quote:IMF-topman Dominique Strauss-Kahn verwacht dat de groei voor de wereldeconomie zakt "tot onder 0".
Dat zei Strauss-Kahn tegen leiders van de grote Afrika landen op een bijeenkomst in de hoofdsta van Tanzania. "De wereld is in de greep van een Grote Recessie."
Generatie
Het gaat om de ,,slechtste economische prestatie sinds de geboorte van de meesten van ons", zo zei de IMF-topman. Hij noemde onder meer het ineenstorten van het vertrouwen in de economie, het terugvallen van de vraag van consumenten, de krimp van de wereldhandel en het inzakken van de prijzen van grondstoffen als oorzaken en symptomen van de malaise.
Afrika
Strauss-Kahn riep ontwikkelde landen op om een continent als Afrika niet te vergeten. De crisis bereikt Afrika iets later dan westerse landen, maar ontwikkelingslanden worden volgens hem uiteindelijk hard geraakt. ,,De problemen kunnen de vooruitgang die de afgelopen jaren is geboekt teniet doen. Miljoenen mensen zouden weer teruggeworpen worden in armoede", aldus de IMF-topman.
Wanneer ben je van plan te gaan instappen dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:54 schreef Lemans24 het volgende:
AMG is bijna gegarandeerd 300% winst binnen 5 jaar, maar waarschijnlijk wat te vroeg.
Maar ik kies zelf straks zeker voor Shell, AirFrance KLM, Fugro, Philips, Nutreco, Carrefour en Veolia.
Misschien ook Galapagos en Boskalis.
Dan later dit jaar AMG, Imtech, Nyrstar en Mittal.
Citi: zegt de CEO... Ik kan met Bos nog heel goed voor de geest halen met zijn "Fortis is gered" uitspraak.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Citygroup blijkt opeens winst te maken! En ING wordt zeker niet genationaliseerd volgens Wellink. En de ECB kan de rente best wel naar 0 procent brengen. Audi boekt recordomzet.
Voor het eerst in mei voor de dividend aandelen. Dan verspreid over de rest van het jaar. Steeds ongeveer 1000 euro per aandeel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:04 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Wanneer ben je van plan te gaan instappen dan?
Ik zeg: positief voor Wolters Kluwer en Reed Elsevierquote:De EU-landen zijn het er nu over eens over een definitieve regeling voor het lage btw-tarief. Daaronder vallen op verzoek van Nederland en Zweden ook interactieve leermiddelen, zoals cd-roms. Ook restaurants mogen het lage btw-tarief rekenen
AEX zal op langere termijn pas uitbodemen op 90 tot 150 punten. In Amerika zijn de aandelen zelfs met de huidige koersen nauwelijks goedkoop te noemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:56 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
dat weet niemand, misschien ligt de bodem wel bij 190
ik verwacht het niet hoor, maar om te zeggen dat we over een half jaar zeker een stuk lager staan dat weet ik zo net nog niet.
verder ben ik het wel met je tips eens, al is AMG wel tricky in deze tijd. Nutreco is een heerlijk aandeel
Als ze die dingen uitgeven wel. Vroegâh waren de CD-ROMS niet van WK zelf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zeg: positief voor Wolters Kluwer en Reed Elsevier
Vind het alleen raar dat WS horizontaal gaat & de AEX nog ff door steeg.quote:
Die nuttige CDs die aan het eind van het schooljaar nogsteeds in het plastic zatenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als ze die dingen uitgeven wel. Vroegâh waren de CD-ROMS niet van WK zelf.
Zo waarquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die nuttige CDs die aan het eind van het schooljaar nogsteeds in het plastic zaten
iddquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die nuttige CDs die aan het eind van het schooljaar nogsteeds in het plastic zaten
Horizontaalquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Vind het alleen raar dat WS horizontaal gaat & de AEX nog ff door steeg.
Ik kijk niet full-time & heb de DJ niet veel anders zien staan als tussen +3.9x & +4.1x. Da's redelijk horizontaal imo. De klim in het begin was nagenoeg verticaal, dus die telt niet meequote:
jaja allemaal even snel nog inspringen, morgen weer verder omhoog, binnen no time terug naar de 220!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:54 schreef lammegiraf het volgende:
de financials zijn weer helemaal bovenjan!
quote:MARKET COMMENT: AEX +4,7%, 'niemand wil de boot missen'
10-03-2009 16:49:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt tegen het einde van de handel van dinsdag verder op naar een winst van meer dan 5%. Handelaar Cees Smit van Today's Beheer signaleert vooral een sfeer waarin niemand de boot wil missen nu niet alleen ING en Aegon flinke winst laten zien, maar ook Wall Street hoge ogen scoort. "De financials wegen inmiddels niet zo heel zwaar meer in de AEX, maar ze winnen procentueel stevig en ze zijn goed voor het sentiment", aldus Smit, die de AEX vanaf nu nog wel richting 218 en mogelijk verder ziet oplopen, "zeker als de stijging van dinsdag weer leidt tot krantenkoppen", aldus Smit. De omzetten zijn redelijk. De AEX gaat dinsdag om circa 16.45 uur met 4,7% omhoog naar 208,69 punten met een voorlopig hoogtepunt van 209,49 punten. (ANS)
maak dat maarquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:41 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Hoppa en zojuist verkocht op 2.90.
Ik zou daar gek zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:02 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
jaja allemaal even snel nog inspringen, morgen weer verder omhoog, binnen no time terug naar de 220!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |