Hier verder want D-Wade was mij net voor met antwoorden
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:55 schreef TheClown1 het volgende:Bekijk de stats van Kobe maar eens in de finale. De man deed alles in zijn macht maar Boston was gewoon te goed op dat moment, daarnaast was er te weinig hulp van andere. Terechte overwinning van Boston. Niks op af te dingen maar Wade zou het echt niet beter gedaan hebben. Waarschijnlijk zelfs slechter.
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:31 schreef D-Wade het volgende:We zullen nooit weten of Wade de Lakers kampioen zou hebben gemaakt maar serieus Kobe deed alles in zijn macht?
De beste man liet zich in eigen huis een 24 lead afsnoepen bij een 1-2 stand. Hij liet het finaal afweten in dat duel. Die klap kwam hij dan ook niet meer te boven want in de laatste 3 duels schoot hij een belabberde 30% FG. En zeggen dat zelfs een prime MJ ze zelfs niet kampioen zou maken zegt genoeg over hoe jullie hierover denken.
Uiteraard heb ik ook naar de cijfers gekeken:
Game 1: 9-26 FG, 3 Reb, 6 Ast, 24 pnt. Loss
Game 2: 11-23 FG, 4 Reb, 8 Ast, 30 pnt. Loss
Game 3: 12-20 FG, 7 Reb, 1 Ast, 36 pnt. Win
Game 4: 6-19 FG, 4 Reb, 10 Ast 17 pnt Loss
Game 5: 8-21 FG, 7 reb, 4 Ast, 25 pnt Win
Game 6: 7-22 FG, 3 Reb, 1 Ast, 22 pnt Loss
Ik zie hier twee goede wedstrijden in, namelijk 2 + 3, een nederlaag en een zege. Maar Bryant zit maar twee keer boven zijn gemiddelde van het seizoen (28,3 pnt). Wade was in zijn optreden in de finals echt fantastisch. En met de vergelijking naar vorig jaar wilde ik vooral laten zien hoe goed Wade is. Alleen is het jammer dat we hem zo weinig zien. Scoort bijna tegen 50 procent. Bovendien is Wade een goede verdediger met 2,2 steals en 1,4 block per wedstrijd dit seizoen. In de Finals tegen Dallas was hij helemaal ongrijpbaar. Dat was het verschil met bijvoorbeeld de finale van vorig jaar. Boston had een goede ploeg over de hele breedte en de Lakers waren dat niet. Vooral Odom was grote delen onzichtbaar en dat was een belangrijke factor voor de Lakers.
Wat ik bedoelde is dat als Odom zo speelt de Lakers een Bryant nodig hebben die zijn topniveau haalt en dat heeft hij in de Finals absoluut niet gedaan. Vier wedstrijden onder de 40 procent schot en vier keer maar 25 punten of minder. Dat hij hierbij niet de hulp van zijn ploeggenoten kreeg is natuurlijk de belangrijkste reden dat de Lakers niet wonnen, maar Bryant had ook geen serie als we altijd van MJ waren gewend en zoals Wade dat in 2006 wel presteerde in de Finals.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."