abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 10:43:20 #1
67205 Colplay
How you doin??
pi_66852732

Statistieken en box-scores?
http://www.basketball-reference.com

Wil je weten welke speler overbetaald is?
http://hoopshype.com/salaries.htm (psssst... Stephon Marbury)

Live box scores?
http://scores.espn.go.com/nba/scoreboard

Leuke websites over de NBA
http://www.rootzoo.com
http://www.realgm.com
http://sports.yahoo.com/nba/

Leuke Youtube filmpjes
moet je zoeken op http://www.youtube.com

Vragen?
Vraag maar in dit forum! En anders kun je terecht op http://answers.yahoo.com/dir/;_ylt=AvUeotdZDSHCvvc8JsFKcVlNxQt.;_ylv=3?link=list&sid=396545233. Maar zij praten vooral over wie de beste is steeds. Is Kobe de beste aller tijden, en sommigen dan Lebron... en sommigen zeggen dan weer Wade... en sommigen dan zelfs Allen Iverson... en als ik Darko zeg word ik niet serieus genomen.

Wil je ook online NBA kijken?
Op http://www.justin.tv kun je live vaak NBA kijken. Helaas zijn de streams meestal erg slecht. Via www.myp2p.eu kun je NBA kijken op hogere kwaliteit, maar ik ben te lui om dat uit te zoeken. Ik zoek altijd op justin.tv naar de naam van het team en dan zie je de wedstrijd direct live.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 9 maart 2009 @ 10:46:23 #2
67205 Colplay
How you doin??
pi_66852804
Hier verder want D-Wade was mij net voor met antwoorden
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:55 schreef TheClown1 het volgende:
Bekijk de stats van Kobe maar eens in de finale. De man deed alles in zijn macht maar Boston was gewoon te goed op dat moment, daarnaast was er te weinig hulp van andere. Terechte overwinning van Boston. Niks op af te dingen maar Wade zou het echt niet beter gedaan hebben. Waarschijnlijk zelfs slechter.
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:31 schreef D-Wade het volgende:
We zullen nooit weten of Wade de Lakers kampioen zou hebben gemaakt maar serieus Kobe deed alles in zijn macht?
De beste man liet zich in eigen huis een 24 lead afsnoepen bij een 1-2 stand. Hij liet het finaal afweten in dat duel. Die klap kwam hij dan ook niet meer te boven want in de laatste 3 duels schoot hij een belabberde 30% FG. En zeggen dat zelfs een prime MJ ze zelfs niet kampioen zou maken zegt genoeg over hoe jullie hierover denken.
Uiteraard heb ik ook naar de cijfers gekeken:

Game 1: 9-26 FG, 3 Reb, 6 Ast, 24 pnt. Loss
Game 2: 11-23 FG, 4 Reb, 8 Ast, 30 pnt. Loss
Game 3: 12-20 FG, 7 Reb, 1 Ast, 36 pnt. Win
Game 4: 6-19 FG, 4 Reb, 10 Ast 17 pnt Loss
Game 5: 8-21 FG, 7 reb, 4 Ast, 25 pnt Win
Game 6: 7-22 FG, 3 Reb, 1 Ast, 22 pnt Loss

Ik zie hier twee goede wedstrijden in, namelijk 2 + 3, een nederlaag en een zege. Maar Bryant zit maar twee keer boven zijn gemiddelde van het seizoen (28,3 pnt). Wade was in zijn optreden in de finals echt fantastisch. En met de vergelijking naar vorig jaar wilde ik vooral laten zien hoe goed Wade is. Alleen is het jammer dat we hem zo weinig zien. Scoort bijna tegen 50 procent. Bovendien is Wade een goede verdediger met 2,2 steals en 1,4 block per wedstrijd dit seizoen. In de Finals tegen Dallas was hij helemaal ongrijpbaar. Dat was het verschil met bijvoorbeeld de finale van vorig jaar. Boston had een goede ploeg over de hele breedte en de Lakers waren dat niet. Vooral Odom was grote delen onzichtbaar en dat was een belangrijke factor voor de Lakers.

Wat ik bedoelde is dat als Odom zo speelt de Lakers een Bryant nodig hebben die zijn topniveau haalt en dat heeft hij in de Finals absoluut niet gedaan. Vier wedstrijden onder de 40 procent schot en vier keer maar 25 punten of minder. Dat hij hierbij niet de hulp van zijn ploeggenoten kreeg is natuurlijk de belangrijkste reden dat de Lakers niet wonnen, maar Bryant had ook geen serie als we altijd van MJ waren gewend en zoals Wade dat in 2006 wel presteerde in de Finals.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Redactie Sport maandag 9 maart 2009 @ 10:59:48 #3
218273 crew  JayJay8
pi_66853200
Wade zn finals in 2006 was in 1 woord GEWELDIG. Maar Bostons defence is vele malen beter dan dat van Dallas in 2006...
pi_66853437
Goed punt. Als Erica Dampier en Dirk Nowitzki je tough guys zijn, weet je dat het niet veel soeps is.
  maandag 9 maart 2009 @ 11:40:35 #5
67205 Colplay
How you doin??
pi_66854296
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:59 schreef JayJay8 het volgende:
Wade zn finals in 2006 was in 1 woord GEWELDIG. Maar Bostons defence is vele malen beter dan dat van Dallas in 2006...
Uiteraard speelt dit ook een rol en zeker als Odom dan ook nog verdwijnt dan wordt het moeilijk. En misschien dat een top Bryant de Lakers ook geen kampioen had gemaakt, maar zeker de laatste drie wedstrijden van de serie was Bryant niet goed. In wedstrijd twee hebben we gezien dat een goede Bryant ook geen garantie voor succes is, maar Kobe kan veel beter als hij in laatste drie wedstrijden heeft laten zien. Heeft niet zijn top gehaald op het moment dat het echt moest gebeuren. En ja de Celtics zijn als tegenstander iets beter dan Dallas ja. Dat zal ongetwijfeld ook wel meegespeeld hebben
pi_66855207
Niet vergeten dat D-Wade veel calls mee krijgt van scheidsrechters. Er is vaak daarover gesproken dat scheidsrechters hem bevoordelen. Bryant blijft een betere verdediger dan Wade.

De vergelijking tussen Boston en Dallas is bijna niet te maken. Bij Dallas was er bijna geen verdediging waardoor Wade het een stuk makkelijk had dan Bryant tegen de Boston Celtics
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  Redactie Sport maandag 9 maart 2009 @ 12:25:57 #7
218273 crew  JayJay8
pi_66855614
Kobe is de betere man-to-man verdediger, Wade de betere help verdediger(blockshots..)
  maandag 9 maart 2009 @ 12:42:27 #8
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_66856051
Bryant had in de Finals niet echt een medespeler die de aandacht vroeg. Bij Miami was dat wel. Shaq. Bij Boston was dat Pierce, Allen en Garnett.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_66857677
Wat je beschrijft was ook het verwijt aan de kant van de Lakers. In de 3peat was het Shaq and Kobe. Nu miste kobe een soort gelijke man. Gasol had weinig playoff ervaring. Dat is toch een gemis.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 9 maart 2009 @ 13:45:23 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66857994
Donderdag Spurs - Lakers, die staat alvast in de agenda
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Sport maandag 9 maart 2009 @ 13:53:47 #11
218273 crew  JayJay8
pi_66858301
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:45 schreef Dos37 het volgende:
Donderdag Spurs - Lakers, die staat alvast in de agenda
Leuke game! Blijft een leuke rivalry.
Mogelijk een western conference final preview
  maandag 9 maart 2009 @ 14:14:31 #12
67205 Colplay
How you doin??
pi_66859057
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:53 schreef JayJay8 het volgende:

[..]

Leuke game! Blijft een leuke rivalry.
Mogelijk een western conference final preview
Verwacht ik ook wel ja als finale in het westen. Vind het wel jammer dat we maar weinig verschillende ploegen aan het werk zien bij Sport1. Het is bijna alleen maar Lakers, Celtics, Magic, Spurs en Mavericks. Zou meer van Miami, Atlanta, Utah, New Orleans en Portland willen zien.
pi_66859233
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:14 schreef Colplay het volgende:

[..]

Verwacht ik ook wel ja als finale in het westen. Vind het wel jammer dat we maar weinig verschillende ploegen aan het werk zien bij Sport1. Het is bijna alleen maar Lakers, Celtics, Magic, Spurs en Mavericks. Zou meer van Miami, Atlanta, Utah, New Orleans en Portland willen zien.
erg jammer maar ik heb gelukkig nog Premiere, hongaarse, poolse, oostenrijkse sport1 waardoor je veel meer NBA hebt.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:20:47 #14
67205 Colplay
How you doin??
pi_66859351
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:18 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

erg jammer maar ik heb gelukkig nog Premiere, hongaarse, poolse, oostenrijkse sport1 waardoor je veel meer NBA hebt.
Natuurlijk kijk ik ook wel naar streams e.d. maar neem nachtwedstrijden vaak op om ze overdag ff te kijken. Straks met de play-offs ga ik wel weer 's nachts kijken.
pi_66865315
Straks met de play offs zal ILP denk ik niet uitzenden of wel? Voor mij wordt het dan ook weer korte dagen, lange nachten draaien.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:54:25 #16
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66867101
tvp

Phoenix
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_66867425
Kunnen die Amerikanen niet gewoon 's nachts spelen? Ik moet nu ook werken naast m'n studie en moet tegenwoordig echt vroeg op staan en vroeg naar bed.

Ik heb weleens gezien dat de Lakers hun wedstrijd om 7 uur 's nachts Nederlandse tijd begonnen, dat is heel moeilijk opblijven. voordeel is wel dat je dan gewoon juist je wekker om 7 uur kunt zetten.

Ik verheug me iig alsnog op de NBA Play-offs. Qua Nederlandse sport moet ik maar genoegen nemen met 2x per maand Ajax in de UEFA Cup. Maar dat is na de finale in mei ook afgelopen.
pi_66881654
tvp
Ik weet het ook niet
pi_66881698
tvp, helaas lijkt voor Phoenix het seizoen nu over. Gelukkig gaat Wade Miami wel naar home court advantage dragen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 03:12:19 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66884393
Eindelijk weer eens een geweldige Pistons game, en een 3-0 sweep over Orlando dit seizoen.

McDyess, alweer super. En Kwame 5 uit 6.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_66884539
Oooooh wat zijn ze stil. Ooooh wat zijn ze stil. Zo stil zijn de lakers in jaren niet geweest, zo stil!

Wat een eerste helft so far in Rip City. Bryant zelf van slag met een travelling.
pi_66885405
DWYANE WADE

Het is gewoon niet te geloven wat die man vanacht uithaalde!

Play-offs here we come!!!
  Redactie Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 09:16:00 #23
218273 crew  JayJay8
pi_66886457
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 04:00 schreef jmac het volgende:
Oooooh wat zijn ze stil. Ooooh wat zijn ze stil. Zo stil zijn de lakers in jaren niet geweest, zo stil!

Wat een eerste helft so far in Rip City. Bryant zelf van slag met een travelling.
Ach jullie hebben t harder nodig dan wij
Gefeliciteerd
  Redactie Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 09:16:50 #24
218273 crew  JayJay8
pi_66886476
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:15 schreef D-Wade het volgende:
DWYANE WADE

Het is gewoon niet te geloven wat die man vanacht uithaalde!

Play-offs here we come!!!
Sick....Just sick
pi_66889115
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:16 schreef JayJay8 het volgende:

[..]

Ach jullie hebben t harder nodig dan wij
Gefeliciteerd
Hehe true. Merci
Odom zal wel geschorst worden vanwege z'n gedrag. Dat is toch minder voor jullie.
Fernandez moest naar 't ziekenhuis dankzij Ariza. Lekker gevaarlijk bezig
  Redactie Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 11:09:20 #26
218273 crew  JayJay8
pi_66889484
Ja zal wel 1 game schorsing worden voor Odom.
Tsja....Ariza gaat voor de bal en raakt hem ongelukkig...Het is dat Fernandez zo ongelukkig neerkomt anders was het denk ik niet meer dan een gewone fout geweest. Dit zijn dingen die meerdere keren per wedstrijd gebeuren.
Klote alleen dat Fernandez zo neerkomt, gelukkig valt alles redelijk mee...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:18:14 #27
67205 Colplay
How you doin??
pi_66889791
Wat heeft Odom dan precies gedaan? Heb dat geloof ik even gemist.
Van Ariza ziet er inderdaad ongelukkig uit al kan ik bij dit soort fouten wel leven met een flagrant foul. Denk dat vooral het opstootje gezorgd heeft voor de ejection.
  Redactie Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 11:35:24 #28
218273 crew  JayJay8
pi_66890410
Ja flagrant 1 foul kan ik wel mee leven, maar niet met een ejection maarja...Neem aan dat het teruggedraaid wordt door de NBA..

Tijdens het opstootje wat er na ontstond kwam Odom van de bank af en zocht ruzie met Roy. Hij bleef wel buiten het veld maar was toch een eindje van de bank af en zocht ruzie dus die zal wel geschorst worden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:53:44 #29
67205 Colplay
How you doin??
pi_66891164
Oke, zal dan wel een wedstrijd schorsing worden ja. En grote kans dat Ariza teruggedraaid wordt naar type 1 ook. Op het moment van de fout was de wedstrijd al gespeeld, dus op het resultaat van gisteren heeft het in ieder geval geen invloed gehad. Zou trouwens wel erg duur zijn als ze Odom moeten missen op bezoek bij Houston morgen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 04:42:50 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66923013
De poll op ESPN van vandaag was in ieder geval vrij duidelijk wie de best clutch shooter is van de drie grootheden:

Kan het er niet anders dan mee eens zijn. En ik ben niet echt een Kobe fan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 09:28:40 #31
218273 crew  JayJay8
pi_66925372
Ben het er ook wel mee eens ja, denk alleen niet dat het verschil tussen de 3 zo groot is...Denk dat Kobe de beste schutter is van de 3 in een last shot situatie en dat Wade en LeBron makkelijker naar de basket gaan.
Hangt er vanaf hoeveel punten ik nodig heb en hoeveel tijd er nog te spelen is wie ik zou kiezen...
pi_66925704
heb toch altijd het gevoel dat er met clutch een schot bedoelt wordt en dan kun je beter kobe laten nemen en dat is ook duidelijk de mening in de poll.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 09:45:03 #33
218273 crew  JayJay8
pi_66925847
Clutch is niet perse een laatste schot ofzo...Kan ook bv de laatste 3 of 5 minuten van een close game zijn, of het hele 4e kwart...Gewoon wanneer de wedstrijd echt op het spel staat..

Als mijn team de bal zou hebben bij een gelijke stand of 1 punt achter en er zijn nog 10 sec te spelen ofzo, zie ik misschien liever Wade naar de basket gaan dan Kobe van ver schieten...
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:39:18 #34
67205 Colplay
How you doin??
pi_66927398
Volgens 82games.com maakt Kobe gemiddeld de meeste punten in dit soort situaties. Ze hebben het hier over de laatste vijf minuten van een wedstrijd of overtime, waarbij het verschil minder dan vijf is. LeBron heeft een beter schotpercentage, meer assists, maar ook meer turnovers.

http://www.82games.com/0809/CSORT11.HTM

Als je echt kijkt naar het aantal game winnende schoten (schot in laatste 24 sec bij gelijke stand of 1 of 2 achter), dan is LeBron sinds 2003 de beste met 17 gemaakte schoten (tegen 34 procent). Kobe heeft er 14 (schotpercentage 25 procent), Wade heeft er 11 en schiet 27,5 procent.

http://www.82games.com/gamewinningshots.htm

Op basis van deze cijfers zou ik zeggen LeBron, Kobe en dan Wade.
pi_66927604
Zoals Jay hierboven zegt, het hang ervan af wat je precies als clutch time mag beschouwen. ik ben het eens met deze stats. gelijke stand of 1 of 2 achter met paar seconden op klok. dat is de tijd waar ik naar kijk en dan heb ik liever kobe dan LeBron, ondanks deze cijfers.

Kobe kan beter met druk omgaan en dat blijkt uit jaarcijfers. In zijn carriere vaker voor dergelijke situaties gestaan en overwonnen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:58:04 #36
67205 Colplay
How you doin??
pi_66929782
Wat terecht genoemd wordt is dat we altijd onthouden de knappe schoten die hij maakt, maar de driekwart die hij mist worden snel vergeten.

Wat terecht in het artikel genoemd wordt is het feit dat je weet bij de Lakers dat Kobe gaat schieten. Hij heeft in de clutch situaties 56 keer geschoten en slechts 1 assist gegeven. In principe kun je vijf man op Kobe afsturen, want hij zal het laatste schot toch niet opgeven.

Verder blijkt uit het stukje over James dat hij veel geleerd heeft en de laatste twee jaar meer dan 40 procent schiet in deze gevallen. Dus voor het laatste schot zou ik zeker voor James kiezen, ook omdat hij iets beter is in het forceren van FT's.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 12:24:01 #37
218273 crew  JayJay8
pi_66930590
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:58 schreef Colplay het volgende:
Wat terecht genoemd wordt is dat we altijd onthouden de knappe schoten die hij maakt, maar de driekwart die hij mist worden snel vergeten.

Wat terecht in het artikel genoemd wordt is het feit dat je weet bij de Lakers dat Kobe gaat schieten. Hij heeft in de clutch situaties 56 keer geschoten en slechts 1 assist gegeven. In principe kun je vijf man op Kobe afsturen, want hij zal het laatste schot toch niet opgeven.

Verder blijkt uit het stukje over James dat hij veel geleerd heeft en de laatste twee jaar meer dan 40 procent schiet in deze gevallen. Dus voor het laatste schot zou ik zeker voor James kiezen, ook omdat hij iets beter is in het forceren van FT's.
Dit is echt bullshit. Dit seizoen alleen al heeft Fisher 2 of 3 driepunters gemaakt om een verlening af te dwingen op assist van Kobe. De vorige game uit bij de Spurs nadat Kobe eerst zelf een belangrijke driepunter scoorde, passte hij de laatste aanval de bal naar een vrijstaande Ariza(die lopen maakte).

[ Bericht 9% gewijzigd door JayJay8 op 11-03-2009 12:31:29 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:54:40 #38
67205 Colplay
How you doin??
pi_66931615
Uiteraard was het flink overdreven, maar tussen 2003 en 4 februari van dit jaar heeft Bryant volgens 82games.com dus maar 1 assist gegeven in wat zij de gamewinning situaties noemen. Drie punten achter telt hierbij niet mee, dus je zou gelijk kunnen hebben hoor. Maar 56 schotpogingen tegen 25 procent en 1 assist is natuurlijk een verhoudiging die wel aangeeft hoe de laatste possession bij de Lakers zal verlopen. Bal gaat naar Kobe en Kobe schiet. Voor verdedigingen natuurlijk wel lekker makkelijk om je op in te stellen. En natuurlijk geldt dit voor meer teams en blijkt uit de cijfers niet hoe vaak er echt afgespeeld wordt, want gemisste schoten na een pass staan er helaas niet bij. Maar Bryant staat met afstand bovenaan in de categorie gemiste gamewinners en heeft daarbij maar 1 assist. Dat geeft toch duidelijk aan hoe er aangevallen wordt door de Lakers in dit soort situaties.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 13:09:32 #39
218273 crew  JayJay8
pi_66932134
In 2005, 2006 en 2007 was er niemand om de bal naar toe te passen in zulke situaties dus daar kan je gelijk hebben. Vanaf vorig seizoen hebben we 3/4 goede 3 puntschutters en met Bynum en Gasol mensen die inside kunnen finishen, dus de bal gaat idd naar Kobe en die neemt vanaf daar de beslissing. Als hij denkt dat bv een Fisher op een voor hem kansrijke plek staat krijgt hij de bal. Die site kijkt ook echt alleen naar de laatste 24 seconden van een game, terwijl "clutch time" veel meer is dan dat.
pi_66956911
Greg Oden... Diepe zucht...
pi_66957275
Mikki Moore maakt even 4 persoonlijke fouten tegen de Heat binnen een kwart.

Handig als je Garnett en Glen Davis al mist
pi_66975958
Hebben jullie nog goede NBA YouTube channels? Ik ben lid van www.youtube.com/nba en sinds kort ook www.youtube.com/kevincraftonsports.
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:29:52 #43
67205 Colplay
How you doin??
pi_66976569
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 01:17 schreef BitetheBullet het volgende:
Mikki Moore maakt even 4 persoonlijke fouten tegen de Heat binnen een kwart.

Handig als je Garnett en Glen Davis al mist
En het mooiste is nog dat hij van de bank af kwam ook, dus de eerste minuten niet eens gespeeld heeft
Een foutentempo waar Oden jaloers op zal zijn
pi_66995693
Lakers 35-17 na 1 kwart bij de Spurs!
pi_66996258
Nou, de Lakers kregen het even heel benauwd. Kobe tot the rescue dan maar met een 3-punter. De bench zag er weer niet overtuigend uit.
pi_67050032
Overtime bij Miami-Utah, door een goede hustle-play van James Jones
pi_67050451
Double OT, nadat Utah eerst 8 punten scoort en daarna Miami 8.

Heerlijk om zo in een wedstrijd te vallen.
pi_67050829
En triple OT
pi_67051347
140-129

Wade met 50 punten, 10 rebounds, 9 assists, 4 steals en 2 blocks

Miami heeft nu toch wel een goed functionerende line-up met Chalmers-Wade-Moon-Haslem-O'Neal.
Chalmers is by far de beste draft keuze van dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')