mening?
Met dat eerste ben ik het toch niet mee eens. Bijna iedereen heeft dezelfde hersenen gekregen die perfect functioneren en de rest is maar wat je er zelf uit wil halen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:31 schreef nectarientje het volgende:
[..]
oi oi oi, wat ben jij ontzettend veroordelend! Niet iedereen heeft de hersens gekregen die jij hebt, niet iedereen ziet het zitten om jaren te moeten leren, niet iedereen is carrieregericht..
Ik vind het jammer dat een groot deel van de mensen liever kiezen voor de makkelijke weg. Ze werkt nu voor een verzekeringsmaatschappij waar ze brieven mag schrijven naar klanten en bedrijven "wat toch wel saai is.'. Als je nu al van mening bent dat het werk wat je doet niet leuk is het toch erg jammer als je dat nog 40/50 jaar moet doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:31 schreef nectarientje het volgende:
[..]
oi oi oi, wat ben jij ontzettend veroordelend! Niet iedereen heeft de hersens gekregen die jij hebt, niet iedereen ziet het zitten om jaren te moeten leren, niet iedereen is carrieregericht.. Sommige mensen werken graag met hun handen ipv hun hersens en jij kan niets anders doen dan dat respecteren. Je kan jezelf hooguit op de borst kloppen dat jij het allemaal wel anders doet.
Ze is nog jong dus het kan later nog een hele andere kant op gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:37 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat een groot deel van de mensen liever kiezen voor de makkelijke weg. Ze werkt nu voor een verzekeringsmaatschappij waar ze brieven mag schrijven naar klanten en bedrijven "wat toch wel saai is.'. Als je nu al van mening bent dat het werk wat je doet niet leuk is het toch erg jammer als je dat nog 40/50 jaar moet doen.
ok, het zal voor het gros wel haalbaar zijn, maar tegen welke prijs? Je hebt nu eenmaal verschil in lerend vermogen, interesses, motivaties etc. Die laatste 2 zijn natuurlijk om te buigen naar 'eruit halen wat erin zit' maar het lerend vermogen is bepalend voor de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:36 schreef Godtje het volgende:
Met dat eerste ben ik het toch niet mee eens. Bijna iedereen heeft dezelfde hersenen gekregen die perfect functioneren en de rest is maar wat je er zelf uit wil halen.
Ik geloof dat iedereen gelijk is. Als je niet mee kan komen moet je eigenlijk je ouders aankijken dat ze je niet de juiste opvoeding hebben gegeven (of wel als je er helemaal gelukkig mee bent).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:40 schreef nectarientje het volgende:
[..]
ok, het zal voor het gros wel haalbaar zijn, maar tegen welke prijs? Je hebt nu eenmaal verschil in lerend vermogen, interesses, motivaties etc. Die laatste 2 zijn natuurlijk om te buigen naar 'eruit halen wat erin zit' maar het lerend vermogen is bepalend voor de mogelijkheden.
Uitzondering > regelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:42 schreef dawg het volgende:
Wie zegt trouwens dat we allemaal iets te kiezen hebben?
Deal!! Ik zal een mooie voor je uitzoekenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:30 schreef dawg het volgende:
[..]
Zodra ik in Den Haag woon mag jij bepalen waar hij komt te staan.
Nadat ik mijn bonsaibomen een goede plek heb gegeven natuurlijk.
En hoe verklaar je verschillen in niveau binnen 1 gezin dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:44 schreef Godtje het volgende:
Ik geloof dat iedereen gelijk is. Als je niet mee kan komen moet je eigenlijk je ouders aankijken dat ze je niet de juiste opvoeding hebben gegeven (of wel als je er helemaal gelukkig mee bent).
Natuurlijk zijn er nog genoeg mogelijkheden genoeg maar als ik haar vraag naar haar toekomstplannen wil ze over een aantal jaar een kindje, en dan zit er ook niet zo snel een nieuwe studie in.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze is nog jong dus het kan later nog een hele andere kant op gaan.
De meest briljante ingevingen komen op de meest onverwachte momenten.
Het is ook saai dat je met je studie medicijnen ook de rest van je leven al hebt uitgestippeld. Als je dat gaat opgeven is het zo zonde van je studie die zo lang heeft geduurd. Jij zit over enkele maanden/jaren meer "vast" aan je loopbaan dan een gemiddeld persoon.
Ja, cool!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Deal!! Ik zal een mooie voor je uitzoeken
Daar staat deze sc toch bekend om?quote:
Als dat haar wens is... waarom dat dan njiet respecteren?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:47 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er nog genoeg mogelijkheden genoeg maar als ik haar vraag naar haar toekomstplannen wil ze over een aantal jaar een kindje, en dan zit er ook niet zo snel een nieuwe studie in.
Omdat de opvoeding tussen 2 kinderen ook erg verschillend kan zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef nectarientje het volgende:
[..]
En hoe verklaar je verschillen in niveau binnen 1 gezin dan?
Mijn eerste baby is na een jaar of 2 een cm of 60 hoog (die blijft dan ook van mijquote:
Denk niet zwart.quote:
Ah tof!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mijn eerste baby is na een jaar of 2 een cm of 60 hoog (die blijft dan ook van mij). De rest is de helft of kleiner. Geef de beste exemplaren meestal weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |