Tjah je kunt beter in papier zelf gaan zitten. Er wordt nog steeds veel geprint. e-mails en PDF's etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het interessante investeringen zijn. Het lijken mij gevaarlijke investeringen, aangezien dode bomen steeds minder gekocht worden. Helemaal in het onderwijs. Tenzij de 2 bedrijven ook nog andere activiteiten hebben, zullen ze in de toekomst veel problemen krijgen.
Zie ook de kranten.
Dat is nou net het risico. T2 is al lang niet meer de enige speler op de markt van navigatie apparatuur. De concurrenten zijn vaak nog goedkoper ook. Tenzij T2 structureel in de prijs gaat zakken of gaat innoveren, zie ik ze nog wel failliet gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
Ik heb zojuist een account geopend bij Binck en wil nu gaan beleggen. Ik wil met 10.000 euro beleggen. Ik had deze vraag ook ergens anders gesteld en daar was het advies om het in een tracker te stoppen ofzo.
Maar toch nog ff doorvragen hier. Als ik bijv kijk naar het aandeel tomtom. Deze stond op 1 januari 2008 ongeveer op 65 euro. Nu staat ie op 3 euro nog wat.
Als ik hier 10.000 euro op inzet en ga bidden en het aandeel is over 5 jaar weer 60 euro waard. Dan heb ik 2 ton.
Maar wat is het risico? Net of TomTom failliet gaat... Wat kan er verder gebeuren? Ooit zal het toch wel weer aantrekken?
Kuch SBM Offshore Kuchquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
Ik heb zojuist een account geopend bij Binck en wil nu gaan beleggen. Ik wil met 10.000 euro beleggen. Ik had deze vraag ook ergens anders gesteld en daar was het advies om het in een tracker te stoppen ofzo.
Maar toch nog ff doorvragen hier. Als ik bijv kijk naar het aandeel tomtom. Deze stond op 1 januari 2008 ongeveer op 65 euro. Nu staat ie op 3 euro nog wat.
Als ik hier 10.000 euro op inzet en ga bidden en het aandeel is over 5 jaar weer 60 euro waard. Dan heb ik 2 ton.
Maar wat is het risico? Net of TomTom failliet gaat... Wat kan er verder gebeuren? Ooit zal het toch wel weer aantrekken?
Lijkt me een goede. Dividendrendement is goed; KW-verhouding laag. Zelfde met Fugro eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een goede investering of een slechte? En waarom?
eerst die jaarcijfers maar eens zien!quote:
ik vind het een mooi bedrijf. Veel klanten in de enige regio waar nog geld zit (dubai etc en grote oliemaatschappijen.)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een goede investering of een slechte? En waarom?
quote:Ook oud. My bad!!]
SBM Offshore: 29,75 euro
De correctie van SBM Offshore in de achterliggende dagen lijkt een steunpunt bereikt te hebben, zodat een voortzetting van de onderliggende stijging aannemelijk is. Deze verwachting baseer ik op dat de koers met haar dieptepunt gisteren het correctieniveau van de voorafgaande stijging aantikte. Het herstel resulteerde in een omdraaipatroon.
Bovendien valt mij op dat de hele beweging van de achterliggende dagen netjes binnen de stijgende trend valt. Tot slot merk ik op dat de oude toppen van december vorig jaar nu vangnet worden. De blik blijft omhoog gericht en het nieuwe richtpunt voor SBM Offshore wordt 29,75 euro.
quote:G. J. Nikken - 3 januari 2007, 08:45 oeps iets ouder, deze berichtgeving
Eind november gaf ik twee technische richtpunten voor SBM Offshore af: 26,65 en 28,05 euro. Nu de koers het eerste bijna op het bord heeft gezet, wordt de vraag interessant of de grafiek nog steeds aanleiding is om ook rekening te houden met 28,05 euro. Het antwoord op deze vraag luidt: ja.
Zoals is te zien, is al enkele maanden sprake van een duidelijke, opwaartse trend. Met de koersontwikkeling van gisteren rondde het fonds een kleine consolidatie binnen deze trend af en deze doorbraak zie ik als een nieuwe impuls. Een herhaling van mijn richtpunt van 28,05 euro lijkt daarom gerechtvaardigd.
kuchCalls Aex Mei 220 kuchquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
waarom heb je daar verhaaltjes uit 2007 met koersdoelen van 3x wat de koers nu is?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:17 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik vind het een mooi bedrijf. Veel klanten in de enige regio waar nog geld zit (dubai etc en grote oliemaatschappijen.)
verder wat ta verhaaltjes
[..]
[..]
en dit is alleen van iex.nl omdat dat makkelijk te vinden is.
vanaaf cijfers en dan kijken watie doet.
hehe, dat zag ik ook net. Maar goed dat ik geen klanten hebquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
waarom heb je daar verhaaltjes uit 2007 met koersdoelen van 3x wat de koers nu is?
quote:IRIS-advies: Houden
Het aandeel SBM Offshore is naar onze huidige inschatting 10% tot 25% ondergewaardeerd. In de koers is een langetermijnwinstgroei van 10% ingeprijsd, terwijl wij uitgaan van een winstgroei van 12%. Ten opzichte van andere Nederlandse ondernemingen is de waardering van het aandeel ondanks het koerspotentieel een neutrale factor. Technisch staat het aandeel er neutraal voor. Op industriegroepniveau zijn de vooruitzichten voor energie gemiddeld. Het koersbeeld van energie is relatief gunstig, maar de winstontwikkeling in de industriegroep en de waardering van de bedrijfstak zijn onaantrekkelijk. De optelsom van de kwantitatieve variabelen is neutraal. Relatief gezien zijn trend in de winstverwachtingen en efficiënt kapitaalgebruik sterke punten. SBM Offshore scoort gemiddeld op dividendrendement, betrouwbaarheid van winstschattingen en rentabiliteit van het eigen vermogen. Tot slot is kasgenererend vermogen een minpunt.
Auteur: Marc van der Holst, analist van IRIS Research, heeft geen belangen in dit fonds.
Publicatiedatum: 05-03-2009 17:55
quote:IRIS-commentaar: SBM Offshore vangt moeilijkere marktomstandigeheden goed op, instellen stock dividend en geen winstverwachting 2009 licht teleurstellend
Deze voorlopige cijfers zijn een optelsom van plussen en minnen.
SBM Offshore heeft tot nu toe nog weinig last van de moeilijkere marktomstandigheden in de energiesector. De marktomstandigheden staan onder druk door de lagere olieprijs en een grotere terughoudendheid bij banken om nieuwe kredieten te verstrekken. SBM Offshore richt zich meer op strategische projecten zoals diepzeeoliewinning die nog gewoon doorgaan. Daar komt bij dat de grote westerse oliemaatschappijen zoals ExxonMobil en Shell gemakkelijk aan kredieten kunnen komen. Wel verwachten wij dat de rentekosten voor bijvoorbeeld het Braziliaanse Petrobras omhoog gaan waardoor nieuwe projecten minder winstgevend zijn.
Het stockdividend dat SBM Offshore naast het dividend in contanten wil uitkeren, zien wij als 'een sigaar uit eigen doos'. Wij denken dat SBM Offshore dit doet omdat zij dan gemakkelijker zelf in nieuwe drijvende olieproductie- en opslagsystemen kan investeren voor de lease aan oliemaatschappijen.
Tot slot is het licht teleurstellend dat SBM Offshore geen concrete winstprognose afgaf. Wij denken dat het bedrijf voorzichtiger is geworden na de winstwaarschuwing in 2008.
Auteur: Marc van der Holst, analist van IRIS Research, heeft geen belangen in dit fonds.
Publicatiedatum: 28-01-2009 10:36
TomTom is niks joh, steek dan je geld in SBM of Shell en kijk dan nog eens over 5 jaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
Stel jezelf eens de vraag, wat is de rede waarom TomTom zo idioot laag staat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
Okee, SBM en Shell. Die trekken wel weer aan binnen 5 jaar? Allebei weer richting de 30 euro?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
TomTom is niks joh, steek dan je geld in SBM of Shell en kijk dan nog eens over 5 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |