quote:Op donderdag 2 april 2009 07:25 schreef Eric_Cantona het volgende:
Iemand antwoord op mijn vraag van gisteravond? Ik zou er erg mee geholpen zijn
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)quote:EINDHOVEN - Budgetmaatschappij Ryanair gaat vliegen tussen Eindhoven en Pescara. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij donderdag (2 april) bekend. De route naar Pescara is de vierde nieuwe bestemming die Ryanair in het tweede kwartaal van 2009 in de dienstregeling opneemt. De zomerlijndienst naar de Italiaanse vakantiebestemming aan de Adriatische Zee wordt vanaf donderdag 2 juli gevlogen.
Weer Italië. Meer Spanje graag.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Ik denk het:quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Bron: EDquote:Vanaf Eindhoven Airport werd in het eerste kwartaal van vorig jaar nog naar achttien lijndienstbestemmingen gevlogen. Na het schrappen van Parijs, Hamburg en Valencia waren dat er het afgelopen kwartaal nog maar vijftien. Bovendien heeft Transavia.com inmiddels een aantal vakantiecharters geschrapt. Rond de zomer komt het aantal lijnbestemmingen echter alweer op negentien, na recente aankondigingen van prijsvechters Ryanair en WizzAir. Met vier nieuwe bestemmingen (Alghero/Sardinië, Bristol, Praag en Reus/Salou) zou Eindhoven Airport toch moeten groeien? Niet volgens Meijs: "Per saldo schieten we met de aangekondigde extra bestemmingen niet veel op want Ryanair heeft aangegeven minder te vliegen op bestemmingen Madrid en Dublin. Daarmee blijft het aantal vliegbewegingen min of meer gelijk."
Vorige week liet de Ierse prijsstunter Ryanair desgevraagd weten opnieuw een basis in Eindhoven te overwegen nu de ticketbelasting in de zomer zal worden afgeschaft. Of dat ook mogelijk is zonder dat de openingstijden worden opgerekt, kon Meijs gisteren niet zeggen. "Het is aan Ryanair om daarover een beslissing te nemen. Vooralsnog zijn er nog geen concrete plannen."
Mja, maar ik wil 't er niet op gokken eigenlijk. Ik moet ook nog terugkomen vanuit Manchester. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld, maar mocht 't blijkbaar niet veranderen aangezien ik zelf moet bellen. Ik ben net pas thuis, en ze zijn om 17.45u gesloten. Dat wordt morgenvroeg bellen, hopen op 't bestequote:Op donderdag 2 april 2009 08:44 schreef bartfr het volgende:
[..]
Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt, maar op Weeze hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. (Hele andere naam stond er toen, achternaam klopte wel)
Een keer deden ze op de terugweg op Rome Ciampino wel moeilijk overigens.
Volgens mij moet het geen probleem zijn, denk niet eens dat ze die ene letter opmerken.
(en anders geef je die 'reisorganisatie' de schuld, misschien helpt t)
En ik heb dus online ingecheckt, dat wordt dus flink dokken. Of moet ik met photoshop aan de gang?quote:Op donderdag 2 april 2009 18:43 schreef bassieVL het volgende:
Van de Ryanair site:
"Aan naamwijzigingen zijn kosten verbonden. Er worden geen tariefverschillen berekend wanneer een passagier alleen de naam wijzigt. Er kunnen geen wijzigingen in de naam van de passagier meer plaatsvinden wanneer een passagier eenmaal heeft ingecheckt voor een vlucht."
Eén mail en 22 minuten later werd het teruggestort. Super service bij Entropayquote:Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:
[..]
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
Dat foutgespelde naam probleempje heb ik ook eens gehad, maar dan bij KLM. Inderdaad een aantekening in de computer, bij inchecken en boarden hoorde ik er verder niks meer van.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:50 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zojuist met RA gebeld en aangezien ik al ingecheckt ben, maken ze 'n aantekening dat ik gebeld heb. Hopelijk is dit afdoende om zonder problemen door de beveiliging te wandelen.
Dus nu maar tas pakken en wat 100ml flaconnetjes in de winkel gaan halen
Met Ryanair is dat helaas niet mogelijk, als je vertekt vanaf een UK luchthaven zal je het bedrag in Ponden moeten gaan betalen. (Of als je aan een balie in Nederland/Duitsland staat, in Ponden, en dan omgerekend in Euro's).quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:28 schreef secondant het volgende:
Vraagje
Ik wil in juni naar Edinburgh vliegen en in juli weer terug. Omdat er vorige week een aanbieding was tot 30 juni heb ik heenvlucht alvast geboekt. Echter nu valt mij op dat wanneer ik een enkele reis Edinburgh-Weeze wil boeken de bedragen in Ponden komen. Dat is natuurlijk jammer. De Pond en de Euro ontlopen elkaar niet heel veel meer maar het is nog altijd een verschil van bijna 10%
Weet iemand een optie om de bedragen van ponden in Euro's om te zetten?
Ik snap je eerste vraag niet zo goed... het is gewoon het goedkoopste als iedereen 1 stuk ruimbagage meeneemt: linkje. 1 koffer kost je 10 euro enkele reis, 2e en 3e koffer kosten je 20 euro enkele reis extra. Per stuk.quote:Op zondag 5 april 2009 20:54 schreef Rookert het volgende:
Even een paar vraagjes voor de wat meer ervaren Ryanair vliegers
Ik ga met een groep van 7 mensen in totaal begin juli van Weeze naar Milaan BGY vliegen, maar had nog een paar vragen omtrent het kopen van tickets.
Wat is het nou het verstandigste om te kiezen als je met 1 koffer pp en 1 stuk handbagage reist? Je kan bij online inchecken kiezen met hoeveel koffers je reist en of je online wilt inchecken of op het vliegveld. Ik dacht alleen dat je niet kon inchecken met koffers ivm gewicht en zo?
En is die reisverzekering nu wel of niet handig om te nemen? Ik snap dat ze hem apart hebben gezet om aan of uit te vinken en zo kosten te besparen, maar is er zoveel gezeik bij Ryanair dat je het nodig hebt?
Mwah. Dat maakt op zich niet uit. Als je maar vooraan de rij staat voor het boarden .quote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.quote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Het enige jammere van Ryanair, de instapprocedurequote:Op zondag 5 april 2009 22:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.
Edit: Bwaah! Spuit 11 avond!
Nope, never, nooit bij Ryanair.quote:Op maandag 6 april 2009 10:28 schreef Davita het volgende:
Met online inchecken kun je toch ook je zitplaats kiezen? Of doet Ryanair daar niet aan? (Ik vlieg over 3 weekjes met naar Stockholm)
Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnenquote:Op maandag 6 april 2009 13:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nope, never, nooit bij Ryanair.
Het enige wat je kunt kiezen is priority boarding. Mag je tegen extra betaling als allereerste het vliegtuig in.
Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).quote:Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef Rookert het volgende:
[..]
Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnen
Ach, het gaat om het vliegen en dat kunnen ze nog wel
Ik heb tot nu toe alleen Madrid-Eindhoven met ze gevlogen. Madrid Barajas is groot, dus daar kun je dus geen trap kiezen, is gewoon één slurf.quote:Op maandag 6 april 2009 14:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).
Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhovenquote:Op maandag 6 april 2009 18:25 schreef Rubstah het volgende:
Alle keren dat ik wilde heb ik tot nu toe in de nooduitgang-rij kunnen zitten(extra beenruimte) zonder priority-boarding en zonder me te naar de boarding te haasten toen de eerste debielen er een uur van te voren al gingen staan...
Volgens mij kun je het beste richting Arnhem/Nijmegen rijden. Van daaruit staat het met Deutsche Gruntlichkeit aangegeven. Ik kwam vanuit Venlo en reed binnendoor. Bij elk k*tweggetje stond wel een bord Weeze Flughafen.quote:Op maandag 6 april 2009 20:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhoven
Ik weet trouwens niet waar ik dit het beste kan posten, maar weet iemand een snelle/handige route met de auto naar Weeze vanaf omgeving Utrecht? Ik word namelijk gebracht met de auto en geen van de ouders heeft ervaring in die richting, misschien zijn er handige routes?
edit: ze zijn nu ook op de site live gezet in de boekingsmodule.quote:WEEZE - Airport Weeze lijkt opnieuw te kunnen rekenen op een forse vluchtuitbreiding van low cost carrier Ryanair. Tijdens een voor dinsdag op de luchthaven geplande persconferentie op Airport Weeze worden mogelijk negen nieuwe bestemmingen aangekondigd. Daarmee zou het aantal Ryanair-routes vanaf Weeze stijgen tot 44.
De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
Misschien op zijn kosten ff in de business class lounge hangen ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair op Schiphol vandaag
Gisteravond een vlucht van Bremen naar Stansted die last had van een uitgevallen motor, uitgeweken hiernaartoe maar kan voorlopig nog niet weg.
Zal O'leary niet zo leuk vinden met de hoge parkeerkosten van AMS
Zeker prima bestemmingen, ook Kroatië nuquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef secondant het volgende:
relaxte nieuwe bestemmingen. Weeze doet het erg goed! Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Nu een goede OV verbinding tussen Weeze en NL!
Spanje en Kroatië, mooi!quote:De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer geldenquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:08 schreef Inu het volgende:
Aanbiedingen!!
Voor 23 euro op en neer naar Dublin in juni * Inu gaat boeken!
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer gelden
Volgens mij worden we zwaar gepwned...
Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Zo wordt het iig niet op de site aangegeven...quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Kennelijk bedoel je dat er afspraken zijn over wie de belastingen betaalt, want die worden gewoon opgelegd door een land. Maar goed, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw verhaal, hard wereldje hoor dat luchtvaartwereldje..quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.
Daarom proberne ze met acties passagiers te lokken, wat in sommige constructies goedkoper dan uitpakken voor andere extra kosten die ze moeten betalen als ze de targets niet halen.
Ja priority boarding heeft zin. En bij Ryanair kan je 15 dagen vantevoren incheckenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).
De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Bagage kost iets van 15 euro per koffer, dus als je heen 2, terug 4 meeneemt zijn de extra kosten daarvoor dus 6 x 15 = 90 euro, en er komt 5 euro credit card toeslag per persoon per enkele vlucht bij dus 5 x 5 x 2 = 50 euro aan credit card kosten. Daarnaast iets van 3 euro per persoon per vlucht voor priority boarding dus 3 x 5 x 2 = 30 euro.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).
De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef Fogel het volgende:
Al kan je bij het boeken inchecken, dat heeft natuurlijk totaal geen nut als je geen stoel uit kan kiezen om te garanderen dat de hele bende bij elkaar in de buurt zit
De tijden zijn vrijwel gelijk aan KLM (maar natuurlijk wel vanaf een verschillend vliegveld), maar ca300¤ verschil in prijs is in ieder geval de moeite van het nadenken over deze mogelijkheid waard.
Aangezien plannen niet echt mijn sterke kant is, zou het met alle extra toeslagen (@airport) nog wel eens ongeveer op hetzelfde uit kunnen komen....
Bedankt voor de info tot dusverre.
Weet iemand of er toevallig binnenkort nog een actie komt waar je luchthavenbelasting en dergelijke niet hoeft te betalen? Kan ik dat verschil investeren in al die andere toeslagen
KLM miles zijn niet zo spannend, op de "goedkope" tarieven krijg je maar 25% en ik vlieg voor mijn werk toch wel genoeg om mijn status daar te behouden
Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.
Vraag je nou of hier iemand van Ryanair zit die hier op Fok! de komende acties bekend gaat maken?
Ik zie het probleem niet zo hoor, ga gewoon iets eerder naar de gate en ga vooraan de rij staan, of als je echt zo panisch bent dan boek je Priority.
Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dusquote:Op woensdag 8 april 2009 21:32 schreef Thetallguy het volgende:
Patroon van acties is meestal ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 - ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 etc. met soms een 33% of 50% actie ertussendoor. Torp - Weeze zit meestal wel ertussen
ze hebben nu een 33% kortingsactie op de 10 euro vluchten dus verwacht morgen eigenlijk een 5 euro actie
Zomervakanties zitten vaak wel in een blackout periode waarbij het dan weer niet geldt..
Zielige aanname weer, zegt veel over jou...quote:Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.
Ik vraag niet of iemand de komende acties bekend maakt, maar het zou zomaar kunnen dat ze bv altijd op koninginnedag een actie hebben ofzo, iets in die geest. Vast iemand die ergens een patroon gezien heeft, of niet natuurlijk.
Je ziet het probleem vanzelf als je een keer met (meerdere) kleine kinden moet gaan vliegen. Free seating zuigt dan echt enorm, zeker als je met een groep mensen gaat vliegen die de "ik eerst mentatiteit" heeft (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort aan je reactie te zien).
Die toeslagen als belastingen blijven bij Ryanair dus niet hetzelfde, kijk voor de gein eens bij data met vertrek in midden mei en je ziet tarieven van 69 NOK en 0 toeslagen en belastingen (Je bagagetoeslagen en credit card kosten komen er dan nog wel bij, maar niet de luchthavenbelastingen).quote:Op woensdag 8 april 2009 21:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dus
De prijs is nu 39NOK (ca 5 euro) voor het ticket, maar met alle toeslagen maakt de basisprijs op zich weinig uit, al maken ze er 1 øre van, de toeslagen blijven hetzelfde.
We vliegen pas in september, dus dat zou net buiten de blackout periode kunnen vallen.
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...quote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef JohnDDD het volgende:
wat ik me afvraag, wat willen die mensen die zenuwachtig in de rij gaan staan dan toch allemaal voor een zitplaats? ik heb tot nu toe altijd een zitplaats gevonden in het achterste deel en bij het gangpad precies zoals ik wil
Er wordt niet gerend, maar wel stevig doorgelopen. Het opstellen in de rij voor boarding en daar de beste plek krijgen is een stuk spannender.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Ik heb niemand zien rennen in Weeze.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:27 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien rennen in Weeze.
Ligt eraan. Als het vliegtuig dichtbij de gate staat mag je lopen, maar als het verder weg staat mag je 1 hele minuut in de bus zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?
Wij gingen op Barajas wel met de bus ! Priority eerst, daarna de bus met het klootjesvolk (en wie is dat niet die met Ryanair vliegt ) .. Ook absoluut geen problemen gehad met rennende mensen waar dan ook. (ben nu een paar keer in Dublin geweest, Glasgow, Milaan, Pisa, Girona, Madrid). Nog nooit van dat soort taferelen meegemaakt. Over paar weekjes vliegen we vanuit Weeze naar Edinburgh, verwacht ook totaal niets verkeerds.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Basis is een belangrijk vliegveld voor Ryanair. Veel bestemmingen en een plek waar vliegtuigen 'overnachten'.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu 66% korting...
En wat wordt er nou eigenlijk bedoeld met 'basis'?
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.quote:Op zondag 12 april 2009 12:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mss al gezegd, maar die Visa Electron is tijdelijk..
Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.quote:Op zondag 12 april 2009 12:27 schreef Dvm86 het volgende:
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.quote:Op zondag 12 april 2009 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.
Idd.quote:Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
Is inderdaad veranderd... is ook een Mastercard ipv visa. http://www.ryanaircreditcard.co.uk/en/quote:Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
quote:Visa Electron - As a special offer to Visa Electron card holders, Ryanair, for a limited period only, will not apply a Debit Card charge
Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Wij moesten op P2 (5 minuten lopen naar de terminal) voor vrijdag 16.30 tot maandag 15.00 zo'n 27,- betalen. Volgens mij kun je in de directe omgeving niet gratis parkeren, wil je niet weggesleept worden o.i.d.quote:Op zondag 12 april 2009 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?
Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Daarom vroeg ik het, het valt nog redelijk mee. NIet in verhouding tot de RA ticket, maar okquote:Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.
Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
De verbinding vanuit het Oosten van Nederland is alleen beetje pr*t. Het is tussendoor maar 100km, maar doordat het grotendeels 2 baans is, kan je pech hebben. En niet overal kun je 'even' inhalen. Maar terug in 1,5 uur de route gereden (heen was het 2 uur).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |